Šta je novo?

Metro

Koliko znam tunel ne prolazi ispod Hrama već tangira Bore Stankovića, što je i jasno jer prolazi ispod raskrsnice Katanićeve, Kursuline i Makenzijeve gde je planirana stanica BG voza, a po zadnjem planu i stanica metroa.

Obeležio sam nabrzaka trasu da bi se lakše videla.
 
За разлику од црткања жврћкања мапа, да вам пренесем своје искуство из живота у великом граду са метроом. Што би рекли наши стари е рил лајф стори.

Од куће до посла имам око 24 километра. Посао ми се налази на нешто више од километар од Амстердам Слотердајк: железничка станица где стају и скоро сви интерсити возови, метро, трамвај, једно 10-так аутобуских линија. Око станице луксузне пословне зграде и хотели, а њима на 15-20 метара од прозора пролази највеће зло свих зала, оков, непремостива препрека развоја једног града, партијски непријатељ, највећа могућа опасност, због којих само срећом последњих 100 година пола Амстердама није отишло у ваздух... Пруга којом поред свега саобраћају и теретни возови, поред свега, вагони цистерне. Него да се вратим на тему. Обично на посао идем бициклом, јер ми је превише да трошим 8 евра дневно на транспорт, или 125 евра за месечну. Живим у Аутхорну, где иначе нема метро, али имају аутобуси по реду вожње сваких 8 минута ка Амстердаму. До главне аутобуске станице у Аутхорну имам 15 минута пешке. На дисплејима пише аутобус за 2 минута, али то мачку о реп. Дисплеј приказује ред вожње, а не реално стање. Чекам око 15 минута. Долази шофер да нам каже да ће испрескскати сва стајлишта до центра Амстелфејна, и да улажимо ако нам одговара. Ја идем да радим у ноћну смену, тако да тада нема гужве на путевима, а на већини раскрсница возач може из аутобуса да укључи семафор за зелено. Такође на делу мреже аутобус користи трамвајске баштице, или има одвојене аутобуске траке. На станици Амстелвејнсевех преседам на надземну полукружну метро линију 50, па после још 15 минута до посла. Исто тако у повратку. Условно, могао бих користити и и Метро 51 до Амстелфејна, али ми се не исплати јер бих имао једно преседање више. Пробао, ништа не добијам са преседањем више па макар био и метро. Коначна рачуница, јавним превозом за 24 километра 80-90 минута, од тога 30 минута пешачења, 10 минута метро, 30 минута аутобус, и 10-20 минута чекања. Бициклом 75-80 минута, изузетно до максимум 95 када је најгора ветруштина, а ја преморен након посла.

Иначе, у понедељак, десила се природна катастрофа, елементарна непогода, 20 сантиметара мокрог снега. Аутобуски саобраћај до Аутхорна, места са 37000 становника, у потпуном прекиду. При томе на сајту http://www.9292.nl аутобуси касне, али иду. Дођем на станицу, нема аутобуса ка центру Амстердама. Нема ка аеродрому, ни Хофдорпу, где бих имао резервну варијанту са преседањем на воз. Ја и још неколико изгубљених путника, који иду да раде у ноћној без икаквог обавештења. Улице неочишћене, бициклистичке стазе неочишћене, никаквог обавештења. Па ј... ти Европа, па у Србији би са мокрим снегом бар неколико главних путева на лицу места било очишћено. Превоз би каснио, али се не би прекидао! А кашњења би било највише због летњих гума на аутомобилима, што би у кола сели и они који их користе само до бабе на село, и што би се сјатили у баш оно мало на лицу места очишћених улица. Вратих се кући, па на бајс. Ко по јајима возим до Амстелвејна, а тамо метро ради! На перонима снег угажен, нико нема обавезу да почисти истог дана (снег је стао још пре 6-7 сати). Све у свему, закаснио сам један ипо сат. Нико ми ништа није замерио, јер је доста људи каснило тај дан. Испред већине радњи и кућа снег није био почишћен ни следећег дана!

