Šta je novo?

Metro

Osnovna stvar u gore prilozenom planu je da se pokriju svi glavni pravci i da se kraci mreze ravnomerno rasporede od centra ka periferiji

metro-beograd-2018-februar-lepeza-5.png


Posle te tri linije mogu na bezbroj nacina da se umreze u centralnoj zoni, recimo sa jednom jedinom presedackom tackom na Terazijama ili sa vise tacaka.

Primer trougla Terazije-Slavija-Karadjordjeva:
metro-beograd-2018-februar-lepeza-4.png
 
Ovo je po mom misljenju dosta bolja osnova. Obuhvat plana ti je nesto manji pa ti se linija 2 zavrsava na Vidikovcu a postoji opravdana potreba da porkije Labudovo brdo a samim tim i Petlovo brdo.
 
^^ nije bilo mesta na mapi za nastavak ka jugu :mrgreen:
 
Ovde se često pominje kako je metro nezavisan sistem u saobraćajnom kontekstu. Pošto će po planu dobar deo bar jedne linije biti nadzemni, šta se dešava kada padne kiša ili sneg?
 
Svaka cast Zidar! Poslednji tvoj primer je najozbiljniji i najrealniji do sada koji sam video...
 
metro-beograd-2018-februar-lepeza.png


Zidar,
Od svih metro planova sto si ikada radio do sad ovaj ti je najbolji.
3 metro linije, 6 pokrivenih pravaca, sasvim realno i dovoljno dugorocno za razvoj Beograda.
Posebno mi je drago sto si napokon posle mnogo godina u svojim planovima vratio metro trasu preko Bulevara jer je to ipak koncenzus koji postoji u svim metro trasama do sad osim ove SNS-ove.
Zato +1 za taj predlog. :)
 
Sjajan plan Zidar, pokrio svi sve najvažnije pravce u Beogradu, mislim da bi ogroman deo Beograđana bio zadovoljan ovim planom linija (svi osim investitora iz Makiša).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515938#p515938:x3wqkpbk je napisao(la):
Igor » 12 Feb 2018 01:03 pm[/url]":x3wqkpbk] . linija 2 zavrsava na Vidikovcu a postoji opravdana potreba da porkije Labudovo i Petlovo brdo.
Prvom prilikom da se produži ta linija do Petlovog brda, šta se tu škrtari. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515958#p515958:l79jewp4 je napisao(la):
Bukira » 12 Feb 2018 14:25[/url]":l79jewp4]Sjajan plan Zidar, pokrio svi sve najvažnije pravce u Beogradu, mislim da bi ogroman deo Beograđana bio zadovoljan ovim planom linija (svi osim investitora iz Makiša).

Чак и њима можемо бацити мрвице и дати им патрљак до Макиша
 
Naravno, ukoliko se realizuje i urbanizuje pustos u Makisu svakako da treba razmisljati o kraku, ali da to bude prioritet pored postojecih naselja je van pameti.
 
Oвај план је феноменалан, највише ми се допада како крак ка Миријеву покрива и булевар и Црвени крст. Свака част :)
 
Vidim da je na forumu usvojena konacna mapa metroa pozdravljam
Ps pitanje koliko bi bila korisna linija da ide bukvalno iznad auto puta od areodroma pa onda kod gazele skrene u blok 18 predje savu pa opet nastavi sredinom auto puta / zaustavite je gdje mislite da treba / :D
 
Moj predlog.

Prva faza:

1_89105814_Untitled-1.jpg


Druga faza:

1_100986937_beograd%2002.jpg


Treća faza:

1_65830938_beograd%200.jpg


Četvrta faza:

1_116470160_beograd%2001.jpg
 
добар ти је овај лупинг. само предлог, плаву линију из Јерковића продужи до Степе у првој фази и Бањице у другој
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515980#p515980:27347fto je napisao(la):
Igor » Пон Феб 12, 2018 4:01 pm[/url]":27347fto]Naravno, ukoliko se realizuje i urbanizuje pustos u Makisu svakako da treba razmisljati o kraku, ali da to bude prioritet pored postojecih naselja je van pameti.

Тај крак према Макишу може да служи као депо. :grand:
 
Hvala svima na cestitkama :)
Drago mi je da smo se priblizili konsenzusu to jest da uopste postoji neki oblik metro mreze koji bi svima odgovarao. Divno. To je cini mi se najbolji odgovor na pljackaski pohod potrcka koji glumi vlast. I sadasnjeg i prethodnih, da pokazemo da Beogradjani znaju sta hoce i sta je dobro za njih i da nece prihvatiti obmane. A narocito ne ocigledne tajkunske pokuse.

