Šta je novo?

Metro

Мени се чини да су блокови западно од железничке пруге осуђени на трамвај, искрено не видим како се исти може "премостит". Те би с тога ваљало појачати трамвајску мрежу, посебно на правцу општина-Делта. Нека линија Земун-општина НБГ-Делта сити-нова БАС-мост преко Аде-Баново брдо (+линија ка Кнежевцу) би сигурно доста допринели побољшању попречних веза на НБГ.
 
Полупречник кривине 60м, максимална брзина 40км/с
Полупречник кривине 90м, максимална брзина 50км/с
Полупречник кривине 150м, максимална брзина 70км/с.

У укупно додатно време се урачунава и додатно време за успоравање и убрзавање на прилазу кривини. Успорење не зависи од типа шинског система.

Појмови приградска железница, метро, лаки метро, подземни трамвај, брзи трамвај и трамвај су различити. Али различита пракса милонских градова широм света ствара читав систем преклапања експлоатационих карактеристика (брзина, капацитет, тачност). Ја заиста немам намеру да поново објашњавам класификацију коју сам већ био представио када особе које су деценију на овом форуму и овој теми ништа нису научили, и само се држе својих фикс идеја.

На крају крајева, не постоји метро студија о којој се зна толико мало као ова последња, па немамо конкретног "меса" за критику. Имамо само слике из новина и врло штуре текстове. Рецимо, врло сам сигуран да је инжењерски део тима предвидео најмање једну, ако не и две станице између Економског факултета и Славије.
 
Potpis za sve potpise Pantografa. Delija je malo preterao u fetišizaciji Jovina čiji plan je imao najbolje trase ali je tehnički nažalost neostvariv za propalu banana državu ranga Srbije.
 
Mene samo cudi jedna stvar, do pre neko vreme smo maltene imali koncenzus skoro svih forumasa da je najbolje da se izgradi teski metro i zestoko se pljuvao LRT, a sad odjednom svi zagrejani za LRT i kao ne treba nam metro.
Objasnite mi molim vas taj preokret javnog misljenja na Beobuildu.
Inace podsetio bi da je ovaj smajli specijalno napravljen za LRT fijasko kako smo to nazivali u ono vreme: :fijasko:
A sada se taj fijasko podrzava pa me ne bi cudilo da se pojavi uskoro smajli metro fijasko.

Dodao bi samo da zagovaranje LRT-a bi moglo dati ideje nekima, znate ko vec cita Beobuild...
 
Београд са оваквом географијом тешко може имати само један тип превоза. Тешки метро треба исфорсирати у густо насељеном брдовитом делу града са лошим саобраћајницама и без икаквог шинског система и њихову везу са центром. Мени тешки метро у приобаљу како су планери БнВ замислили личи на железницу коју већ имамо и коју са гађењем према њој избацују. По мом мишљењу ту је погоднија тзв. лака железница/метро.

Независно од приче о метроу треба значајно побољшати и трамвај и учинит га ефикаснијим, посебно у центру града где је то вемоа компликовано постићи. Укопавање трамваја што је у свету познато и као преметро не треба гледати као на замену метроа јефтинијим решенејм већ као на извлачење максимума из њега и допуњавање метроа с којим би са на многим местима преплитао.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524492#p524492:2wdp1z79 je napisao(la):
Пантограф » 13 Mar 2018 04:01 pm[/url]":2wdp1z79]Хвала ти на овом примеру, не бих се тога сетио, а заправо је одлично: на сајту Т6 скоро је био текст уваженог аналитичара кајкавског, у којем су представљене две исландске поприлично велике авио-компаније, једна национална и једна приватна, које веома успешно превозе путнике из Европе у Северну Америку - ускотрупним авионима. Њихов модел хваљен је у тексту као оригиналан и позване су компаније у нашој регији да употребе своје креативне моћи да на сличан начин пронађу за себе место под сунцем, на тржишту којим владају велики и моћни.

А, гле сад, ускоро на тржиште стиже А321 ЛР (ЛР=лонг рејнџ), авион у класи баш Б737 намењен дуголинијском саобраћају. Потражња је већ велика, као и очекивања: сматра се да ће омогућити интерконтиненталне летове и мањим аеродромима, да ће помоћи у развоју дуголинијског лоукост саобраћаја итд.

Свет се мења, развија и измиче шемама у које ми верујемо.

