Šta je novo?

Metro

Mislim da ovu temu treba zatvoriti dok se stvarno ne krene sa izgradnjom, jer ovi iz gradske vlasti ocito odavde crpe neke svoje sulude ideje :laugh:
 
A kako će na sajmu biti organizovano presedanje na BG-voz? Da neće možda da "prošire" mosta za dva koloseka? Iako to urade (u nekoj teoriji) kako će da dovedu putnike do gore?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519964#p519964:158c9q1w je napisao(la):
Norexan » 25 Feb 2018 11:50 pm[/url]":158c9q1w]Зар стварно мислите да ће линија ићи празна? Цео југ и ово што иде Обреновачким користиће метро 1 јер ће се већина линије завршавати најверватније у Макишу односно Бановом брду, даље на Сајму биће укрштање са БГ Возом где ће примати људе са Запада највише а онда са севера исто укрштањњ има једно на Панчевачком мосту , највероватније ће се многе линије скратити до Аде Хује (и даље ка Миријеву) али људи без визије то не могу да виде. Вешто су они то прорачунили и путнике и будући потенцијал и сито и решето. Велики су то новци у питању а ту нема места за грешке. :mrgreen:

Izvini, ali gluplje objašnjenje u životu nisam pročitao
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519998#p519998:1l3nkan7 je napisao(la):
Drakche » 26 Феб 2018, 06:18[/url]":1l3nkan7]Mislim da ovu temu treba zatvoriti dok se stvarno ne krene sa izgradnjom, jer ovi iz gradske vlasti ocito odavde crpe neke svoje sulude ideje :laugh:

е колико је то пута спомењено на овој теми :grand:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520008#p520008:3cg5et19 je napisao(la):
hiavata » Pon Feb 26, 2018 9:32 am[/url]":3cg5et19]A kako će na sajmu biti organizovano presedanje na BG-voz? Da neće možda da "prošire" mosta za dva koloseka? Iako to urade (u nekoj teoriji) kako će da dovedu putnike do gore?

Zašto bi morali da dodaju dva koloseka? Može se napraviti stajalište na postojećim kolosecima. Ostaje pitanje kako rešiti visinsku razliku.
 
Лепо, саграде се зграде висине надвожњака са лифтовима високог капацитета.
 
NDVBGD predstavio metro plan za Beograd.
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... m_content=

Plavo: BG voz
Zuto: Metro
Crveno: Tramvaj

916347215a943b154c9b9522729866_v4_big.png


Mogli su malo da se potrude, ovo izgrleda kao da je neko crtao 15 minuta u fotoshopu linije, nema ni stanica ni mesto depoa.
A ima i nekih bizarnih delova u mapi poput one pertle kod Trga republike.
Deluje skroz amaterski.
 
Loše si razumeo, to nije metro mapa (obeleženo žutim) već ulice koje bi imale žutu traku duž cele trase (tj. po njima, bitni pravci). Otuda pertla :D jer se tamo kod trga okreće i pravi smer ka nbgd-u.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520028#p520028:3rxlh08c je napisao(la):
tribi » February 26th, 2018, 11:52 am[/url]":3rxlh08c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519964#p519964:3rxlh08c je napisao(la):
Norexan » 25 Feb 2018 11:50 pm[/url]":3rxlh08c]Зар стварно мислите да ће линија ићи празна? Цео југ и ово што иде Обреновачким користиће метро 1 јер ће се већина линије завршавати најверватније у Макишу односно Бановом брду, даље на Сајму биће укрштање са БГ Возом где ће примати људе са Запада највише а онда са севера исто укрштањњ има једно на Панчевачком мосту , највероватније ће се многе линије скратити до Аде Хује (и даље ка Миријеву) али људи без визије то не могу да виде. Вешто су они то прорачунили и путнике и будући потенцијал и сито и решето. Велики су то новци у питању а ту нема места за грешке. :mrgreen:

