Šta je novo?

Metro

Bandži džamp? Ali ovi dole čekaju da neko skoči, pa da se brzo zamene :D
 
Питање је да ли су творци СМАРТ плана видели и једну станицу Бг воза уживо, обишли трасе којима планирају метро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515302#p515302:38820ag3 je napisao(la):
Дошљак » Sub Feb 10, 2018 12:08 am[/url]":38820ag3]Питање је да ли су творци СМАРТ плана видели и једну станицу Бг воза уживо, обишли трасе којима планирају метро.

Pitanje je da li su ikad videli voz...
 
Ozbiljan problem ovog plana nisu toliko trase koliko polazna namera: namiriti tajkunske interese.

Trase se mogu ispraviti, malo levo malo desno, presedanje na Stajgi ili na Terazijama, tunel ispod banovog brda pa dalje kroz Zarkovo.
Osnova pije vodu, veza istok-zapad i veza sever-jug umrezene sa bg:vozom, deluje sasvim razumno.

Naravno velike mane su uocljive na prvi pogled a to su izostavljanje Z st NBGD i blokova iz metro sistema i potpuno zapostavljanje jugoistocnih brdskih predela kojima je itekako potrebna kako veza sa centrom tako i transverzala (primer Jerkovic-Vozdovac-Banjica).

Ipak najveci problem je naopaka osnovna postavka sistema.
Metro je razvojni projekat koji treba da omoguci
- Lakse i brze kretanje kroz grad: pokriva glavne pravce kretanja i savladava prirodne prepreke (Sava, Greben)
- Vecu gustinu grada, kako stambenog prostora tako i ekonomskih aktivnosti
- Slobodu kretanja gradjana, mogucnosti sustreta i izbegavanje neptrebnog gubljenja vremena

Prisustvo metro stanice dovodi do enormnog povecanja vrednosti okolnog zemljista te je od presudne vaznosti da proces projektovanja mreze bude pod kontrolom gradskih vlasti kako bi najveci deo novonastale vrednosti pripao gradjanima i daljem razvoju metroa.

A kod nas je sasvim suprotno. Umesto da grad protera metro kroz zemljiste koje je u javnom vlasnistvu i time stekne veliku vrednost koja ce dalje puniti gradsku kasu i omguciti siri razvoj mreze, nasa potrcko vlast forsira metro kroz teritoriju koja pripada podobnim tajkunima nadajuci se da ce od istih dobiti neku mrvicu profita i napuniti sopstvene dzepove.

Umesto da se razviju javne povrsine Hipodrom, Usce ili IMT, potrcko & company slave osovinu MiskoGrad-VuckoGrad-KaricGrad.


Jednom recju: kradja.

Ako dodamo to da proces tajkunizacije dodatno iziskuje unistavanje preostalih privrednih kapaciteta grada (teretni terminal u savskom amfiteatru, luka beograd) i ugrozavanje vitalnog vodoizvorista (Makis-KaricGrad) kradja postaje cist kriminal.

Moze se slobodno reci da je predizborni plan za metro kriminalan, ne zbog forme vec zbog namere.
 
Predlog mreze koja uravnotezeno pokriva ceo grad:

imamo-plan-sema-metro-beograd-2018-februar.png

imamo-plan-sema-metro-beograd-2018-februar-7.png

imamo-plan-sema-metro-beograd-2018-februar-6.png

imamo-plan-sema-metro-beograd-2018-februar-5.png

imamo-plan-sema-metro-beograd-2018-februar-4.png

imamo-plan-sema-metro-beograd-2018-februar-3.png

imamo-plan-sema-metro-beograd-2018-februar-2.png

imamo-plan-sema-metro-beograd-2018-februar-1.png


http://www.imamoplan.com/metro/metro-beograd/
 
Predlog koji zaobilazi Prokop u svim varijantama a takodje zaobilazi kompleks klinickog centra iz pravca Cukarice ne treba uzimati ozbiljno u razmatranje.
 
zidar":1ydtm4qp je napisao(la):
Naravno velike mane su uocljive na prvi pogled a to su izostavljanje Z st NBGD i blokova iz metro sistema .