Zalepio si se za reč prekookeanski ignorišući poentu.

Da li je solo autobus kratki zglob? Kraći autobus manjeg kapaciteta svakako jeste, ali kraći zglob nije zbog toga što ni nema zglob.

Kada ti i tvoje drštvo izmislite solo autobus sa zglobom (što svako normalan može smatrati nemogućim i nadasve logički besmislenim podvigom Srpskog mašinstva) onda će tramvaj postati metro.

Do tada neuspelo pokušavajte da neistomišljenike pravite ludim, glupim ili jednostavno nastavite da ih provocirate do mile valje.
 
Ево, базирано на Пантографовој подели, ово је само за железничке облике:

1. (тешки) Метро - по централним деловима града, отприлике зонe 1-4
2. Лаки метро/ - у ствари дугачак трамвај али на стандардном колосеку, за приградске делове и даље
3. Трамвај (разни облици) - допуњује све горе наведено
 
Аутобус на спрат је соло аутобус. Код саме железнице, ако се за упоређују 4 спојена трамваја са метро возом исте дужине и ширине, разлика у капацитету је између 10-20%. Бар пола лаких железничких возила у свету нису трамваји.

Остале ствари по којима се метро и лаки метро не разликују:
- Начин напајања, може пантограф, може трећа шина.
- Веза са подлогом, може челични, може гумени точак.
- И један и други представљају системе са издвојеном трасом, и то највећим делом на објектима.
- Брзина у суштини иста. На брзину највише утичу распоред станица, оштре кривине, техничко одржавање и систем управљања саобраћајем.

Шта онда дефинише различите категорије шинских система? Каква је разлика између оних појмова које сам набројао по списку? Шта је то фазна градња? Које су граничне зоне при инвестиционом одлучивању? Који су прецизни параметри трасе важнији од избора самих возила? Једно једино универзално и најбоље решење не постоји.
 
@spatio - LRT fijasko bi svakako bio da bilo ko gura projekat metroa koji se ukrsta sa drugim vidovima saobracaja u nivou u bilo kom delu grada. Tu onda nema govora o pouzdanosti transporta. Ko god to gurao ja cu biti protiv, ma koje garniture koristio.

Evo dacu primer sa bg vozom od koga hoce da naprave da je metro - a ne moze da bude metro vec gradska zeleznica. Kod nekog veceg obima medjunarodnog i regio saobracaja na bg zel cvoru prvi ce da strada bg voz.

Isto sam tako bio protiv belama svojevremeno jer je imao ukrstanja u novu sa drumskim saobracajem. To ne moze da predstavlja metro u Beogradu, po mom misljnju. Od tuda taj LRT fijasko, koji bi svakako bio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524621#p524621:1qgljwah je napisao(la):
Karlo del Ponte » Uto Mar 13, 2018 10:32 pm[/url]":1qgljwah]Који су прецизни параметри трасе важнији од избора самих возила?
Sada se za ovo treba boriti da ne bude posle kasno kada se potpisu prvi ugovori i krene izgradnja.
 
Brisel tek za dvije godine jednu od poslednjih LRT dijonica mjenja u pravi metro interesantno .
A prije toga, 30,40 godine ju je koristio tramvaj, sa ne znam koliko prevezenih putnika.
Još jedan podatak podzemni tramvaj se isplati ako ima preko 3000 putnika na sat.
Dijonica između severne i južne stanice
A pre otvaranja prve linije teškog metroa, istu dijonicu je koristio tramvaj link sa detaljima
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... enings.gif
Zasto mi ne bi mogli usaglasiti osnovne parametre
Tipa trase ,vrstu napajanja ,duzinu perona ,itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524661#p524661:3at9jcwi je napisao(la):
direktor » 14 Mar 2018 12:35 am[/url]":3at9jcwi]Brisel tek za dvije godine jednu od poslednjih LRT dijonica mjenja u pravi metro interesantno .
A prije toga, 30,40 godine ju je koristio tramvaj, sa ne znam koliko prevezenih putnika.
Još jedan podatak podzemni tramvaj se isplati ako ima preko 3000 putnika na sat.
Dijonica između severne i južne stanice
A pre otvaranja prve linije teškog metroa, istu dijonicu je koristio tramvaj link sa detaljima
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... enings.gif
Zasto mi ne bi mogli usaglasiti osnovne parametre
Tipa trase ,vrstu napajanja ,duzinu perona ,itd.

