Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515908#p515908:2fipb57h je napisao(la):
zidar » 12 Feb 2018, 10:01[/url]":2fipb57h]@milanche tvoj plan je odlican!

Sada mi je jasnije zasto se ne razumemo, ti gledas buducu mrezu sa tunelom kroz greben a ja bez njega.

Sa tunelom ispod Terazija stari cvor postaje trokraki, isto kao i novi, takoreci dobijamo dva identicna cvora sa istim pravcima i kapacitetima.

U tom slucaju mozemo da biramo da li da ish koristimo za mesovit gradko/medjugradski saobracaj ili da jedan bude iskljuciva gradski a drugi medjugradski.

Mesoviti saobracaj zvuci primamljivo, gradska zeleznica isla bi svuda, veci deo regionalnih vozova svracao bi do Terazija dok bi medjunarodni/medjugradski pretezno isli na stanice sa vise koloseka (NBGD, Prokop)

Ako smatramo da mesoviti saobracaj neprihvatljivo smanjuje kapacitet sistema onda sledi segregacija.
Gradska zeleznica u stari cvor preko Terazija, zvuci fantasticno, a medjugradska u novi cvor na Prokop. Jedina mana je sto je istocnom delu Beograda pristup gradskoj zeleznici otezan (nema je vise na Prokopu i K. Parku)

Ili pak gradska u novi cvor a medjugradska u stari preko Terazija! Jos bolje od ceone Glavne u Amfiteatru, milina, nesto kao Passeig de Gracia u Barseloni. Naravno tesko izvodjlivo zbog duzeg bavljenja vozova, manjka vrata za razmenu putnika na garniturama i viska prtljaga, mada zanosna ideja :)

Elem, ukoliko se probija zeleznicki tunel kroz greben, Prokop valja vezati metroom. Ukoliko se ne probija, pitanje ostaje otvoreno.

Hvala Zidar :)

Mija ideja je bila da se novi cvor sto manje okrnji gradskim vozovima, jer za to nije predvidjen i jednostavno ne moze da podrzi gradsku zeleznicu sa vise linija + celokupan regionalni i medjunarodni saobracaj u buducnosti. Nesto bi moralo da trpi. On sa svojim prolaznim i ravnomerno rasporedjenim stanicama po gradu, po mom misljenjju, potpuno je adekvatan za ono za sta je i predvidjen i ali i sa adekvatnom i opsluzenoscu javnim prevozom.

Sa druge strane, imamo stari cvor koji dolzi blizu centra grada, sa malim ulaganjima imali bi stanicu i na samom trgu republike. Mislim da je mnogo svrsishodnije tu mogucnost iskoristiti za gradsku zeleznicu koja bi bil visokotaktna i sa potencijalnim velikim brojem putnika. Zato mi je i bila ideja stari cvor maksimalno iskoristiti za tu svrhu.

Slazem se da je istocni deo beograda sa stanicama Vukov Spomenik i Karadjordjev park slabije onda iskorscen, ali bi mgao voz za aeodrom ici od pancevackog mosta preko vukovog spomenika na svakih 30min + voz za Pancevo, ako bude ikad srece i pameti da se pruga sredi i elektifikuje pa i za Zrenjanin, Vrsac, Kikindu... Unutar Bg- svi vozovi na novom cvoru bi zapravo bili gradska zeleznica, bilo od Rakovice do Zemuna, bulo duz severnog kraka novog cvora.
 
Da ne bi predhodni post bio kilometarski, u ovom cu napisati svoje vidjenje metro-a.

