[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515472#p515472:2z1521oz je napisao(la):
KiD » 10 Feb 2018 06:24 pm[/url]":2z1521oz]@ zidar
Dobro za Prokop ne treba komentarisati, to je neka iracionalno-opsesivna zona u koju necemo ulaziti. Ali, ako govorimo o ovom sto se nudi ne odgovori za Klinicki centar? Gde je jedna od najvaznijih transportnih tacaka u gradu, gde se dnevno sliva desetine hiljada ljudi iz cele zemlje? Da li znas da rekonstrukcija podrazumeva dogradnju jos 90.000 kvadrata na postojece kapacitete? Sta sa tim? Ili je Klinicki centar samo kolarterala te price o Prokopu?
Cak i ovaj fantasticni plan. Da 6 linija ne napravi ni jedno ukrstanje sa Glavnom zeleznickom stanicom? Idi begaj....
Ja nacrtao plan gde Klinicki centar ima cak
TRI stanice koje ga opsluzuju a ti po meni djonom. Pogledaj bolje, stanica Resavska sa zapadne strane, stanica Hram sa istocne i stanica Klinicki Centar kod autoputa. Malo li je. Sta treba, da metro prodje kroz samu zgradu bolnice
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515474#p515474:2z1521oz je napisao(la):
Дошљак » 10 Feb 2018 06:40 pm[/url]":2z1521oz]Траса Прокоп-КЦС-Славија је неопходна. Као и неки вид повезивања БАСа са КЦС, не смем ни да замислим болесне људе који до БГ допутују аутобусом у блок 42 и онда да се додатно злопате у претрпаном ГСПу до КЦС.
Prokop i Klinicki Centar mogu lako biti vezani
pasarelom od 500m duzine, u nivou, preko autoputa, i to treba napraviti u svakom slucaju. Zamisli pokriveni prostor sa pokretnim trakama ili slicno, kao na velikim aerodromima. Metro stanica tu negde dolazi kao bonus u dalekoj buducnosti.
BAS i KCS treba u svakom slucaju povezati
direktnom bus linijom, jednostavno i efikasno resenje. Jos bi bolje bilo da se napravi veza izmedju stanice Deligradska na autoputu i KCS, magicnim dejstvom lifta i pokretnih stepenica KCS dobija novu vezu sa pola grada (17, 18, 46, 55)
Inace Klinicki Centar je prilicno veliki kompleks i cudi me da do sada nije uvedena barem
minibus linija tipa 24 koja bi se u njega zavlacila.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515484#p515484:2z1521oz je napisao(la):
WLABmz » 10 Feb 2018 08:12 pm[/url]":2z1521oz]
Ovde već ulaziš u sivu ili bolje reći crnu zonu. Zanemaruješ činjenično stanje, isto što radi i Udruženje ljubitelja železnice, tj. Karlo Polak.
Beograd Centar je već postala takoreći glavna stanica i njen završetak je već planiran, postoji projekat i planirana dinamika završetka. Za Novi Beograd ne postoji tako nešto. Ona je planirana kao stanica sa 5 koloseka ili maksimalno 7 sa nadgradnjom koja trenutno nije ni planirana ni projektovana. Dalje, kao što sam znaš, sremska pruga se neće duplirati od Batajnice do Novog Beograda, kao ni stari most i njegov pristup sa Novog Beograda. Čak, stari most će prestati da postoji kroz nekoliko meseci. Svi ovi podaci dovode do toga da je ovaj plan utopijski i sa gledišta trenutnog činjeničnog stanja i sa gledišta finansijske izvodljivosti. Pošto si i rekao da imaš ambivalentan stav i pošto vidim da imaš interesantne ideje, koje su retkost za ovaj i druge saobraćajne forume, moja sugestija je da se fokusiraš na ideju sa Beograd Centrom kao centralnom tačkom putničkog železničkog prometa u Beogradu, jer će se tako situacija i razvijati u naredne 2-3 godine i malo više obratiš pažnju na finansijsku izvodljivost svega toga.
Cinjenicno stanje je da ce Prokop i kada bude potpuno zavrsen, sa 10+ perona, stanicnom zgradom, trznim Centrom, 10 solitera i zvanicnim zvanjem Glavne Zelezncke Stanice, i dalje imati
samo DVA koloseka ka Sremu i
samo DVA koloseka ka Sumadiji. Poprilicno jadnjikavo cak i za nasu devastiranu zeleznicu a nema nade da ce ikada biti vise koloseka jer bi to znacilo dupliranje Novog Zeleznickog Mosta i Dedinjskog tunela sto je u domenu naucne fantastike.
Ta dva koloseka omogucavaju takt prolazne zeleznice od jednog voza na svakih 5 do 7 minuta u najboljem slucaju. Jedna jedina postojeca linija bg:voza vec uptrebljava polovinu tog kapaciteta, a u jutarnjem spicu od 8h do 9h na potezu Prokop-NBGD vec danas ima lufta samo za 3 dodatna voza, eventualno 4.
Sta ce biti ako se uvede jos
jedna linija bg:voza ILI
duplira takt postojece linije, ILI ubace
po jedan voz za Sid i Novi Sad na pola sata u jutarnjem Spicu?
Kapacitet ce biti popunjen i nece biti prostora za dalji razvoj. Ne pricam sada o beogradu kao metropoli svetskih razmera i potreba, vec samo o tricavih dodatnih 4-5 vozova na sat.