Igor":1ydtm4qp je napisao(la):
Predlog koji zaobilazi Prokop u svim varijantama a takodje zaobilazi kompleks klinickog centra iz pravca Cukarice ne treba uzimati ozbiljno u razmatranje.

Pitanje je zbog čega zidar ignoriše postojanje železničke stanice Beograd Centar. Čak i u planu je navodi kao "Prokop".
 
Свака част Југ али си задрт само тако по питању Прокопа, Звездаре, Булевара, Врачара...Тако да ти теза о уравнотеженом покривању целог града не пије воду, по мом мишљењу бар. На североистоку си најбрдовитији и у великом делу најгушеће насељени део града којем гравитира 200 000+ људи оставио без метроа, док на топчидеру усред ничега имаш укрштање две линије, једну линију градске железнице и трамвајски коридор а то све за огромни развојни потенцијал у виду заштићене зелене површине са 0 грађ. парцела колико ће их и остати ако у овом народу остане трунке разума.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515198#p515198:2e5453mb je napisao(la):
stf » 09 Feb 2018 05:41 pm[/url]":2e5453mb]Kao što rekoh, sve strane će da brane ideje do besmisla.
Још једном, овде нема страна. Не трпај нас у тај твој партијски брлог. Овде је народ обесправљени са једне и ви део партије машинерије квислинга, опортуниста и криминалаца.
 
Ali zasto 6 linija? To je skroz nerealno za nase uslove.
Svako moze da nacrta 6 linija i pokrije ceo grad. Umece nije u tome.
Treba da se napravi plan sa 2 linije ali koje pokrivaju sve bitne tacke koliko je to moguce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515428#p515428:1gdlqdmv je napisao(la):
WLABmz » 10 Feb 2018 03:27 pm[/url]":1gdlqdmv]
Pitanje je zbog čega zidar ignoriše postojanje železničke stanice Beograd Centar. Čak i u planu je navodi kao "Prokop".

Sa prokopom imam ambivalentan stav, naizmenicno ga u projektima kacim pa izbegavam. Vise puta sam obrazlagao zasto, pa necu da drvim, sustina je da smatram da je najefikasnije koriscenje resursa da se novi cvor maksimalno iskoristi za gradsku zeleznicu dok bi stari cvor Rakovica-Topcider-NBGD sluzio ostalom zeleznickom saobracaju. Time imamo 2 puta po dva koloseka kroz ceo Beograd (uz dupliranje Sremske pruge i starog mosta). Mozda danas toliki kapacitet nije potreban, ali sam optimista pa verujem da ce sutra biti.
U tom slucaju NBGD i Rakovica postaju glavne zeleznicke stanice dok Prokop ostaje samo kao stanica gradske zeleznice. Uz 2 linije bg:voza dodatni metro mu nije potreban.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515430#p515430:1gdlqdmv je napisao(la):
Delija » 10 Feb 2018 03:34 pm[/url]":1gdlqdmv]Свака част Југ али си задрт само тако по питању Прокопа, Звездаре, Булевара, Врачара...Тако да ти теза о уравнотеженом покривању целог града не пије воду, по мом мишљењу бар. На североистоку си најбрдовитији и у великом делу најгушеће насељени део града којем гравитира 200 000+ људи оставио без метроа, док на топчидеру усред ничега имаш укрштање две линије, једну линију градске железнице и трамвајски коридор а то све за огромни развојни потенцијал у виду заштићене зелене површине са 0 грађ. парцела колико ће их и остати ако у овом народу остане трунке разума.

Hvala :)
Niko nije savrsen, ovo je samo jedan u nizu planova, tesko je postici ravnotezu.

Slazem se da je Zvezdara u ovom planu prilicno zapostavljena dok je trougao Sumice-Jerkovic-Ustanicka prilicno gusto pokriven.
Verovatno bi ukrstanje 3 linije kod Sumica trebalo da se razlomi na trougao sa tri presedacke stanice a zelena linija da se popne na bulevar kod Cvetka.