Kao sto je i Zidar napisao i nacrtao na skici, glavni metro koridori jesu koji treba da povezu naselja Nbg/Zemun-Centar-Cukarica/Palilula/Vozdovac.
Ono sto je mene preodelilo za linije, jesu nekoliko uslova:
- Glavni tokovi putnika su ka centru grada, pa treba izbeci presedanje da bi dosli do centra, makar na prve dve linije
- Da se vise od dve linije metro ne seku u jednoj tacki- da bi se izbegao ogroman pritisak na jednu stanicu i da bi se smanjila ranjivost sistema
- Prioritetnost- to znaci maksimum koji se moze postici od jedne linije metroa- da se pokriju svi najvaznije ustanove, tokovi putnika, mogucnost velikih usteda
- Racionalnot - tj faznost izgradnje i prosirenja. Na primer u Becu linija U2 trenutno koristi trasu i linije U5 koja je u izgradnji, pa ce nakon dogradnje, linija se podeliti na dve linije U2 i U5.
- Povezanost i dopunjavanje za drugim vidovima prevoza

Linija 1 - Od Zemunske bolnice, preko Trga Republike- Slavije - Klinicki centra - Prokop - Sajam-Ada- Cukarica

Pogledajte prilog 3

Ovu liniju karakterise velika mogucnost ustede, jer omogucava da se veliki broj autobuskih linija koje idu sa nbg i zemuna kao i sa cukarice u centar skrate ili ukunu. Ranije sam pravio neku tabelu koliko bi autobusa se smanjilo i dosao sam do podatka od oko 200 autobusa manje da je potrebno. To je gde postize racionalnost.

Takodje pokriva niz vaznih ustanova koje generisu putnike: Zemunka bolnica, hala Pinki, Opsina Nbg,Arena, TC Usce, pesacka zona karadjordjeve, kosancicev venac, knez Mihajlova, Trg republike, Slavija, Klinicki centar, Prokop, Sajam, Ada ciganlija, Pozeska, trgovacka ulica itd. Zaista ogroman broj najvaznijih kriticnih tacaka u gradum koje bi se resile samo jednom linijom.

Glavne presedacke tacke na liniju: Zemunski park, Opstina nbg, trg republike, slavija, Prokop, sajam, lastina stanica u pozeskoj...

Linija 2 - koja bi se kasnije dogradila i podelila u liniju 2 i 3 - poput linija U2 i U5 u Becu

Pogledajte prilog 2

Ova linija bi se nadovezala na vec izgradjenu liniju 1, pa bi nakon dogradnje imala potpuno svoju trasu. Ovo predstavlja taj medjukorak do dobijanja pune 3 linije metroa. ovim se dobija pokrivenost nbg blokova kao i vracara i vozdovca. Veliki ce problem je sada i tek ce biti sa funkcionisanjem saobracaja na vracaru, to ce tek biti zariste problema u saobracaju, i moje misljenje je da treba vec sada razmiljati kako javnim prevozom opsluziti taj deo grada koji se jako puno gradi i cija gustina neprestano raste.

Prolazak metroa ispod Makenzije, Maksima Gorkog i dalje ka Vojvode stepe znacajno ce doprineti boljoj povezanosti tih delova grada sa veooma opterecenim ulicama. Pocetna stanica bi bila na trosarini gde je trenutna okretnica autobusa. Takodje, ova dogradnja bi dovela do dodatnog smanjena autobuskog saobracaja u gradu.

Koriscenjem dela trase linije 1, mislim da ne bi dovelo u problem funkcionisanje sistema. Ako je takt 4 min, to znaci da ce na najopterecenim deonicama od Arene do Slavije takt biti na 2min.

Linja 2 i 3

Pogledajte prilog 1

dogradnjom preostalih deonica, dobijamo nezavisne tri linije metroa. Linija 2 od bloka 45 preko SA do Ustanicke, i lina 3 od trosarine do Mirijeva.

Kao sto sam i rekao, tezio sam da se linije ne seku u istoj tacki, da se jedna stanica ne bi preopteretila i dola u pitanje funkcionisanje sistema u nepredvidjenim okolnostima, ovako se opterecenje raspodeljuje.

Linija 2 vodi u centar preko SA do terazija gde je presedanje na liniju 1, dok liija 3 vodi u uzi centar u takovsku izmedju skupstine i poste gde je ukrstanje sa linijom 2.Ukrstanje sa linijom 1 se ostvaruje na dve stanice kod "londona" i na Slaviiji.

p.s Linija 3 sam nacrtao da ide ulicom Marijane Gregoran umesto Visnjickom, jer je planirano produzenje tramvajske mreze Visnjickom, sto je sasvim dovoljno da opsluzi taj potez, jer je pitanje kad i da li cese ikad nesto graditi na adi huji. Ukoliko grad odluci da se tamo gradi celo jedno novo naslje na osnovu trzisne traznje kvadrata,mada ne verujem, onda se ta trasa moze korigovati i spustiti u vinjicku da bude blize novom naselju.

