Šta je novo?

Metro

Mogu i drugi da prodiskutuju ova pitanja koje sam postavio o Metrou.
Vi dajte svoje odgovore, ideje, ali da budu realni i detaljni. Evo ja ću da budem neka sekretarica koja zapisuje ili kao neki projekt manager koji vodi diskusiju. Kako postignemo relativni konsensus po nekom pitanju, ja ću da zagrebem dublje i postavim nova pitanja.

Nemoj sad da me neko optužuje da radim za vlast i da me plaćaju sendvičima. Ovo radim između dva projekta na poslu. Nedavno sam završio jedan i sad imam viška vremena pa se naganjam po ovom forumu. Ako mi daju novi projekat, moraću malo da smanjim doživlja na forumu i vi će te moći da malo odahnete :)
 
Zidar je u par crta zaista napisao osnovne odlike sistema. Ja sam davno pitao to je da vidimo koji su to kompromisi na koje smo spremni i na kojim pozicijama u odnosu na ove tacke.

Mislim da jedino mozemo razmatrati kao racionalnije resenje stubove na nbg strani pritom stubovi daju manju visinsku razliku kod premoscavanja reke i nastavka ulaska u greben kod Terazija.

Egisova studija za vreme prosle gradske vlasti je koketirala sa tramvajolikim vozilima Citadis ili Dualis sto je ispod nivoa koji smo na forumu zacrtali u ovih par stavki.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482275#p482275:262xjszt je napisao(la):
zecal » 03 Oct 2017 05:05 pm[/url]":262xjszt]Hvala Zidar. Nije loše za početak.

Nema na cemu, nije da nije lose vec je odlicno, jer nije ovo pocetak vec rezultat godina timskog rada.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482275#p482275:262xjszt je napisao(la):
zecal » 03 Oct 2017 05:05 pm[/url]":262xjszt]
A) Dali bi išta od trenutne železničke infrastrukture prenamenio za potrebe budućeg metroa? Ili gradio sve novo. Pod tim mislim objekte i postojeće trase. Korištenje nečeg postojećeg smanjuje troškove.

B) Kako bi se naplaćivale usluge metroa? Sa Bus Plus ili odvojeni sistem? Ovde će troškovi za izgradnju biti enormni i putnici bi trebalo da pokriju deo tih troškova kroz malo skuplje karte. Možda bi pojedinačne karte (token) bile skuplje, tako da turisti malo više plate. A oni koji svaki dan putuju bi da imaju jeftinije mesečne kartice.

C) Koliko ljudi bi koristilo metro ako bi karta bila malo skuplja (što je verovatno s obzirom na troškove)?

D) Koliko blizu bi trebale da budu stanice metroa? U centru i u predgrađu? Tj, ako na jednoj deonici gde normalni tramvajima ima 10 stanica, koliko bi tu metro imao stanica?

A) Nijedan komad postojece zeleznicke infrastrukture nemoze se pretvoriti u metro.
Sta god da se radi za meto mora iz pocetka. Jedino mogu da se iskoriste koridori to jest prostor koji nije izgradjen, kao sto moze da se izkoristi svaka ulica ili bulevar. Ukratko, svejedno je da li se metro vuce trasom Savske ulice ili postojecim paralelnim sinskim koridorom, u oba slucaja mora da se gradi komplet nova infrastruktura.

B) U normalnom svetu grad bi od metroa profitirao a putnici to jest gradjani ne bi imali troskova.
Metro trasa pokrila bi gradjevinsko zemljiste u gradskom vlasnistvu, vrednost tog zemljista i buducih objekata na njemu obezbedili bi sredstva i za prvobitne radove i za dalji razvoj metroa u buducnosti. Metro bi bio besplatan za koriscenje i punio bi gradsku kasu.

Naravno ovo ne moze da se uradi ako se ta ista zemlja pokloni fantomskim nazovi investitorima i licima sa poternice.

C) Pogledaj odgovor iznad.