Mogli bi, ali to kod nas ne bi bilo privremeno rešenje. Znaš ti naš mentalitet. Ostao bi tramvaj "dok ne pocrkamo". :mrgreen:
 
па због мањег профила тунела, наравно. да нећеш још да мећемо твоје име, па да ширимо тунел?
 
Као што видиш из тога што си приложио, Софија је прешла са треће шине на пантограф.
Кад линија нема 100% подземну трасу - а неће је ниједна у Београду имати - коришћење технички нестандардног и у принципу изнуђеног решења, инфериорног и у смислу економичности, и поузданости услед атмосферских утицаја (попут снега), и безбедности, губи сваки смисао.
Уз то су жице и пантографи у тунелима данас ниже постављени него код уличног трамваја, па ни профили тунела нису толики као што се мисли.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524593#p524593:xybl0348 je napisao(la):
spatiotecte » 13 Mar 2018 08:55 pm[/url]":xybl0348]Mene samo cudi jedna stvar, do pre neko vreme smo maltene imali koncenzus skoro svih forumasa da je najbolje da se izgradi teski metro i zestoko se pljuvao LRT, a sad odjednom svi zagrejani za LRT i kao ne treba nam metro.
Objasnite mi molim vas taj preokret javnog misljenja na Beobuildu.
Inace podsetio bi da je ovaj smajli specijalno napravljen za LRT fijasko kako smo to nazivali u ono vreme: :fijasko:
A sada se taj fijasko podrzava pa me ne bi cudilo da se pojavi uskoro smajli metro fijasko.
Dodao bi samo da zagovaranje LRT-a bi moglo dati ideje nekima, znate ko vec cita Beobuild...
Ево ја ћу да пробам да објасним себи и другима откуд сад ова трамвај-идеологија одједном. За ових пар година Србија је додатно системски уништавана и на дневном нивоу понижавана са свих страна а највише изнутра, са врха власти. То се наравно одражава и на подсвест просечног човека који на неки начин мора да апсорбује, па и оправда толика понижења рационализујући те потезе којих смо жртва и борећи се против тога неким новосрпским наивним схватањем "реалности на терену". Зато се овде Београд ставља у исти кош са неким еврпским варошицама, зато би сада да импровизују основу транспортног система града и државе за наредних 150 година помоћу штапа и канапа, трамваја и пантографа.

То је једна половина приче, а друга је оправдавање епске ретардираности домаће струке. Нема самоспознаје, нити истине док се сопствени его на сатре. :vops:
 
Pa majku mu, kada vec zidamo Beograd/Dubaj na vodi red je da napravimo i Dubajoliki metro.

U Dubaju je metro sjajno isprojektovan, skoro cela trasa je nadzemna i svi elementi su standardizovani: stubovi, grede, stanice...
Sablonska gradnja, obicna betoncina, brzo i efikasno.

Jeste na kraju njihov ispao skup ko djavo jer ipak je to Dubaj pa mora sve da sljasti od zlata, ali principi su sasvim solidni.

Zamislite sada metro na Novom Beogradu na stubovima u Jurija Gagarina, Mihajla Pupina itd.
Svi stubovi isti, boc, boc, boc po sred ulice
Sve grede iste, hop, hop, hop na stubove
Sve stanice iste, jedan, dva, tri...

Niti kopanje kroz zivi pesak niti bodljikava zica na povrsini. A arhitektonski bi se savrseno uklopilo u modernisticki NBGD.

Nema opravdanja da nas metro ne izgleda barem ovako:

dubai-metro-on-sheikh-zayed-road-dubai-city-united-arab-emirates-uae-ER6R5J.jpg

690595273.jpg

metro-w-dubaju.jpg


Tuneli su potrebni za manji deo mreze, kroz satarogradski greben, Banovo brdo i mozda centar Zemuna, sve ostalo moze na stubove:
Novi Beograd, Zarkovo i Ibarska, Autokomanda, Dusanovac, potok izmadju Jerkovica i Vozdovca, Palilula/Karaburma...

Evo i uzivo prenos sa googla, ulica 2+2 a po sredini metro ciji stubovi zauzimaju manje prostora od jedne jedine automobilske trake

https://www.google.com/maps/@25.240...191.60074&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656

212.jpg
 
Ово изгледа као солидно и веома изводиво решење, да би могла линија да се провуче на стубовима и кроз нови булевар Београда на води као и право са старог моста на стубовима ка новом тунелу (тунелске цеви метроа изнад друмског тунела у Теразијском гребену).
 
