Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534619#p534619:10fd8jji je napisao(la):
Дошљак » Пет Апр 27, 2018 12:13 pm[/url]":10fd8jji]Мислим да овај последњи СМАРТ план метро заобилази и Прокоп и КЦС, и нови БАС.

Зато што се иде логиком метро + БГ Воз


-----------------------------

Што се тиче НБГ-а градња било каквог тунела тамо поред савршеног места за стубове је ђавола работа и подсећа ме на снобизам прве класе. :kafa:

1-43.jpg


A оваква ће добрим делом трасе бити прва линија:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IdEockO0mb8[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534641#p534641:3ndx8pib je napisao(la):
markomarko » Fri Apr 27, 2018 12:28 pm[/url]":3ndx8pib]Ako mogu jos samo jedan post na temu tunela vs nadvoznjaka na Novom Beogradu, i na potezu stare zeleznicke stanice...

Plus od mene za analizu i trud. :kk:

Ne znam da li je spomenuta opcija pruge na nasipu. Slicno vec postojecoj pruzi kroz NBG.
 
@JohnyLee
Ја стврно нећу цитирати, да пост не буде километарски. Пешачку везу преко Делиградске може сматрати погодном само онај ко нема пешачког стажа. Да не говоримо о читавом систему осетљивих учесника у саобраћају, који су све само не млади здрави мушкарци у одличној кондицији. Основни критеријуми су минимална висинска разлика, 0 степеника, минимална дужина, а то значи веза са осом, не периферијом станице.

А сада Метро и Прокоп. Тема: Зашто је метро транспортни систем националног значаја? Скраћен одговор: Попуњава рупе између места где већ имамо железнице! У чланку сам дао место Прокопу у целом систему као инфраструкти републичког значаја која покрива зону најважнијих клиника. Чему навијачки став?

Уосталом, поставио сам на теми о Прокопу конкретан изазов свима који тако здушно бране Прокоп: прећи са речи на дела! У Србији сте, имате много већи простор за рад од мене.
 
Марко, лепи ти ови прорачуни. :kk:

- Цена армираног бетона у укупној цени једне метро линије, ако узмемо у обзир да у просеку укупни грађевински радови чине неких 50-65% цене метро система износи можда...20-35% ?

Опет, то је цена коју бих радо платио за систем независан од атмосферских прилика и систем који нам не виси над главама по сред главних НБГ булевара.

Као архитекта и још увек неостварени урбаниста сматрам да НБГ са неким П+7 просеком, претежно стамбеном наменом и новијим блоковима који имитирају стари град са уличним фронтовима не могу просторно да "апсорбују" надземни метро. Једно је Дубаи са кулама, аутопутем од 10+ трака, огромним парцелама, разређеним "павиљонским" урбанизмом у центру а нешто сасвим друго нпр БЗЂ са појединим пословним зградама П+2 или уздужним стамбењацима.
 
To sta je djavola rabota najbolje objasniti ljudima kojima bi na svakih par minuta izdignuti metro huktao pod prozorima. Metro van tunela po NBGu moze da pordzava samo onaj koji tu ne zivi (ili funkcionise po sistemu stan najkrace putanje od stana do automobila).
 
^^
E bogme ima i toga. Ljudi ovde i u gradskoj vlasti umeju da se zanesu u svojim planovima, ko da se igraju SimCity-ja, a tom prilikom zaboravljaju na mane i potencijalne nelagodnosti po one koji žive u oblasti o kojoj se priča. Treba uvek razmisliti o svim aspektima i ishodima, i pozitivnim i negativnim.

Naravno, daleko od toga da ne treba ništa graditi i menjati čim se nađe 5 ljudi koje bi to ugrozilo na neki način. Neke cene moraju da se plate jelte. Nešto se plati, ali zato se dobije mnogo više. Ali prečesto se u Beogradu dešava da se sprovode veliki projekti koji donose dobro, ali i nezanemarljivu količinu lošeg onima koji žive pored, a da nikog nije briga za to. I ne pričam samo o centru, kamo sreće da je tako samo u centru. Nego je svugde. Samo se probudiš jednog dana i shvatiš da su ti dom i okolina preko noći trajno izmenjeni.

