Šta je novo?

Metro

Uopšte se Pantograf nije diskreditovao, već koristi argumente koji su sasvim na mestu, i verujem da su iznenađujući za većinu nas. Problem je što je većini usađena neka dogma o teškom metrou, pa se "a priori" obrušava na svaki pomen olakšavanja istog. Pri tom se ja slažem da su Belam i prvobitna Ežis studija bile neprimerene, ali ono što se na kraju iskristalisalo kod Ežisa je bio vrlo solidan predlog.

Ako bismo po svaku ceni išli na klasičan teški metro, čvrsto verujem da bi rezultat bio nekoliko zaraslih tunela i stanica kroz 25 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524922#p524922:3urmrgve je napisao(la):
Delija » 15 Mar 2018 01:56 am[/url]":3urmrgve]

Пар слабијих радијуса линије ка Земуну нису никаква сметња а шизофррена цепања о рушењу зграда или кртици по НБГ-у нећу ни коментарисати.

Дакле, лакат-кривина није никаква сметња за трасу тзв. "тешког" метроа? Свака част, то се добије кад прилагођаваш стварност својим уверењима.

Иначе, хвала на дијагнози, али кртице на Новом Београду су предвидели аутори статрог метро пројекта, а не ја. Ти, заправо, у тој мери не познајеш пројекат који браниш као Газиместан од Бајазита, да ти није ни познато да су њиме на Новом Београду предвиђени дубоки тунели, зар не? И испод школа у блоковима 1 и 2, а посебно баш у Булевару Зорана Ђинђића, између станица Омладинска (Булевар уметности) и Конгресни центар, због подземних денивелисаних укрштаја линије М1 са линијама М3 и М5.

Да, Делија и Џони Ли, београдски инжењеру и економисто, амерички професор Вукан Вучић је бу****, а у грађевинској елити Марковић/Стамболићеве Србије из седамдесетих седели су суви генијалци који су пројектовали подземну трокраку денивелисану железничку петљу у песку, муљу и подземним водама Новог Београда.

Да ли неко од вас паметница може да наведе да је ишта сулудије, било где на планети планирано у склопу метро-пројекта? Можда и постоји, не спорим, али мени није познато.Нађите ми једног извозника нафте који је такве глупости цртао. Или индустријску светску силу. Да ли вам је онда чудно што се од таквог пројекта одустало у Србији (Југославији)? Да вам поменем још један саставни део истог пројекта: осовину регионалног метроа исток-запад (Студентски град - данашња Арена - Савски амфитеатар - Славија - Коњарник) кроз изузетно дубоки тунел испод новобеоградских блокова и Саве. Је л бисте копали и њега?

Одрастите.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524497#p524497:1t3cocln je napisao(la):
Express » 13 Mar 2018 04:16 pm[/url]":1t3cocln]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524456#p524456:1t3cocln je napisao(la):
spatiotecte » 13 Mar 2018 12:59 pm[/url]":1t3cocln]Da je LRT bolji od klasicnog metroa i ostali gradovi velicine Beograda bi ga gradili a vidimo da nije bas tako.

Sofija M3 automatski Inspiro sa 3 vagona kapaciteta 600 putnika. Kod nas bi bio Metropolis i to je sve. Peroni dužine Lmax=65m. Tipična konfiguracija lakog metroa za gradove veličine Beograda. To se gradi i to će se graditi, posebno kada obična kola budu samoupravljajuća, o putničkim bespilotnim letelicama i da ne govorim. Naravno da teški tramvaj nije bolji od lakog metroa.

Počeli da stižu.

DPoXvYSW0AALJIo.jpg

Pozdrav svima iz Sofije, nadam se da necu dodatno eskalirati ovaj spor. Jer ne poznajem tako dobro Beograda da bi vam solio pamet sta da uradite, mogu da vam kazem sta da ne uradite, na bazi naseg iskustva iz Sofije.

