Šta je novo?

Metro

marko, procitao sam da si navodio brojke na osnovu ljudi koji zive u blizini pojedinih stanica i u tom smislu sam uzeo slobodu da tvrdim da sajam nije nista blizi niti dosptupniji dedinju nego blokovima na drugoj strani reke.

kao stanovnik dela grada koji je izgradjen na osnovu tadasnjih metro planova a koji i dalje, cetri decenije od izgradnje, ima samo autobusku vezu sa centrom koji je imao i tada uz razliku da se vreme putovanja do centra u medjuvremenu dupliralo, izrazito sam alergican na spomen metro linije koja ide u makis i bilo kakvih pokusaja da se ta suluda ideja racionalizuje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496906#p496906:2g2tp3b5 je napisao(la):
markomarko » Сре Нов 29, 2017 10:58 am[/url]":2g2tp3b5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496689#p496689:2g2tp3b5 je napisao(la):
Norexan » 28 Nov 2017 08:30 pm[/url]":2g2tp3b5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496277#p496277:2g2tp3b5 je napisao(la):
vucko » Пон Нов 27, 2017 8:23 pm[/url]":2g2tp3b5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495659#p495659:2g2tp3b5 je napisao(la):
markomarko » 25 Nov 2017 03:56 pm[/url]":2g2tp3b5]Malo sam crtao, a i napisao malu analizu predlozene linije sever-jug. Pisao sam ovo kao gradj. inzinjer te urbanisticki i saobracajni deo mozda nije bas najispravniji ili najprecizniji. Slobodni ste da kritikujete do mile volje, cak je i pozeljno. Podelio sam na deonice i sagledao kako bi pojedine deonice mogle biti izgradjene... Ovo sve pisem cisto iz hobija i da prekratim zimske dane :)

Ako nekog zanima link je ovaj:
https://beogradbgd.wordpress.com/2017/11/25/32/

Nekome ce biti mozda zanimljivi graficki blokovi jer su izvuceni razliciti delovi grada koje bi ta neka fiktivna linija pokrivala....
Bravo za analizu! Treba sprečiti ovaj plan što je jasno i iz tvoje analize.


Сајам. Број становника који гравитира овде 10.000 и сличне небулозе.... :lol:

Pricam o broju stanovnika u blizini stanice, ne o ljudima koji stizu dotle prevozom. Cenis da Senjak nema 10.000 stanovnika? Mozda si u pravu.... Po mojoj nekoj gruboj proceni ako Savski Venac ima 40.000, 10 je senjak, 10 je dedinje i 20 je Savamala.


Па требаш да урачунаш и људе које стижу дотле пошто се тако рачуна да ли се нека линија исплати или не,а не ту да људима дајеш лошу прогнозу. Наиме, ова линија је итекако потребна пошто је тренутно доћи од Сајма на Дорћол ствар пењања на врх Хималаја! Терор какав не постоји нигде! Друго, на стацима биће и P+R систем што значи да ће ту многе аутобуске линије бити скраћене. 27е,35,43 итд само су неке од линија које ће засигурно бити скраћене јер неће имати потребу да иду даље. Ово ће резултирати бољи превоз јер линије неће залазити у градске гужве и биће потребан мањи број возила за исти број полазака. Даље, метро ће подићу вредност тих делова града и уместо рупчага и амбара које тренутно постоје биће то једно фино место. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497414#p497414:mlmmnsau je napisao(la):
markomarko » 01 Dec 2017 11:56 am[/url]":mlmmnsau]
Kaako znas da se blize izbori? Odjednom krene da se prica u medijima o metrou....
Ma, nema to nikakve veze sa izborima, jer već decenijama svaka vlast

najavljuje gradnju metroa ili lakog metroa ili teškog tramvaja, ali ništa.

Izbori se dobijaju obećanjem za povećanje plata i penzija, a ne metro-om.
 
Ako nekog zanima, iscrtao sam malo detaljnije deo trase kroz centar (od Dorcola do Karadjordjeve). Takodje sam izvukao i presek da se vide visinske kote....

https://wordpress.com/post/beogradbgd.wordpress.com/80

Par opazanja:

-Pod pretpostavkom da ce biti zadrzane 2 trase u smartplanu i kao sto je i prikazano, ispada da stanica u Karadjordjevoj treba da bude u parku ispred Ekonomskog fakulteta. Onda trasa obe linije moze da predje u tunel negde iza Gavrila Principa a ispod pijace Zeleni Venac. Ovde pretpostavljam, i nadam se, da ce trasa pored Savske biti vodjena na stubovima te da ce obe linije u delu oko Karadjordjeve biti nadzemne.

