Pa majku mu, kada vec zidamo Beograd/Dubaj na vodi red je da napravimo i Dubajoliki metro.
U Dubaju je metro sjajno isprojektovan, skoro cela trasa je nadzemna i svi elementi su standardizovani: stubovi, grede, stanice...
Sablonska gradnja, obicna betoncina, brzo i efikasno.
Jeste na kraju njihov ispao skup ko djavo jer ipak je to Dubaj pa mora sve da sljasti od zlata, ali principi su sasvim solidni.
Zamislite sada metro na Novom Beogradu na stubovima u Jurija Gagarina, Mihajla Pupina itd.
Svi stubovi isti, boc, boc, boc po sred ulice
Sve grede iste, hop, hop, hop na stubove
Sve stanice iste, jedan, dva, tri...
Niti kopanje kroz zivi pesak niti bodljikava zica na povrsini. A arhitektonski bi se savrseno uklopilo u modernisticki NBGD.
Nema opravdanja da nas metro ne izgleda barem ovako:
Tuneli su potrebni za manji deo mreze, kroz satarogradski greben, Banovo brdo i mozda centar Zemuna, sve ostalo moze na stubove:
Novi Beograd, Zarkovo i Ibarska, Autokomanda, Dusanovac, potok izmadju Jerkovica i Vozdovca, Palilula/Karaburma...
Evo i uzivo prenos sa googla, ulica 2+2 a po sredini metro ciji stubovi zauzimaju manje prostora od jedne jedine automobilske trake
https://www.google.com/maps/@25.240...191.60074&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656