1) Linija M3 u Sofiji nije laki, nego teski metro. Plan je u potpunosti razlicit nego kada je bilo prvicno planirano. Sve stanice su podzemne i duzine 105 metra perona. Sve radiuse krivina su nad 300 metara sto znaci eksploataciona brzina od 90km/h. Broj stanica na liniji su smalili iz 19 na 16. 16km ce biti M3 sa 16 stanica, sto znaci po jedna stanica na svakom kilometru. To da je sistem ostao sa pantografom je ostatak tog prvicno planiranog sistema brzi tramvaj/laki metro i apsolutno nisto ne menja u eksploataciji.

2) Voz sto si pokazao Siemens inspiro L=60m je samo prva faza porucbine jer se sada gradi samo 12 stanica, a ne celu liniju. U istom ugovoru je klauza za po jos jedan vagon za svaku kompoziciju + 10 dodatnih L=80m Siemens Inspiro.

3) Sofija je oficijalno odustala od nazemne i nadzemne nove linije metroa jer su uracunali da se to ne isplati. U Sofiji (grad koji lezi na vodu i ima na stotinje izvora) se je ispostavilo da je gradnja 1 km+1 stanice metroa skuplja za oko 20% uporedjeno sa nadzemnim i grad je (pravilno) zakljucio da se ne isplati praviti takav rez u gradu za 20% razlika u ceni. Jasno mi je da Beograd ima drugaciji geoloski sustav, ali je fakt da i sofijski nije lak.

E sad, nase greske, koje mislim, da vi ne smete ponoviti:

1) Na M1 i M2 se trenutno dvize kompozicije duzine 80m, makar da su sve stanice 105 ili 125 m. To znaci da imamo jos kapaciteta sto se tice duzini vozova, ali to uopste nije adekvatno. Svaki dan koristim metro i oko 18h je tesko udzhi u vozu jos na prvom stanici kod Biznes Parka. Da ne govorim da na ostale stanice ljudi u spicevima cekaju po 2-3 voza kako bi mogli uci. Trenutno vlada ogromno nezadovoljstvo gradjana zbog toga, ali je i razumljivo jer Grad da sva sredstva u izgradnji M3 i nema para da poruci nove vagone i vozove. Nakon zavrsetka M3 u 2019, siguran sam, da do 2022, prioritet ce biti povecavanje kapacitet vozova do 100 metara na svih linija jer inace ce slediti kolaps.
Beograd ne sme sebi dozvoliti stanice manje od 100 metara, makar i u pocetku imao manji vozovi zbog nedostatka sredstava (a i mreze), kako sto je to u Sofiji. Kada Sofijski metro sa jedva 35 stanica koliko imamo sada (od 60+ planiranih) ne moze da zadovolji transportne potrebe, kako bi metro stanice od 60-80m bili OK za Beograd na dugom roku? Beograd ima jos jedan transportni problem, sto Sofija nema a to su dve velike reke, sto dodatno smanjuju mesta gde se moze preci. Dakle mesta kao sto su mostovi moraju biti velikim kapacitetom.

2) Skratiti broj stanica tako da je otprilika jedna stanica na svakom kilometru. Broj stanica u beogradu, po mom misljenju, je prevelik. Beograd je geografski veliki grad i faktor brzine igra kjucnu ulogu. Metro mora biti 2-3 puta brzi transport nego tramvaj. Manji broj stanica ce isto tako znatno smanjiti neophodnu cenu izgradnje. Smanjiti broj stanica ali napraviti tz. feeder lines nazemnog transporta po meni je pravi recept sto odlicno funkcionise u Pragu.

3) NIKAKO ne graditi metro na racun postojece tramvajske infrastrukture. Tu gresku smo mi planirali napraviti, kada se je planiralo da linija M3 ide trasom tramvajskih linija 5 i 22 (ukupno u 2014 su prevozili oko 85 000 putnika na dan). Dobro je da smo se izborili da odustanu od toga i sada metro ide paralelnim trasom, a ima i po jednu transfernu stanice sa T5 i T22. Tramvaj je odlicni feeder za metro, mi imamo odlicne primere i nikome ne smeta taj transfer tram-metro-tram.