-Stanica na Trgu Republike bi bila 28m duboka! To je ako pretpostavim maks nagib od Cara Dusana ka Trgu republike od 2%. Najlepse bi bilo da se radi jedna velika otvorena kutija poput Canary Wharf stanice u Londonu sve do kote terena i da ovo bude jedna impozantna i reprezentativna stanica - posto je vec u samom cenru grada. Ali bojim se da ce prevladati ekonomija te da ce biti radjena tunelskim metodama i da ce biti manje zanimljiva...

-Duzina stanica prikazana kao 120m... To bi bilo za neki pravi teski metro sa 6 vagona i 1000+ putnika kapaciteta. Da li ce to biti tako i radjeno ili ce se ici na neki poluteski metro - videcemo....

-Duzina tunela ispod terazijskog grebena stvarno nije velika!

-Nisam siguran koliko su svrsishodne dve stanice u Zorza Klemensoa na <500m jedna od druge, pogotovu sto ta ulica nije u nagibu. Pretpostavljam da je ideja da se ima ukrstanje sa tramvajima u Cara Dusana i da se dobije stanica sto blize luci Beograd i onome sto je tamo zamisljeno. Ali opet deluje previse.

-Zaista je glupo da linija 2 nema stanicu negde na potezu izmedju Terazija i Londona!

Sve ovo naravno ostaje u reonu naucne fantastike jer sumnjam da je iko dovoljno ozbiljan u ovoj zemlji da ovako nesto sprovede u delo...
 
Nema mnogo smisla mnogo toga sto crtas...
Mnogo manje smisla od trase juzno od banovog brda koja je decenijama planirana, na kojoj zive desetine hiljada ljudi i gde decenijama "ceka" trasa rezervisana za metro...

Nema smisla ni insistiranje nekoliko forumasa na 'sajmu' kao cvoristu No1, jer je to posledica decenijskog nedostatka jos jednog mosta, koje je pre nekog vremena (hvala Bogu) reseno.

I umesto da se rezonuje kako da te hiljade ljudi koje dolaze sa juga i jugozapada, a idu ka NBG (pa i Milankovicevom bulevaru, Tosinom bunaru i sl) sto brze, komfornije i efikasnije prevezemo preko mosta na adi, u glavama nam i dalje igra presedacka stanica Sajam...

Kakve su to blokade u glavama?
Hajde kada planirate probajte malo da gledate u buducnost.
Jer samo tako cete doci do dobrog resenja.
Nikako tako sto ce te postojece tokove ostaviti istim, a samo promeniti prevozno sredstvo koje ce putnici koristiti.
Jer ako tako postavite polaznu tacku razmisljanja, onda vam je cvor svih buducih metro linija apsolutno Zeleni venac, a on je to postao posledicno.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497582#p497582:2vqr5fvr je napisao(la):
laki72 » 02 Dec 2017 12:03 pm[/url]":2vqr5fvr]Nema Nema smisla ni insistiranje nekoliko forumasa na 'sajmu' kao cvoristu No1, jer je to posledica decenijskog nedostatka jos jednog mosta, koje je pre nekog vremena (hvala Bogu) reseno.

I umesto da se rezonuje kako da te hiljade ljudi koje dolaze sa juga i jugozapada, a idu ka NBG (pa i Milankovicevom bulevaru, Tosinom bunaru i sl) sto brze, komfornije i efikasnije prevezemo preko mosta na adi, u glavama nam i dalje igra presedacka stanica Sajam...

Donekle si u pravu. Zato i postoji u svim prethodnim planovima linija metroa koja ide sa Banovog Brda preko novog mosta ka NBG. Nadam se da ce ista u nekom trenutku biti i napravljena!

Ali, moje iskustvo iz koriscenja mnogobrojnih metro sistema u raznim gradovima je da ako imas dve ili vise frekventne i pouzdane linije metroa, presedanje je najmanji problem! Zato se i metro sistemi principijelno osmisljavaju drugacije od autobuskih i tramvajskih kao vise isprekrstanih a nezavisnih linija, a ne kao papazjanija isprepletanih spageta koje voze od svugde do svugde.

Pogotovu kad ti je svaka linija 15km. To znaci da u nekom idealnom svetu gde imas 3+ linije metroa stizes do vecine lokacija u BGD sa jednim presedanjem za cirka 20ak min (ili recimo 40min maks) - 10 min voznje jednom linijom + 5 min presedanje + 5 min voznje drugom linijom.