Izvini, ali gluplje objašnjenje u životu nisam pročitao
Smajli na kraju rečenice označava sarkazam. Po ko zna koji put se ponavlja ovo (mislim na objašnjenje).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520186#p520186:1jfp00br je napisao(la):
Duka » 26 Feb 2018 08:41 pm[/url]":1jfp00br]Loše si razumeo, to nije metro mapa (obeleženo žutim) već ulice koje bi imale žutu traku duž cele trase (tj. po njima, bitni pravci). Otuda pertla :D jer se tamo kod trga okreće i pravi smer ka nbgd-u.

B92 prvenstveno stavio naslov "NDVBGD predstavio metro plan za Beograd" pa posle izmenili pa otud i greske.
To i nije metro plan u tom slucaju.
 
Pratim ovaj forum već tri duge godine, ali evo moj prvi post, baš na ovoj temi. Nisam iz struke, ali iz moje čisto racionalne građanske perspektive, svi ovi planovi za metro su nesvrsishodni, neisplativi i blago rečeno glupi. A iskreno mislim da sam se poprilično inaformisao o "Beogradskom metrou", počevši od toga da sam pročitao sve postove na ovoj temi, bar na prošlih 300 stranica.

Đilasov/Jovinov plan je zastareo, zahvaljujući genijalcima koji su napustili sve dugoročne planove vezane za razvoj Beograda i zahvaljujući divljim naseljima koja su se raširila poput požara. To je zapravo najveći problem Beograda.

Mali/AV/Karić plan je jednako glup, a mislim da to ne moram da obrazlažem vama ovde. A budući da sam siguran 99% da će ovi upravo to da grade, želim da prokomentarišem ovaj plan, jer sam prilično siguran da prate ove rasprave bar neki ljudi iz gradske vlasti. Jedina dobra stvar u tom planu je razvoj BG voza. Što je stvar koja je nužna za Beograd i šteta je što se na tome nije dugo radilo. Metro linije i stanice izgledaju kao da ih je Karić lično projektovao (nacrtao na salveti u nekoj kafani). Međutim i taj plan BG voza nije izostavio bisere kao što je linija za Surčin. Jedini korisnici takve linije bi bili putnici sa aerodroma, a i to bi bilo prilično retko. Surčinci sigurno ne bi, jer ta linija toliko kruži da svih 7 linija autobusa koji prolaze tuda su daleko praktičnije rešenje. Mislim da im je u vidu možda bila industrijska zona, ali tu zapravo nema mnogo zaposlenih koji bi koristili BG voz za dolazak na posao, jer ljudi u suštini gledaju da koriste jednu liniju zato što presedanje u Beogradu je problematićno.

Dakle ta linija bi bila u 90% slučajeva prazna i kao takva je bacanje novca. Umesto toga, bolje rešenje je da ta linija BG voza ulazi u tunel na Tošinom bunaru, prolazi ispod Bežanijske kose i prati Vojvođansku ulicu u Surčinu, i na toj liniji može da skrene prema Aerodromu, iz iste tačke u kojoj već planirana poslednja stanica na toj liniji u Surčinu. A Možda i da se produži do Industrijske Zone. U suprotnom ljudi iz Surčina će nastaviti da koriste sve autobuske linije, zato što je praktičnije, jer Surčin je usko naseljena oblast oko glavnog puta. Na taj način može da se ukine većina autobusa koji iz pravca Surčina ulaze u užu gradsku zonu, što je velika ušteda samo po sebi. Plan linija BG voza prema Resniku i Makišu mi deluje uredu, mada moram da priznam da ne poznajem dovoljno dobro sve deonice kojima prolazi ta linija i koliko bi uspešno mogla da opsluži te krajeve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520133#p520133:zcf2vzev je napisao(la):
WLABmz » Mon Feb 26, 2018 6:07 pm[/url]":zcf2vzev]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520008#p520008:zcf2vzev je napisao(la):
hiavata » Pon Feb 26, 2018 9:32 am[/url]":zcf2vzev]A kako će na sajmu biti organizovano presedanje na BG-voz? Da neće možda da "prošire" mosta za dva koloseka? Iako to urade (u nekoj teoriji) kako će da dovedu putnike do gore?