Sto se tice pomenute sisteme u Sevilji i Malagu, bio sam tamo, vozio sam se, to je sve samo ne sistem dovoljan za gradove velicine i znacaja Beograda ili Sofije (koje ipak su vece i su glavna gradova, t.j. biznis i administrativne centre). Sevlijski metro ti vozi 17 miliona putnika godisnje, a Malaga samo 5 miliona. To je po 13 500 putnika na dan, ili dovoljno za jednu autobusku liniju. Svi znamo sta je Spanija gradila sa triljonima iz EUa.

Suma sumarum: Ne kazem da treba biti rob ovih kvalifikacija teski/laki/brzi/spori... ali ima neke postulate koje mislim, da Beograd mora uzmeti u obzir, kako bi dobio adekvatni tip prevoza: potpuno nezavisni sistem, min. 100 metra perona, minimum 300 metara radius krivina, stanica na svakom kilometru i moznost vrhnog takta od 2 min. Sve drugo ce biti kompromis.

Kao dokaz stavljam sliku stanice Serdika II (M2) od pred nekoliko dana. Pazite sad metro ima samo 35 stanica, sta ce biti kada sledece godine pustu jos ove 13 nove koje se sada grade, ne zelim i da znam. Naravno, ako ima interesa mogu pisati i argumentisati se do beskraja. Pitajte sta zelite. :grand:

29178217_2038057243150681_8767839383010148352_n.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524997#p524997:18ips343 je napisao(la):
Andrej_LJ » 15 Mar 2018 02:08 pm[/url]":18ips343]
Suma sumarum: Ne kazem da treba biti rob ovih kvalifikacija teski/laki/brzi/spori... ali ima neke postulate koje mislim, da Beograd mora uzmeti u obzir, kako bi dobio adekvatni tip prevoza: potpuno nezavisni sistem, min. 100 metra perona, minimum 300 metara radius krivina, stanica na svakom kilometru i moznost vrhnog takta od 2 min. Sve drugo ce biti kompromis.

Потпуно независтан систем - да.
Перони од 100 метара - да.
Минимални радијус од 300 метара на трасама које све стране у Београду подржавају - није могућ.
Такт од 2 минута - да.
Међустанични размак од километра - не, већ 700-800 метара.
Нажалост, ништа од компромиса - градиће се прва линија по траси коју нико не жели, осим партије на власти.

Гужве у Софији су, како схватам, због тога што нема довољно композиција.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524985#p524985:rwnlbeo7 je napisao(la):
Пантограф » 15 Мар 2018, 12:56[/url]":rwnlbeo7]
Да, Делија и Џони Ли, београдски инжењеру и економисто, амерички професор Вукан Вучић је бу****, а у грађевинској елити Марковић/Стамболићеве Србије из седамдесетих седели су суви генијалци који су пројектовали подземну трокраку денивелисану железничку петљу у песку, муљу и подземним водама Новог Београда.

ја нисам економиста по струци, одакле ти то (инжењер информатике). друго, ја нисам за екстраваганције и издркавања, већ да се нађе компромисно решење између свих метро планова који су до сада били предложени, како систем градње тако и линије, подземно где може, надземно где може. против сам набуџеног трамваја, већ сам за тип возила какав је у Софији, или слично возило средњег капацитета, по могућству без пантографа, минималне дужине 100 метара. и да Вукан је излапотина, а то што је он амерички професор окачиш мачку о реп, јер не само да је нас унаказио, већ је унаказио и Бостон и друге америчке градове, а о томе је већ овде (баш на овој теми) било приче пре неколико година. ти као стари форумаш треба тога да се сећаш
 
Moja greška, negde sam se istripovao da si ekonomista.

Vukan nije "izlapotina", a ja stvarno ne znam ko vam daje toliko samouverenosti da na taj način sudite o ljudima: njegova izjava o saobraćajnim rešenjima za Beograd koju sam citirao pre nekoliko strana, siže je racionlnog i inteligentnog pogleda na tu tematiku.