Cak i kod metro sistema koji su projektovani kao zvezdasti gde se sve linije susticu u centru ispada da ti ides do centra pa se onda vracas da bi dosao do neke destinacije koja je mozda samo malo u stranu od tebe na mapi... Ali opet ako imas dve voznje po 10 min + presedanje nije ni to strasno. A onda jos ubacis autobuse koji pokrivaju te neke kruzne rute i to ti je to....

I za kraj, da li zaista mislis da od ljudi koji odnekud stignu do Banovog Brda vise njih zeli da ide do centra (i odatle mozda ka severu ili istoku) ili vecina ide u pravcu NBG?
 
Nisi me razumeo. Mislim delimicno.
Upravo se i radi o tome da ne idu SVI sa B.Brda ka NBG.
Ide deo njih. I taj deo decenijama silazi na sajmu, jer vecina linija preskace mostarsku petlju pa su im 17, 18 (...) alternative, al za malo ;)

No zar te ljude koji dolaze od vidikovca, zarkova, obrenovca, stepijevca, i tako dalje, nije pametnije i jednostavnije prevesti mostom na adi?
Ne govorim o autobusima.
Govorim o tramvaju, o metrou, o visokokapacitetnim sistemima.
I onda je sajam vec izgubio minimum 1/3 presedaca, ako ne i vise.

U tom smislu apelujem na sve koji planiraju, bilo po poslovnom zadatku, bilo volonterski ili amaterski da ne slede nuzno sadasnje tokove putnika jer su oni u velikoj meri posledica visedecenijske zakrzljalosti infrastrukture.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
U izjavi za B92 gradski arhitekta Milutin Folic je govorio o metrou.

“Nije to njegova ideja. Siniša Mali je čovek koji je vrlo pragmatičan i čovek koji je kada je ekonomija u pitanju čovek koji zna stvari. Ta ideja je proizvod saobraćajne studije koja je rađena dve godine, a koju su radili domaći i strani stručnjaci i koja je dala smernice šta bi bilo najbolje za grad Beograd, a tu ideju je gradonačelnik prezentovao javnosti. To je transparentnost”, kazao je Folić u intervjuu a B92.net.

Ta ideja, kako ističe, još nije usvojena.

“Sada se rade dalje analize koji treba da pokažu da li je ta ideja dobra ili je loša. One će pokazati u kojoj meri će postojeće stanje biti poboljšano, a u kojoj meri pravi potencijal koji grad koristi”, naveo je Folić.

Na pitanje da li je to, kako tvrde kritičari, povezivanje “dva ničega”, Folić kaže:

“Znate kako, veliki svetski biznismeni kada gledaju u neki prazan plac vide bogastvo, a neko ko se ne razume kada gleda u to vidi "ništa". To je prosto. Idejno rešenje za Makiško polje... Mi smo imali tu jedan konkrus. Tamo treba da nikne planski jedan potpuno novi grad. Evo kako izgleda to ništa. Pitanje je kako doživaljvaš nešto, kao potencijal ili postojeće stanje. Beograd na vodi je l’ bio ništa? Šta je sad?”.

On objašnjava da umesto da se grad razvija stihijski, da se divlje gradi kao do pre nekoliko godina kada su nastajala citava divlja naselja poput Kaluđerice ili Jajinaca, plan je da se odrede zone za razvijanje unutar grada, gde će grad da se razvija planski i gde će to biti mnogo gušće naseljen nego sada.

“Grad od 30.000 stanovnika. To je potencijal grada Beograda. To je bila zona zaštite, ali pošto se sada drugačije prerađuje voda odatle je skinuta zona zaštite i mi smo da se tamo ne bi desila divlja gradnja sproveli urbanisticki konkurs, sada se usvaja plan i tamo će biti jedno potpuno novo, uređeno naselje kao što su nekada na primer rađeni delovi Novog Beograda”, navodi glavni urbanista Beograda.

Upitan kada će početi radovi na izgradnji metroa, Folić kaže da je najvažnije da se na tome radi.

“To nije projekat koji stoji pod tepihom, rade se studije, analize, urađen je smart plan, dakle saobraćaj, master plan grada kome je fokus bio na metrou, odnosno na gradskoj železnici. To je kombinacija BG voza i metroa. Jednostavno, moje viđenje je ako se ne urade svi koraci kako treba i ako se svi ti koraci ne prođu, koraci koji će odrediti najbolju moguću trasu, najbolju moguću dimenziju, najbolji mogući raspored tih stanica, vi onda ulazite u jednu investiciju ogromnu, bez valjanih podataka. Znate kako kažu, triput meri, jednom seci. Bolje da i duže traju te analize i planovi, a da kada ga napravimo da to bude metro koji nama treba. Da ne budu nikakva nagađanja, ja mislim, on misli, nego da budu analize, brojevi putnika, analizom budućih potreba”, navodi on.