Za Prokop znas moj stav, nije se puno promenio, ovaj put ga nisam zakacio :) Doduse vozdovacka linija moze lako da zakaci Prokop izmedju Hrama i Autokomande u Jovinovom maniru.

Topcider je prilicno nezgodan, velika praznina u gradskom tkivu, pristup parku naravno ne opravdava gradjenje metroa (mada?) a ipak potrebna je transverzalna veza izmedju Vozdovca, Cukarice i NBGD. Sto se mene tice ipak je bolje tu da kopamo metro nego UMP.

Pravo da ti kazem ovaj put sam plan zapoceo od strukture, pa ga onda prilagodjavao realnosti. Stilska vezba. Nije ta struktura potpuno abstraktna, ona je ipak rezultat godina istrazivanja. Taj potpuno simetrican crtez je osnova za zadatak, parametar koji me je naterao da konstantno gledam siru sliku grada a ne samo lokalne detalje. Naravno da nije ispalo savrseno, istocni i zapadni trouglovi su previse gusti, ali je rezultat veoma zanimljiv.

Dve linije (zelena i narandzasta) vzuju NBGD sa Desnom obalom Save a istovremeno Zemun sa Blokovima.

Linija duz Autoputa ima ozbiljan potencijal (moze i sa Prokopom da se veze)

Spustanjem narandzaste linije sve do Banije posle Terazija, pa nazad ka Vuku vezuju se obe strane grebena, Sava i Palilula, Palilula i Vracar.

Ukrstanjem 3 linije u centru u vidu trougla Terazije-Beogradjanjka-Botanicka basta rasporedjuju se tokovi kretanja i presedanja na sire podrucje centra grada a ne na jednu jedinu tacku.

Klinicki centar je opsluzen sa 3 linije i tri stanice, sa svih strana: Resavska, Hram, Autoput.

Bez izvorne strukture i teznje ka ravnotezi tesko da bih povukao liniju od Dorcola do Koteza :)

Na kraju, krug oko grada je savrsen i preko potreban, mozda je trebalo da mu dam broj 50 umesto 6.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515456#p515456:1gdlqdmv je napisao(la):
spatiotecte » 10 Feb 2018 05:28 pm[/url]":1gdlqdmv]Ali zasto 6 linija? To je skroz nerealno za nase uslove.
Svako moze da nacrta 6 linija i pokrije ceo grad. Umece nije u tome.
Treba da se napravi plan sa 2 linije ali koje pokrivaju sve bitne tacke koliko je to moguce.

Godinama sam crtao planove sa dve-tri linije, pa cak i sa samo jednom linijom bas zato sto nam je prvenstveno potreban pocetak mreze.
Deo tih planova je na sajtu imamo plan http://www.imamoplan.com/metro/metro-beograd/.

Sad kada sam umece dokazao :) mogu da prosirim pricu i prikazem te dve linije u kontekstu sire mreze.

Optimizam nije racionalno stanje, optimizam je stav.
 
@ zidar
Dobro za Prokop ne treba komentarisati, to je neka iracionalno-opsesivna zona u koju necemo ulaziti. Ali, ako govorimo o ovom sto se nudi ne odgovori za Klinicki centar? Gde je jedna od najvaznijih transportnih tacaka u gradu, gde se dnevno sliva desetine hiljada ljudi iz cele zemlje? Da li znas da rekonstrukcija podrazumeva dogradnju jos 90.000 kvadrata na postojece kapacitete? Sta sa tim? Ili je Klinicki centar samo kolarterala te price o Prokopu?

Cak i ovaj fantasticni plan. Da 6 linija ne napravi ni jedno ukrstanje sa Glavnom zeleznickom stanicom? Idi begaj....
 