Zašto bi morali da dodaju dva koloseka? Može se napraviti stajalište na postojećim kolosecima. Ostaje pitanje kako rešiti visinsku razliku.

Pa ne znam koliko bi to uticalo na ostali železnićki saobraćaj? Ipak je to glavni pravac kroz Beograd, koji bi takt takva linija BG-voza mogla da ima?
 
Ovako će izgledati presedanje iz nadzemnog u podzemni deo budućeg metroa :)

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520289#p520289:18a7xylo je napisao(la):
hiavata » Uto Feb 27, 2018 9:55 am[/url]":18a7xylo]
Pa ne znam koliko bi to uticalo na ostali železnićki saobraćaj? Ipak je to glavni pravac kroz Beograd, koji bi takt takva linija BG-voza mogla da ima?

Već sam više puta napomenuo. Sa modernim EMV sa karakteristikama brzog ubrzavanja i kočenja gubi se svega 1 minut. Dodavanje koloseka sve jedno ne bi imalo efekta, pošto se par stotina metara dalje nalazi stanica sa 10 koloseka. Čak bi dodatno usporavalo saobraćaj zbog usporavanja voza zarad prelaska preko skretnice u skretanje.
 
Ubacivanje stajalista BG voza na pola puta izmedju Prokopa i stanice NBG, na nadvoznjaku sa dvokolosjecnom magistralnom prugom, na visini od 20m je besmislena fantazija koja se nikad nece realizovati i treba je zaboraviti. Sve i da Bg voz zauzima prugu samo na 1 minut, sto je prakticno nemoguce, treba uzeti u obzir da Bg voz mora imati bar 4-5 vozova po smjeru na sat, sto u praksi vodi do 10 minuta zauzeca pruge po satu. I to jedne jedine pruge za grada Beograda za sav putnicki saobracaj (jer cemo sve druge pruge pocupati i samoosakatiti se).

Zato je daleko je realnija mogucnost da ce se BG voz ukinuti na pomenutoj pruzi nego sto ce neko graditi stajaliste sa presjedanjem kod Sajma.
 
Pa to stajalište na mostu bi bilo praktično odmah nakon poslednjih izlaznih skretnica na Prokopu. To je besmisleno, jer je udaljenost prekratka. Poređenje sa Tošinim bunarom nije baš potpuno opravdano - ekvivalent bi bio da neko pokuša ugurati dodatnu stanicu između T. Bunara i NBG - što bi isto tako bilo besmisleno. Koliko god je frekvencija putnika na Sajmu velika, uglavljivanje stanice nema smisla na tako maloj udaljenosti (prugom) od samog Prokopa. Zaustavljanje voza pa i na minut bi značajno limitiralo mogućnost izlaza ostalih vozova sa perona Prokopa - prosto čim krene bi morao da stane.
 
Вукан Вучић: Метро Београду треба сада, не у далекој будућности
БЕОГРАД, 1. марта 2018. (Бета) - Академик и професор саобраћаја и урбанизма на Пенсилванијском универзитету у Филаделфији Вукан Вучић оценио је да Београду метро треба што пре а не у далекој будућности и да је нелогично и крајње рискантно улагати у линије којима дневно неће путовати десетине хиљада потника.

"Београду треба метро што раније, а не у некој имагинарној будућности. Улагање у линије које не иду где дестине хиљада путника дневно путују, него возити полупразне возове куда путници не путују је нелогично и крајње рискантно", навео је Вучић, који је био члан Комисије за планирање метроа у време док је градоначелник био Драган Ђилас.

