Šta je novo?

Metro

Белам је тек "за боцу" мање деструктиван од овог вучић-карић "метроа". Белам је у грубим цртама буџење постојећег трамвајског система на ЛРТ са том, лично мислим, немогућом и бесмисленом деоницом испод старог језгра града.
 
@milanche nisu u pitanju fix ideje vec argumentovani stav.
Uostalom i sam kazes da treba zadrzati stari cvor samo sto bi ga ti namenio slabo taktnoj gradskoj zeleznici (takt 7 min na jednokolosecnoj pruzi na starom mostu znaci dve linije sa taktom 30min u oba smera) dok bi novi cvor sluzio visoko taktnoj medjugradskoj/medjunarodnoj zeleznici. (Dodajem da se naravno slazem sa zadrzavanjem pruge u amfiteatru i probijanjem grebena ka Dunavu)

Ja samo predlazem da se uradi obrnuto, da se novi cvor iskoristi za visokotaktnu gradsku zeleznicu (koja nam je preko potrebna odmah) a da se stari cvor koristi za slabo taktnu medjunarodno/medjugradsku zeleznicu za koju je nazalost sasvim dovoljan u sadasnjim okolnostima minimalnog zeleznickog saobracaja (a moze jednostavno da se nadogradi dupliranjem sremske pruge u ravnici i postavljanjeg novog jednostavnog zeleznickog mosta na Savi kada to jednog dana bude potrebno).

U sadasnjim okolnostima moj je plan daleko racionalniji i ne iziskuje nikakva ulaganja vec samo optimalno koriscenje postojecih kapaciteta a omogucava dupliranje kapaciteta preko potrebne gradske zeleznice. Grehota bi bila da kroz skupi i amortizovani Vracarski i Dedinjski tunel ne ide bg:voz na svakih 7.5 min kada vec moze a potreban je (Rakovica-Vuk 15min, Rakovica NBGD 15min, ipak je daleko bolje nego voznja busom 59 ili 94). Svaki slabiji takt, to jest koriscenje tih tunela za mesoviti zaobracaj je tracenje skupo stecenih a fantasticnih postojecih resursa, nema Beograd gomilu zelznickih tunela ispod grada vec samo ta dva.

Problem je sto je u Prokop ulagano pa ruseno pa ponovo ulagano tokom 40 godina te je tesko pomiriti se sa tim da bi mogao da sluzi malo drugacijoj svrsi od one za koju je projektovan u proslom veku.

Racionalan pogled na sadasnju situaciju pokazuje da bi Prokop kao stanica maksimalno razvijene gradske zeleznice (sa jednom jakom linijom na 7.5 min ili dve na 15min) vukao daleko vise putnika nego sav ostali zeleznicki saobracaj u Srbiji (to je u sustini vec danas slucaj), te je daleko isplativije razvijati postojecu infrastrukturu Prokopa (i zidati soping molove i solitere ili stogod) u tom pravcu (NBGD moze bez problema da prihvati ostatak zeleznickog saobracaja).

Cinjenice i racionalnost, nema ovde dogmi ili fiks ideja, pitanje je samo kako cemo koristiti postojece resurse.

Taksativno:

Novi Cvor:

Vracarski tunel
Dedinjski tunel
Novi Zeleznicki most
Stanica Pancevacki Most
Stanica Vukov Spomenik
Stanica Karadjordjev Park
Stanica Prokop
2 koloseka, kapacitet 1 voz na svakih 6-7 min u jednom pravcu, jak takt

Stari cvor:

Pruga kroz Topcider
Pruga uz Sajam
Stari Zeleznicki most
2 koloseka, na mostu samo jedan, kapacitet 1 voz na svakih 15 min u jednom pravcu, slab takt

Zajednicke tacke:
Stanica NBGD
Stanica Rakovica

E sad, predlazem da racionalno sagledamo situaciju i odredimo koje je resenje bolje (nema ovde investicija, samo koriscenje postojeceg):

1. Koristiti novi cvor koji omogucava jak takt i pokriva uze gradsko jezgro (trougao Rakovica-NBGD-Vuk) za gradsku zeleznicu (kojoj treba jak takt u uzem gradskom jezgru) a stari cvor koji pruza slab takt i ne pokriva uze gradsko jezgro za medjugradsku zeleznicu (kojoj ne treba jak takt i ne mora da pokriva celo uze gradsko jezgro)

2. Koristiti novi cvor koji omogucava jak takt i pokriva uze gradsko jezgro za medjugradsku zeleznicu (kojoj ne treba jak takt i ne mora da pokriva celo uze gradsko jezgro) a stari cvor koji pruza slab takt i ne pokriva uze gradsko jezgro za gradsku zeleznicu (kojoj treba jak takt i pristup uzem gradskom jezgru)

3. Ukinuti stari cvor i koristiti novi cvor istovremeno i za medjugradsku zeleznicu i za gradsku zeleznicu svedenu na minimum koji preostali kapacitet dvokolosecne pruge omogucava.
 