U ranijim verzijama uporno sam pokusavao da oformim mrezu linija u sirem gradskom podrucju, sagradim transverzale,iskoristim maksimalno postojeci tramvaj, bg:voz itd

A u sustini Beograd ima prilicno jednostavnu formu, jedan jedini centar koji je na grebenu vec 20 vekova, pojas male gustine pa pojas velike gustine na desnoj obali Save a NBGD blokove pa Zemun na levoj obali. U stvari ono osnovno sto treba Beogradu je metro veza svake opstine sa centrom i jaka veza preko Save izmedju leve i desne obale.

Ne mora cak ni u centru da se mreza razgrana, mogu sve linije da se ukrstaju u jednoj tacci, sto da ne, takva je struktura grada.

Sve ostalo, transverzale i detalji moze se lako postici busevima i bg:vozom. Taj osnovni metro omogucice da grad postane gusci pa ako poraste na 2-3 miliona stanovnika lako cemo siriti mrezu i stvarati nove veze.

Metro treba da pokrije glavne pravce kretanja ne samo da bi rasteretio postojece saobracajnice vec prvenstveno da bi omogucio jos jace tokove na tim istim pravcima. Uz to treba i da savlada prirodne prepreke, reku i greben. To mu je svrha. Ako usput zakaci i neko gradjevinsko zemljiste javnom vlasnistvu tim bolje, stvorice se dodatni resursi za izgradnju mreze.

Eto, sa tri linije, 6 opstina dobija direktnu vezu sa centrom a imacemo i duplu vezu preko reke na novom Savskom mostu sa 4 koloseka.
Prigradske opstine takodje mogu da likuju jer stvaramo direktnu metro vezu izmedju centra i periferije: Ustanicka-Terazije, Nova Galenika-Terazije, Trosarina-Terazije, Vidikovac-Terazije.

I nema prostora za pricu koja je linija prva, koja druga ili treca, sve su jednake, sve su nase, i treba ih sagraditi sve od jednom!

Ili tri, ili nijednu!

maxresdefault.jpg
 
Tako je Zidar,
Mislim da si rezimirao nekoliko godina razmisljanja svih forumasa o planiranju metro trasa u jednom postu.
Ova zadnja verzija planova ti je uspesna i pridobila je naklon vecine nas zato sto si se vratio zrakastom planiranju metro linija i zato sto trase prate bulevare i glavne pravce koji vode ka centru.
Zapravo najbolji metro plan je ujedno i najjednostavniji i najlogicniji.
 
Zidar, svaka cast za plan.
Sad, na koji nacin uopste moze da se utice na plan metroa, koji ce krenuti da se realizuje?
 
Dakle ovo sto danasnja gradska vlast planira nije nikakva novost cak im je i firma iz Londona koja je brojala putnike smart tehnilogijom rekla i predlozila trase koje su komunjare jos 1974. znale , evo priloga.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OJyxDH99UPE[/youtube]
 
@zidar

Beograd Na Vodi znatno ograničava mogućnosti povezivanja NBg i starog dela grada. Metro most je otpao, a metro na zameni Starog mosta je problematan jer odseca tramvaj na NBg. To što linije 1 i 3 na tvom planu dele most bi ograničilo kapacitet te dve linije, ali i onemogućilo njihovo grananje, jer ne bi bilo kapaciteta.

Po meni je jedino prvo rešenje tunel uzvodnije, kod buduće Kule Beograd, na koji bi se kačilo i krak prema Zemunu i krak prema savskim blokovima, uz kasnije osamostaljivanje ta dva kraka pomoću mosta nizvodno od Brankovog, posle koga bi trasa zaranjala u Savski greben ispod Kosančićevog venca.

Takođe ne vidim svrhu insistiranja ne metrou pored Sajma. Saobraćaj je pored sajma veliki samo zato što je to jedini pristup autobusima od Čukarice prema centru, ne zato što je to neko bitna odredište. Bilo bi jednostavnije izvesti direktniju trasu od Banovog brda do Prokopa. Sajmu je dovoljan postojeći tramvaj, koji bi metro ka Čukarici znatno rasteretio.

1_116818163_nnn.jpg


Važne stanice gde se linije ukrštaju bi bilo lakše sagraditi na lokacijama koje sam dao (Pionirski park, plato na Slaviji, Čuburski park), jer bi tu bio moguć lakši i širi pristup sa površine.
 
@arnorian fakat je da krmace u BnV, kao sam razvojni plan koji ne uzima u obzir saibracaj, prilicno limitiraju planiranje metroa. No i dalje ima sijaset prostora i mogucnosti. Namerno sam grupisao dve metro linije preko Save na isti most. Podrazumeva se da most nosi 4 kolosrka (paralelno ili na sprat) to jest da su lonije potpuno nezavisne i ne dele kapacitet.

