“Nije to njegova ideja. Siniša Mali je čovek koji je vrlo pragmatičan i čovek koji je kada je ekonomija u pitanju čovek koji zna stvari. Ta ideja je proizvod saobraćajne studije koja je rađena dve godine, a koju su radili domaći i strani stručnjaci i koja je dala smernice šta bi bilo najbolje za grad Beograd, a tu ideju je gradonačelnik prezentovao javnosti. To je transparentnost”, kazao je Folić u intervjuu a B92.net.
Ta ideja, kako ističe, još nije usvojena.
“Sada se rade dalje analize koji treba da pokažu da li je ta ideja dobra ili je loša. One će pokazati u kojoj meri će postojeće stanje biti poboljšano, a u kojoj meri pravi potencijal koji grad koristi”, naveo je Folić.
Na pitanje da li je to, kako tvrde kritičari, povezivanje “dva ničega”, Folić kaže:
“Znate kako, veliki svetski biznismeni kada gledaju u neki prazan plac vide bogastvo, a neko ko se ne razume kada gleda u to vidi "ništa". To je prosto. Idejno rešenje za Makiško polje... Mi smo imali tu jedan konkrus. Tamo treba da nikne planski jedan potpuno novi grad. Evo kako izgleda to ništa. Pitanje je kako doživaljvaš nešto, kao potencijal ili postojeće stanje. Beograd na vodi je l’ bio ništa? Šta je sad?”.
On objašnjava da umesto da se grad razvija stihijski, da se divlje gradi kao do pre nekoliko godina kada su nastajala citava divlja naselja poput Kaluđerice ili Jajinaca, plan je da se odrede zone za razvijanje unutar grada, gde će grad da se razvija planski i gde će to biti mnogo gušće naseljen nego sada.
“Grad od 30.000 stanovnika. To je potencijal grada Beograda. To je bila zona zaštite, ali pošto se sada drugačije prerađuje voda odatle je skinuta zona zaštite i mi smo da se tamo ne bi desila divlja gradnja sproveli urbanisticki konkurs, sada se usvaja plan i tamo će biti jedno potpuno novo, uređeno naselje kao što su nekada na primer rađeni delovi Novog Beograda”, navodi glavni urbanista Beograda.
Upitan kada će početi radovi na izgradnji metroa, Folić kaže da je najvažnije da se na tome radi.
“To nije projekat koji stoji pod tepihom, rade se studije, analize, urađen je smart plan, dakle saobraćaj, master plan grada kome je fokus bio na metrou, odnosno na gradskoj železnici. To je kombinacija BG voza i metroa. Jednostavno, moje viđenje je ako se ne urade svi koraci kako treba i ako se svi ti koraci ne prođu, koraci koji će odrediti najbolju moguću trasu, najbolju moguću dimenziju, najbolji mogući raspored tih stanica, vi onda ulazite u jednu investiciju ogromnu, bez valjanih podataka. Znate kako kažu, triput meri, jednom seci. Bolje da i duže traju te analize i planovi, a da kada ga napravimo da to bude metro koji nama treba. Da ne budu nikakva nagađanja, ja mislim, on misli, nego da budu analize, brojevi putnika, analizom budućih potreba”, navodi on.
Podseća da se metro nekada, u vreme dok nije postojao ovakav bum u Beogradu, planirao za postojeća naselja.
“To je bilo drugo vreme. Kako se danas u svetu planira metro to je kombinacija prevoza putnika kroz postojeća naselja sa pokrivanjem potencijala grada. Zašto? Metro puno košta i da se izgradi i da se održava. Od čega da ga održavate, od tih istih para koje građani plaćaju kroz porez, koje graditelji plaćaju kroz nadoknade za građevinsko zemljište... Ako taj metro ne napravi i neki potencijal kroz koji može da se finansira sam metro onda on postaje jedan veliki balast za vlast, ali i za građane koji moraju da ga finansiraju”, objasnio je Folić.