D) Razmak stanica zavisi od gustine naseljenosti, posecenosti i projektovane brzine metroa to jest duzine linije.
Od 400-500m (Pariz) do 800-1000m (Moskva).
Primera radi, Terazije-London-Slavija bi bio ok razmak za stanice u centru, A Gandijeva-Omladinskih Brigada na NBGD


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482311#p482311:262xjszt je napisao(la):
zecal » 03 Oct 2017 07:09 pm[/url]":262xjszt]Mogu i drugi da prodiskutuju ova pitanja koje sam postavio o Metrou.
Vi dajte svoje odgovore, ideje, ali da budu realni i detaljni. Evo ja ću da budem neka sekretarica koja zapisuje ili kao neki projekt manager koji vodi diskusiju. Kako postignemo relativni konsensus po nekom pitanju, ja ću da zagrebem dublje i postavim nova pitanja.

Nemoj sad da me neko optužuje da radim za vlast i da me plaćaju sendvičima. Ovo radim između dva projekta na poslu. Nedavno sam završio jedan i sad imam viška vremena pa se naganjam po ovom forumu. Ako mi daju novi projekat, moraću malo da smanjim doživlja na forumu i vi će te moći da malo odahnete :)

Posto imas komotno vremena prostudiraj poslednjih 500 strana foruma i ovo http://www.imamoplan.com/metro/metro-beograd/ pa javi ako nesto nije jasno.

:sesir:
 
Zekal brate ne peglaj, i ne forsiraj neku raspravu na silu kad je nema, sve je izdiskutovano, studije su uradjene ,ima cak na beobuildu od pre 3-4 godine detaljno uradjena studija sa trasom prve linije koja obuhvata najopterreceniji deo grada od zemuna do ustanicke, sa prvom fazom od nbg do vuka, tuneli u gradu na nbg ukop ili na stubovima, potpuno nezavisna trasa. Kapacitet nije bitan,mogu i dva cafa da spoje samo da ide svaka 3 min u spicu i da stize za pola h s jednog kraja na drugi.
Postoji i druga linija ,slicna ovoj Slinise malog, samo sto ide kroz naselja i prokop pa dpslavije. Pretrazi malo sajt pa ces naci tu studiju.
Samo jedne gidine dodje Slinisa mali sa tim da nema biznis kejs. E o tome treba diskutovati.

Inace , ja tvrdim da se ovaj metro do makisa i beograda na vodi nikad nece izgraditi, jer i da krene neko to da gradi, mnogi ce da se usprotive, fakticki ceo beograd. Osim ako ne dosele nove beogradjane za izbore, kao se radi vec minimum mesec dana na kasicicu.
 
Evo da prilozim i tu stodiju ezisa, inace to je io sto jovin nije hteo da saslusa, jer je on hteo da se na nbgu ukopava, a ovde je jeftinije resenje na ztubovima i ukopano na raskrscima http://beobuild.rs/bg-metro-124-prva-linija-p2355.html

Uglavnom svi su se slozili ovde da ovo "valja" jer je konacno ponovo dobijena nezavisna trasa.
I opet, dodje gorepomenuti degenerik. Ne samo da mu prva linija ne ide kroz naselja banovo brdo petlovo brdo,cerak, vidikovac, mirijevo, prokop, slaviju terazije trg, nego ni ta druga ne ide u bulevar i vuk, vec preko bala na vodi,autoputa do ustanicke... Boze mili
 
Važi Zidar, odlično je.
Jeste prošao sam kroz prvih 10 stranica i zadnjih 20. Mogu da ti kažem da mi se diskusije iz 2007-2009 više sviđaju nego ove u zadnjih par godina.
Ne znam šta je to ušlo u ljude, ali su sad više divlji i neprijateljski raspoloženi. I pre 20 godina (kad su bile najgore sankcije) su ljudi bili malo poremećeni, ali smo jedan drugog naguravali u pune autobuse uz minimalno gunđanje. I onda pukne guma na autobusu i svi peške na posao. Nema rezervnog autobusa.

Dyiggz, jeste sve prodiskutovano ali nije baš ispeglano. Pa eto ja malo peglam dok imam struje.
To je toliko izdiskutovano da svakih nekoliko godina ima novi plan.
Evo pogledao sam i METRO BEOGRAD - RETROSPEKTIVA PROJEKATA 1912.-2012
http://www.imamoplan.com/izlozbe/retrospektiva-metro-beograd/
Pregledao sam i onaj Francuski predlog iz 2010. Ne misliš li da je to malo preambiciozno za nas. I oni sami kažu da je to skupo, pogotovo linija 1. Preko NBg poraviti koridor na stubovima je kao praviti most od 5 km. A onda tunel popreko kroz čitav grad sa bušenjem na gore u najosetljivijim starim delovima grada.
Možeš i sam da pročitaš da vidiš koliko je to sve ispeglano.