Time dobijamo odmah dve linije preko Save, jer ko zna kada bismo kadnije napravili drugi most/tunel.
Ivako je prelaz reke resen, jedna linija ide ka Zemunu, druga ka blokovima.

Za tramvaj ima nekoliko resenja: tramvaj sa zasebnom trasom na metro mostu, tramvaj na zadrzanom starom mostu, tramvaj na novom drumskom mostu a zaseban metro most, ukidanje tramvajske mreze.

Cini mi se da je najpogodnije mesto za udar metroa u greben Terazijska Terasa. Ima dovoljno prostora za pristup sa Save a metro na toj trasi stvara neophodnu vezu Savska obala/ vrh grebena. Narocito sada kada se urbanizuje Savski amfiteatar.

Stanice u centru mogu da se postave bas tamo gde je potrebno, mesta na povrsini uvek ima za izlaze a za radove nije toliki problem jer ako se tuneli kopaju krticom i stanice mogu da se izvide istim putem to jest nije potreban veliki prostor na povrsini za jamu. Cak i u slucaju jame lokacija u centru ima dovoljno (slavija, taš, trg, terazije, skupstina, vuk, kalenic, hram...)

To je jos jedan od razloga zasto je teras pogodna za ulazak krtice, Sava je blizu pa zemlja moze da se odnosi a gradja donosi barzama. Nista kamioni. Isto vazi i za kopanje cukaricke linije, krtica ulazi u greben u samoj luci.

Nastavimo sa cukarickom linijom i sajmom.
Sajam jeste prometno mesto silom prilika, zbog uskog grla izmedju Save i Senjaka. Ipak na tom potezu postoji i ozbiljan “prirodni” saobracaj:
Posetioci Ade Ciganlije, presedacka petlja radnicka, kompleks sajma, zapadna padina Senjaka. Sa druge strane direktna trasa od Banovog brda do Prokopa celom duzinom ima prazan hod (Topcider, Senjak, Dedinje) i zahteva kopanje tunela dok trasa uz sajam moze skoro cela da se odradi na stubovima/u nivou.

Sajam wins, lakse izvodjenje a daleko vise putnika na trasi i kao i potencijala za razvoj.

Razmisljam cak i da iz Vojvode Misica trasu nastavim na stubovima oko starog mlina pa kroz Bip paralelno sa Prokopom, bez imalo tunela sve do klinickog centra.

Bilo bi lepo da imamo jos jedan prelaz preko Save negde kod Gazele, ali mislim da je to neka dalja faza kada se popune amfiteatar i blok 18 pa bude potrebna transverzalna metro veza (autoput). Do tada bih se fokusirao na centralni potez Stajga-Usce sa razvojem Amfiteatra sa jedne strane a starog sajmista pa bloka 18 sa druge strane. Taj prostor ima najveci potencijal u Beogradu jer je praznina u samom centru grada, jos u reku. Ako uspemo da izbegnemo dalju pljacku i tajkunizaciju mogao bi da isfinansira celokupni metro poduhvat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516572#p516572:11lhjlmc je napisao(la):
Arnorian » 14 Feb 2018 07:58 pm[/url]":11lhjlmc]
Po meni je jedino prvo rešenje tunel uzvodnije, kod buduće Kule Beograd,
Eто зашто метро планирају инжењери. Тунелом испод Саве цели метро систем би поскупео стотинама милиона евра, дугорочно и милијардама. Када се метро гради у граду брдовите конфигурације последње што треба да се ради је да се метро додатно укопава у својој најнижој тачки. Тиме систем и добром делу добија станице пар десетина метара дубље него што би требало. Да не причам колико би се енергије у експлоатацији трошило више на савладавање висинске разлике у том случају. Иделна висина метроа је дефинисана 1976 године и одредио ју је архитекта и урбаниста чији цели опус је прожет идеалним нивелцијама и не треба да одступа од исте ни за центиметар.
 
Та висина је дефинисана котом метро-друмског моста, односно вијадукта коју улази у теразијски гребен. Не знам тачан податак и мрзи ме сад да га тражим у том пројекту. Да се ради тунел испод Саве метро станица на Теразијама би била дубока нешто типа 60м. Знам да је тој нивелацији система посвећено доста пажње у планирању ради што мањих висинских разлика целе мреже (што је од огромне важности за експлоатацију и уштеду енергије). Мрежа наравно није на истој коти у целој својој дужини али увек се гледа да денивелације буду што мање.
 
Vrh