[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482795#p482795:17tjomh4 je napisao(la):
zecal » 05 Oct 2017 03:18 pm[/url]":17tjomh4]
Malopre isto ti reče da uopšte nije problem uzeti kredit za metro.
Što su Bugari onda godinama čekali na japanski kredit da bi dodali još par tih stanica?
E, to je tek zanimljivo. Bavio sam se time u ono vreme aktivno, u neku ruku sam i svedok: Bugari su, zapravo, bili brži od nas.
Naime, oni su kredit za produžetak svog metro-patrljka uzeli od Japanske investicione banke, koja je odobravala novac za projekte samo zemljama čiji je BDP niži od 3.000$ po stanovniku. Kada smo mi čuli za tu mogućnost - konkurisali smo kod Japanaca za kredit za most na Adi huji (ako se ne varam, 120 miliona $), ali su nas otkovali, jer smo zapravo već bili bogatiji, tj. iznad granice od 3.000$ per capita.
Tako i sad oni grade infrastrukturu, a mi - gledamo. Trenutno, nijedan kapitalni saobraćajni projekat se ne realizuje u Beogradu. To nikako nije smelo da se dozvoli!
Šampioni smo propšuštenih prilika, to tvrdim.
Gorepostavljene brojke ti govore zašto Bugari nisu mogli ranije da se zaduže za metro. Bili su, dakle, izuzetno siromašni. Kada sam se, primera radi, 2002. vratio iz Sofije u Beograd, učinilo mi se da sam izašao iz neke vremenske kapsule. U međuvremenu su, međutim, i Bugarska i Sofija napredovali, a mi i dalje - propuštamo prilike.
I da ponovim - ne postoji razlog da ne gradimo regularnu metro liniju, a ne nekakav patrljak. Ni finansijski, ni ekonomski, posebno saobraćajni.
Na strani 373 ovog topika možeš naći i moj predlog iz 2012. godine za finansiranje čitave metro-mreže u periodu od 20 godina.