Ne kažem ja da ništa od tih predhodnih planova ne valja. U svakom imaju neke dobre strane, ali je u našim prilikama bitno početi skromno i racionalno. Jer u suprotnom nikad nećemo da se pomerimo sa planova.

Inače što se tiše gradskih izbora, ja se iskreno nadam da će opozicija da pobedi. Ne zato što su oni nešto bolji, nego zato što vlast treba da se menja svako malo. To je kao pelene na detetu. Dobiju osip ako dugo nose upišane pelene.
Tako da pretpostavljam da ćemo imati sasvim novi plan za metro negde na kraju 2018. Ništa bolji plan nego raniji i jednako ostvariv. Ali dobar za promocije političara.
 
@zidar


a-- Verovatno manji procenat postojeceg hardvera moze da se iskoristi. Ali najveci deo novog mogu da rade domace firme, sa domacim izvorima finansiranja. Bitne su trase koje se ne ukrstaju sa automobilima, zemljiste, cvorista koja datiraju iz 19. veka. Umesto podzemnih skupih radova sa velikom amortizacijom i skupim odrzavanjem, rade se manje skupi radovi, koje mogu da obavljaju manje specijalizovani kotraktori. Umesto strane firme kao posrednika, moze da se uspostavi lanac bez posrednika.


b-- Putnici na Zapadu i te kako imaju troskove, od lokalnog poreza, cene karte, ukidanja obdanista, skola, manjeg odrzavanja - isto kao kod nas. U nasim uslovima, rizici su ogromni.
Kada bi grad placao realnu cenu zemljista koje oduzima, sto treba da radi, taj srpski metro bi kostao duplo.
Metro kao razvojno ulaganje svakako ima smisla. Ali i gradska zeleznica ima smisla jer je po pravilu uz bivske industrijske zone koje je sluzila. I otvara mnogo brownfield komada zemljista blize gradu, za izgradnju. Bolje je razvijati dunavsku obalu, brodogradiliste na NB, prostor kod stare secerane, neko Makis, SA, puniti Vracar, Cuburu, Krnjacu i sve krovove u gradu. Priobalja Save i Dunava sa svojim funkcijama centra, bi dobila jaku komunikaciju.
Pitanje je koliko grad vidi para od naknade za zemljiste. To se sve prelije u subvencionisanje privatnih interesa, i povracaj ako ga ima je vrlo spor. Moze da se desi zastoj u izgradnji, kao sto je period u poslednjih 3-4 godine, kada niko nije isao na gradjevinsku dozvolu, vec na legalizaciju. Tada su prihodi minimalni.Jednostavno platezna moc kupaca nije mogla da izdrzi doprinose.

c--
Ako se linija vuce Savskom ulicom onda ima ukrstanja sa auto/saobracajem, znaci nije isto.
Veliki broj stanica je lepa zamisao, ali u srpskim uslovma, ja mislim da je pogresno iz mnogo razloga.
Stanice su najskuplji deo programa. Najvise su osetljive na lose upravljanje. Veliki broj stanica smanjuje brzinu. Ne vidim razlog da se od Terazija preko Doma sindikata, do Tasmajdana---- ne ide peske.
Cini mi se da je resenje gradska zeleznica sa jednom ili dve stanice u Cetru, na postojecim trasama Karaburma-Dorcol-Terazije-Stara zeleznicka (postaje prolazna), do Prokopa/secerane i krak do stanice na NB. Sa ovim se dobija taj "trougao".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482419#p482419:3nesovhy je napisao(la):
dosen » 04 Окт 2017, 11:11[/url]":3nesovhy]Ne vidim razlog da se od Terazija preko Doma sindikata, do Tasmajdana---- ne ide peske.

ово сам извукао, јер је бесмислено. наравно да ће неко ко је дошао до центра зарад слбодног времена да се прошета од Теразија до Таша (или обратно), али неко ко је дошао на посао/послом, свакако неће, већ ће ићи најбржим путем. у овом хипотетичком случају, метроом. тако да, да, треба да буде станица и код Таша и на Теразијама. исто важи и за линију Славија-Лондон-Теразије
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482458#p482458:2150paup je napisao(la):
JohnnyLee » 04 Oct 2017 11:52 am[/url]":2150paup]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482419#p482419:2150paup je napisao(la):
dosen » 04 Окт 2017, 11:11[/url]":2150paup]Ne vidim razlog da se od Terazija preko Doma sindikata, do Tasmajdana---- ne ide peske.