Podseća da se metro nekada, u vreme dok nije postojao ovakav bum u Beogradu, planirao za postojeća naselja.

“To je bilo drugo vreme. Kako se danas u svetu planira metro to je kombinacija prevoza putnika kroz postojeća naselja sa pokrivanjem potencijala grada. Zašto? Metro puno košta i da se izgradi i da se održava. Od čega da ga održavate, od tih istih para koje građani plaćaju kroz porez, koje graditelji plaćaju kroz nadoknade za građevinsko zemljište... Ako taj metro ne napravi i neki potencijal kroz koji može da se finansira sam metro onda on postaje jedan veliki balast za vlast, ali i za građane koji moraju da ga finansiraju”, objasnio je Folić.

Protiv ovakvog resenja metro linija se treba boriti i ne dozvoliti da se predlozeno resenje realizuje.
 
Carevi...sledeća linija Ledine Novi Banovci...puno atraktivnog zemljišta...dva aerodroma... :D
 
Metro steps be like:
  1. направићемо метро за најоптерећенији правац
  2. повучићемо тамо где је најлакше - дакле где је празно
  3. довешћемо људе који ћу ту уложити свој новац - елементарна непогода Србенда.
  4. градићемо га таман колико они све то да изграде - најава Прокоп part 2.
  5. имаћемо профит од тога - ништа нећемо уложити у њега
  6. одржавање исплативо - јер ћемо набити нове људе и фирме у нова насеља.
  7. народ ко јебе - нека се возе бусевима до њега.
  8. зато кад париње буду дошле градићемо другу по мери народа.
  9. до тада нека користе БГ:ВОЗ и аутобусе.
  10. РАСХОД СТОП.

Нералистични сиротињски планови. :kafa:
 
Da su ljudi koji se profesionalno bave politikom u vecini slucajeva LJIGAVCI, to je odavno poznato.
No kada se osoba od struke upire da opravdava "ljigu", to je mnogo gore i od same ljige.

Pitao bih Folica (al zaista, kada bih dosao u priliku) dal je 30.000 mogucih stanovnika makiskog polja i nek bude jos toliko u zoni nekadasnje industrije na dorcolu, vise vredno ili brojnije od stotina hiljada gradjana beograda koji se zlopate decenijama?

Takodje, apelujem i na Folica i na ostale ljude od struke, da ne prodaju svoj integritet, obraz i reputaciju, zarad kratkotrajnih koristi koje ce imati zahvaljujuci 'podanickom stavu' prema politicarima.
To je mozda i imalo nekog smisla u jednopartijskom sistemu, ali u demokratiji gde su smene vlasti moguce i relativno ceste, mrlje na biografijama ostaju mnogo duze od licne koristi, bile one materijalne ili propagandne.

Gospodo, ja u ime apsolutne vecine vas najiskrenije MOLIM da se okanete "prekrajanja" i pametovanja kojim decenijski razvoj i dalje planove razvoja ovoga grada "okrecete naglavce".
Slazem se da grad zivi, da se menja, pa da se stim u vezi menjaju i raniji planovi. Ali trenutni planovi potpuno NEGIRAJU postojanje bilo cega na ovom prostoru i prilaze problemi kao da smo na emiratskoj (ili bilo kojoj drugoj) pustinji, gde na ledini nice nesto potpuno novo i nezavisno od bilo cega drugog oko sebe. I sami znate da to ovde nije slucaj.
Jos jednom apel.
Strucnjaci, dignite glas protiv bezumnog unistavanja grada, njegove sadasnjosti, ali jos vise njegove buducnosti, koju cine politicari.

(Licnost i delo aktuelnog gradonacelnika necu komentarisati da ne bi smo opoganili jednu od najbitnijih tema na ovom forumu)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Пренећу чисто нека своја размишљања, а инспирисан решењима из Берлина, Хамбурга и Амстердама.