I na karaju kako bi izgledala slika kompletnog sistema sa gradkom zeleznicom preko starog cvora, novom cvorom i 3 metro linije sa nizom presedackih tacaka koje omogucavaju lak i brz pristup bilo kom delu grada, sto je takodje jedan od glavnih cilje navedenih na pocetku



 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517268#p517268:2in26xaq je napisao(la):
Delija » 17 Feb 2018 11:45 am[/url]":2in26xaq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516572#p516572:2in26xaq je napisao(la):
Arnorian » 14 Feb 2018 07:58 pm[/url]":2in26xaq]
Po meni je jedino prvo rešenje tunel uzvodnije, kod buduće Kule Beograd,
Eто зашто метро планирају инжењери. Тунелом испод Саве цели метро систем би поскупео стотинама милиона евра, дугорочно и милијардама. Када се метро гради у граду брдовите конфигурације последње што треба да се ради је да се метро додатно укопава у својој најнижој тачки. Тиме систем и добром делу добија станице пар десетина метара дубље него што би требало. Да не причам колико би се енергије у експлоатацији трошило више на савладавање висинске разлике у том случају. Иделна висина метроа је дефинисана 1976 године и одредио ју је архитекта и урбаниста чији цели опус је прожет идеалним нивелцијама и не треба да одступа од исте ни за центиметар.
Ne znam da li si uopšte video moj plan, ali linija koja tunelom ide ispod save nema nikakve veze sa Terazijama. Trasa je Kula Beograd-Savski trg-Slavija. Tu nema velikog uspona ni preterano dubokih stanica.

Jovinov plan je ubijen Beogradom na Vodi, jer metro-mosta više ne može da bude. Most koji će biti zamena Starom savskom neće nositi metro, to je činenica.

Ne treba plakati za prosutim mlekom već tražiti nova rešenja. I preteruješ za tunel ispod Save. Nije Sava Bosfor.
 
Milanche, interesantan plan.
Da li si razmisljao da zatvoris onaj prsten sto pravi plava linija i na taj nacin zaokruzis geografski centar grada?
 
Арнориане опет не може. Тунел испод Саве значи да би ти станица на Славији била на неких 20-25 метара потпуно беспотребно. Шта више, можда би била и у равни са постојећим врачарским тунелом што је већ немогуће за извести.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517505#p517505:h3n3fvr3 je napisao(la):
Delija » 18 Feb 2018 12:17 am[/url]":h3n3fvr3]Арнориане опет не може. Тунел испод Саве значи да би ти станица на Славији била на неких 20-25 метара потпуно беспотребно. Шта више, можда би била и у равни са постојећим врачарским тунелом што је већ немогуће за извести.
Ne znam odakle ti ti brojevi.

Sava je kod Gazele duboka oko 15 metara. Reka je oko 5 metara ispod platoa SA. Ako tunel ide 5 metara ispod dna reke dobija se visinska razlika od 25 metara između najdublje tačke tunela i površine kod Kule Beograd. Neka bude 30m. Od pozicije na kojoj je obala iznad tunela na mom planu do stanice Kula Beograd ima 600 metara. Ako bi stanica bila na dubini od 10 metara to daje nagib od (30-10)/600=3,3%, što nije nikakav problem za metro.

Od stanice Kula Beograd do stanice Savski trg ima 750m, nema visinske razlike. Stanica može da bude plitka, na primer 10m.

Od stanice Savski trg do stanice Slavija ima 1000m. Visinska razlika je 45m. To daje nagib od 4,5% ako je stanica na 10m dubine, što isto nije problem za metro.

Vračarski tunel je na nekih 45 metara ispod Makenzijeve, tako da nema konflikta sa daljom trasom po mom planu od Slavije do Čubure.

Plan koji je postavi Igor iznad ima nagib od 5%.
 