A kako se loš kvalitet građevinskih radova na automobilskim tunelima u Bostonu može pripisati njemu - pa, to je ta "kreativna" upotreba logičkog mišljenja tako karakteristična za Beobild. I za raniji pristup temi o metrou: "zlikovci", "lrt fijasko" ,"gradski samodoprinos za metro" (koji nikada nije ni postojao), "mora treća šina" i sl. Verovatno je kriv i za slične probleme na tunelu u Pragu, za to što dva nova kružna poluprstena u Moskvi koštaju 6 milijardi dolara itd. Niđe veze.
Tako se više ni romani ne pišu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524999#p524999:p8xxgu4k je napisao(la):
Пантограф » 15 Mar 2018 02:28 pm[/url]":p8xxgu4k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524997#p524997:p8xxgu4k je napisao(la):
Andrej_LJ » 15 Mar 2018 02:08 pm[/url]":p8xxgu4k]
Suma sumarum: Ne kazem da treba biti rob ovih kvalifikacija teski/laki/brzi/spori... ali ima neke postulate koje mislim, da Beograd mora uzmeti u obzir, kako bi dobio adekvatni tip prevoza: potpuno nezavisni sistem, min. 100 metra perona, minimum 300 metara radius krivina, stanica na svakom kilometru i moznost vrhnog takta od 2 min. Sve drugo ce biti kompromis.

Међустанични размак од километра - не, већ 700-800 метара.

Pa dobro ipak govorimo o srednjim medjustanicnim razmakom. Isti se povecuje na deonice kada linija prolazi reke ili na periferiji. Naravno u centru je razmak manji, ali sve na svemu mislim da stanice nema zasto da su blize od 1000 metara jer je pedestrian catchment area samih stanica izmedju 500 i 800 metara. Ipak mislim da metro treba brzo da prolazi kroz grad. Recimo ja koristim M1 svaki dan izmedju Biznes park i Stadion Vasil Levski sto je 8.2 km, 8 stanica i 16 minuta. Za 30 minuta si od jednog do drugog kraja Sofije.

Нажалост, ништа од компромиса - градиће се прва линија по траси коју нико не жели, осим партије на власти.

Meni stavrno nije jasna ta situacija. Vidim da je na forumu puno inteligentnih ljudi koji znaju koliko je taj plan katastrofalan. Zasto ne pokrenete neku iniciativu, kao sto su moji drugovi ovde pokrenuli i uspeli da se izbore za klasican metro i to u 2012 godini, kada jos Facebook nije bio tako popularan za drustvene dejnosti i aktivnosti. Zaista mislim da imate sansu ako se skupi vas 10-20 ljudi i pocne da aktivno rade za dobar metro u Beogradu. Tu smo da pomazemo i idejama i saveti i medjunarodnim saradnjom kakvu imamo sa organizacije iz Bukuresta, Praga, Budimpesta, Viena, Warszawa...

Гужве у Софији су, како схватам, због тога што нема довољно композиција.

Ne, imamo dovoljno vozova (ukupno 52 po 80 metara). Intervali su dobri (u spicu 3 minute u delu gde linije M1 i M2 idu istom trasom i 6 minuta gde su linije nezavisne). Problem je nedovoljni kapacitet vozova upravo zato mislim, da sve ispod 100 metarske platforme za Beograd je loso resenje. Mi bar imamo kapacitet da povecamo kapacitet kada to dodje na dnevnom redu i kada se nadju pare za to. 65 metarske stanice... to nije OK za Beograd.

Donica gde M1 i M2 voze je gde su crvena i plava linija paralelni, gde je interval duplo manji nego u periferiji:

c26be5a5-3205-474e-a96c-90bdeed46cd7


Pominje se Praga. Da, Linka D ce biti kao M3 u Sofiji, ali je ipak to 4-ta linija. Linka C ima takt od 110 sec. u spicu, t.j. kapacitet ostalih linija je ogroman. Da ne govorimo da Praga ima izuzetni tramvajski transport, oko 1000 tramvaja i 20-tak odlicnih linija, srednu brzinu od 19km/h... za sto mi u Sofiji ili u Beogradu mozemo samo da sanjamo.
 