Траса Прокоп-КЦС-Славија је неопходна. Као и неки вид повезивања БАСа са КЦС, не смем ни да замислим болесне људе који до БГ допутују аутобусом у блок 42 и онда да се додатно злопате у претрпаном ГСПу до КЦС.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515459#p515459:vhu6mf27 je napisao(la):
zidar » Sub Feb 10, 2018 7:48 pm[/url]":vhu6mf27]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515428#p515428:vhu6mf27 je napisao(la):
WLABmz » 10 Feb 2018 03:27 pm[/url]":vhu6mf27]
Pitanje je zbog čega zidar ignoriše postojanje železničke stanice Beograd Centar. Čak i u planu je navodi kao "Prokop".

Sa prokopom imam ambivalentan stav, naizmenicno ga u projektima kacim pa izbegavam. Vise puta sam obrazlagao zasto, pa necu da drvim, sustina je da smatram da je najefikasnije koriscenje resursa da se novi cvor maksimalno iskoristi za gradsku zeleznicu dok bi stari cvor Rakovica-Topcider-NBGD sluzio ostalom zeleznickom saobracaju. Time imamo 2 puta po dva koloseka kroz ceo Beograd (uz dupliranje Sremske pruge i starog mosta). Mozda danas toliki kapacitet nije potreban, ali sam optimista pa verujem da ce sutra biti.
U tom slucaju NBGD i Rakovica postaju glavne zeleznicke stanice dok Prokop ostaje samo kao stanica gradske zeleznice. Uz 2 linije bg:voza dodatni metro mu nije potreban.

Ovde već ulaziš u sivu ili bolje reći crnu zonu. Zanemaruješ činjenično stanje, isto što radi i Udruženje ljubitelja železnice, tj. Karlo Polak.

Beograd Centar je već postala takoreći glavna stanica i njen završetak je već planiran, postoji projekat i planirana dinamika završetka. Za Novi Beograd ne postoji tako nešto. Ona je planirana kao stanica sa 5 koloseka ili maksimalno 7 sa nadgradnjom koja trenutno nije ni planirana ni projektovana. Dalje, kao što sam znaš, sremska pruga se neće duplirati od Batajnice do Novog Beograda, kao ni stari most i njegov pristup sa Novog Beograda. Čak, stari most će prestati da postoji kroz nekoliko meseci. Svi ovi podaci dovode do toga da je ovaj plan utopijski i sa gledišta trenutnog činjeničnog stanja i sa gledišta finansijske izvodljivosti. Pošto si i rekao da imaš ambivalentan stav i pošto vidim da imaš interesantne ideje, koje su retkost za ovaj i druge saobraćajne forume, moja sugestija je da se fokusiraš na ideju sa Beograd Centrom kao centralnom tačkom putničkog železničkog prometa u Beogradu, jer će se tako situacija i razvijati u naredne 2-3 godine i malo više obratiš pažnju na finansijsku izvodljivost svega toga.
 
Јесте али му треба и веза са Прокопом и било би пожељно БАСом (или је најбоља алтернатива од БАС БГ возом до Прокопа па преседање на метро до КЦС, све преседање за по станицу).
 
@WLABmz
Ovde već ulaziš u sivu ili bolje reći crnu zonu. Zanemaruješ činjenično stanje, isto što radi i Udruženje ljubitelja železnice, tj. Karlo Polak.


Карло Полак ће остати упамћен као једини овдашњи стручњак који је, јавно и упорно, искључиво из осећаја за општу добробит, указивао на актуелно саобраћајно обогаљивање Београда без преседана (познатије као Београдски железнички чвор по варијанти "Прокоп", подваријанта "Топчидер"). Карло Полак је частан човек и инжењер, који сада егзистенцију обезбеђује у иностранству, јер не може да се помири са сопственом земљом у којој главну железничку станицу опслужује аутобус 36. Дигитално памћење сачуваће његово име бар за наредних 200 година.
А твој вагон којим нам се овде представљаш, све прозивајући људе по крштеном имену, потонуће у општој опскурности, јер вагона и железнице у Србији бити неће.