Dajte ljudi, prestanite da maštate o metrou ispod Save. Ne može da se realizuje ni laki šinski metro decenijama, a ne tako nešto. Između ostalog, ispod kule i tržnog centra su šipovi duboki do 40 metara, u narednim etapama će biti još dosta objekata sa dubokim šipovima, dozvole su izdate. Sve i da imamo finansijskih mogućnosti, a nemamo, ne bi bilo prostora da se tuda provuče metro, jer će sve biti zagrađeno šipovima.
 
Ту су и сливеови бг подземних токова због којих им се сада и обалоутврда урушава. Та подземна деоница би биле и те како скупа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517491#p517491:1befnngy je napisao(la):
spatiotecte » 17 Feb 2018, 23:50[/url]":1befnngy]Milanche, interesantan plan.
Da li si razmisljao da zatvoris onaj prsten sto pravi plava linija i na taj nacin zaokruzis geografski centar grada?
Ranije su mi razne ideje padale na pamet, pa i o nekoj kruznoj liniji nbg-centar-cukarica-nbg. Ali to je vise da kazem kao neki koncept da se zeli postici kruzna linija. U ovakvim ni malo umetnickim stvarima, nema mesta konceptu vec sustoj funkciji i racionalnosti :D Koncepti neka ostanu privilegija samo u arhitekturi :D
 
Nekoliko lepih komentara... :D
Kod vas je 2 magičan broj, nešto kao p i, za dve godine počinje gradnja i onda za još dve godine će biti završeno!
Pa 2014.g. Mali u Sofiji izjavi da gradnja metroa u Bg počinje 2018.g. Kako sad ovo?
Ma da, svi idu sa Makiskog polja, ili putuju do njega..... Sta se tamo desava? Beogradjani idu po vodu?!?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=518363#p518363:3qgek8mv je napisao(la):
tzoran1 » February 20th, 2018, 11:12 pm[/url]":3qgek8mv]Ma da, svi idu sa Makiskog polja, ili putuju do njega..... Sta se tamo desava? Beogradjani idu po vodu?!?
Ne , nego da obiđu Bogoljubov "Tesla grad". :)
 
:violina:
Metro-Mapa.jpg
 
^^^ Napredan graficki dizajn, nema sta. Neko bi to mozda nazvao “retro” a zapravo je obicno djubre. Kao i celokupni pristup projektu.

“Šefe šta da radim sa viškom stanica?
- Naguraj ih u Mirijevo ili Karaburmu.

A sa dupliranim Vracarskim tunelom?
- pobogu, malo mašte, dupliraj stanicu Vukov spomenik, Karadjordjev park nikako, izmisli stanicu Makenzijeva a imena stanica razbacaj naokolo.

Šefe ne mogu da nadjem Prokop.
- nije Prokop vec Beograd centar.
Pa dobro gde je to?
- nemam pojma majku mu, napiši ga negde, onako, po sredini.”

Vrućina ispod šatora.
 
Ne bih ga nazvao "retro". Nazvao bih ga "Misrcosoft paint metro project of Belgrade". :)
 
Treba insistirati na objavljivanju saobraćajnog Smatrplana. To je od najveće važnosti. Za sada su objavili samo neku vrlo selektivnu prezentaciju Smartplana i ništa više. U zvaničnim obrazloženjenjima ovakvih trasa metroa insistira se da je ovo prvi plan metroa "zasnovan na stručnoj analizi saobraćaja, a ne nečijim utiscima". Pa onda bi morali bar biti u mogućnosti da vidimo tu analizu koja je očigledno ne samo plaćena našim parama nego i javni dokument od najvećeg značaja, jer ispada da je upravo to osnova za odluku sa dalekosežnim posledicama.