Zaboravljate glavnu saobracajnu arteriju Novog Beograda, Omladinskih Brigada... Vodite li malo racuna o tome, Vest Point i Blok 67 su se uselili, ceo A blok Belvila je naslonjen na Omladinskih Brigada, autobuski podsistem na tom delu je na ivici kolapsa, metro ili tramvaj kroz Omladinskih Brigada je potreba, jer ne mozemo se potrpati u proklete autobuse vise, ko mi ne veruje, stanica Erport Siti i stanica Omladinskih Brigada nakon ugla sa Jurija Gagarina, tu je vec 2 godine kriticno za ulazak, i tu bi tramvaj znacio, administrativna jedinica Opstine je tu, plus kod Erport Sitija su prebacili deo suda za prekrsaje...
 
Тако као на сликама из Дубаија и треба да изгледа, само боље: са пантографом. Тако је било и препоручено Ежисовим планом за трасу ка Земуну.


Делија,

Ајде ти, осим излагања високе теорије о разлозима посрнућа народа српског, одговори на моју реплику после твог еруптивног поста ("Износиш бесмислице", блаблабла, итд.), којом ти је пластично објашњено оно што иначе ниси знао - а што, разуме се, не би признао све и да су ти понудили да Мачва промаши пет пенала јуче, јер и иначе никад ниједну грешку или незнање ниси признао на форуму, а, јасно, реално је да увек будеш у праву, посебно пре навршене 35. године - а то је зашто је класична траса тзв. "тешког" метроа немогућа кроз Булевар Зорана Ђинђића.

Дакле, царе, који Севиљу (која је прогутала Манчестер Јунајтед и угостила светску изложбу кад је у твом Велеграду почео да се продаје бензин на кантице), проглашаваш за "варош": Како би протерао твој вољени "тешки" метро ка Земуну по "Јовиновој" траси (на овом форуму се у ствари верује у Деда Мраза, па тако и да је један архитекта у оном друштву сам могао да одлучује о пројектима од милијарду долара), а да тај метро, због радијуса кривине, не буде једнако брз ("спор"?) као ови из белосветских вароши, попут Севиље, или милионског главног града Канаде? Да ли би срушио зграду Министарства унутрашњих послова, или би радије копао дубоке тунеле кртицом по песку (што видимо да у сиромашној вароши Дубаију, изгледа, баш и не раде, а лудаци у СР Србији су својевремено предвидели) и прошао њоме испод два школска објекта? Трећег нема.

Ајде, иако си се потрудио да заборавиш тај пост, дугујеш одговор, немој да бежиш у Андалузију.
 
Плашим се да метро на стубовима тешко може прећи железницу, те ми се као најрационалнија опција намеће трамвај. Друга мало скупља опција која ми пада на памет јесте одвајање пара колосека из Жст НБГ и да некако скрену у Омладинских брогада, мада онда би то мало качило и МУПов сектор за ванредне ситуације и део блока 65 са стајалиштем ту негде код АПЦ, па онда кроз ИМТ који ће се реурбанизовати и између 60их блокова све до Ледина и аеродрома, Сурчинска насеља би сигурно била задовољна и са станицом БГ воза код окретнице у Лединама мада могла би пруга и до Сурчина па да прави полукруг до аеродрома.
 
Пантографе, твој пост нисам ни прочитао до краја, нити ћу. Просто измишљаш и декоришеш постове заиста несношљивом демагогијом па сам негде на средини тог поста морао да престанем са читањем.

БЗЂ је једини булевар у граду који је изведен тако да градња метроа буде крајње једноставна и чак без прекида саобраћаја у истом. Блок 22 је урбанистички решен тако да се и рачвање ка блоковима ради без проблема. Пар слабијих радијуса линије ка Земуну нису никаква сметња а шизофррена цепања о рушењу зграда или кртици по НБГ-у нећу ни коментарисати. А на уласку у Земун метро свакако мора подземно.

Задње дошло време да ја браним несрећни Вуканов трамвај од кидишућих ролеркостер трамвај+ симпатизера.
 
приметио сам да се на теми о метроу углавном слажемо. а мислим и да се Пантограф дискредитовао овде са брањењем Вуканових и сличних идиотлука
 
Vrh