Иначе, видим успело се на Беобилду у готово немогућем: предложен је план гори и од Смарт плана. Искрене честитке, за то треба озбиљан таленат.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515527#p515527:i8ow5gp8 je napisao(la):
Пантограф » Ned Feb 11, 2018 12:10 am[/url]":i8ow5gp8]Иначе, видим успело се на Беобилду у готово немогућем: предложен је план гори и од Смарт плана. Искрене честитке, за то треба озбиљан таленат.
Na koji plan mislis? Zidarev plan i njegovu liniju dva koja je u svom sredisnjem delu podjednako neverovatna (sa sve stanicom Sajam) kao i linija 1 Smart plana u istom tom delu.
 
Који план гори од Смарт плана? Гашење старог железничког чвора? Мислим да нико није био за то. Али нажалост ми на форуму се нисмо питали, као ни грађани.
 
Samo 6 linija metroa? Daj bre 66!!!
Poštujem te zidar ali ga pretera. Pre mislim da treba razglasiti koliki je zločin trenutni plan koji ću zvati BK-A-B (od Braća Karića-arapi-Beko).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515472#p515472:2z1521oz je napisao(la):
KiD » 10 Feb 2018 06:24 pm[/url]":2z1521oz]@ zidar
Dobro za Prokop ne treba komentarisati, to je neka iracionalno-opsesivna zona u koju necemo ulaziti. Ali, ako govorimo o ovom sto se nudi ne odgovori za Klinicki centar? Gde je jedna od najvaznijih transportnih tacaka u gradu, gde se dnevno sliva desetine hiljada ljudi iz cele zemlje? Da li znas da rekonstrukcija podrazumeva dogradnju jos 90.000 kvadrata na postojece kapacitete? Sta sa tim? Ili je Klinicki centar samo kolarterala te price o Prokopu?

Cak i ovaj fantasticni plan. Da 6 linija ne napravi ni jedno ukrstanje sa Glavnom zeleznickom stanicom? Idi begaj....

Ja nacrtao plan gde Klinicki centar ima cak TRI stanice koje ga opsluzuju a ti po meni djonom. Pogledaj bolje, stanica Resavska sa zapadne strane, stanica Hram sa istocne i stanica Klinicki Centar kod autoputa. Malo li je. Sta treba, da metro prodje kroz samu zgradu bolnice :D

556987794c00d7657d6a972e9740cd2c


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515474#p515474:2z1521oz je napisao(la):
Дошљак » 10 Feb 2018 06:40 pm[/url]":2z1521oz]Траса Прокоп-КЦС-Славија је неопходна. Као и неки вид повезивања БАСа са КЦС, не смем ни да замислим болесне људе који до БГ допутују аутобусом у блок 42 и онда да се додатно злопате у претрпаном ГСПу до КЦС.

Prokop i Klinicki Centar mogu lako biti vezani pasarelom od 500m duzine, u nivou, preko autoputa, i to treba napraviti u svakom slucaju. Zamisli pokriveni prostor sa pokretnim trakama ili slicno, kao na velikim aerodromima. Metro stanica tu negde dolazi kao bonus u dalekoj buducnosti.

BAS i KCS treba u svakom slucaju povezati direktnom bus linijom, jednostavno i efikasno resenje. Jos bi bolje bilo da se napravi veza izmedju stanice Deligradska na autoputu i KCS, magicnim dejstvom lifta i pokretnih stepenica KCS dobija novu vezu sa pola grada (17, 18, 46, 55)

Inace Klinicki Centar je prilicno veliki kompleks i cudi me da do sada nije uvedena barem minibus linija tipa 24 koja bi se u njega zavlacila.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515484#p515484:2z1521oz je napisao(la):
WLABmz » 10 Feb 2018 08:12 pm[/url]":2z1521oz]

Ovde već ulaziš u sivu ili bolje reći crnu zonu. Zanemaruješ činjenično stanje, isto što radi i Udruženje ljubitelja železnice, tj. Karlo Polak.