Cinjenica je takodje da Prokop nije projektovan za gradsku zeleznicu vec medjugradsko/medjunarodnu. Regionalno/gradske veze trebalo je da preuzme potpuno odvojena nova mreza sa ukrstanjem u Savskom Amfiteatru. No ta mreza nije napravljena a i mnogo sto sta se promenilo u proteklih 40+ godina od projektovanja Prokopa. Glavna promena (osim naravno raspada drzave, izmene privrednog sistema, unistavanja zeleznice...) je uspostavljanje gradske zelenice bg:voz koja se pokazala kao najpouzdaniji gradski prevozni sistem i postala neophodna sa sve veci broj gradjana.
Sta ce biti kada Prokop uskoro dodje do
granice kapaciteta?
Hocemo li gasiti gradsku zeleznicu zarad medjugradsko/medjunarodne ili zapostaviti medjugradsko/medjunarodne veze radi gradskih potreba?
Nece moci i jedno i drugo, u novom cvoru jednostavno nema prostora.
Eto, nemam ja nista protiv Prokopa kao takvog, divan je to inzenjerski projekat (most, tuneli, denivelisana petlja) samo konstatujem da je glavna stanica na pogresnom mestu, izmedju dva uska grla koja se ne mogu prosiriti.
Isto tako primecujem da postoji
jos jedan zeleznicki koridor kroz grad, Rakovica-Topcider-NBGD, i da moze i te kako da posluzi za dupliranje kapaciteta novog cvora cim to bude potrebno (umesto kopanja drugog Dedinjskog tunela). Taj stari cvor savrseno odgovara medjugradsko/medjunarodnoj pruzi gde je vozovima dovoljna jedna ili dve stanice u Beogradu dok je novi cvor sa svojim tunelima i brojnim podzemnim stanicama u samom centru grada savrsen za gradsku zeleznicu.
Milina, sve je vec tu samo treba pametno iskoristiti postojece kapacitete.
Sa oba cvora imamo 4 koloseka kroz ceo grad i komotno lufta za rast saobracaja a zajednicke tacke ta dva cvora su stanice NBGD i Rakovica. Zato smatram da ce te dve stanice biti glavna saobracajna cvorista (ne pravi se novi BAS dzabe na NBGD) a da ce Prokop biti samo aktivna lokalna stanica kojoj uz 2 linije gradske zeleznice dodatna metro veza nije preko potrebna.
Ilustracija cvorova iz 2012.
opet stari scrtez: stanicna zgrada projektovana za Prokop samo postadjena na NBGD, cuci savrseno.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515530#p515530:2z1521oz je napisao(la):
Igor » 10 Feb 2018 11:16 pm[/url]":2z1521oz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515527#p515527:2z1521oz je napisao(la):
Пантограф » Ned Feb 11, 2018 12:10 am[/url]":2z1521oz]Иначе, видим успело се на Беобилду у готово немогућем: предложен је план гори и од Смарт плана. Искрене честитке, за то треба озбиљан таленат.
Na koji plan mislis? Zidarev plan i njegovu liniju dva koja je u svom
sredisnjem delu podjednako neverovatna (sa sve stanicom Sajam) kao i linija 1 Smart plana u istom tom delu.
Nije mi bas jasno sta to tacno ne valja sa sredisnjim delom linije 2?
- Mogucnost presedanja sa metroa na bg:voz na Sajmu
- Metro/bus cvoriste na Mostaru
- Stanica Resavska na ulazu u klinicki centar
- Stanica Generalstab u adminstrativnom srcu drazve (Vlada, ministarstva, vojska)
- Potez Beogradjanka-Botanicka Basta koji vezuje Vracarsku i Palilulsku stranu grebena
BTW stanicu Sajam za bg:voz treba napraviti sto pre, potpuno nezavisno od metroa, zarad vezivanja bg:voza i koridora Bul Vojvode Misica (Cukarica-Centar)
Postoji nekoliko varijanti za polozaj stanice, ali najefikasniji je na samom vijaduktu tacno iznad bulevara koji omogucava lako presedanje na bus/tramvaj kao i direktnu vezu sa Senjakom i Sajmom. I naravno buducom metro stanicom.
Jos jedan prastari crtez iz arhiva
Isto tako treba pod hitno barem minimalno osposobiti Prokop, ne mislim na stanicnu zgradu i granitne plocice vec na pokretne stepenice ka bulevaru i stanici trole da ljudi vise ne gacaju po blatu jer ne zele da cekaju fantomski bus 34/60.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515577#p515577:2z1521oz je napisao(la):
vucko » 11 Feb 2018 04:19 am[/url]":2z1521oz]Samo 6 linija metroa? Daj bre 66!!!
Poštujem te zidar ali ga pretera. Pre mislim da treba razglasiti koliki je zločin trenutni plan koji ću zvati BK-A-B (od Braća Karića-arapi-Beko).
O kriminalnoj tajkunskoj liniji sam vec pisao gore a moj nacin da se pokaze koliko je jadna je da zamislim kako bi izgledao Beograd u punom sjaju sa razgranatom mrezom 6 metro linija. Potrcko & company gledaju samo nekoliko godina unapred, onoliko koliko imaju izgleda da ostanu na vlasti i na slobodi, zato mi smemo da gledamo par generacija unapred.
Kinezi preuzeli koridor Pirej-Budimpesta, EU (Nemacka) okrenula ledja Amerima i uspostavila normalne odnose sa Rusijom, Srbija se otarasila kolonijalnog statusa i mesetara i zakoracila u zasluzeni procvat, Beograd izrastao u velelepnu metropolu gde ceo svet zeli da zivi/studira/boravi...
- - - -
Nazadna tajkunska linija, jos uvek nema broj, zavisi od dogovora za proviziju