Šta je novo?

Metro

Pa dobili smo 400 mil evra za most na adi. Nije nemoguće dobiti kredit. Koncesija sigurno ne bi prošla jer ne verujem da je metro kod nas isplativ, plus i da jeste kako da dokažeš nekome to?
 
Nisam bio u toku za taj most na Adi. Koji je tu bio deal? Mora da smo dali nešto. Ništa se ne dobija za džabe.

Ko zna, možda ima još dobrih ljudi po svetu pa će nam pomognu da osiguramo taj kredit za metro.
Samo to nam i treba. Neko gore visoko da kaže, evo ja garantujem za njih, sigurno vam vraćaju kredit.
Kad imaš dobrog garantora, svaka banka će ti dati kredit.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482579#p482579:1hdc5tlw je napisao(la):
zecal » 04 Oct 2017 06:54 pm[/url]":1hdc5tlw]Ja sam daleko od financijskog eksperta, ali volim da vidim brojeve ispred sebe.
Koliko ja znam (što nemora biti tačno), mi trenutno imamo oko 1,5 milijardi dolara u aktivnim projektima.
Tu je uključeno 388 miliona od svetske banke za koridor 10 i onaj kineski state-to-state loan on preferential terms (300 miliona za Kostolac).
Većina tih kredita su dati za stvari koje interesuju kreditore.
EU hoće da završi koridor prema jugu evrope, kinezi hoće industriju u Srbiji.

Koji bi inostrani investitor bio zainteesovan za BG metro?
Oni to gledaju kroz korist. Osim ako investitorima ne damo metro na upravljanje (što znači mogu da određuju cene karata i ostalo).
I koji bi inostrani garantor hteo da garantuje za loan, znajući da BG metro nema ništa započeto i nema političke podrške (ima verbalnu ali ne stvarnu).

Nemoj da me shvatiš pogrešno. Ja sam za to da se odmah uzme taj kredit od pola milijarde i počne metro. Samo pokušavam da budem racionalan i logičan i vidim dali je to stvarno moguće.

Možda da damo neke veće koncesije Kini , pa da nam AIIB odobri taj kredit.

Није никакав проблем задужити се за инфраструктуру у данашње време. Обе европске банке - ЕБРД и ЕИБ - рутински финансирају градњу метроа, то им је у опису посла. Ђиласова власт је била постигла прелиминаран договор са ЕБРД-ом за кредит, и да се није променила власт, реално је да би изградња прве линије већ почела.
Светска банка, такође, већ око четири деценије даје кредите за метро. Кинези би, наравно, једва дочекали да их позовемо за то. Итд.
 
Ako bi se tako lako dobio kredit šta misliš koji je razlog da se ne uzima kredit za metro?
Mislim osim toga što nebi mogli da ga vraćamo.
 
Zato što se metro ne igradi za jedan mandadat, a ostaje haos koji izaziva gradnja. Trenutno imamo haos u gradu, a saobraćaj neće biti bolji ni za procenat kada se to završi.

Dovoljno sam popio da ti kažem, da gnjaviš na mnogim temama.
Pogotovo, ako sam dobro skapirao da ne živiš u Beogradu te molim da oladiš malo.
Laku noć
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482535#p482535:zmnog4hw je napisao(la):
zecal » 04 Окт 2017, 16:11[/url]":zmnog4hw]JohnnyLee, znamo svi da Beograd neće nikad imati ni 2% para što Toronto ima. Toronto sam pomenuo zbog toga što oni upravo sad prave jednu dodatnu liniju i možemo da vidimo koliko to košta i koliko tu problema ima. Upravo sad grad ima problema sa ugovorom za nabavku LRT vozova. Proizvođač Bombardier je probio sve rokove i za testiranje je poslao neispravna kola. A ugovor je na 1 milijardu dolara samo za isporuku kola.
Koje bi sve probleme Beograd imao ako bi odjednom krenuo u razvoj više linija? I koliko bi to koštalo?

не знам колико би коштало. само знам, да без обзира што Београд никада неће имати паре као Торонто, треба што пре да крене у изгрању метроа. а раније сам писао на теми, ако већ неће "тешки" метро, нека праве нешто као у Ванкуверу. а линије, Јовинове прве две, после ширење ка ливадама и пустарама
 
Beograd i Sofija, Srbija i Bg su u potpuno drugacijim pozicijama. Uz usluve koji imaju Bugari, izgradnja metroa u Begoradu bi bila odrziva i bila bi vise nego pogodak. Nazalost sa ekonomske strane mi nismo u istom univerzumu, iako vecina raje misli da jesmo. Sustina problema ovde je sto mi ne znamo gde se nalazimo i sta se sa nama desava. Ovo vreme me podseca na vreme bombardovanja, kada je vecina naroda cekala da konacno pocenmo da obaramo avione sa teslinim zrakom smrti.
 
