Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492027#p492027:1dft953k je napisao(la):
Norexan » 13 Nov 2017 19:16[/url]":1dft953k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491880#p491880:1dft953k je napisao(la):
SRBO » Пон Нов 13, 2017 11:30 am[/url]":1dft953k]
Јесу плански градови и то, ал лоше испланирани саобраћајно

У градовима до 5.000.000 становника (метро подручје) Амеркинаци уживају и кажу да им није потребан метро. :)

Онда је ту добро урађено и све

Тамо је велики проблем централизација запослености доведена до идиотлука, као и НБГ код нас, и онда њих бога оца хрле у једно место

Лако решиво сателитским градовима
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492156#p492156:1ae2zqyd je napisao(la):
SRBO » Уто Нов 14, 2017 9:56 am[/url]":1ae2zqyd]

Тамо је велики проблем централизација запослености доведена до идиотлука, као и НБГ код нас, и онда њих бога оца хрле у једно место

Лако решиво сателитским градовима

Па да, највећи проблем америчких градова јесте у томе што је код њих све стриктно одвојено зашта шта служи док код европских ти је комерцијална и стамбена зона углавном спојена у једну. Не можеш да поредиш НБГ с тим пошто ту људи и живе и раду данас а почело је као велика спаваоница. НБГ се управо због свог доброг просторног планирања и претворио у оно што је данас а то је ретко функционални део града. :kafa:
 
Kad već pričamo o američkim gradovima, evo jednog diagrama koji pokazuje koliko se koristi javni prevoz u severnoj americi. To nisu brojke samo za Metro već za sve oblike javnog prevoza, uključujući autobuse.
NA_PublicTransit.jpg

Iz ovog se vidi koliko je New York drugačiji od ostalih američkih gradova i koliko je sličniji velikim kanadskim gradovima.
Beograd bi verovatno bio u rangu Meksika što se tiče procenta ljudi koji koriste javni prevoz.
Dali u Beogradu bar 50% ljudi koristi javni prevoz za odlazak na posao?
 
U Beogradu je taj procenat dosta dobar. (Bile su na forumu te cifre ali ih se ja sada ne mogu sjetiti)
Problem u Beogradu jer slozeniji i nebi bio dovoljan jedan ovakav dijagram da ga oslika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492019#p492019:1jl0o1zp je napisao(la):
Gorstak89 » 13 Nov 2017 06:28 pm[/url]":1jl0o1zp]

Što se tiče paralelnih šina, pa nije metro = tramvaj! A šine se raspadaju jer se jako loše rade i jer ima gomila onih koji bi da se ugrade na tim radovima. Plus metro ne vuče probleme atmosferskih uslova i nejednakog gaženja kao što to vuče tramvaj. E sad, zašto ima logike da budu oba sistema npr u Bulevaru Kralja Aleksandra? pa vidi ovako, ako ćeš da ideš 5 stanica tramvajem onda ćeš ići tramvajem, manje je cimanja nego da ideš dole pa da čekaš .. Drugo, ne ide metro celom dužinom isto, 7 skreće ka nemanjinoj metro bi produžio za centar, metro bi išao do ustaničke npr a tramvaj može da produži dalje i da ima i ulogu feedera, drugo, stanice metroa su na tih nekih 1km, tramvaju na 200m i ima tu ulogu dodatnog feedera. Tako da te dve paralelne strukture mogu samo da dopunjuju jedna drugu nikako da smetaju jedna drugoj i da šta već.

Mislim da to nije dovoljno jaka argumentacija da opravda trosak $$$$ odrzavanja dva paralelna sistema. Stanice metroa bi svakako bile na manjem razmaku od 1km centru a razmak tramvajskih stanica je, bar u BGD, na dosta vise od 200m. A to neko lokalno fidovanje za one koji ne mogu da hodaju 500m moze da odradi i autobus.

Ovo, pak, za racvanje linija se potpuno slazem. Ja konkretno pricam o dve paralelne linije od Vuka pa ka Ustanickoj i dalje. Po meni iza Vuka treba samo da bude metro sa stanicama na 600-700m do Liona pa posle na oko 1000m dalje. I to izradjen u plitkom iskopu odmah ispod ulice gde je sada Tramvajska bastica. Time bi se dobile nazad dve kolovozne trake koje bi mogle da budu zute i dodeljene autobusima.