Шта је поента текста? Метро није чаробни штапић којим се решавају сви транспортни проблеми. Нарочито у градовима са мање од 3.000.000 становника, чини тек мањи део транспортне мреже. Не постоји рај на земљи за живот, квалитет произилази из наше борбе и рада на унапређењима, ширењу грађанског и сузбијању партијског и/или корпорацијског одлучивања.
 
Mislim da niko ni ne smatra da je metro bukvalno čarobni štapić koji rešava sve saob. probleme. Ali jeste nešto poput temelja kuće, koji daju stabilnost i osnovu za ostatak gradjevine. Kuća bez temelja može da ide donekle u visinu, al kad se pređe određena granica onda postaje opasnost i problem. Isto je i sa metroom. On je jedan od elemenata koji nosi ceo sistem. I ima tačka do koje se može preživeti bez njega al kad se ona pređe onda sve postaje teže i skuplje, u svakom smislu te reči.

I Beograd je pravi dokaz toga. Jer sa svakim odlaganjem izgradnje, ta priča o metrou je postajala sve veći i veći problem. Sve nedostižnija i nedostižnija. Dok nismo dogurali do ove tačke da smo sad u takvom haosu, a istovremeno i u besparici, da više nema nijedne vlasti koja će da skupi petlju da makar pokuša da ga započne. Ne da neće niko da ga gradi, nego niko više ne sme ni da ga započne. I to se samo odlaže i odlaže. I ajd što rastu gužve, ajd što rastu troškovi, ajd što raste količina problema koju će svaki sledeći na vlasti imati da rešava, nego raste i ta ideja da je to nešto nedostižno za nas i da je bolje da sačekamo da postanemo ekonomska sila (što će se desiti na kukavo leto) pa da tek onda razmišljamo o svemu tome.

A slepo verovanje i slušanje zvocavog manipulatorskog MMFa samo dodatno pogoršavaju situaciju, jer se stalno postavlja ta prepreka ''ali zadužićemo se! Šta će reći MMF!? Ju ju ju! :o '' I od toga se pravi bauk iako na svetu nema krštene zemlje koja nije zadužena. :roll: A da smo se zadužili na vreme, do sad bismo nešto napravili i bilo bi nam lakše nego da krećemo od nule. A ovako ćemo doveka da čekamo da iz siromaštva dođemo do bogatstva, pa ćemo kao onda da razmišljamo o tome. A šanse da se to desi... pa veće su šanse da se čovečanstvo preseli na Mars nego da Srbija postane bogata i zadovolji jedan MMF.
 
Сматрам да грешиш две ствари:

1) Форумаши овог форума су просвећенији део јавности, и мање имају илузија попут нестајања аутомобилских застоја, и превоза свугде за 10-20 минута када се метро изгради. Али генерална јавност је у илузијама, гладне су им очи! Међу генералне трипове спада и то да "само треба имати документа да дођеш у ЕУ, а тамо ћете гађати парама", а има их доста.

2) Кичма превоза није метро већ Генерални урбанистички план и систем спровођења истог. У Бечу је пола метро система надземно, у Амстердаму је тек 3,5 километра подземно (до отварања линије север-југ 2018). Зашто тако? Зато што су на време све планирали, и онда се све гради једноставно, јефтинијим методама и на време. Кашњење Београда иде до те мере да у неким деловима града немамо где да ставимо ни жуту траку за аутобус! Метро је само доградња система на критично оптерећеним деловима мреже!
 