Дакле, у поменутим случајевима велики део система метрополитенских железница користи трасе главних железничких пруга, при чему избор примене таквог концепта је чешћи у предграђу него у граду. Моје мишљење је да главна линија исток-запад са западне стране од Творничке треба да продужи надземно до Железничке станице Земун, а одатле у нивоу на паралелној двоколосечној прузи до Батајнице. Са друге стране, све станице и стајалишта између Земуна и Батајнице укинути. Уместо БГ:ВОЗ-а, имати сноп линија:
- Панчево Војловица - Нови Сад на 30 минута (60 касно увече и викендом рано ујутру).
- Панчево Главна - Шабац 60 минута (120 увече и и викендом рано ујутру).
- Панчево Главна - Шид 60 минута (120 увече и и викендом рано ујутру).
Заједно 4 пара возова на сат и интервал 15 минута највећи део дана.
Такав метро би на почетку могао бити буквално једноколосечан на периферној деоници, а да без проблема одржава интервал 15 минута. Даље, од саме Железничке станице Земун би се могла одвајати једноколосечни крак метро линије, што би било знатно јефтиније и једноставније за изградњу од планиране железничке везе. Не зато што је једноколосечан, него у систему много блажих метро стандарда (мањи профил тунела испод писте, краћа рампа за прелазак преко аутопута, мања потребна носивост мостовских конструкција итд.). Мислим да ће и за један и други метро крак требати врло, врло много времена да буде оправдан интервал краћи од 15 минута.

Исто што сам раније сугерисао, продужење Петловобрдског крака метро мреже за спајање са класичном железницом у Реснику. И ту би био на том делу више него довољан један колосек и интервал 15 минута.

Таквим концептом се комбинује предност железнице за даљинска кретања и високу брзину, а метрополитенских железница за добру покривеност градског подручја.

Ако би се неком грешком правио неки Скадар на Бојани у Макишком пољу, исто би се могло говорити о оправдансти употребе једног колосека са градњом другог тек када се достигне моменат критичне тражње. У оном плану нису чак ни размишљали да су ту негде Железник, Сремчица, Остружница, Обреновац који би гравитирали тој линији уз не дугачак продужетак и добро осмишљен систем интеграције.
 
Pa Karlo, kako, kuda nadzemno od Tvorniče do ž. stanice Zemun? Ja sam mišljenja da metro mora itekako da ide dalje od Tvorničke, ali to podrazumeva da nekako okrzne centar Zemuna i nekuda prođe do železničke stanice. To mora biti podzemno, znam da je skupo, ali samo to ima smisla. Zemun je gusto naseljen nema mesta za nadzemni metro.
Takođe, mislim da je vrlo smisleno, kako će sadašnjom rekonstrukcijom ž.s. Zemun dobiti na značaju da tu bude čvorište na kom bi se presedalo sa BG voza na metro i obrnuto, i da to bude najbolja veza Batajnice sa centrom Zemuna i centrom Beograda.
 
Разлог за ово по ободу Земуна је цена и могућност фазне градње. На тај начин би систем на самом почетку био дубоко интегрисан, са приградским и даљинским превозом, са везом са аутопутем (парк енд рајд), и имао на време јефтину трасу у будућим развојним зонама. Центар Земуна се може покрити продужетком у каснијим фазама, али та деоница ће бити скупа, технички захтевна, и дуго ће се градити.

Када једног лепог дана (хипотетички) линија исток-запад буде имала на западу три крака (Гардош, Батаја, Аеродром) Гардошки метро ће бити на 7,5 минута, а Аеродромски и Батајнички на по 15.
 
Metro prolazi ispod kripte

Prema prvobitnim planovima kripta je trebalo da bude ukopana duplo više od sadašnjih sedam metara. Od te zamisli se odustalo jer tunel metroa prolazi ispod Hrama Svetog Save i završava se kod Karađorđevog parka.

U-kripti-je-sprovedeno-i-podno-grejanje-foto-%C5%BDarko-Mari%C4%87-660x495.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499591#p499591:29wyj69j je napisao(la):
trialin » Sun Dec 10, 2017 11:48 am[/url]":29wyj69j]Metro prolazi ispod kripte

Prema prvobitnim planovima kripta je trebalo da bude ukopana duplo više od sadašnjih sedam metara. Od te zamisli se odustalo jer tunel metroa prolazi ispod Hrama Svetog Save i završava se kod Karađorđevog parka.

U-kripti-je-sprovedeno-i-podno-grejanje-foto-%C5%BDarko-Mari%C4%87-660x495.jpg

Zar nije to Vračarski železnički tunel? Ili je ostavljeno za neku buduću trasu metroa?
 
Vracarski zelj tunel mogu da se spuste eskalatori dolje bila bi to vrh stanica
 
Za mladence idelno ... bukvalno iz voza odma pred oltar :lol:
 
Vrh