Beograd Centar je već postala takoreći glavna stanica i njen završetak je već planiran, postoji projekat i planirana dinamika završetka. Za Novi Beograd ne postoji tako nešto. Ona je planirana kao stanica sa 5 koloseka ili maksimalno 7 sa nadgradnjom koja trenutno nije ni planirana ni projektovana. Dalje, kao što sam znaš, sremska pruga se neće duplirati od Batajnice do Novog Beograda, kao ni stari most i njegov pristup sa Novog Beograda. Čak, stari most će prestati da postoji kroz nekoliko meseci. Svi ovi podaci dovode do toga da je ovaj plan utopijski i sa gledišta trenutnog činjeničnog stanja i sa gledišta finansijske izvodljivosti. Pošto si i rekao da imaš ambivalentan stav i pošto vidim da imaš interesantne ideje, koje su retkost za ovaj i druge saobraćajne forume, moja sugestija je da se fokusiraš na ideju sa Beograd Centrom kao centralnom tačkom putničkog železničkog prometa u Beogradu, jer će se tako situacija i razvijati u naredne 2-3 godine i malo više obratiš pažnju na finansijsku izvodljivost svega toga.

Cinjenicno stanje je da ce Prokop i kada bude potpuno zavrsen, sa 10+ perona, stanicnom zgradom, trznim Centrom, 10 solitera i zvanicnim zvanjem Glavne Zelezncke Stanice, i dalje imati samo DVA koloseka ka Sremu i samo DVA koloseka ka Sumadiji. Poprilicno jadnjikavo cak i za nasu devastiranu zeleznicu a nema nade da ce ikada biti vise koloseka jer bi to znacilo dupliranje Novog Zeleznickog Mosta i Dedinjskog tunela sto je u domenu naucne fantastike.

Ta dva koloseka omogucavaju takt prolazne zeleznice od jednog voza na svakih 5 do 7 minuta u najboljem slucaju. Jedna jedina postojeca linija bg:voza vec uptrebljava polovinu tog kapaciteta, a u jutarnjem spicu od 8h do 9h na potezu Prokop-NBGD vec danas ima lufta samo za 3 dodatna voza, eventualno 4.

Sta ce biti ako se uvede jos jedna linija bg:voza ILI duplira takt postojece linije, ILI ubace po jedan voz za Sid i Novi Sad na pola sata u jutarnjem Spicu?

Kapacitet ce biti popunjen i nece biti prostora za dalji razvoj. Ne pricam sada o beogradu kao metropoli svetskih razmera i potreba, vec samo o tricavih dodatnih 4-5 vozova na sat.

Cinjenica je takodje da Prokop nije projektovan za gradsku zeleznicu vec medjugradsko/medjunarodnu. Regionalno/gradske veze trebalo je da preuzme potpuno odvojena nova mreza sa ukrstanjem u Savskom Amfiteatru. No ta mreza nije napravljena a i mnogo sto sta se promenilo u proteklih 40+ godina od projektovanja Prokopa. Glavna promena (osim naravno raspada drzave, izmene privrednog sistema, unistavanja zeleznice...) je uspostavljanje gradske zelenice bg:voz koja se pokazala kao najpouzdaniji gradski prevozni sistem i postala neophodna sa sve veci broj gradjana.

Sta ce biti kada Prokop uskoro dodje do granice kapaciteta?
Hocemo li gasiti gradsku zeleznicu zarad medjugradsko/medjunarodne ili zapostaviti medjugradsko/medjunarodne veze radi gradskih potreba?
Nece moci i jedno i drugo, u novom cvoru jednostavno nema prostora.

Eto, nemam ja nista protiv Prokopa kao takvog, divan je to inzenjerski projekat (most, tuneli, denivelisana petlja) samo konstatujem da je glavna stanica na pogresnom mestu, izmedju dva uska grla koja se ne mogu prosiriti.

Isto tako primecujem da postoji jos jedan zeleznicki koridor kroz grad, Rakovica-Topcider-NBGD, i da moze i te kako da posluzi za dupliranje kapaciteta novog cvora cim to bude potrebno (umesto kopanja drugog Dedinjskog tunela). Taj stari cvor savrseno odgovara medjugradsko/medjunarodnoj pruzi gde je vozovima dovoljna jedna ili dve stanice u Beogradu dok je novi cvor sa svojim tunelima i brojnim podzemnim stanicama u samom centru grada savrsen za gradsku zeleznicu.