Au Jug odlicne razrade za Sajam !

Evo moje verzije ne metroa vec Regionalnog metroa (gradske zeleznice) SUBURBAN BG voz linija (sigurno vec ranije razmatrane). Ovo sve bi imalo smisla da se nazalost ne uklanja postojeca stara Zeleznicka stanica CENTAR.

Ovo je tkdj. radna verzija koriscenja vec postojecih pruga u gradu i osposobljavanje onoga sto se moze osposobiti, odn. onih pravaca koje vec imamo, uz uporednu izgradnju tunela ispod Terazija pored kolskog koji ce se ocigledno izgraditi, i napokon staviti sve u funkciju i osposobiti BG Voz u punom kapacitetu posto pravi Metro necemo imati jos narednih bar 10-15 godina.

Sta sam uzeo u razmatranje:

1. PRESEDANJA / Postojece najfrekventnije zone grada koje su vec dovoljno opterecenje i u kojima je frekevencija gradskih i prigradskih autobusa izuzetno velika.

2. PROKOP / NBGD Centar kao buduca glavna Zel gradska cvorista.

3. BAS autobuske stanice - Rasterecenje buduce u Bloku 42 i decentralizacija. Izgradnja 5 BAS stanica koje bi imale pristup RM BGvoz linijama BUS sever, zapad, jug i istok (BAS Istok nazalost ostaje bez konekcje sa RM-om).

4. Tunel ispod Terazija (najskuplji deo price).

5. Stanica Sajam i njeno povezivanje sa mostom (Jug u medjuvremenu razradio).

6. Izgradanja novih stajalista na vec postojecim pravcima: Plavi horizonti, Altina, 11 April, Blok 41, Vodovodska tunel, Cerak, Vidikovac, Dr. Dragisa Misovic, Stadion Partizan, Vracar, Novo groblje, Ada, Palata pravde, Stara Zel stanica.

7. Izgradanja novih stajalista na novom pravcu ispod Terazijskog grebena: Trg Nikole Pasica, Botanicka basta.

8. Izgradnja kraka ka Aerodromu Nikola Tesla i povezivanje na citavu mrezu.

Mapa svih RM linija 1-5 sa intervalima polazaka:

Pogledajte prilog 8

Cela mreza RM BG voza:
Pogledajte prilog 7

BAS stanice:
Pogledajte prilog 6

Sva stajalista:
Pogledajte prilog 5

Linije:
Pogledajte prilog 4

Pogledajte prilog 3

Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 1

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515756#p515756:2j4edc80 je napisao(la):
zexland » 11 Feb 2018 05:23 pm[/url]":2j4edc80]Au Jug odlicne razrade za Sajam !

Zahvaljujem :D

Stanica na vijaduktu deluje na prvo oko kao tezak zahvat a zapravo je krajnje jednostavna za realizaciju.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515756#p515756:2j4edc80 je napisao(la):
zexland » 11 Feb 2018 05:23 pm[/url]":2j4edc80]
Evo moje verzije ne metroa vec Regionalnog metroa (gradske zeleznice) SUBURBAN BG voz linija (sigurno vec ranije razmatrane). Ovo sve bi imalo smisla da se nazalost ne uklanja postojeca stara Zeleznicka stanica CENTAR.

Tako je Zexe!

- Maksimalno iskoristiti postojece pruge i tunele
- Proterati bg:voz gde god moze i dokle god moze (a da se zadrzi pouzdanost naravno)
- Nabaviti nove garniture za bg:voz za pojacavanje takta
- Napraviti nove stanice odmah svuda gde je to jednostavno, u ravnici (Altina, Omladinskih Brigada...), a ostale cim bude mogucnosti.
- Integrisati BAS sa bg:vozom i napraviti prolazne linije kroz grad (manje presedanja, bolje rasporedjeni tokovi na nekoliko tacaka umesto samo jedne)

Sve u svemu, prvo optimizovati postojece resurse, zatim izgraditi sve sto se moze za male pare i za nekoliko meseci a da ima veliki ucinak (stanice, nove linije, jaci takt) pa tek onda rusiti bilo sta od postojeceg i zidati velike projekte za buducnost.

