Šta je novo?

Metro

Kao što i sam kažeš, to su fiks ideje. Političari kažu stručnjacima, dajte neku novu ideju, nešto što mogu da prodam glasačima. I oni sami znaju da nemaju para za te mega projekte.
Umesto da počnu nešto, pa da sledeća vlast nastavi. Ali to početo će sledeća vlast ili satrati, ili skroz prisvojiti kao svoje. A sadačnja vlast je sebična, pa neće da ostavi ništa korisno sledećoj vlasti.

Slažem se i sa tvojom prvom konstatacijom, da šefovi i činovnici ostaju isti. Oni su ti koji bi trebali da urade nešto konkretno kad političari donesu velike planove. Oni trebaju da uteraju pare i razrade detaljne planove. Iako im je to posao, oni bi rađe da ne talasuju mnogo. Jer ostaće bez posla kad neko drugi dođe na vlast. A ko je lud da ostaje bez dobrog posla.

Meni samo nije jasno kako neki ljudi ovde mogu da kažu "ne vidim razlog da se na metrou štedi"? Nema razloga da se štedi? Nema razloga da se štedi?
I onda kažu : "Mi zaslužujemo najbolje. Ii najbolje ili ništa".
To je masovno ludilo. To meni zvuči kao da neki političar govori.
 
Иначе занимљив податак у емисији да сама траса метроа неће пролазити кроз простор БнВ већ ће тангентирати Савском.
 
Moja razmišljanja na pitanje kakav vrstu transporta koristiti za Beogradski Metro.

Prvo, šta je Metro?

Bilo kakav šinski transport na struju, koji može brzo da preveze veću količinu putnika na srednje udaljenosti.

Šta je to brzo? Pa recimo (uključujući i stajanje na stanicama) 10 km za 30 min (5 km 15 min).
Šta je srednja udaljenost? Maximum 15 km. Preko toga je međugradski prevoz i to bi bila druga vrsta transporta.
Šta je to veća količina putnika? Više od tramvaja (120 po kolima), a manje od pravog voza.

Klasičan metro ima grade separation. To znači da je napravljen ispod (podzemni tunel) ili iznad normalnog saobraćaja.
Mi ne moramo da se strogo pridržavamo tog tradicionalnog modela.
Mnogi gradovi prelaze na LRT (Light Rail Transit) ili što bi neki rekli veliki brzi tramvaj.

Da bi taj LRT bio "brzi", ne može da se tek tako meša sa ostatkom saobraćaja. Znači nema problema da ide po površini (nije svugde neophodan tunel), ali čim na trasi imamo semafore ili mogućnost da neko uleti na šine, onda više nemamo brzi prevoz.

Naravno, najbolja opcija je da metro ide kroz tunele.
Ali bušiti tunel je naskuplje i treba mnogo vremana da se tuneli završe. Nešto jednostavnije je ako se pravi površinski rov (Cut and Cover). To bi mogo da se uradi na nakim deonicama.
Najeftinija opcija je praviti na površini zemlje, a može se kombinovati i sa podignutim nasipima ili nadvožnjacima.

Uglavnom cilj je da se metro odeli od normalnog saobraćaja, a pogotovo pešaka. Tako da metro ne predstavlja opasnost za njih, a i da oni ne usporavaju metro.
 
Što se tiče postojeće železničke infrastrukture na užem području Beograda, ovo je trenutna situacija:

BG_5c_2layer_s.jpg


Postojeća železnička infrastruktura je na slici podeljena u dva dela.

Plavi deo koristi noviji železnički most na Savi i trenutno je solidno korišten, ali može i više. Ovo je uglavnom za međugradski i za međunarodni saobraćaj.

Roze deo koristi stari železnički most na Savi i nije baš mnogo korišten. Kad se ugasi glavna železnička stanica i pogotovo ako se zatvori stari železnički most, ovaj roze deo je skoro beskoristan.

Šta od roze dela može da se iskoristi za potrebe metroa?