Milina, sve je vec tu samo treba pametno iskoristiti postojece kapacitete.

Sa oba cvora imamo 4 koloseka kroz ceo grad i komotno lufta za rast saobracaja a zajednicke tacke ta dva cvora su stanice NBGD i Rakovica. Zato smatram da ce te dve stanice biti glavna saobracajna cvorista (ne pravi se novi BAS dzabe na NBGD) a da ce Prokop biti samo aktivna lokalna stanica kojoj uz 2 linije gradske zeleznice dodatna metro veza nije preko potrebna.

Ilustracija cvorova iz 2012.

imamo-plan-zeleznicki-cvor.png


opet stari scrtez: stanicna zgrada projektovana za Prokop samo postadjena na NBGD, cuci savrseno.

52_prokop-nbgd.png



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515530#p515530:2z1521oz je napisao(la):
Igor » 10 Feb 2018 11:16 pm[/url]":2z1521oz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515527#p515527:2z1521oz je napisao(la):
Пантограф » Ned Feb 11, 2018 12:10 am[/url]":2z1521oz]Иначе, видим успело се на Беобилду у готово немогућем: предложен је план гори и од Смарт плана. Искрене честитке, за то треба озбиљан таленат.
Na koji plan mislis? Zidarev plan i njegovu liniju dva koja je u svom sredisnjem delu podjednako neverovatna (sa sve stanicom Sajam) kao i linija 1 Smart plana u istom tom delu.

Nije mi bas jasno sta to tacno ne valja sa sredisnjim delom linije 2?

- Mogucnost presedanja sa metroa na bg:voz na Sajmu
- Metro/bus cvoriste na Mostaru
- Stanica Resavska na ulazu u klinicki centar
- Stanica Generalstab u adminstrativnom srcu drazve (Vlada, ministarstva, vojska)
- Potez Beogradjanka-Botanicka Basta koji vezuje Vracarsku i Palilulsku stranu grebena

BTW stanicu Sajam za bg:voz treba napraviti sto pre, potpuno nezavisno od metroa, zarad vezivanja bg:voza i koridora Bul Vojvode Misica (Cukarica-Centar)

Postoji nekoliko varijanti za polozaj stanice, ali najefikasniji je na samom vijaduktu tacno iznad bulevara koji omogucava lako presedanje na bus/tramvaj kao i direktnu vezu sa Senjakom i Sajmom. I naravno buducom metro stanicom.

bgvoz-stanica-sajam-varijante.jpg

bgvoz-stanica-sajam-varijanta-bulevar.jpg


Jos jedan prastari crtez iz arhiva :)

19_sajam-most.png



Isto tako treba pod hitno barem minimalno osposobiti Prokop, ne mislim na stanicnu zgradu i granitne plocice vec na pokretne stepenice ka bulevaru i stanici trole da ljudi vise ne gacaju po blatu jer ne zele da cekaju fantomski bus 34/60.

108_prokop-pristup-stepenice-2.png

108_elevator1.jpg

108_elevator-2.jpg



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515577#p515577:2z1521oz je napisao(la):
vucko » 11 Feb 2018 04:19 am[/url]":2z1521oz]Samo 6 linija metroa? Daj bre 66!!!
Poštujem te zidar ali ga pretera. Pre mislim da treba razglasiti koliki je zločin trenutni plan koji ću zvati BK-A-B (od Braća Karića-arapi-Beko).

O kriminalnoj tajkunskoj liniji sam vec pisao gore a moj nacin da se pokaze koliko je jadna je da zamislim kako bi izgledao Beograd u punom sjaju sa razgranatom mrezom 6 metro linija. Potrcko & company gledaju samo nekoliko godina unapred, onoliko koliko imaju izgleda da ostanu na vlasti i na slobodi, zato mi smemo da gledamo par generacija unapred.