Управо тако. Ево често размишљам, да сваки део града има неку брзу проходну саобраћајницу као што Земун има булевар Никоке Тесле, питање је у којој би нам мери метро био неопходан. Нажалост Београд има неуједначену друмску инфраструктуру несразмерну величини насеља и крајње лоше повезану и организовану, те имамо гомилу урица ширег профила (2+2 и шире) које се после сужавају на по траку у смеру и ту се праве чепови и загушења где људи дневно губе по 20 минута у једном путовању. Проточност саобраћаја је исто параметар који треба да се пројектује. Данас Београдски саобраћај функционише очајно са три велика „левка" - Аутокоманда-Булевар ослобођења-Славија, аутопут-Мостар-Газела и Бранков мост-Теразијски тунел. По мом мишљењу то су чепови којима метро треба да буде алтернатива, да из заобилази подземно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501360#p501360:bn3lxlta je napisao(la):
Karlo del Ponte » Ned Dec 17, 2017 12:56 am[/url]":bn3lxlta]Сматрам да грешиш две ствари:

1) Форумаши овог форума су просвећенији део јавности, и мање имају илузија попут нестајања аутомобилских застоја, и превоза свугде за 10-20 минута када се метро изгради. Али генерална јавност је у илузијама, гладне су им очи! Међу генералне трипове спада и то да "само треба имати документа да дођеш у ЕУ, а тамо ћете гађати парама", а има их доста.

2) Кичма превоза није метро већ Генерални урбанистички план и систем спровођења истог. У Бечу је пола метро система надземно, у Амстердаму је тек 3,5 километра подземно (до отварања линије север-југ 2018). Зашто тако? Зато што су на време све планирали, и онда се све гради једноставно, јефтинијим методама и на време. Кашњење Београда иде до те мере да у неким деловима града немамо где да ставимо ни жуту траку за аутобус! Метро је само доградња система на критично оптерећеним деловима мреже!

Jeste to tako kada su ljudi gradili na vreme i planski, dok u Beogradu to nije slucaj. Nama je potreban Metro kao kicma saobracaja i rasterecenja i moramo tako da ga shvatimo, i da sto pre krenemo da ga gradimo. Jer za razliku od pomenutih gradova niti imamo siroke ulice, niti kulturu vozne bicikla ili pesacenja...
 
Метро можда не спречава градске гужве али сигурно људима олакшава путање с једног краја града на други крај града а када је добро развијен и пројектован колима се онда путује само до P+R центра те стога постоје план А путовање. Градови који су изграђени у старом европском стилу са уским уличицима и набијени зградама а сада су постале велике метрополе буквално би се угушили од саобраћаја да нема метроа. :)

Метро је Београду потребан као дављенику копно и што више одлажемо и улажемо новац у пројекте које су план Б то ће нам све више и више бити горе и питање да ли ћемо га икад саградити. Са овом власти која кукумаче и игра "play safe" запамтите никад! Јер метро за нашу земљу као и за већину других земаља није "safe" игра. :kafa:
 
Dosta se ovde priča o metrou,svaka tema,metro pa metro.
Ja ću biti prvi koji će reći da nam metro nije potreban,odnosno da mi već imamo metro ali ne znamo da upravljamo.
Ono što je još davno Sloba uradio,mi još da shvatimo namenu.
Beogradu je potrebno da sva prigradska naselja objedini postojećim metroom.Rakovica,Mladenovac,Resnik,Pančevo,Batajnica........može i dunav stanica,,i sve tako redom gde god ima naselja čiji stanovnici rade u Beogradu a blizu su šina.Tako rasterećenom Beogradu, nije ni potreban metro,koji se sigurno nikada neće finansijski isplatiti.
Ovo što imamo, nismo u stanju da iskoristimo u potpunosti, a hoćemo još da kopamo i pri tome ni za ovo sada nemamo dovoljan broj BG lokomotiva.
Stanica Vukov spomenik nije uopšte iskoriščena na pravi način.
Prugu do dunav stanice,preko sajma i beton hale hoćemo da demontiramo,umesto da je od dunav stanice produžimo preko Višnjičke banje do Mirijeva i tako dobijemo već dobijenu liniju metroa.Prosto neshvatljivo.
 