Inace glupo je da za javni prevoz uopste gledate Ameriku - sto se tice saobracaja to je druga planeta u odnosu na Evropu u svakom pogledu. Cak i Njujork.
 
markomarko,

U ranije vreme, podrazumevalo se da se ukida tramvajska linija čim se ispod napravi metro. Sada to više nije ni pravilo, ni trend. Primer za to koji sam već pominjao je Beč: prilikom posednjih produženja metro mreže, nisu ukidali "konkurentske" tramvajske linije, a sedamdesetih i osamdesetih - jesu. Poenta je, zapravo, u toj reči "konkurentske": od "viška" ponuđenih alternativa putnike glava sigurno neće da zaboli. Koncept "zadovoljavanja potreba" je prevaziđen, sada se putnici tretiraju kao korisnici za čiju se naklonost treba izboriti. Metro od Đerma neće voziti direktno do zgrade gradske uprave u 27. marta, a tramvaj vozi, kao i do Slavije.

U našem slučaju, "Ežisova" studija je predvidela da tramvaj ostane posle otvaranja prve linije metroa, a da se ukine tek po izgradnji čitave metro mreže.
 
Generalno da, sa izuzetkom ove trenunte vlasti. Oni bi tramvajske sine sklonili pri pocetku izgradnje metroa vec, jer to niko ni do sad nije koristio i prevazidjeno je resenje. Stavili bi 2 kineska elektro autobusa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492477#p492477:1zq1ayas je napisao(la):
zecal » Сре Нов 15, 2017 7:54 am[/url]":1zq1ayas]Kad već pričamo o američkim gradovima, evo jednog diagrama koji pokazuje koliko se koristi javni prevoz u severnoj americi. To nisu brojke samo za Metro već za sve oblike javnog prevoza, uključujući autobuse.
NA_PublicTransit.jpg

Iz ovog se vidi koliko je New York drugačiji od ostalih američkih gradova i koliko je sličniji velikim kanadskim gradovima.
Beograd bi verovatno bio u rangu Meksika što se tiče procenta ljudi koji koriste javni prevoz.
Dali u Beogradu bar 50% ljudi koristi javni prevoz za odlazak na posao?


Eво доказа да би Американци више користили јавни превоз само да је поузданији и тада би били нешто као канадски. :kk:
Сви ти градови који су горе имају колико-толико добар јавни превоз за амерички стандард. :)

Када је градска железница FrontRunner продужена и до јужни предграђа Salt Lake City-a хиљаде и хиљаде су били стајалиштима и станицима првог дана. Ја то кад сам видео, даљи докази ми нису требали... :)

Схватите у Европи се јавни превоз користи зато што испуњава барем један од ова два стандрада:
1. инфраструктура европских градова је таква да је у већини њих важи за поузданији облик превоза
2. слаб стандард у земљама а папрене цене свега у вези аутомобила

САД генерално нема тих проблема генерално а ако има то је бар један од ова два:
а. лоше развијен јавни превоз, мрежа је катастрофа осим Њујорка - метро је мисаона именица за већину градова.
б. настраност аутомобила - градови се шире а путеви не могу да издрже за оно што су прављени били :kafa:

И најважнији САД има суров облик капитализма који не познаје реч "јавни превоз" у свом речнику. :dil:
 
@Zecal

Аутомобилска кретања су 18%-25%, пешачка 25% до 35%, јавни превоз 45%-55%, и бициклистичка кретања последњих година буду око 1%. Проценти су у интервалима, зато што се избор начина кретања мењао последњих 20-так година под утицајем различитих фактора.

Генерално, добро трасирана и интегрисана метро линија има основа да буде добро коришћена. За успешан јавни превоз није довољно само ребнути метро линију, него формирати цео систем. Рецимо, ако би метро ишао Булеваром, онда би било пожељно имати тролејбус 29л, Медак-Цветко, све жутом траком, и фреквентно, са силаском у метро на Цветку без преласка улице. Онда добијамо и више путника, и бољи развојни ефекат.
 
Slažem se da za dobru iskorištenost metroa treba imati razvijen ceo sistem. Tj. da se ostatak javnog prevoza prilagodi i da podržava stanice metroa.
Također stanice bi trebalo da budu tamo gde dosta ljudi stanuje i gde ljudi rade. Najveći problem je kako smanjiti gužvu u špicu.

Koliko ljudi danas radi u centru grada? Nekad je u centru bila sva državna administracija, ali se to sad dosta iselilo na NBg.
Dali i danas većina ljudi u špicu ide u centar/iz centra? Ili su poslovi uglavnom raspoređeni oko centra?
To bi u velikoj meri trebalo definisati koliko metro stanica treba u krugu dvojke i na kojim lokacijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491794#p491794:1fxogr4j je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Nov 2017 23:31[/url]":1fxogr4j]Jer oni se nama čude ne što nemamo metro nego što nemamo nikakav dugoročni plan.