Tacna suprotnost bahate i stetocinske potrcko vlasti koja prvo rusi i sto ne treba (nemacka obaloutvrda, teretni terminal, koloseci u amfiteatru) a kada pokusa nesto novo da izgradi ili sve potone u reku (promenada) ili se samo sminka postojece (Prokop) ili nas otvoreno bruka i ponizava (krmace u amfiteatru).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515762#p515762:157a2t1l je napisao(la):
zexland » 11 Feb 2018 05:33 pm[/url]":157a2t1l]Imam i tu opciju :) vracanje koloseka nekadasnjeg Cire :) znaci Obrenovac here we come :)

I prikladna kompozicija za tu turu

68_beobuild-sinobus.png
 
To je to Jug :) potpuno da ne kazem apsolutno se slazemo i razmisljamo ligicno i racionalno sto se tice BG voza, a za razliku od masinovodja Karic grada - BNV - Tajkun grada :)
 
^^ Imao sam jos podosta toga, ali mi se vec smucilo pa sam morao da stavim tacku :x
 
Ajmo ovako

1. novi cvor je projektovan sa 4 prolazne stanice, od koga kao centralnu po polozaju preuzima Prokop. Ceo cilj novog cvora je da ljudi koriste najblizu stanicu, da se smanji opterecenost gradske infrastrukture za putovanja od/do stanice.

2. Stalnice se u normalnim okolnostima, projektuju i osmisljavaju zajedno sa vidovima javnog prevoza, da bi pristupacnost istih bila sto veca. U tom smislu, stanica Prokop je projektovana sa dve metro linije, kasnije sa jednom metro linijom. Sa tim metro linijama stanica prokop bi bila na samo 5-10min udaljena od cele gusno naseljene zone izmedju Save, Dunava i Autoputa - sto je veliki deo grada. Takodje bi bila udaljena samo 5-10 min stanovnicima Cuukarice sa vecim delom svojih naselja. U ranijim planovima metroa i deo Vozdovca je bio oslonjen na tu zeleznicku stanicu.

Takodje, stanica Prokop je locirana neposredno pored klinickog centra - 1 stanica metroom (da ponovim 2 linije inicijalno planirane), kao i neposrednoj blizini dva trenutno najveca stadiona u drzavi - takodje 1 stanica metoom, ili oko 1000m udaljenost peske.

Stanica Prokop je takodje locirana, neposredno uz autoput, tkz "brza gradska saobracajnica",i tacno izmedju dve znacajne i velike gradske saobracajnice - Kneza Mislosa i Bulevara Oslobodjenja - koji daju vise mogucnosti pristupa i kolskim saobracajem.

Sve je ovo pre svega namenjeno "sumadijiskoj" strani grada, tako da se kriticni tecka poput mostova, gde su moguci cepovi, zaobidju.

Da li bi u ovim okolnistima stanica Prokop bila u vukopustijihiji, da li bi bila prazna i bez ljudi? Ne bi. Ali ce sada da kazete, kako je sada to realnost. Jeste, jer ne postoji nikakav pristup javnog prevoza Prokopu. Ukinite tramvaje, i autobuse 95,85, da ne idu pored stanice Nbg i ona ce biti za 99% stanovnisva u pickovcima. Pa cak i za same stanovnnike Novog Beograda. Ukunite 83,78, 601, i ostale kao i tramvaje da ne idu pored trenutne glavne ZS i onace bti u pickovcima za 75% stanovnika grada

Dakle, osnova pristupacnosti neke stanice je opsluzenost javnim prevozom.

E sad se Zidar vrati na tvoj predlog. Svi stanovnici starog grada,vracara, zvezdare, savskog venca, cele cukarice, skoro cele palilule, veliki deo vozdovca - treba da putuju ka... stanici Novi Beograd, jer eto ti, kao planer, nisi hteo iz svog licnog ubedjenja da im omogucis da lako stignu na geografski najblizu stanicu - Prokop. Da li shvatas sta si sa ovim planom postigao? Da li si svestan razmera, koji bi, ne daj Boze, ovakav neki plan imao na grad? Da li sada shvatas zasto je Prokop vazan, i zasto je projektovan sa 10 perona? Planiranje saobracaja u gradu i urbanizam nije sprdnja, nije cilj da lepo izgleda graficki i na karti, da je simetricno ili ne znam sta. Bitna je funkcija, potrebe koje stanovnici grada imaju. Pritom, 80% izgradjenu stanicu ostavljamo da bude i dalje bez putnika, kao usputna stanica gradske zeleznice, a onda moramo da prosirujemo mostove i gradimo skupa stajalista koja nisu neohlodna, i pravimo novu glavnu stanicu sa kapacitetima na mestima na kojima nikad nisu bili planirani. Tu nema ni r od racionallnosti.