Komentarišem generalnu situaciju, znači ne sad samo ovo sa metroom na NBG nego uopšteno sve takve slučajeve. A ima ih baš dosta u skorije vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534766#p534766:2imk4w9y je napisao(la):
roger34 » Pet Apr 27, 2018 10:06 pm[/url]":2imk4w9y]To sta je djavola rabota najbolje objasniti ljudima kojima bi na svakih par minuta izdignuti metro huktao pod prozorima. Metro van tunela po NBGu moze da pordzava samo onaj koji tu ne zivi (ili funkcionise po sistemu stan najkrace putanje od stana do automobila).
Pa nije to Bronx da ljudima vozovi hukću ispod prozora. Bulevar Zorana Đinđića je 100 metara širok, i to sa razlogom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534834#p534834:d29oyvsn je napisao(la):
Lurker » 28 Apr 2018 03:15 pm[/url]":d29oyvsn]
Pa nije to Bronx da ljudima vozovi hukću ispod prozora.
Али није ни Дубаи па да плебс живи 100м изнад земље у затвореној стакленој кутији а поред "булевара" са 15 трака.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534834#p534834:d29oyvsn je napisao(la):
Lurker » 28 Apr 2018 03:15 pm[/url]":d29oyvsn]Bulevar Zorana Đinđića je 100 metara širok, i to sa razlogom.
А разлог је копање метро тунела. Зато је онако широк зелени појас по средини булевара остављен. Сад се иронично, користи за паркинг. Притом, БЗЂ је просторно најмањи проблем. Остали булевари и укрштања су дискутабилна. Надземним метроом остало би нам свега пар НБГ булевара који немају неки вид просторно деградирајуће денивелисане саобраћајнице. НБГ ипак није тако замишљен.
 
@Rio: Nasip je najjeftiniji ali zauzima 3x vise mesta, i izgubio si prostor ispod koji je upotrebljiv za npr. parking ili cak kancelarije, skladista...

@Delija: Gradjevinski radovi su samo jedan deo cene, naravno. Ali kad dodas jos sisteme ventilacije, hidroizolacije, odimljavanja, osvetljenja, eskalatore, izadje tunel 2x skuplji sigurno - elokventije je to objasnio milanche na prethodnoj strani.

Uzmi jos u obzir da su nadzemene stanice meni mnogo elegantije i prijatnije od podzemnih sarkofaga dubokih stanica. Imas 2 stepenista, 2 lifta, peron, nadstresnicu i voila: Evo neke lepe slikice sa interneta:
blueprint.jpg

Nekako osecaj kad svaki dan kad krenes na posao u podzemlje nosi sa sobom neki ozbiljan nivo depre...

@Roger i Bender: Pa nije to klasicni sinski sistem sa vozovima iz 19. veka pa da klopara voz celu noc - napredovala je malo tehnologija. Ili jos bolje, umesto vozova koristis autonomna vozila sa gumama i elektropogonom koja su prakticno necujna pa si resio i taj problem:http://belgradealternativemetro.wordpress.com/ :D

I onako se zezamo, nece niko u dogledno vreme praviti Metro na NBGD, na zalost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536069#p536069:169nqfl1 je napisao(la):
markomarko » 06 Maj 2018 06:42 am[/url]":169nqfl1]
Nekako osecaj kad svaki dan kad krenes na posao u podzemlje nosi sa sobom neki ozbiljan nivo depre...

To moze biti tacno, ali ima i nekog psiholoskog efekta u kombinaciji toga da li se penjes ili silazis kada negde krenes i kada se odnekle vracas kuci (kad smo vec kod psihologije).
Moj subjetivni dozivalja je da mi je uvek bilo lakse, bolje,, da silazim kada negde krenem od kuce, sto znaci da mi podzemni metro vise odgovara. Kada izadjes iz podzemlja ti se "popnes" u grad, vec si u centru zbivanja itd.
Teze je izaci iz kuce kada moras negde da se penjes, posebno ako zivis na nekom spratu, pa se duz celog svog puta spustas, penjes, spustas.. umesto psiholoski lakse: spustas, spustas, penjes.
Ovo je sad dlaka u jajetu, ali mozda ne tako nebitno.

Metro nadvoznjak (ili kako se zove) ima dodatnu manu sto je vrlo vidljiva "skalamerija", koja na nekim mestima moze izgledati atraktivno, ali moze biti i gomila betona, pustos, urbana divljina, linija razdvajanja ulica i delova grada.

Generalno, bili bi presrecni da imamo bilo sta od svega ovog.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536258#p536258 je napisao(la):
Metro nadvoznjak (ili kako se zove) ima dodatnu manu sto je vrlo vidljiva "skalamerija", koja na nekim mestima moze izgledati atraktivno, ali moze biti i gomila betona, pustos, urbana divljina, linija razdvajanja ulica i delova grada.

Kako bi kod nas izgledali prostori ispod nadvoznjaka najbolje vidimo na autokomandi i kod buvljaka. To nam svakako nije potrebno.
Sto se tice nasipa, Novi Beograd duz ulica gde bi prolazio metro funkcionise kao jedna urbana celina. Ljudima su skole, prodavnice, kafane, tereni, pa i komsije sa kojima se druze cesto upravo preko puta sirokog bulevara. Dici nasip znaci odseci te veze.
 