....Dosta se ovde priča o metrou,svaka tema,metro pa metro.
Ja ću biti prvi
koji će reći da nam metro nije potreban,odnosno da mi već imamo metro ali ne znamo da upravljamo....

Dobro došao u kub :lol:

Metro lobi decenijama se prikazuje kao vrlo napredna i uticajna grupacija u planiranju urbanizma Bgda
a zapravo decenijama vrši veliku ospstrukciju i koči prirodni razvoj Bgda te su ti metro lobistički dosadšnji rezultati NAZADNI
Bg metro je još uvek ne dostižnog karaktera - preskup projekat , pre dugačkog vremenskog roka za realizaciju,
ne svrsiskhodnog karaktera jer ne pokriva sve delove grada , ne deli svoje instalacije sa dr. učesnicima saobracaja ....itd

najočiglednije prednosti i mane je u poredjenju sa auto tunelima :dil:

i ako saob. sredstvo vrši prevoz jasna je razlika medju sredstvima i nj. nameni
a

Gondolski trasportni saobracaj za uporedjivanje moze se meriti sa trasportom
pokretnih stepenica, traka pa i liftovima

te nikako nije za uporedjivanje ni sa sa jednim dr. vidom javnog prevoza
oni koj to čine
vrše smišljenu obmanu svih gradjana

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501652#p501652:f2q59z0c je napisao(la):
boca-ica » 18 Dec 2017 08:55[/url]":f2q59z0c]
....Dosta se ovde priča o metrou,svaka tema,metro pa metro.
Ja ću biti prvi
koji će reći da nam metro nije potreban,odnosno da mi već imamo metro ali ne znamo da upravljamo....

Dobro došao u kub :lol:

Metro lobi decenijama se prikazuje kao vrlo napredna i uticajna grupacija u planiranju urbanizma Bgda
a zapravo decenijama vrši veliku ospstrukciju i koči prirodni razvoj Bgda te su ti metro lobistički dosadšnji rezultati NAZADNI
Bg metro je još uvek ne dostižnog karaktera - preskup projekat , pre dugačkog vremenskog roka za realizaciju,
ne svrsiskhodnog karaktera jer ne pokriva sve delove grada , ne deli svoje instalacije sa dr. učesnicima saobracaja ....itd

najočiglednije prednosti i mane je u poredjenju sa auto tunelima :dil:

i ako saob. sredstvo vrši prevoz jasna je razlika medju sredstvima i nj. nameni
a

Gondolski trasportni saobracaj za uporedjivanje moze se meriti sa trasportom
pokretnih stepenica, traka pa i liftovima

te nikako nije za uporedjivanje ni sa sa jednim dr. vidom javnog prevoza
oni koj to čine
vrše smišljenu obmanu svih gradjana

:sesir:

Edit : Ljubitelji metroa , ne ljuti te se
nisam ja kriv sto je post završio ovde... :mrgreen: pisah ga na temi o novoj Bg gondoli
 
BG Voz nije i nikada neće biti zamena za metro. Tačka.

Usput, kako vam ne dosadi to da u svemu vidite neke lobije? Te auto lobi, te metro lobi, te biciklistički lobi... Majku mu, ispade da smo svi ovde na forumu u nekim lobijima i tajnim društvima. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501640#p501640:25wtxjca je napisao(la):
vladanet » Pon Dec 18, 2017 10:24 am[/url]":25wtxjca]
Ja ću biti prvi koji će reći da nam metro nije potreban,odnosno da mi već imamo metro ali ne znamo da upravljamo.