Kokos, kakve veze ima ko trenutno živi u Beogradu. Za koju godinu ću u penziju pa se možda vratim u Bg. A ti možda za koju godinu odlepršaš iz Bg. Trenutno mesto života ne definiše nivo interesovanja za Bg. Uostalom imam imovinu u Bg pa svake godine uredno plaćam porez. Prjavljen sam u Bg imam BusPlus, beogradki mobilni.
Što se tiče gnjavljenja, vidim da je to i kukanje ovde glavni sport na forumu. Pa pošto sam novi i imam slobodnog vremena eto izabrao sam gnjavljenje. Nažalost izgleda da sam dobio novi posao pa ću stvarno morati da oladim desetak dana. Čujemo se za vikend ili kad se izvučem iz ovog projekta.
 
Što se tiče početka gradnje metroa, vidim da je svima muka od toga jer smo se već godinama nadali da će nešto da krene.
Zato je moje mišljenje da treba uraditi nešto minimalno a funkcionalno. Makar i jedna linija sa 5 stanica. Ali da funkcioniše. Da prevozi gomilu ljudi na svakih 5 minuta. I da taj početak nije skuplji sto miliona eura. Toliko valjda moćemo da se zadužimo.
Samo da krene. Posle niko neće imati opravdanja da nemože da se nastavi.
 
Pa i dvesta miliona, nebi bio problem ako se posle nastavi da se gradi.
Sa druge strane, ako se krene pa sve propadne, bar nismo ušli u dug od milijardu eura.

Za tu prvu deonicu izabrati lokaciju koja je prometna, a nije zahtevna za građenje.
Nemoj odma tunele i da u startu kupujemo krticu od 55 miliona. Pa čekamo 5 godina dok se prvi tunel završi. A u međuvremenu pare za nastavak gradnje magično ispare. Ostanemo sa prelepim tunelom u kojem nema metroa.
 
Ех, да, управо то не може, нити се исплати. Осим што има пет пута мање путника него да је линија дупло дужа и 50% скупља, треба ти једно осам возова да одраде посао за четири, јер дуже траје окретање на почетним станицама од вожње...

Годишњи губици на таквој линији превазилазили би рату кредита за још толико километара. То се, једноставно, не ради.

Пустити привремено трамвај кроз кратку тунелску деоницу већ има смисла, али ми смо исувише искомплексирани за тако практична решења, и тиме се не треба замајавати.
 
Ako su Bugari počeli sa (kao što ti sam reče) "patrljkom", kako onda to nemože? I onda pomalo produžavali. Drugu liniju dodali posle 10 godina.
Kako se njima isplatilo?
Jesmo li mi sposobniji i bogatiji od Bugara?
 
Није им се исплатило. Губили су силан новац и имали празне метро станице све док, јапанским кредитом, нису продужили патрљак за још неколико станица, а онда су убрзали градњу.

Конкретно, њихова патрљак линија је имала бедних 80.000 путника дневно - мање од београдских аутобуских линија 95 и 23. То је бацање пара у бунар.
 
Sreća pa mi nismo bacali pare na metro i isplatilo nam se.

Malopre isto ti reče da uopšte nije problem uzeti kredit za metro.
Što su Bugari onda godinama čekali na japanski kredit da bi dodali još par tih stanica?

I ova mi diskusija sad počinje da liči na "100 razloga zašto mora sve ili ništa".
Nema veze. Nastaviću drugom prilikom. Odoh na posao. Ajde u zdravlje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482786#p482786:1tt1g5nm je napisao(la):
Пантограф » 05 Oct 2017 02:58 pm[/url]":1tt1g5nm]Није им се исплатило.
Конкретно, њихова патрљак линија је имала бедних 80.000 путника дневно - мање од београдских аутобуских линија 95 и 23. То је бацање пара у бунар.
Odlicno zapazanje. Metro treba da se gradi prema Krnjaci.
Posle Djilasove kupovine Solarisa, u Krnj/Ov/Bor su se pojavili isti u dovoljnom broju. To je trajalo godinu dana, i od tada Solarisi nestaju, a pojavljuju se dvojnici onih buseva iz 90-ih. U spicu i van spica - haos. Na mostu automobili sa jednim putnikom. A zeleznicka instalacija od nekoliko stotina miliona dolara po sredini mosta ceka da se narod i narodna vlast dogovore gde ce na sledecm mestu da se operu pare.

Znaci iskustva Srbije i Srba su: bez obzira da li se gradi patrljak ili teski metro sa tri linije, gradska zelesnica, obnavljaju autobusi ili tramvaji --
svi hoce da uzmu ili imaju, a niko nece da plati, svi hoce da se ugrade, kao ne zna se ko na kraju plati, siromasni finansiraju bogate, svi hoce da koriste niko nece da odrzava, na kraju, bolje je da koristimo neki sistem raspadnut , ali da nista ne placamo, ako je niciji - to je sest drzavni. Dok vozovi ne stanu, autobusi ne crknu, mostovi se ne sruse itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482795#p482795:17tjomh4 je napisao(la):
zecal » 05 Oct 2017 03:18 pm[/url]":17tjomh4]
Malopre isto ti reče da uopšte nije problem uzeti kredit za metro.
Što su Bugari onda godinama čekali na japanski kredit da bi dodali još par tih stanica?