Kako ti delovi trebaju da se preprave i nadograde da bi funkcionisali kao metro?

Kojim redom bi trebalo izvoditi te radove? Vodeći računa da nemamo mnogo para i da bi nešto trebalo da proradi u sledećih 4 , 5 godina.

Kako bi se plavi deo uklopio u sliku metroa?
Dali uopšte treba mešati klasičnu železnicu za međugradski saobraćaj sa metroom? Ako da, u kojoj meri?
 
Nekoliko mojih predloga u vezi izgradnje metro stanica.

Za metro stanice treba koristiti veće površine koje trenutno nisu u funkciji. Ne rušiti zgrade i raskopavati postojeće puteve. Imamo dovoljno nefunkcionalnih lokacija.

Van centra bi trebalo imati veća parkirališta uz metro stanica. Tako putnici mogu kolima do najbliže metro stanice i tu parkiraju. Ne moraju kolima u centar.

Razmak između stanica bi u proseku trebao biti 1 km. Što smo bliže centru, to je taj razmak manji. Dalje od centra je razmak veći.
Imati veliki broj stanica na manjoj udaljenosti bi znatno usporavlo brzinu prevoza. To je za autobuse i tramvaj.

Metro stanice bliže centru bi trebale bili u blizini važnijih saobraćajnih čvorišta. Tako bi se putnici lako mogli peške prebacivati između različitih vrsta saobraćaja.

Koje bi po vama bile obavezne stanice metroa?
Ja bih rekao obavezne su:
1. Nova NBg autobuska i železnička stanica.
2. Novo okretište u Dunavskoj
3. Negde blizu Ade
4. Negde u samom centru, ali da se ne razruši mnogo.
5. Sajam
6. Voleo bi da i trenutna glavna železnička stanica može biti stanica metroa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481827#p481827:q6frrbug je napisao(la):
zecal » Sun Oct 01, 2017 6:30 pm[/url]":q6frrbug]
Šta od roze dela može da se iskoristi za potrebe metroa?
Kako ti delovi trebaju da se preprave i nadograde da bi funkcionisali kao metro?

Konverzija postojece zeljeznicke infrastrukture u metro infrastrukturu je mac sa dve ostrice.

Prednost je naravno, slobodan prostor sinskog koridora, odnosno to sto se ne mora kopati ispod zgrada i ulica vec samo po trasi postojece pruge, odnosno niza cijena nego da se metro gradi izvan postojecih sinskih koridora.

Mana je naravno, to sto pruga ne postoji bas tamo gdje bi metro bio najpozeljniji. Naprimjer, topciderska pruga ide kroz topciderski park a ljudi zive na Banovom Brdu i Ceraku.

Zato je mozda najbolje postojecu prugu koristiti za klasicnu zeljeznicu, gradsko prigradske vozove (kao BG voz) koji imaju stanice na vecim rastojanjima a sama investicija u prugu nije velika. Ili u nekakvu vrstu TRAM/TRAIN vozila koja bi se koristila dijelovima pruge a na odredjenim lokacijama skretala i ulazila u naseljena mjesta u modu tramvajskog vozila.

Metro zahtjeva poseban nezavisan sinski sistem koji je skup i zbog toga se mora graditi na mjestima gdje je najveca putna traznja, odnosno u urbanim zonama najvece gustine (Terazijski greben, npr.)
 
Da dam i ja svoj komentar na reportazu studija N1.

Cini mi se da je poslije velikog proja planova za metro koje je Beograd godinama pravio, ovaj plan aktuelne vlasti nesto znatno drugacije i to iz dva razloga.

1. Do sada je metro uvijek planiran po konceptu putne traznje odnosno tamo gdje je trenutna potreba kretanja ljudi i kao takav je uvijek padao na problemu finansiranja dok se sada planira samo tamo gdje je to moguce isfinansirati. Dakle, tamo gdje postoji privatni kapital koji ima interes. Karic, BNV, Luka Beograd...Znaci obrnut princip.