A ja ću ti reći da ova rečenica pokazuje osnovno nepoznavanje materije onog koju je napisao. Metro je nezavisni šinski sistem sa minimalnim mogućim intervalom sleđenja između vozova, što novi beogradski železnički čvor koga ti pogrešno nazivaš metroom nije. U postojećem sistemu interval sleđenja vozova je neuporedivo manji od nezavisnog metroa, a takođe i kapacitet kompozicija ograničen kratkom dužinom perona u Karađorđevom parku. Ne treba zaboraviti da vračarskim tunelom idu i teretni vozovi, čak su nedavno pustili i neke vozove sa opasnim materijama... :shock:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501682#p501682:1wtvjhf7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Dec 2017 11:48 am[/url]":1wtvjhf7]BG Voz nije i nikada neće biti zamena za metro. Tačka.
Nije, ali moze i treba da bude jedna jako vazna komponenta JGP.
Koliki samo potencijal imaju naselja kao sto su Batajnica i Zemun polje, gde bi ljudi mogli za 15 minuta da budu u centru grada, prosto neverovatno.
A sta je potrebno? Voz koji je redovan i tacan, i 10 autobusa koji idu u skladu sa tim vozovima.

Ovo sto kaze Vladanet je samo pametno koriscenje postojecih resursa, bez ulaganja koja se mere milijardama (ali koja takodje jesu potrebna, bez spora)
 
A kad bi to sredstvo prevoza imalo ,,gumene,, tockove
njega bi ste izbacili iz grupe metroa ?

Definicije metroa su razlicite ....
te vam je prekratak te predugacak
te ide gusto te retko
te je jedno etažni , te je na sprat

pa autobus , tramvaj
te sa ili bez produžetka, prikolice, spratnosti
jeste upravo ono sto mu i ime kaze....

naj obicniji onaj matori šinobus mož da bude i metro
a kamoli BGvoz kome fali samo jedna stavka pa da bude 100 % BGmetro,
zeza ga samo to
sto na ,,periferiji ,, ima ukrstanje sa drumskim tj prelaz puta preko pruge ( na pr. u Zemun polju)
kad to bude prevazidjeno (imao punu ne zavisnu trasu)
niko nece moci da mu ospori naziv BGmetroa.

:sesir:
 
Naravno da postojeću železničku infrastrukturu treba iskoristiti u službi gradske i prigradske železnice. Ali ona kao takva, nikada neće moći da zameni klasičan metro, jer metro ima nezavisnost od ostalog železničkog saobraćaja, veći kapacitet, manji interval sleđenja, manji razmak između stanica, bolje parametre ubrzavanja i kočenja, manji profil tunela, lakše parametre trase, manju potrošnju električne energije itd itd...
 
naj obicniji onaj matori šinobus mož da bude i metro
Naravno da može. Kao što i FAP 2026 može da se koristi za dostavljanje hleba po gradu. Ali to što tehnički može, ne znači da tako i treba. Zna se šta je prigradska železnica a šta metro. Kao što se za dostavu po gradu neće koristiti kamiončina od 300KS, tako se i za prevoz po gradu neće koristiti (pri)gradska železnica nego metro. Sve ima svoju namenu.

A BG voz sve i da sutra dobije nove garniture i da se dovede na nivo Beča, ne bi mogao da bude Beogradu zamena za metro najpre zato što mu je pokrivenost nad gradom jako mala i zato što jednostavno nije namenjen tome. Opet, zato što je to prigradska železnica. A ne metro. Čak i garniture pa i infrastruktura koje koristi su pravljene za tu svrhu, a ne za metro.
 
Bg Voz na strani Nbg i Zemuna itekako je vid metroa, ali do Zeleznicke Stanice u Zemun Polju, koja je na tromedji i nicijoj zemlji triju naselja (Altina, Zemun Polje i Plavi Horizonti), jednostavno je nemoguce napraviti lokalnu autobusku vezu izmedju tih naselja, jer takoreci, nekome nije u interesu da napravi nadvoznjak koji bi povezao ta ista naselja, a trebao je vec sredinom 80ih da bude gotov i da na mestu ranzirne stanice u Zemun Polju bude gotov, ali kaskamo tricavih 35 godina, teraj dalje...
 