Moze mnogo sto sta da se desava ispod metro vijadukta, Pariski primeri:

Pijaca
A-public-market-in-Paris_March%C3%A9-de-Grenelle_located-in-boulevard-Grenelle_sunday-first-juin-2008_from-Dupleix-subway-station_816x612.jpg


Sportski tereni
meilleur-terrain-basket-playground-paris-couvert-stalingrad-1024x681.jpg


Sabirni centar
5726323_3db1e3de-0589-11e6-ae1b-485357199b15-1_1000x625.jpg


Biciklisticka staza
240_F_62834435_JrG8PiMQmua74ZkTrKapWIrqTe4Stfm2.jpg


Parking
14457426.jpg


a najcesce, pokriveno setaliste
emblematique_espace_viaire_bl_blanqui_floutee_credit_jacques_leroy_-_du_-_ville_de_paris_jlg_7222_1920px_c27fe.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536310#p536310:14sevhqm je napisao(la):
Пантограф » 07 May 2018 01:55 pm[/url]":14sevhqm]Али како је 19. век за нама

Smela izjava, nema sta :D

BG-STEFAN-NEMANJA-PKG-19-MMN-20180327-163029782-.mxf.Still001.jpg


:rant:
 
Da, kod nas bi najverovatnije u dva reda stubova pravili. Ne kazem da ne bi bilo fantasticno da sve ovo na fotkama postoji, ako se redovno odrzava, dobro organizuje i kad ne bi bila neka zesca slumb treshina od lokala, tezgi, prljavstine, loseg ukusa ...
Rekao bih, metro-nadvoznjak samo gde je preko potrebno. Bulevari na NBG (Mihajla Pupna np.) su siroki, tako da se ne bi napravila velika pometnja u saobracaju pri kopanju kanala, ne mora cak ni gusenicom.
 
Ма, нормално: ни мост преко реке да се не прави, јер и он захтева нешто стубова на обали, а ми тако волимо да нам је сваки милиметар уређен и цветан, имамо, мукице, тако високе стандарде, па ћемо и то да гурнемо под земљу...

Него, осим изутетне естетике вијадукта у Рену са линка који сам приложио изнад, види се, на минут и 20 секунди од почетка, како су избегли лакат-кривину: "исекли" су блок трасом метроа. Е, као што већ писах, то ми на углу Омладинских бригада и Булевара З. Ђ. нећемо моћи, без да срушимо зграду СИВ 2 (тј. МУП).

Тако, ако нећемо да рушимо МУП, остају две могућности за метро ка Земуну: траса по спецификацијама тзв. "тешког" метроа Булеваром Михајла Пупина, или траса по спецификацијама тзв. "лаког метроа" Булеваром Зорана Ђинђића.
Трећег нема.
 
Ја се плашим да би стубови у нашој изведби били као они на Панчевцу.
 
А не плашиш се да би нам подземне станице биле као - подземни пролази?

Дајте, људи, са тим ставом "то не може", "то није за нас"... да затворимо овај форум, церемонијално. Мислим, чему све ово писаније?
 
И тога се плашим. Иако волим амбијент НБГ, подржавам предлог изградње метроа на стубовима. Бука од метроа у булевару М. Пупина сигурно није ништа наспрам буке која ту већ постоји у шпицу када се направи застој. То као бивши становник те улице потписујем. Само да се Бранков мост не буџи, већ да код Ушћа траса скрене ка Зарићевом мосту. Још кад би могли и трамвај и метро заједно кроз М. Пупина, трамвај да настави на Бранков мост, а метро да скрене (или геометријски настави право) поред Старог сајмишта и новог блока 18 и Зарићевог моста па преко Саве.

Да ли постоји довољан радијус за скретање метроа у Омладинских бригада код опшитне?
 
Из средине Булевара М. Пупина у Омладинских бригада, ка блоковима? Довољно само за стандарде лаког метроа (ако би у тој зони "гурнуо" вијадукт на страну ка Архиву и Енергопројекту, повећао би радијус, ал би било жешће ружно).
 
Искрено, ја бих за метро жртвовао зграду општине НБГ, нема неку претерану архитектонску вредност. И онако би им функционалније и корисније било да изграде зграду од 10+ спратова на паркингу поред СИВа 3, и у оквиру ње велику подземну гаражу, и за општину, и за МУП који је ту поред у СИВу 2 и СИВу 3. У вишеспратницу би сместио још неке административне институције (пореско, социјално, здравствено, катастар и још неке да се људи не возају са краја на крај), можда и шалтер управе за управне послове (личне карте, пасоши, возачке дозволе) полицијске станице НБГ који је у истом блоку у СИВу 3.
 
Ма где да рушимо јавне зраде зарад скраћења путовања од 15 секунди... Стави се станица на крају/почетку оштре кривине, кад воз не иде брзо, и готово се елиминише губитак времена. И пројектује се адекватан шински систем.

Само мало практичности и прагматичности, људи, баш то карактерише и најбогатије и најуспешније - зато то и јесу.
 
Vrh