Андреј, иницијативе су изгубиле смисао. Актуелни план метроа је био кључно изборно обећање владајуће партије, која је са њим - убедљиво победила на градским изборима пре 10 дана. Дакле, грађани су дали подршку таквом метроу: на Чукарици, делу града у којем ће метро линија, уместо у насеља са 100.000 становника возити преко пољане на којој тајкуни тек треба да подижу зграде за 20.000 људи - добили су 50% свих гласова. Народ је глуп. Битка је завршена.

Многе друге лудости се тренутно дешавају у Београду, а једна од њих је укидање главне железничке станице у центру града и измештање целог саобраћаја на недовршену станицу, до које градски аутобус вози сваких 20 минута (!!!). Ја сам члан јединог удружења грађана које се против тога борило (vozoljubitelji.blogspot.rs), са мало подршке шире јавности.
Сутра у 18 организујемо протестни скуп испред станице - видећемо колико ће људи доћи...

П. С. И могли бисте, због добросуседских односа, да промените име станици Сливница... :D
 
@Andrej_LJ
Veliko hvala za analizu i svedocenje iz prve ruke!

Sve si lepo objasnio.
Tramvaj je tramvaj, a metro je metro.
Sto vise metroa, to bolje.
Koliki god bio kapacitet metroa, popunice se, nikada ga nema dovoljno, induced demand.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525046#p525046:2lidlcve je napisao(la):
zidar » 15 Mar 2018 05:52 pm[/url]":2lidlcve]
Koliki god bio kapacitet metroa, popunice se, nikada ga nema dovoljno, induced demand.

Ovo je i fizički i logički nemoguće, osim u slučaju neprestanog i večnog povećanja broja stanovnika - što je takođe nemoguće.
 
A toliko je jednostavno...

Jurija Gagarina
street_view_metro_beograd1.jpg


Mihajla Pupina
street_view_metro_beograd2.jpg


Zeleznicka stanica NBG-Holiday Inn
street_view_metro_beograd4.jpg


Prilaz sa Novog Savskog mosta ka grebenu - Ekonomski fakultet
street_view_metro_beograd5.jpg


Jerkovic/Vozdovac - Crveni soliter
street_view_metro_beograd3.jpg
 
Укопавати метро на Новом Београду може само луд човек да уради... :bash:
 
Хвала Андреј што си се јавио. Годинама пратим рад групе "СПАСИ СОФИЈА" и свака вам част! Ту истину да је трећа софијска линија заправо класични тешки метро уз пар типичности сам чувао за крај када сам хтео да ставим тачку на ове неистине и измишљотине које се сервирају овде последњих неколико страница. Пантограф се толико занео у том измишљању да је чак и описао како су Бугари ето скапирали да су се зезнули и трећу линију препројектовали у ЛРТ. А истина је сасвим супротна и врло поучна за нас. Власт уз подршку страних лрт лобиста и компанија је покушала да им за трећу линију потури ЛРТ а онда су се грађани Софије побунили на челу са групом спаси Софија и изгурали су свој захтев за класичним метроом и на тој линији. :vops:

Овде сам оптужен да не знам план који браним а ја сам тај план овде свима вама презентовао пре 5 година и данас сам један од свега неколико људи који поседује целу студију из 1976. године. Нема је више чак ни у подруму урб. завода.

Потпуна је неистина да је план из 1976. године предвиђао било какве петље железничких система. Укрштање регионалних линија на НБГ-у (које би се у реалности радило након неких 40-50 година од почетка градње метроа) се дешава тек након рачвања М3 и М5 и то није никакав технички проблем:

Picture4.jpg


Потпуна је неистина да је копање метро тунела у песковитом и муљевитом подручју НБГ-а било какав већи проблем. Овде су изгледа сви заборавили да смо у практичном идентичном земљишту пре само пар година пробили колекторе истом методом која би се користилиа и за метро. Шта више, копање кртицом на НБГ-у би било лакше, брже и јефтиније него на подручју старог града. Једина техничка посебност пројекта метроа на НБГ-у јесу АБ касете у којима су станице и које захтевају пумпање воде. Но, то је била посебност 1976. године, данас се сваки други подрум нове зграде на НБГ-у гради сличном технологијом а вода се црпи из целог града за десетине и десетине објеката. Ваљда ЛРТ фанатици неће замерити ако се исто уради и за неколико станица. Да документујем:

Picture2.jpg


Picture3.jpg



Пантографе, није лепо причати неистине у тим годинама.
 