Čitajući tu prezentaciju Smartplan analize prvo što upada u oči je čudna struktura glavnog argumenta koji se kroz nju provlači. Naime, pošto bi trebala biti osnova za odluku o budućem razvoju saobraćaja u Beogradu, trebala bi sadržati analizu trenutnog stanja, a zatim projekciju budućeg stanja za slučaj da nema nikakvih većih intervencija (nulto, referentno stanje). Na osnovu toga bi se zatim trebala baviti raznim predlozima kako saobraćaj poboljšati (razne verzije metro trasa, razni tuneli i nove saobraćajnice). Pa tek na kraju, posle poređenja više mogućnosti, da se izabere jedna najbolja varjanta, ili možda nekoliko varjanti između kojih će se naknadno izvršiti izbor u skladu našim finansijskim mogućnostima i željenom tajmingu. Tako bi TREBALO da bude.

Međutim ono što se nalazi u objavljenoj prezentaciji Smartplana je SAMO poređenje kakav bi saobraćaj bio ako se ništa ne preduzme, u odnosu na saobraćaj koji bi postojao ako se realizuje BAŠ OVAJ predlog (dakle OVE dve trase metroa, OVA dva tunela i železnica). Pa se u prezentaciji zaključuje da je bolje ako se uradi to što Siniša Mali predlaže nego ako se ne uradi ništa. Drugim rečima, zaključak je da je bolje uraditi nešto nego ništa. Za takvo saznanje zaista nije bila potrebna skupo plaćena studija, ako je to sve što u njoj postoji.

Tako da ostaje sasvim nejasno da li se studija saobraćaja zaista sastoji JEDINO iz analize OVOG predloga, bez analize drugih mogućnosti, ili je ona prvo nekako došla do toga da su ove trase zaista najbolje. Znači, ne da su one bolje od toga da se ne radi ništa, nego da su one bolje od drugih mogućih trasa za metro.

Drugim rečima, i dalje ne znamo baš ništa. Pošto ovo što je objavljeno liči ili na lošu studiju, ili na VRLO selektvnu prezentaciju dobre studije koje je u službi propagande. Pošto pretpostavljam da u suprotnom ne bi bilo objavljno samo ovo, i u baš ovom obliku. Zbog toga je osnovno zahtevati da se ta studija objavi što pre, i to u celini.
 
Ne delim tvoj optimizam da u tom smart-stupid plane postoji ikakva smislena studija. O "strucnim" alalizama postaje iracionalno i polemisati jer deluje da je trasu i raspored stajalista postavio neki teletabis.
 
Valja istaci da smo u pripremi clanka "Metro na pogresnom koloseku" kontaktirali odobu koja je aktivno ucestvovala u izradi plana i postavili pitanje, sta je sa proslim planom i brojanjima? Odgovor je da brojanja i podatci nisu tacni uz iskazano uverenje da je bas ovo brojanje i ovaj plan kako treba a da prosli nikako ne valja??!!

Ko nije procitao clanak preporucujem da ga procita http://beobuild.rs/metro-na-pogre%C5%A1 ... p2721.html
 
Sad vidim da je u članku BB već objavljena mapa kao i u insertu
TV Prva koja je samo projektovana na satelitskoj podlozi, pa sam
pomislio da je opet uradjena po ko zna koji put neka nova varijanta.

Da sam sve ovde godine sakupljao razne mape linija BG-metroa
sada bi imao veliku kolakciju koju bi mogao dobro da prodam. :)
 
Pohvale za Milanchetov predlog- logično za ograničen budžet. Mozda kasnije iz blokova produžiti do aerodroma
 
Становницима великих чукаричких насеља која гравитирају првој линији - Жарково, Церак, Беле воде, Лабудово и Петлово брдо, Видиковац - одлазак у град, а посебно долазак из града кући, биће, верујем, тежи него у постојећим условима, јер, преседање толиког броја путника из метроа на аутобус увек резултује конзервом сардина. Треба питати несрећне међу Московљанима - оне који од метроа до стана морају да се возе тролејбусом.

Са друге стране, становницима насеља у дунавском приобаљу - Карабурма, Миријево, Вишњица, Вишњичка бања, Борча, Котеж - долазак у центар са преседањем на метро, услед кружења линије (поред Луке, уместо да иде испод Булевара деспота Стефана), биће временски знатно дужи него што је сада, кад аутобуси возе директно у град.

Ово је скандалозни, дилетантски, антибеоградски план интерног саобраћајног система режимских грађевинских тајкуна, којима једино одговара.
 
Vrh