Dugo me nije bilo na forumu, ali prosto mi je neverovatno da blokovi i voždovac nisu pokriveni planiranim metro linijama???
Negde na nekom topiku, ovde u Beobuildu sam video da je najveći protok putnika u BG na pravcu blokovi-centar. Takođe veliki promet je blokovi- zemun, a nije baš nešto pokriven sa javnim transportom. Jurija Gagarina je totalno začepljen naročito u špicevima bez obzira na širinu i kapacitet.
Pozdrav
 
Stvar je u tome sto sve hocemo da nadjemo polovicna resenja, metro ali bg voz, metro ali tramvaj itd, ali to ne ide.
Kao sto neko rece, potrebno je da metro bude potpuno nezavistan sistem ako se vec pravi od pocetka, i da se od pocetka grade ne dve linije nego vise linija odjednom, da ne bi cekali jos dve linije 50 godina. E sada sto se pravaca tice to svakako mora oprezno da se vidi, ali opet kazem, ako se rade 4 linije umesto dve svakako da ce vecina gradskih opstina biti lepo obuhvacena, a ako budemo imali dve bice suplje...
 
Metro ne ide na 15-30 min već mnogo češće, ima stanice u centru što kod nas nije slučaj i.t.d.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501316#p501316:2jnofa5l je napisao(la):
Karlo del Ponte » 16 Dec 2017 09:53 pm[/url]":2jnofa5l]
......Шта је поента текста? Метро није чаробни штапић којим се решавају сви транспортни проблеми. Нарочито у градовима са мање од 3.000.000 становника, чини тек мањи део транспортне мреже. Не постоји рај на земљи за живот, квалитет произилази из наше борбе и рада на унапређењима, ширењу грађанског и сузбијању партијског и/или корпорацијског одлучивања....
Vrlo se slaziem. Isto iskustvo iz Londona.
Probao sam sve vrste transporta na razdaljini 3.3milje od kuce do posla u centru. Znaci: metro, autobuse, bickil, vespu, automobil, minicab.
Na kraju sam isao redovno PESKE, a kada je nemoguce taksijem ili busom. Metro mi je bio poslednja opcija iako je bila kao razumna u pocetku: 5m do stanice 20min sa jednim presedanje u metrou i jos 5 minuta do posla.

Metro sam kasnije koristio da stignem do udaljenijeg nepoznatog kraja u Londonu. I tada bih ako moze vise voleo gradsku zeleznicu.
To ima vreze mozda i sa godinama, jer sam primetio da deo mladih ( turisti i studenti ) vise vole tube, dok stariji, ljudi sa decom, i ljudi koji duze zive u nekom kraju - ne vole metro.

Inace svi ovi vidovi transporta tamo funkcionisu u velikoj meri. Ni jedan nije superioran ( osim mozda gradskog voza ).
A mi u Beogradu bas za taj imamo najrazvijeniju infrastrukturu - a efekat je gotovo ne-postojeci.

Sledeca stvar. Svi vidovi transporta i njihova integracija se u Londonu poslednjih deceniju-dve, popravljaju i to znacajno.
Sledi revolucija u prevozu biciklima, koja je vec pocela.
Kod nas sve stvari nazaduju ili stoje. Osim u Bozicnom osvetljenju, ovde Bozic traje pola godine.

Problem je znaci u UPRAVLJANJU kao i svim ostalim oblastima u Srbiji.
Za dobro upravljanje potrebna je odgovorna i strucna uprava. U najboljem slucaju jos i prosvecena ( ali to nije nuzno ). I drugi sastojak su pare. Treci stastoja su slobodni gradjani koji zahtevaju da uprava resi njihove probleme i javnost u politickom zivotu. Mi ni jedan od tih sastojaka nemamo.

Tako da ako bi se sutra probudili i videli izgradjen metro u Beogradu - mi ne bi znali sta da radimo s istim. Metro bi bio zatvoren ili sveden na niovo Beovoza u roku od par godina, jer jede pare ako se odrzivo ne koristi.
 
Vrh