A zasto stvari ne pogledamo ovako:

Tzv "metro" u Beogradu se planira kao LRT na trasi koju zagovornici metroa smatraju losom. U tom slucaju, ostaje za buducnost, da se izgradi pravi tzv "teski metro" na boljim trasama. Drugim rijecima, trenutni projekat metroa se moze razumjeti kao prosto unapredjenje tramvajske mreze dok projekat pravog metroa i dalje ostaje ne rijesen i prolongiran za buducnost. To sto Vlast uz pomoc marketinskih kompanija, svoj projekat modernizacije i sirenja tramvaja naziva "metro" ne mora biti razlog da zaista vjerujemo da se gradi metro ili da je "bitka za teski metro izgubljena", sto neko rece.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525021#p525021:3ubyp4nm je napisao(la):
Пантограф » 15 Мар 2018, 15:35[/url]":3ubyp4nm]Многе друге лудости се тренутно дешавају у Београду, а једна од њих је укидање главне железничке станице у центру града и измештање целог саобраћаја на недовршену станицу, до које градски аутобус вози сваких 20 минута (!!!). Ја сам члан јединог удружења грађана које се против тога борило (vozoljubitelji.blogspot.rs), са мало подршке шире јавности.
Сутра у 18 организујемо протестни скуп испред станице - видећемо колико ће људи доћи...

пишате уз ветар и кукате за просутим млеком
 
Радити нешто што је ризично и скупље зарад кога ће индетичну функцију обављати оно што је лакше и јефтиније на тлу Новог Београда је одраз глупости комплекса и покушај естетике! Али шта то сељаци из Дубајиа знају... :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525120#p525120:39p4c9jl je napisao(la):
JohnnyLee » 15 Mar 2018 10:25 pm[/url]":39p4c9jl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525021#p525021:39p4c9jl je napisao(la):
Пантограф » 15 Мар 2018, 15:35[/url]":39p4c9jl]Многе друге лудости се тренутно дешавају у Београду, а једна од њих је укидање главне железничке станице у центру града и измештање целог саобраћаја на недовршену станицу, до које градски аутобус вози сваких 20 минута (!!!). Ја сам члан јединог удружења грађана које се против тога борило (vozoljubitelji.blogspot.rs), са мало подршке шире јавности.
Сутра у 18 организујемо протестни скуп испред станице - видећемо колико ће људи доћи...

пишате уз ветар и кукате за просутим млеком

Док је бешике, пишати се мора (Pissio necesse est, vivere non).
 
Najlakse je krticom busiti u stabilnim terenima kao sto su stene, krecnjaci i slicno. Nema obrusavanja, nema zaglavljivanja masine. Najteze je u peskovitim, muljeviti i glinenim slojevima. Moze doci do zaglavljivanja. Kad su radili tunele za nov bg cvor morali su u muljevitu i glinenu stukturu da umpupavaju injekcionu masu da bi se ocvrsla. Prakticno pravljenje nove strukture tla da mo krtica mogla da radi. I skupo je ko djavo. U takvim strukturama gde god moze se gleda da se izbegne podzemna deonica, a gde ne moze ona plitki ukop.