Upravo zato je kriminalan i ovaj metro plan aktuelne vlasti, jer ima poguban uticaj. Zaobilazi Prokop i klinicki centar, a pritom i ukida zeleznicu u SA. Zato i kazem - pazite sta zelite, mozda se i ostvari. A posle j. nema kajanja.
 
Da ne bude da milanche samo kritikuje, ja cu zineti predlog, sta ja mislim da bi bilo dobro i zbog cega.

Uz zadrzavanje pruge u SA i njenog, naravno, neophodnog remonta, prokopavanje kratkog tunela ispod terazijiskog grebena i novom trasom pruge od oko 5km ka Borci, dobili bi 4-5 linija gradske zeleznice, dve linije regionalnog voza sa visokim taktom. To su minimalna ulaganja za maksimalni efekat.

Potrebno je uraditi racvanje kod izlaza sa pancevackog mosta i napraviti 5km krak ka Borci. Time se pokriva celo jedno veliko naselje sa gradkosm zeleznicom i omogucava brz i suguran prevoz.

Linije gradske zeleznice bi bile:
1. Borca - Dunav stanica - Trg republike (veza sa metroom) -GZS-Nbg (veza sa metroom)-Batajnica na 15min
2. Borca - Dunav stanica - Trg republike (veza sa metroom) - GZS- Sajam (u nivou ili u poluukopu - veza sa metroom) - Rakovica - Resnik na 15min (svaki drugi voz ka Ripnju)
3. Batajnica - Nbg- Sadam - Rakovica - Resnik (svaki drugi voz ka Ripnju) na svakih 15min
4. Dunav stanica - Trg Republike (veza sa metroom) - GZS - Sajam (veza sa metroom) - Mladenovac na svakih 30-45min
5.Dunav stanica - Trg Republike (veza sa metroom) - GZS - Sajam (veza sa metroom) - Lazarevac na svakih 30-45min

Linije regionalnog voza:
1. Pancevo - Vukov spomenik (veza sa metroom) - Prokop (presedacka stanica) - Nbg (presedacka stanica)- Novi sad na svakih 60min
2. Pancevo - Vukov spomenik - Valjevo na svakih 60 min

Sta se ovime dobija? KOje su prednosti?

Dobija se maksimalno iskoriscenje starog cvora uz minimalno ulaganje za gradsku zeleznicu i brzo povezivanje centra grada sa periferijom i delovima grada koji imaju veliku zavisnost od autobuskog javnog prevoza. Remontovanjem pruge na starom savskom mostu, bi se dobila mogucnost da voz iz jedne u drugu stanicu stigne za 3-3.5min (stanica Nbg - Savski amfiteatar, ili Nbg- Sajam), sto otvara mogucnost za dve linije takta 15min preko jednokolosecne pruge. Time se smanjuje investicioni troskovi

Novi cvor, u svom neokrnjenom kapicetu, moze da se razvija i dopunjuje sa drugim vidovima javnog prevoza. Novi zeleznicki most ostaje prakticno slobodan za regionalni i medjunarodni saobracaj, kao i za mogucnost povezivanja Rakovice -Prokpa i Aeodroma.

Povezivanje Panceva, Novog sada i Valjeva, sa Beogradom i koriscenje prednosti prolaznih stanica. Iz Panceva ka Beogradu na svakih 30min, Iz Beogarda ka Valjevu i ka Novom sadu na svakih 60 min.