2. Trasa novog "metroa" koristi Zaricev most i Savsku ulicu. To mi veoma lici na LRT! Skoro da sam ubjedjen da o pravom metrou nece ni biti rjec vec o ubrzanom, uvecanom i jeftinom tramvaju. No dobro, politicarima ne mozemo zabraniti da skupljaju glasove jakim rijecima kao sto je "metro".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481880#p481880:27pezrd4 je napisao(la):
RioBL » Ned Okt 01, 2017 4:13 pm[/url]":27pezrd4]
Mana je naravno, to sto pruga ne postoji bas tamo gdje bi metro bio najpozeljniji. Naprimjer, topciderska pruga ide kroz topciderski park a ljudi zive na Banovom Brdu i Ceraku.
Zato je mozda najbolje postojecu prugu koristiti za klasicnu zeljeznicu, gradsko prigradske vozove (kao BG voz) koji imaju stanice na vecim rastojanjima a sama investicija u prugu nije velika.
Metro zahtjeva poseban nezavisan sinski sistem koji je skup i zbog toga se mora graditi na mjestima gdje je najveca putna traznja, odnosno u urbanim zonama najvece gustine (Terazijski greben, npr.)
Ja se u principu potpuno slažem sa tobom.
Ne može sve od železničke infrastrukture da se iskoristi za metro.
Ja bi ovaj sav plavi deo ostavio za klasičnu železnicu.
A deo roze linija premodelirati za brzi metro. Ostatak bi bio prebačen u drugu namenu.
Dobar deo metroa bi morao da se nadogradi, uključujući i neke tunele.
Trebalo bi videti kako bi se međugradski putnici prebacivali između klasišnog voza i gradskog metroa.
 
priča svi su političari isti je toliko pogrešna da je to za udaranje glavom o zid, ali ajde sci su isti, onda biraj ili počni da se baviš politikom i radi bolje ili nemoj da smetas. ko god, trovanje naroda uz minimalno ili nikakvo poznavanje samo radi trovanje je zlonamerno.

Da se vratim na temu, često pričamo o brojanjima putnika i modelima tokova istih, da li i gde mogu da se ti podaci nadju?
 
Ajde pričaj mi malo o dobrim i poštenim političarima.
Ako se i nađe koji političar da ne krade, onda je nesposoban i ništa ne uradi.
Jedini političar za koga sam glasao u Srbiji, bio je Koštunica. Bilo je to davno i mislio sam da je on jedan od retkih poštenih. Ali on je samo pričao i završavalo se na tome. Žao mi je što sam i za njega glasao.
Išao sam na glasanje i u dve druge zemlje. Ni njihovi političari nisu ništa bolji, ako nisu i gori.
Koliko sam se puta posvađao sa liberalnim amerikancima tvrdeći da je Obama isti kao i svi drugi političari. Jedina razlika je da je on profesor i da drži predivne govore. Dali je nešto uradio za sirotinju u americi? Nije. Dali je vratio američku vojsku sa raznih ratišta? Nije.

Izvini Virko, ali nisam shvatio šta si mislio da kažeš sa tim trovanjem naroda i sa tim nemoj da smetaš?
Usput, navedi ti nekoliko političara koji su tebi uzor u životu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481881#p481881:82n6ad9m je napisao(la):
RioBL » 01 Okt 2017 10:23 pm[/url]":82n6ad9m].. To mi veoma lici na LRT! Skoro da sam ubjedjen da o pravom metrou
nece ni biti rjec vec o ubrzanom, uvecanom i jeftinom tramvaju. ...
Da, najverovatnije da će biti 'Laki metro' iliti ' Teški tramvaj' - kako ko kaže.
 
Odgledah dokumentarac. I još jednom potvrdih sebi da su domaći političari i isprdci oko njih više uništili i unazadili ovu zemlju nego oba svetska rata zajedno.
 