ово сам извукао, јер је бесмислено. наравно да ће неко ко је дошао до центра зарад слбодног времена да се прошета од Теразија до Таша (или обратно), али неко ко је дошао на посао/послом, свакако неће, већ ће ићи најбржим путем. у овом хипотетичком случају, метроом. тако да, да, треба да буде станица и код Таша и на Теразијама. исто важи и за линију Славија-Лондон-Теразије

To se resava planiranjem poslovanja u cvoristima saobracaja, i oslobadjem lokacija uz cvorista.
Centar je vec izgubio bitku za centar poslovanja.
 
Da prokomentarišem Zidareve komentare.

A)
Postojeća infrastruktura nisu samo šine. Već i nasipi, nadvoćnjaci, ograda oko pruge, mostovi. Na to sam mislio kad kažem upotrebiti za potrebe metroa. Normalno da sve šine moraju da se promene prema standardu za tip prevoza koji se odabere.

Nije svejedno je da li se metro vuče trasom Savske ulice ili postojecim paralelnim šinskim koridorom. Ne samo da bi Savska ulica bila zatvorena pola godine dok se povade stare šine i stubovi i onda stavi sve novo i naprave nove stanice za Metro. Već onda gubimo i tramvaj koji je u Savskoj potreban.

B)
Nisam siguran da je u normalnim gradovima metro besplatan. Toronto je dosta normalan,pa se plaća 2,5 $ za jednu vožnju.
Kanadska provincija Alberta puna para od nafte, pa u Edmuntonu naplaćuju 3.25$ za vožnju sa LRT.
Mislim da bi u Beogradu naplaćivali bar 1 ili možda 2 eura po vožnji. Pitanje je, koliko bi ljudi koristilo metro sa takvim cenama?

I kako to nešto što je besplatno puni gradsku kasu?

D)
Jeste da u gradovima koji imaju pare, imaju bliže stanice. Ali svaka stanice dodatno košta. Ne samo za pravljenje nego i održavanje. Možemo li mi biti malo skromniji po broju stanica? Da bliže udaljenosti i dalje opslužuju tramvaji, a metro bude za veće udaljenosti.
Dali je parola "najbolje ili ništa" jedan od uzroka da nemamo ništa od metroa?

Ajde da kažemo,pare nisu problem. Ali pravljenje tolikih stanica bi uzelo desetine godina i kompletan poremećaj u gradu.
Bušiti tunel je teško, ali praviti stanice ispod zemlje je tek komplikovano.
U Torontu prave jednu novu liniju od 2010. 9 km tunela su tek sad izbušili. Sa 4 najmodernije bušilice.
Stanice nisu ni blizu završetka, a planiraju da ih završe 2021. Objektivno, tek 2023 će početi normalna eksploatacija te linije.

Kako bi izgledalo kad bi Terazije, London i Slavija bile raskopane 6 godina. Pogledajte slike ulice Eglington na šta to liči. I sad je haos i podiže se narodna buna kad zatvore nešto na 6 meseci.

Ja kažem, počnimo sad nešto sa manje euforije, a posle kad budemo puni para kao Toronto, ajde da se bacimo na bušenje po gradu. Tad nam neće biti problem platiti 50 miliona $ za jednu bušilicu.
 
Београд никада неће имати паре као Торонто. што се тиче цене, нема шта посебно да се плаћа. има се БусПлус и то је то, енд оф стори. и нема ништа чудно у томе да метро и трамвај деле трасу (у смислу да је метро доле, а трамвај горе), штавише једно не искључује друго. само у неким тупим главама ове земље једно искључује друго
 
Ne obraćam se nijednom članu nego komentarišem način razmišljanja koji je nažalost prisutan u ovdašnjim institucijama već duže vreme.

Nikad mi nije bio jasan taj rezon ''nema se para sad, čekamo da se obezbedi 2 milijarde evra i da se poravnaju Merkur i Jupiter pa onda krećemo s izgradnjom''. :bash: Da su svi na svetu tako razmišljali, 2/3 današnjih metro sistema ne bi ni postojalo. I uopšte, cela ta priča o zaduženju postaje smešna. Čuj ''Beograd se zadužio'''. Ma šta kažete!? A kao drugi veliki gradovi po svetu nisu, a... ? Pa cela planeta je zadužena, ima svega 10ak mikrozemalja koje nemaju nikakve javne dugove. Svi ostali se zadužuju i svi ostali grade kolko mogu kad god mogu. Ne čekaju da se ispuni proročanstvo pa da kopaju, nego prave deo po deo, pa otom potom naprave nešto.