Ilustracija teksta. Sivi krugovi, mogucnost presedanja ma metro

 
Mislim da smo se slozili da jedna metro linija ili linija gradske zeleznice treba da poveze Glavnu i Dunav stanicu.
Ta trasa se uporna vraca kako neko izbaci plan.
 
https://www.istinomer.rs/ocena/4018/Nik ... vima-grada

ok, imamo razvojne metroe, imamo sanacione ali brate nemojmo lupati gluposti.

izvinjavam se ako je neko vec kačio

izvinjavam se na off, pisao sam već o nesrećnom radniku direkcije za javni prevoz, četiri čoveka u kancelariji, on došao na posao preko konkursa još 90ih, kolege preko stranke na vlast. On radi ovi rade za stranku, ono call centar glasovi i to. A mi ih plaćamo.

da bi metro dobili građani a ne tajkuni moramo da glasamo za ljude koji će štiti građanske interese i ceniti stručnost

mojom logikom čovek koji je krao, a manje više svi sem belog, djb dveri i ndbg jesu, a nisu u zatvoru su u vucicevom džepu. pa vas istom tom logikom molim da glasate po svojoj savesti i nadajmo se mojoj logici da beogradu jednom svane.

izvinite na političkoj agitaciji, ali metro projekat je toliko čvrsto vezan za politiku da bi pored metro planova morali da raspravljamo i o programima stranaka o metrou za sledeće izbore

opet, ako sam preterao neka me Igor obrise
 
Nisi ni malo preterao. Metro jeste neraskidivo vezan za politiku, kao i što su železnice. Nema očiglednijeg primera od ovog iživljavanja nad narodom oko ignorisanja veze sa Pančevom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515754#p515754:2gr3tg5u je napisao(la):
zidar » 11 Feb 2018 06:19 pm[/url]":2gr3tg5u]
Ja nacrtao plan gde Klinicki centar ima cak TRI stanice koje ga opsluzuju a ti po meni djonom.

Moramo da se spustimo na zemlju malo. Tvoj plan je zaista interesantan, svakakvi detalji i ideje mi se dopadaju. Kruzna linija je moj san. Ali takav kakav je, on je za mene trenutno zabava, posto je nerealan, neefikasan i na mestima iracionalan. Pre svega, zato sto ignorise realnost i postojece stanje. A znas i sam kako takvi planovi prolaze.

Milanche ti je sve vrlo strpljivo i konkretno objasnio. Nazalost ova predstava vise nije sarena fantazija-avantura sa crteza, vec horor koji je epilog te iracionalne i detinjaste ideje da je Prokop greska koju treba ignorisati. Sve ostalo su posledice, kao i premestanje jug-sever koridora sa najvaznijih odredisnih tacaka kakve su Prokop, KCS i Slavija. Koliko sada treba da nas kosta to poricanje, jel ovo rezultat te borbe? Bravo, evo nije vise u planovima. Uspeli ste. Jeee.


Moze se slobodno reci da je predizborni plan za metro kriminalan, ne zbog forme vec zbog namere.

Bitno je da se slazemo oko onoga sto preti Beogradu i mozda je to u ovom trenutku vaznije, posto je vreme diskusije o resenjima proslo. Sada su svi nasi predlozi i upozorenja pali u vodu, resenje je nametnuto i prete nam jednostranim akcijama. Ja ljudima ne mogu ni da priblizim dugorocne stetne posledice ovog plana, protracena sredstva i dubioze koje iz toga proizilaze. Sto se tice nekakvog kontinuiteta razvoja, ovo je povlacenje rucne pri brzini 200 na sat.
 
Kada oslobodimo Srboju i na red dodju masovna hapšenja prvo idemo sekretarijat.

Nakon decenije mog interesovanja za metro i dobijanja više informacija od ključnih aktera zaključak je taj da je metro u Beogradu fusnota suvereniteta Srbije
 
Upravo se vodi borba za metro kako politicka predizborna a tako sasvim sigurno i postizborna bilo ko da pobedi na izborima, posto i Egisov plan koji je donet 2012/2013 treba takodje da se modifikuje. Egis je vec dao sasvim logicne smernice koje tada nisu bile uvazene.

U trenutnim okolnostima postoji i kompromisno resenje a to je da se nadje zajednicka saglasnost svih aktera da prioritet bude izgradnja linije Zemun-Ustanicka (Mirjevo) posto je ona manje sporna a da se kroz godine koje dolaze dodje do pravog i logicnog resenja za liniju prema Cukarici/Rakovici (Labudovo brdo).
 
@milanche tvoj plan je odlican!

Sada mi je jasnije zasto se ne razumemo, ti gledas buducu mrezu sa tunelom kroz greben a ja bez njega.

Sa tunelom ispod Terazija stari cvor postaje trokraki, isto kao i novi, takoreci dobijamo dva identicna cvora sa istim pravcima i kapacitetima.