Spanka firma koja je radila studiju (zaboravio sam joj ime) je dala tri varijante za prvu liniju. Prva - klasican LRT kostao bi od ustanicke do Tvornicke oko 500mil e - druga potpuno nezavistan sistem, na mestima gde moze nadzemno - nadzemno, gde ne moze u tunelu, bez ukrstanja sa drugim vidovima saobracaja oko 750mil e i treca opcija - kopletno podzemno oko 1.2 milijarde e. Tacne cifre sam zaboravio. I sam Egis je dao procenjene cene tunelskih deonica, trasama na vijaduktu i trase na nivou terena. Pa ti biraj.

Nije lose uporedjenje - koliko je kostao novi bg cvor do danas i koliko ima kilometara tunela, koliko km vijadukta, koliko stanica....

Andrej, pitanje, u kom procentu EU ucestvuje u finansiranju metroa u Sofiji?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525131#p525131:2ima0xqm je napisao(la):
Пантограф » 15 Мар 2018, 22:53[/url]":2ima0xqm]Док је бешике, пишати се мора (Pissio necesse est, vivere non).


па наравно да треба, али низ ветар. а не уз ветар, па себе да попишаш
 
Tema skreće sa suštine i svodi se na diskusiju da li treba graditi teški metro ili nezavisni LRT. To nije uopšte pitanje. Pravi, teški metro se očito neće graditi.

Ovde se postavlja pitanje da li će se graditi LRT na potpuno nezavisnom šinskom sistemu, bez ukrštanja sa drugim saobraćajnicama ili tramvajčić sa stanicama na 700, 800 metara, umesto na 3 km, sa ukrštanjem sa velikim brojem semaforizovanih raskrsnica, izrazito slabe prohodnosti, koji, ne samo da ne bi rešio probleme javnog prevoza, već bi dodatno opteretio i opstruisao druge vidove saobraćaja.

Očito da planiraju tramvajčić, a ne LRT, a to bi bilo potpuno nepotrebno i kontraproduktivno. Uz sva ugrađivanja, koštalo bi mnogo. Tako nešto, naravno, ne treba graditi.
 
Prema onome što znamo, neće se graditi "tramvajčić" koji staje na semaforima. Ali, prema svemu što znamo, predložene su katastrofalne trase, koje priču o voznom sredstvu obesmišljavaju.
Lično, ne bih se čudio da bude odabrano i najbesmislenije prevozno sredstvo - Translohr. Čak postoji i moguče opravdanje za to: izbegavanje gradnje preduboke stanice Trg republike, jer taj vođeni trolejbus može da savlada veći uspon od voza (i od "lakog", posebno od "teškog").

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525219#p525219:1ru5v0bo je napisao(la):
JohnnyLee » 16 Mar 2018 09:43 am[/url]":1ru5v0bo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525131#p525131:1ru5v0bo je napisao(la):
Пантограф » 15 Мар 2018, 22:53[/url]":1ru5v0bo]Док је бешике, пишати се мора (Pissio necesse est, vivere non).


па наравно да треба, али низ ветар. а не уз ветар, па себе да попишаш

Da, to je veoma moralan stav. Dalje nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525249#p525249:3o1awb0c je napisao(la):
Пантограф » March 16th, 2018, 12:48 pm[/url]":3o1awb0c]Lično, ne bih se čudio da bude odabrano i najbesmislenije prevozno sredstvo - Translohr. Čak postoji i moguče opravdanje za to: izbegavanje gradnje preduboke stanice Trg republike, jer taj vođeni trolejbus može da savlada veći uspon od voza (i od "lakog", posebno od "teškog").
Ne moraš da im nabacuješ besmislene ideje. Tri put' meri , jednom seci. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525249#p525249:344wpyp0 je napisao(la):
Пантограф » 16 Мар 2018, 11:48[/url]":344wpyp0]Lično, ne bih se čudio da bude odabrano i najbesmislenije prevozno sredstvo - Translohr. Čak postoji i moguče opravdanje za to: izbegavanje gradnje preduboke stanice Trg republike, jer taj vođeni trolejbus može da savlada veći uspon od voza (i od "lakog", posebno od "teškog").


могли би и класичан са гуменим точковима. и он може да се извуче уз веће нагибе
 
Могли би. Од тога скупље нема, а глупљи је само Транслор.
 
Vrh