E, to je tek zanimljivo. Bavio sam se time u ono vreme aktivno, u neku ruku sam i svedok: Bugari su, zapravo, bili brži od nas.

Naime, oni su kredit za produžetak svog metro-patrljka uzeli od Japanske investicione banke, koja je odobravala novac za projekte samo zemljama čiji je BDP niži od 3.000$ po stanovniku. Kada smo mi čuli za tu mogućnost - konkurisali smo kod Japanaca za kredit za most na Adi huji (ako se ne varam, 120 miliona $), ali su nas otkovali, jer smo zapravo već bili bogatiji, tj. iznad granice od 3.000$ per capita.

Tako i sad oni grade infrastrukturu, a mi - gledamo. Trenutno, nijedan kapitalni saobraćajni projekat se ne realizuje u Beogradu. To nikako nije smelo da se dozvoli!

Šampioni smo propšuštenih prilika, to tvrdim.


Gorepostavljene brojke ti govore zašto Bugari nisu mogli ranije da se zaduže za metro. Bili su, dakle, izuzetno siromašni. Kada sam se, primera radi, 2002. vratio iz Sofije u Beograd, učinilo mi se da sam izašao iz neke vremenske kapsule. U međuvremenu su, međutim, i Bugarska i Sofija napredovali, a mi i dalje - propuštamo prilike.

I da ponovim - ne postoji razlog da ne gradimo regularnu metro liniju, a ne nekakav patrljak. Ni finansijski, ni ekonomski, posebno saobraćajni.

Na strani 373 ovog topika možeš naći i moj predlog iz 2012. godine za finansiranje čitave metro-mreže u periodu od 20 godina.
 
Kada sam bio nesto mladji u vreme sankcija mladjarija je mastala o automobilima sa Zapada. Po haustorima izmedju zgrada postojao je konsenzus da je BMV 3-jka najjaca, ali to ne zna da vozi svako. Postojali su nebrojeni planovi kako da se motor nabudzi na iskucanu karoseriju, kako da se vozi na strane papire... Naravno niko nije vozio 3-ojku, a verovatno ne vozi ni danas, jer nemaju para da je registruju i odrzavaju. Ova diskusija mi lici na tu temu.
 
Богме, сад по Србији људи са платом од 35.000 возе претенциозан ауто, макар немали леба да једу. Ал се зато возе распалим градским аутобусом... најскупљим масовним превозним средством.
 
Nisu finansije dobre metro linije samo u naplati karata! Ide mi na k takav pogled, posebno od ove vlasti, na mnoge stvari kada se ocenjuje rentabilnost nečega. Eto za početak mogu da se skrate neke linije a neke da se izbace. Metro sa nekoliko dobrih jakih linija i železnicom čini kičmu prevoza. Kad bi nr Bg voz išao uvek na 10 ili 15 min ne bi bilo potrebe za linijom 95 u ovom obimu ali bi poprečni fideri bili obavezni, poboljšao bi se kvalitet saoraćaja u blokovima i smanjila bi se potrošnja goriva.
Plus razvoj saobraćaja ima i druge prednosti i finanijske i ekološke i u vidu uvozno-izvoznog deficita jer kontam da nam puno para otiče iz države zbog goriva a vozilo bi se manje automobila.
 
BG Metro je ocenjen kao republicki, a ne gradski projekat. Moja jedina dilema je da bi uzimanjem tolikog kredita ipak biti u pravu oni koji kazu da sav novac ide za Beograd. Bugari barem imaju more na drugaj strani zemlje i neki letnji turizam, kod nas je juznije sve tuznije.
 
Jbg, takodje najvise novca koji se sliva u budzet dolazi iz Beograda.
 
To je delom i zbog toga što se sve firme prebacuju u bg a i ljudi (ja kao primer). Bez dobre inekcije u jug jug će stvarno potpuno propasti! A srbiji fali mnogo toga da bi se sredila, baš baš mnogo toga
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482914#p482914:2yelyht9 je napisao(la):
Drakche » 06 Oct 2017 06:27 am[/url]":2yelyht9]BG Metro je ocenjen kao republicki, a ne gradski projekat. Moja jedina dilema je da bi uzimanjem tolikog kredita ipak biti u pravu oni koji kazu da sav novac ide za Beograd. Bugari barem imaju more na drugaj strani zemlje i neki letnji turizam, kod nas je juznije sve tuznije.

Хммм... а како се онда, на читавом Коридору 10, последња гради - обилазница око Београда?
Нешто ми се чини да нису тако градили аутопутеве у Бугарској, Румунији, Мађарској, Грчкој, Хрватс... чекај... нигде?
А метро? И то беше има свуда?
 
Vrh