Вучић је у писму медијима навео да је тај тим препоручио прву линију метроа дуж Булевара краља Александра од терминуса Устаничке кроз центар Београда са станицама код Трга Републике и код Кнез Михаилове улице, затим до новог моста паралелног Бранковом мосту, онда кроз Нови Београд Булеваром Зорана Ђинђића до Творничке улице.

Друга линија је била од Жаркова преко Бановог Брда до Сајма, где улази у тунел до Прокопа, онда преко Славије, дуж Српских владара до Трга Републике, где се укрстила са линијом 1, а оданде је наставила Булеваром деспота Стевана, према Карабурми.

"Ове линије су решиле највећи саобраћајни проблем у Београду, везу између центра Београда и Новог Београда. Аутобуски превоз на овој релацији је претрпан и незадовољавајући још од градње Новог Београда и студентског града, одакле хиљаде студената морају сваког дана да путују у центар Београда", навео је Вучић и додао да је власт Београда под градоначелником Синишом Малим одбацила тај пројекат као безвредан и сменила цели тим.

Додао је да је постављен тим који је применио принципе планирања који одређује линије метроа према неким усвојеним инвестицијама у земљишта и делове града као што је Макиш, Београд на води и Ада Хуја, без обзира на чињеницу да линије тада иду где не иду велики токови путника.

"То доводи до експлоатације возова метроа са ограниченим бројем путника, док би најоптерећеније лиње остале у таквом стању и не би осетиле никакво побољшање. Центар Београда би добио мање користи него пусти Макиш и Београд на води", рекао је Вучић и оценио да се та методологија пројектовања понекад примењује у градовима који већ имају мрежу линија метроа и онда могу да инвестирају у нове линије које ће можда бити функционално оправдане у будућности.

Он је рекао да Београд треба да учи из своје катастрофалне грешке планирања нове железничке станице у Прокопу.

"Та локација и план су били базирани на плановима за изградњу великог трговачког и пословног центра, као и најмање две метро линије. Пошто ништа од тога није изграђено, садашња нова станица, лицемерно названа 'Београд центар', вероватно је најнеприступачнија железничка станица у свету: путници који изађу из те станице немају никакве везе да дођу до центра Београда нити могу пешке да дођу до било које зграде или хотела", оценио је Вучић.

Према његовим речима, последице таквог планирања су огромне.

"Док десетине држава по Европи и другим континентима граде железнице са брзинама од 250-350 километара на час, нова станица у Београду ће драстично смањити број путника, нарочито ако се у 'Београду на води' уклоне сви колосеци, уместо да се четири колосека постојеће станице задрже за неке међуградске и регионалне возове, или евентуално за тунел испод центра Београда", рекао је Вучић .

Наводећи да је учествовао у планирању метроа и регионалних железница у Хамбургу, Сан Франциску, Риму, Буенос Аиресу, Пекингу, Москви и многим другим градовима, Вучић је додао да су сада предложене две линије метроа у Београду планиране на начин који би сваки стручњак за пројектовање метро система сматрао да су технички и експлоатационо фундаментално погрешне.

Вучић је као примере стручних грешака навео да терминуси метро линија треба да буду подцентри стамбених насеља, трговачких центара или пословних зграда, а да "линија 1" иде између две празне површине.

"Линије аутобуса и трамваја могу да конвергирају, али градња огромног паркинга за ауто возаче да оставе аутомобиле је решење примењено у неким градовима у САД који имају бескрајна ауто-зависна предграђа (урбан спраwл), а не толико за европске градове који немају тако раширена предграђа. Инвестирање у дуге линије Метроа до тако удаљених поља не би било оправдано", навео је Вучић.

Додао је да је стручна грешка што изгледа да ниједна метро линија неће дотаћи тзв. Београд центар станицу.