U tom slucaju mozemo da biramo da li da ish koristimo za mesovit gradko/medjugradski saobracaj ili da jedan bude iskljuciva gradski a drugi medjugradski.

Mesoviti saobracaj zvuci primamljivo, gradska zeleznica isla bi svuda, veci deo regionalnih vozova svracao bi do Terazija dok bi medjunarodni/medjugradski pretezno isli na stanice sa vise koloseka (NBGD, Prokop)

Ako smatramo da mesoviti saobracaj neprihvatljivo smanjuje kapacitet sistema onda sledi segregacija.
Gradska zeleznica u stari cvor preko Terazija, zvuci fantasticno, a medjugradska u novi cvor na Prokop. Jedina mana je sto je istocnom delu Beograda pristup gradskoj zeleznici otezan (nema je vise na Prokopu i K. Parku)

Ili pak gradska u novi cvor a medjugradska u stari preko Terazija! Jos bolje od ceone Glavne u Amfiteatru, milina, nesto kao Passeig de Gracia u Barseloni. Naravno tesko izvodjlivo zbog duzeg bavljenja vozova, manjka vrata za razmenu putnika na garniturama i viska prtljaga, mada zanosna ideja :)

Elem, ukoliko se probija zeleznicki tunel kroz greben, Prokop valja vezati metroom. Ukoliko se ne probija, pitanje ostaje otvoreno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515903#p515903:3a11nyo2 je napisao(la):
Igor » Пон Феб 12, 2018 9:22 am[/url]":3a11nyo2]Upravo se vodi borba za metro kako politicka predizborna a tako sasvim sigurno i postizborna bilo ko da pobedi na izborima, posto i Egisov plan koji je donet 2012/2013 treba takodje da se modifikuje. Egis je vec dao sasvim logicne smernice koje tada nisu bile uvazene.

U trenutnim okolnostima postoji i kompromisno resenje a to je da se nadje zajednicka saglasnost svih aktera da prioritet bude izgradnja linije Zemun-Ustanicka (Mirjevo) posto je ona manje sporna a da se kroz godine koje dolaze dodje do pravog i logicnog resenja za liniju prema Cukarici/Rakovici (Labudovo brdo).
Управо је ту прву линију Ђилас убацио у предизборни спот. Изгледа да ће метро играти значајну улогу у предизборном програму.
 
Delija je u pravu, moj prethodni plan nije izbalansiran.

Evo novog pokusaja, da ne bude da je Zidar zadrt :)

- 3 linije pokrivaju 6 glavnih saobracajnih pravaca: Pupina, Gagarina, Misica, Oslobodjenja, Aleksandra, Stefana
- 3 linije povezuju 6 gradskih opstina NBGD-Zvezdara, Cukarica-Palilula, Zemun-Vozdovac
- 6 pravaca lepezasto je postavljeno oko centra
- Sve linije prolaze kroz Centar
- Sve linije staju i na Terazijama i na Stajgi, veza Greben-Sava / Stari Grad-BnV
- Prokop i Z st NBGD direktno povezani sa centrom
- Ne ulazim u detalje bg:voza/zeleznice, recimo da je u novom cvoru mesovit saobracaj
- Klinicki centar vezan i sa centrom i sa Prokopom

- Novobeogradska linija ide kroz Jurija Gagarina, Z st NBGD, Autoputa i bloka 18
- Zemunska linija ide kroz Centar Zemuna pa pored SIV-a i Usca
- Zajedno prelaze Savu na novo cetvorokolosecnom mostu

-Cukaricka linija ide sa Vidikovca prko Zarkova i Banovog brda uz Sajam do Stajge
-Sve tri linije (sa zasebnim trasama) udaraju u greben u nivou Terazijske terase

- Palilulska linija preko Dorcola izbija na Luku i Adu Huju/Karaburmu
- Zvezdarska linija uglavnom prati bulevar do Mirijeva, usput izmedju Vuka i liona kaci Crveni Krst
- Vozdovacka linija opsluzuje Slaviju, Klinicki Centar i Prokop pa preko autokomande i Dusanovca nastavlja kroz potok izmedju Vozdovca i Jerkovica sve do Stepe

metro-beograd-2018-februar-lepeza-2.png


metro-beograd-2018-februar-lepeza-3.png


metro-beograd-2018-februar-lepeza.png



Metro u Jurija Gagarina
38.jpg


Gradski pejzaz u bloku 18
dubaimetro.jpg


Ajd ziveli :vops:
 
Vrh