U stvari ne znam ni šta se ja više unosim, očigledno je da Beograd nikad neće ni dobiti metro. Najpribližnije čemu možemo da se nadamo je neka reinkarnacija Belam-a i to je to. Ako se ikad i pokrene neka jača priča, do tad će već da se pojavi x novih rešenja i tehnologija a metro će da postane prevaziđen.
 
JohnnyLee, znamo svi da Beograd neće nikad imati ni 2% para što Toronto ima. Toronto sam pomenuo zbog toga što oni upravo sad prave jednu dodatnu liniju i možemo da vidimo koliko to košta i koliko tu problema ima. Upravo sad grad ima problema sa ugovorom za nabavku LRT vozova. Proizvođač Bombardier je probio sve rokove i za testiranje je poslao neispravna kola. A ugovor je na 1 milijardu dolara samo za isporuku kola.
Koje bi sve probleme Beograd imao ako bi odjednom krenuo u razvoj više linija? I koliko bi to koštalo?

Bender, slažem se sa tobom u vezi zaduživanja.
Ništa danas ne može da se pravi a da se ne uzme kredit. To je neminovnost.
Pitanje je koliko je Beograd kreditno sposoban, tj. koliki kredit bi mu banke odobrile.
Svaki grad ima credit rating. To je indikacija koliko je grad sposoban da vrati neki kredit. Ne verujem da je taj rating za Beograd baš najbolji i da bi grad mogao da dobije povoljne i veće kredite.
Znači, dobili bi neki manji kredit sa većim kamatama i kraćim rokom vraćanja.
Recimo 200 miliona eura sa kamatom 5% godišnje, da vraćamo sledećih 20 godina. Svake godine grad onda mora da plati 10 miliona eura kamata plus da vraća i deo glavnice.

Na osnovu prethodnog pitanja su:
- Šta može da se uradi na metrou za tih 200 miliona eura? Ne mnogo. Deo jedne linije i nekoliko vozila.
- Kako bi se taj kredit vraćao? Jedine opcije su povećanje poreza ili skuplje karte za prevoz. Možemo pokušati i sa štampanjm para :( . To smo radili u Miloševićevo vreme, ali ne znam koliko se to isplatilo.
 
Kako misliš za kratko vreme?
Bugari počeli 1992, otvorili prvu kratku liniju 1998. Posle je produžavali.
Drugu liniju otvorili 14 godina kasnije.
Oni na tome stvarno rade već 25 godina. Mi još nismo ni počeli stvaran rad (planove ne računam).

Možda bi i trebali uzeti njihov pristup u pravljenju metroa.
Napraviti jednu kraću liniju, da nešto proradi. Onda povremeno produžavati tu liniju.
Nakon 10 godina uraditi drugu liniju.
 
Al ima odluku sta im je prioritetnije ciniti i graditi.
Njima vidite nije medju prioritetima autoput od granice sa SRB, a mi samo o autoputevima mastamo :D

Takodje, imaju povoljnije zaduzivanje jer su u EU

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
@zecal
Интензивно граде у последњих 15 година. За то време су успели да патрљак линије заокруже у комплетну прву линију, да изграде целу другу, а за две године отвориће и трећу линију. То је за моје стандарде - експресна градња метроа.

@laki72
Управо су расписали тендере за аутопут ка Србији. У Софији су, такође, у рекордном року, направили Северну тангенту, обилазни пут од великог значаја.
Истина је да им много значи што су у ЕУ - за другу линију метроа су добили више од 150 милиона евра на поклон. Ипак, остало плаћају сами.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482551#p482551:3mwhh6iy je napisao(la):
Пантограф » October 4th, 2017, 5:06 pm[/url]":3mwhh6iy]@zecal
Интензивно граде у последњих 15 година. За то време су успели да патрљак линије заокруже у комплетну прву линију, да изграде целу другу, а за две године отвориће и трећу линију. То је за моје стандарде - експресна градња метроа.
:kk:
Za ovih 15 godina , šta su oni uspeli , a šta smo mi? Oni konstantno idu uzlaznom linijom , a mi konstaantno silaznom.
 
