Cao, Rio, hvala na komentarima i na plusu. Par odgovora:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495865#p495865:2pvej0ww je napisao(la):
RioBL » 26 Nov 2017 11:39 am[/url]":2pvej0ww]+ i od mene Marko, i par komentara...
dionica 2 - vazno za ovu dionicu je i mogucnost presjedanja sa zeljeznickom stanicom Dunav
Ukidanjem pruge oko Kalemegrana zel stanica Dunav gubi svaku namenu u zeleznickom saobracaju. A kada nestane luka Beograd sa pratecim magacinima i industrijom izgubice i teretnu namenu. Cak bih ocekivao da taj deo pruge ostane koriscen samo za metro... Videcemo.
dionica 3 - postoji ona lakat krivina, zbog koje mi se cini da se ni nece raditi klasicni metro vec LRT, koji bi onda u ovoj dionici mogao ici i povrsinski ulicom Zorza Klemansoa a u tunel bi se ulazilo tek na ukrstanju sa Cara Dusana
Pogledaj malo bolje - tu postoji jedan trougao koji je trenutno prazan - Unutar tog trougla bez problema se resava skretanje pod 90 stepeni tj lakat krivina kao i visinska razlika - izlazak iz tunela na kotu nadzeme pruge. Vec sam to nesto crtao, okacicu crteze narednih nedelja. Znaci, krece luk odmah iza raskrsnice sa Dunavskom - pogledaj mapu i streetview:
https://goo.gl/maps/42RpMHgubnN2
dionica 6 - stanica sa presjedanjem za BG voz kod Sajma je malo vjerovatna, ako ne i nemoguca jer se pruga BG voza nalazi preblizu stanici Prokop i jos na nadvoznjaku na izlazu iz tunela! Zato stanica kod Sajma najvjerovatnije nece imati nikakvu vezu sa BG vozom. Jedina veza sa BG vozom na ovoj liniji je moguca kod stanice Pancevo Most.
U tom kraju zivim i radim, i prolazim ispod tog nadvoznjaka bukvalno svaki dan pesaka. Ukrstanje je moguce i apsolutno neophodno. Razlog je sledeci - deo grada oko Tosinog Bunara postaje defakto centar poslovanja Beograda. Jako mnogo ljudi ima zaposlenje u tom delu grada i tendencija je da ce se taj rast nastaviti. Iz tog razloga je neophodno da ljudi koji zive negde duz bilo koje od buducih linija metro imaju mogucnost presedanja na Beovoz tu! Takodje sajam je dosta bitan cvor i za autobusku mrezu a tu prolazi i tramvaj pa ce to ukrstanje tu biti vrlo korisno i za sve korisnike Beovoza i ljude koji zive duz njegovih trasa. Ocekivao bih da i regionalni vozovi tu staju zbog lakseg presedanja. Kao sto sam naveo, problem ce biti visinska razlika i ta stanica nece biti jeftina.
https://goo.gl/bbWHA9
dionica 7 - cini mi se da bi bilo bolje (i moguce je) da trasa ide paralelno sa Radnickom ulicom i dalje od mosta Ada, sve do prevlake, tj automobilskog nadvoznjaka koji vodi u Kirovljevu. Mislim da su objavljeni planovi po kojima se taj nadvoznjak ukida za automobile i bilo bi zgodno da se prenamjeni za metro - naravno ako bi se radio pravi metro. Ako bi se radio LRT onda moze i cijelom trasom tramvaja preko Banovog Brda i dalje, bez ikakvih tunela.
Taj nadvoznjak je bio pravljen kao privremeni objekat sa idejom da traje 10-15 godina, a izgurao je blizu 50. Bojim se da je zreo za reciklazu. A i pitanje je staticki da li moze da se prenameni - ali to je vec funkcija tezine i brzine vozova koji bi bili korisceni. Ali u svakom slucaju ako stanica bude tu gde je ucrtana morace metro da ide trasom kojom sada ide taj nadvoznjak.
Vec postoji saobracajno nezavisan tramvajski nadvoznjak i most sve od Gospodarske Mehane do Sumarskog fakulteta koji mogu da se iskoriste - prakticno gratis
https://goo.gl/CL68QQ ALI
Primetices da je u smart planu taj tu deo oznacen kao buduce gradiliste. A ceo plan trase metroa je pravljen da se dragim investitorima dovede metro pred kucu. Takodje ces primetiti da se tu sada zida ogromni trzni centar. Bojim se da ce biti odabrano neko jako skupo resenje da bi se silom tu nagurala stanica iako tehnicki postoje neoporedivo bolja i jeftinija resenja!
dionica 10 - mislim da nema potrebe za nekom denivelacijom trase na tom dijelu. Tu je vec ranzirna stanica puna vozova.
Pa kao, ako ce tu da bude neko novo lepo naselje neces da ti ide pruga kroz sred naselja i sece ga na pola pa da moras da pravis milion nadvoznjaka... Ukopavanje ne ide jer ides ispod visinske kote Save. Ali to su vec detalji.