milanche
Advanced
- Učlanjen(a)
- 28.05.2011.
- Poruke
- 2.121
- Pohvaljen
- 4.860
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515908#p515908:2fipb57h je napisao(la):zidar » 12 Feb 2018, 10:01[/url]":2fipb57h]@milanche tvoj plan je odlican!
Sada mi je jasnije zasto se ne razumemo, ti gledas buducu mrezu sa tunelom kroz greben a ja bez njega.
Sa tunelom ispod Terazija stari cvor postaje trokraki, isto kao i novi, takoreci dobijamo dva identicna cvora sa istim pravcima i kapacitetima.
U tom slucaju mozemo da biramo da li da ish koristimo za mesovit gradko/medjugradski saobracaj ili da jedan bude iskljuciva gradski a drugi medjugradski.
Mesoviti saobracaj zvuci primamljivo, gradska zeleznica isla bi svuda, veci deo regionalnih vozova svracao bi do Terazija dok bi medjunarodni/medjugradski pretezno isli na stanice sa vise koloseka (NBGD, Prokop)
Ako smatramo da mesoviti saobracaj neprihvatljivo smanjuje kapacitet sistema onda sledi segregacija.
Gradska zeleznica u stari cvor preko Terazija, zvuci fantasticno, a medjugradska u novi cvor na Prokop. Jedina mana je sto je istocnom delu Beograda pristup gradskoj zeleznici otezan (nema je vise na Prokopu i K. Parku)
Ili pak gradska u novi cvor a medjugradska u stari preko Terazija! Jos bolje od ceone Glavne u Amfiteatru, milina, nesto kao Passeig de Gracia u Barseloni. Naravno tesko izvodjlivo zbog duzeg bavljenja vozova, manjka vrata za razmenu putnika na garniturama i viska prtljaga, mada zanosna ideja
Elem, ukoliko se probija zeleznicki tunel kroz greben, Prokop valja vezati metroom. Ukoliko se ne probija, pitanje ostaje otvoreno.
Hvala Zidar
Mija ideja je bila da se novi cvor sto manje okrnji gradskim vozovima, jer za to nije predvidjen i jednostavno ne moze da podrzi gradsku zeleznicu sa vise linija + celokupan regionalni i medjunarodni saobracaj u buducnosti. Nesto bi moralo da trpi. On sa svojim prolaznim i ravnomerno rasporedjenim stanicama po gradu, po mom misljenjju, potpuno je adekvatan za ono za sta je i predvidjen i ali i sa adekvatnom i opsluzenoscu javnim prevozom.
Sa druge strane, imamo stari cvor koji dolzi blizu centra grada, sa malim ulaganjima imali bi stanicu i na samom trgu republike. Mislim da je mnogo svrsishodnije tu mogucnost iskoristiti za gradsku zeleznicu koja bi bil visokotaktna i sa potencijalnim velikim brojem putnika. Zato mi je i bila ideja stari cvor maksimalno iskoristiti za tu svrhu.
Slazem se da je istocni deo beograda sa stanicama Vukov Spomenik i Karadjordjev park slabije onda iskorscen, ali bi mgao voz za aeodrom ici od pancevackog mosta preko vukovog spomenika na svakih 30min + voz za Pancevo, ako bude ikad srece i pameti da se pruga sredi i elektifikuje pa i za Zrenjanin, Vrsac, Kikindu... Unutar Bg- svi vozovi na novom cvoru bi zapravo bili gradska zeleznica, bilo od Rakovice do Zemuna, bulo duz severnog kraka novog cvora.