"Укрштање метро линија 1 и 2 под 'Београдом на води' би захтевао станицу са три подземна нивоа, што би било грађевински веома тешко и скупо, а локација није у зони која привлачи много путника", рекао је Вучић и упитао да ли би онда линија 2 ишла тунелом испод Саве.

Он је навео да према плану центар Београда има само једну метро станицу на Тргу Републике и да одатле линија 2 иде источно не под Булеваром краља Александра, него испод зграда јужно од њега, додавши да није јасно како би се та траса градила и како би утицала на околне уске улице.

"Планирање метроа за време градоначелника Ђиласа је укључило геолошке студије дуж његових траса. Садашњи предлози за тунеле на Новом Београду очигледно нису извршили такве анализе", навео је Вучић.

Према његовим речима, Београд треба да учи од градова сличних њему, као што су Будимпешта, Беч, Праг и Минхен.

Додао је да је Београд запустио трамваје, чак и у Новом Београду где су широке авеније изграђене за независни брзи трамвај, тј. лаки метро, или уздигнути метро на разним секцијама, а да сада усвојени план метроа чак спомиње тунеле на Новом Београду.

Вучић је рекао да примери других европских градова показују да су они имали поуздано финансирање, али су чак и са тиме градили просечно око један километар метроа годишње.

"Ако би Београд успео да гради тим темпом, тврдње да линија 1 може да се изгради за неколико година је потпуно нереална. Београђани у центру града који би користили линију 2 вероватно не би то дочекали за много деценија, или би их користила тек њихова деца. Београду треба Метро што пре, али једина алтернатива која би била гора би било улагање у лоше планирану мрежу. Предложене планове треба да критички оцене компетентни стручњаци и да их драстично ревидирају", рекао је Вучић.

Овај паметан човек беше на Беобилду испљуван. Као и многи паметни људи у Срба раније.
 
Nevezano od Vukana Vučića i toga šta ko misli o njegovom liku i delu, ove dve linije koje je predložio su najsmislenije i jedine razumne metro linije. Jednostavno bez više filozofije i izmišljanja tople vode. Pokrivaju sve glavne pravce kretanja, najvažnije ustanove i seku su u samom centru. Nakon njih se može krenuti u izgradnju treće linije (Blokovi-Voždovac) i produžetak postojećih.

Svi drugi pravci i egzibicije sa linijama su vređanje inteligencije Beograđana.
 
Pitanje za one koji prate ove planove, da li taj metro ide do nove autobuske stanice i do železničke stanice Centar? Još nešto, da li sam dobro shvatio da će se prve dve linije ukrštati na mestu gde je nekada bilo najveće čvorište saobraćaja u gradu, a u budućnosti će to biti stambeno naselje. Nije li cela ova priča oko metroa zbog toga što smo po ugovoru u obavezi da dovedemo metro liniju do Beograda na vodi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=521012#p521012:33l4rq3y je napisao(la):
Bukira » Čet Mar 01, 2018 2:34 pm[/url]":33l4rq3y]Pitanje za one koji prate ove planove, da li taj metro ide do nove autobuske stanice i do železničke stanice Centar? Još nešto, da li sam dobro shvatio da će se prve dve linije ukrštati na mestu gde je nekada bilo najveće čvorište saobraćaja u gradu, a u budućnosti će to biti stambeno naselje. Nije li cela ova priča oko metroa zbog toga što smo po ugovoru u obavezi da dovedemo metro liniju do Beograda na vodi?

Koliko sam shvatio ni jedna od linija ne prolazi kroz Prokop. Druga linija (2035-ta plus) će valjda možda ići do nove autobuske stanice.
 
Ниједна метро линија не иде ни до Прокопа, ни до новог БАС-а.
 
Hvala na brzom odgovoru, mislim da bi prve metro linije morale da prolaze kroz železničku i autobusku stanicu, kao i da idu do aerodroma.
 
A na karti kojoj su delili u kampanji piše da linija metroa ide od Surčina. Lažu čim zinu.
 
Vrh