Pantograf, jeste to je brzo. I svaka im čast što intenzivno rade 15 godina.
Mnogo im je pomoglo što su dobili neke fondove od EU, ali ni to nije bilo besplatno.

Znači, Bugari su prvo pravili "patrljak" 10 godina, a onda ga produživali. To je ispravan pristup.

Zašto ovde mnogi insistiraju sve odmah? Jesmo li mi megalomani, nerealni ili sami sebe namerno opstruiramo?
Zašto mi da ne napravimo neki jeftiniji "patrljak" pa onda nastavimo dalje?

Jer ako imaš nešto napravljeno, onda ćeš i kredite za nastavak lakše dobijati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482560#p482560:3haedrx1 je napisao(la):
zecal » 04 Oct 2017 04:45 pm[/url]":3haedrx1]
Znači, Bugari su prvo pravili "patrljak" 10 godina, a onda ga produživali. To je ispravan pristup.

Zašto ovde mnogi insistiraju sve odmah? Jesmo li mi megalomani, nerealni ili sami sebe namerno opstruiramo?

Нема разлога да градимо као Бугари деведесетих, јер смо ипак богатији, поприлично, него што су они били тада. Исправан приступ је ово што у Софији раде у послењих 15 година, значи - целу линију одједном, мрежу што пре. То је и убедљиво најисплативије, односно, патрљак метро линије се обично покаже као омања финансијска Хирошима, док се значајно не продужи.
Услов за све је, наравно, да се буде рационалан - у Софији су, например, комплетну другу линију саградили за око пола милијарде евра. То је зато што су градили надземно (на стубовима) свуда где може, нису градили непотребно дуге пероне итд.
 
Apsolutno treba biti racionalan i graditi što više nad zemljom. Mada orginalni Bg planovi stavljaju pola metroa u tunele.

Sad to dali smo poprilično bogatiji od Bugara devedesetih, mnogi ovde pominju da Srbija nema para za ništa. Čak pominju termine "mi smo golje".
Ja ne zanam stvarnu finansisku situaciju Srpskog i Beogradskog budžeta, ali nisam siguran da je baš pozitivna.

Dali stvarno misliš da bi nam neka banka, sada, odobrila kredit od pola milijarde eura za metro?
Sa credit ratingom BB- i bez garancija spoljnih sponsora, čisto sumnjam.
Bugarska ima bolji rating (BB+) i garancije od strane EU.
Te garancije i jesu ključna stvar u čitavoj financiskoj konstrukciji.
Ko bankama garantuje povraćaj ako čitava stvar stane ili propadne. Nisu banke dobrotvorna društva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482568#p482568:om8hpbsn je napisao(la):
zecal » 04 Oct 2017 05:27 pm[/url]":om8hpbsn]
Dali stvarno misliš da bi nam neka banka, sada, odobrila kredit od pola milijarde eura za metro?

Би, без икакве сумње. Србија узима такве кредите све време. Задуженост Београда је смешно мала.
 
Ja sam daleko od financijskog eksperta, ali volim da vidim brojeve ispred sebe.
Koliko ja znam (što nemora biti tačno), mi trenutno imamo oko 1,5 milijardi dolara u aktivnim projektima.
Tu je uključeno 388 miliona od svetske banke za koridor 10 i onaj kineski state-to-state loan on preferential terms (300 miliona za Kostolac).
Većina tih kredita su dati za stvari koje interesuju kreditore.
EU hoće da završi koridor prema jugu evrope, kinezi hoće industriju u Srbiji.

Koji bi inostrani investitor bio zainteesovan za BG metro?
Oni to gledaju kroz korist. Osim ako investitorima ne damo metro na upravljanje (što znači mogu da određuju cene karata i ostalo).
I koji bi inostrani garantor hteo da garantuje za loan, znajući da BG metro nema ništa započeto i nema političke podrške (ima verbalnu ali ne stvarnu).

Nemoj da me shvatiš pogrešno. Ja sam za to da se odmah uzme taj kredit od pola milijarde i počne metro. Samo pokušavam da budem racionalan i logičan i vidim dali je to stvarno moguće.

Možda da damo neke veće koncesije Kini , pa da nam AIIB odobri taj kredit.
 
Vrh