Kinezi preuzeli koridor Pirej-Budimpesta, EU (Nemacka) okrenula ledja Amerima i uspostavila normalne odnose sa Rusijom, Srbija se otarasila kolonijalnog statusa i mesetara i zakoracila u zasluzeni procvat, Beograd izrastao u velelepnu metropolu gde ceo svet zeli da zivi/studira/boravi...

- - - -

Nazadna tajkunska linija, jos uvek nema broj, zavisi od dogovora za proviziju

tajkungradlinija.png
 
Број линија ми није споран. Метро се развија не деценијама, него вековима.
 
Zidar, zbog svojih fix ideja, pravis vrlo nefunkcionalni koncept, zvog cega treba ulaziti u ogroman trosak - dupliranje starog zel.mosta, vrlo ne funkcionalna stanica sajam...Ignorises cinjenucu da mi sad vec imamo 80% zavrsenu stanicu u Prokopu sa 10 perona i da je nefunkcionalni, iracionalno da se koristi i u buducnosti samo 2-3 perona. Govoris da imamo samo 2 koloseka ka sunadiji, a mi i sad imamo samo dva koloseka ka/od Beograda pored sajma...


mnogo jednostavnije je stari cvor koristiti za gradsku/medjumesnu mrezu gde bi se samo prokopavanjem kratkog tunela ispod terazijiskog grebena spojila dunav stanica sa glavnom, i time omogucila citav niz linija gradske zeleznice. Ona bi koristila i stari zel most koji je dovoljan da izdrzi takt od 7min sto znaci dve linije od po 15 min samo preko njega. Stanica sajam bi bila ili plitko upolana ili nadzemna i samim tim dostupnija, a ne na 25-30m visine. Uostalom za to zaista ne trebaju velike investicije i prakticno imamo sve sada, osim tog parceta tunela,, i da je pameti tako bi i dalje ostalo u planovima.

Novi cvor kako je i projektovan, treba da sluzi za regionalne i medjunarodne vozove, koji ce koristiti sve 4 planirane stanice, a ne da prokop bude nova ceona stanica. Ta dva koloseka ka sumadiji i dva ka sremu ce biti dovoljna i tekako decenijama.

Nema razloga da se sad sve obrce naglavacke i da se izmislja novo i ulupaju velika sredstva da bi dobili manje funkcionalno resenje od onoga koje imamo sad.

Sa druge strane, kad je rec o metrou, to je isto jako ozbiljna prica, koja mora da se bazira na ozbiljnom istrazivanju, jer svaka greska se skupo placa. Pocetnu stanicu u makisu si i ti jednom predlagao, ako se ne varam, sa predlogom da se linija finanira od prodaje gradj.parcela. ta prica se duze vec vuce ovde o tkz "razvojnom" i "sanacionom" metrou, da se linije grade tamo gde ima prostora za gradnju a ne gde je vec izgradjeno. Cinimi se, da je bas oko trase u bulevaru se ta tema i ta prica pokrenula.

Isto kao i za gradnju novih kula u beogradu, pazite sta zelite, mozda se i ostvari.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515198#p515198:18r18x6q je napisao(la):
stf » 09 Feb 2018, 17:41[/url]":18r18x6q]
Po meni nije ništa bolje ni Đilasovo fotografisanje sa znakoz "pazi na divljač" i stava da će izgraditi "pravi" metro misleći na Belam čija linija Tvornička-Zemun nije ni za metar kvalitetnija od ove Makiš - Ada huja ...

Kao što rekoh, sve strane će da brane ideje do besmisla.

Stf relativizujes stvari, u Belamu se "metro" ukrstao sa drugim vidovima saobracaja, po novom planu potpuno je nezavistan. Trasa koja je ucrtana gotovo je identicna sa trasom koja je bila odavno definisana, osim u centralnom delu gde je pokrivala sadasnje nove pesacke zone i gust centar grada. Naravno, taj plan nije idealan, falio je plan gradske zeleznice u SA i povezivanje sa njim, ali daleko da je je isti kao i vuciceva prva linija.
 
Vrh