Па то је проблем јер кад год неко постави неки баш онако фул план све, одма крену виле и бакље кажу "немамо ми пара ми смо убога сиротиља" јер не разумеју да то не мора одмах него може и да се заврши до 2100те ал нее мора све да буде полако

Лепо централни план и готово то је то нема јавног увида могу само људи дипломирани у саобраћају и урбанизму да критикују
 
Каже Мали у БГ хроници да ће бити метро станица на Славији.
 
Meni sada nije jasno gde bi bila stanica, tj gde bi se kopalo? Plato koji sredjuju mi je delovao kao mesto gde bi kopali najviše, a sada su ga tek udesili.
 
Hahahaha! kakvi su troleri ovi iz vlasti! auuu ma de će biti stanica na Slaviji, možda za 200 godina :D Inače da, trebala je da ide jedna linija tuda, pa da se cela slavija lepo iskopa, da se naprave podzemni prolazi, možda i poveći parking, nije kao da nema mesta u okolini za to, pa da se lepo ozeleni, možda da se izmeste i šine sa slavije u par obližnjih ulica i raskrsnica i imali bi koliko - toliko rasterećeniju slaviju. Ovo sve je samo za*******, opušteno, pitanje je i da li će raditi ovu liniju kroz SA koju kao planiraju
 
E сад питање је да ли смо требали да чекамо метро да би средили Славију? Ово што је урађено мислим да неће много сметати да се у будућности направи метро станица. Шминка и привремено али нешто је било потребно.
 
Na stranu što je malo realno da će uskoro krenuti gradnja metroa, ali sami su rekli da su pothodnici neophodni, što znači da bi se opet kopalo i lupalo na sve strane. Čak je i Mali pričao danas da nisu sve menjali jer će opet da se kopa kada krene gradnja metroa za dve i po godine (tako je izjavio).
Medjutim, po kvalitetu radova mi deluje da će rekonstrukcija biti uskoro neophodna za dobar deo stvari.

Na nekih 8:35 se priča o tome da je reč samo o zameni asfalta i priča o gradnji metroa itd.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aPCBqQCeGg8[/youtube]
 
Podsećanja radi... Pravljenje podzemnih hodnika (prolaza) je prevaziđeno i više se ne radi u svetu , te smo zato odustali od istih na Slaviji.
 
Ko je to rekao da je prevazidjeno i da se ne radi u svetu. Valjda mi treba projekte da prilagodjavamo svojim potrebama navikama i okolnostima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493077#p493077:2ho28e8c je napisao(la):
Igor » November 16th, 2017, 10:36 pm[/url]":2ho28e8c]Ko je to rekao da je prevazidjeno i da se ne radi u svetu.
Neko od gradskih zvaničnika. Ne bih znao da kažem tačno koji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493077#p493077:2ho28e8c je napisao(la):
Igor » November 16th, 2017, 10:36 pm[/url]":2ho28e8c]Valjda mi treba projekte da prilagodjavamo svojim potrebama, navikama i okolnostima.
Navikama ne treba da prilagođavamo , jer smo navikli da pretrčavamo ulice van pešačkog i sl ... Potreba za podzemnim prolazima na Slaviji postoji , jer znaju da se stvarasju gužve prilikom prelaska preko pešačkog prelaza ili da se duže čeka na prelazak ulice. Jedina mana je što moraju da budu pod zemljom , i ne upadaju u oči prolaznicima , tako da onima sa vlasti ne znače ništa ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493080#p493080:3g96quav je napisao(la):
solecar » Čet Nov 16, 2017 9:44 pm[/url]":3g96quav]Jedina mana je što moraju da budu pod zemljom , i ne upadaju u oči prolaznicima , tako da onima sa vlasti ne znače ništa ...
Bogme ne mora da znači. Eto pre dva dana u jednom našem gradu je otvoren podvožnjak od 50 metara uz prisustvo državnog vrha i par hiljada zainteresovanih slučajnih prolaznika. :D
 
Jedno je podvoznjak , taj podvoznjak koliko sam razumeo ce resiti guzve i poboljati protocnost saobracaja sto drumskog , sto zeleznickog i ima siri uticaj na grad :D ako je to ovaj u Sremskoj Mitrovici?
 
Ako su vam se smučile skorašnje gužve zbog ovog minimalnog šminkanja Slavije, možete zamisliti šta će biti ako počnu tu da kopaju za podzemnu metro stanicu.
To bi trajalo godinama i ima da parališe taj deo grada.

Ako eventualno odluče da prave metro, neka stave stanicu u Mitićevu rupu.
Ima dovoljnu dužinu (preko 100 metara) i širinu. Tu najmanje treba da se ruši, nema mnogo postojećih intalacija ispod. Odvoz i dovoz materijala možda može da ide sporednim ulicama.
 
Vrh