Tačno tako. Političari su nužno zlo. Neko mora da radi taj posao, ali su svi oni zlo. Što bi rekao Lord Acton
"Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely. Great men are almost always bad men."
To je rečeno za apsolutne monarhe iz 19tog veka, ali važi i danas.

Jedina stvar drugačija danas je da većina današnjih političara nisu u stvari ti koji odlučuju. Oni su ti koji izvršavaju to što big business (bogataši i korporacije) traži od njih. Jer ako to ne urade, ko će da im plati sledeću političku kampanju.

Zato nemojmo previše da se svađamo oko toga ko je od njih bolji. Recimo šta mislimo i nastavimo dalje. Mislim da smo ovde da raspravljamo o projektima vezanim za Beograd.
 
Evo nekih primera diskusija na ovoj temi iz 2007/2008.
Ako pogledate te komentare, nije se ništa promenilo za poslednjih 10 godina.
1. I dalje ništa konkretno (osim planova) nije napravljeno po pitanju Bg Metroa.
2. I dalje su nam krivi političari i birokrate.
3. I dalje se nemožemo dogovoriti koju tip metroa koristiti i šta prvo započeti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=12798#p12798:2c8ufvj3 je napisao(la):
CrazySerb » Ned Okt 14, 2007 11:45 am[/url]":2c8ufvj3]Istorija izgradnje lakog metroa....2003...2004....2005...2006...2007....2008?
Sta mislite, da li je jednostavno doslo vreme staviti tacku na ovaj uzaludan projekat, pohapsiti i potrpati u zatvor sve lopovcine koje stoje iza njega , tj. sve ljude koji bestidno guraju ovaj projekat tkzv. "lakog metroa"?
Gledam sta se planira u Budimpesti, Bukurestu i Sofiji, gradovima u nasem okruzenju koji nisu nista veci ni bogatiji od Beograda, i jednostavno me srce boli kad vidim koliko mi zaostajemo za njima.
Posto neki vec toliko prizeljkuju ulazak u EU, mislim da nam je onda najbolja opcija sacekati jos par godina do tog eventualnog ulaska, i tek tada poceti izgradnju PRAVOG, teskog metro-a od Batajnice do Mirjeva novcem iz gradskog budzeta koji bi do tada bio znatno veci, kao i iz fondova same Evropske Unije. Mislim, kad smo vec cekali vise od veka, sta je jos 7-8 godina? Sitnica.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=12935#p12935:2c8ufvj3 je napisao(la):
Nenad » Pon Okt 15, 2007 4:37 pm[/url]":2c8ufvj3]Razum? Hm.. sta? ;)
Najgore sto moze da ti se desi kao pripadniku informatickog drustva je da budes neobavesten (dobro, Kostunica je izgleda jedini koji je to uspeo :) ). Kakva je da je situacija, pa bar neka nas informisu da znamo na cemu smo! Ako ne mogu da obezbede kredite - pa recite ljudi, kriza je ucelom svetu, nije nista strasno! Ako ne mogu da nadju partnera, pa nek kazu, nije smak sveta, nacicemo nokog drugog ili cemo krenuti sami, pa onda klaj klaj. Ako ne mogu da se dogovore medjusobno, tj. pored kojeg prozora koje stranke ce prolaziti LRT, pa nek kazu javno da se oko toga kolju, da znamo! Ali ovo drzanje u neizvesnosti i vecito najavljivanje tipa evo ga, samo sto nije je stvarno najgore nesto!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=16839#p16839:2c8ufvj3 je napisao(la):
Vocar » Uto Dec 18, 2007 5:54 pm[/url]":2c8ufvj3]Ne trudim se ni najmanje da budem duhovit, vec sam zaista ogorcen.
Da i je to tebi genijalno ili ne, upravo je Ðorde Bobic bio covek koji je stopirao sve projekte izgradnje metroa u Beogradu. Upravo je on taj iz cijeg kabineta nam se protura prica o "lakom metrou". Da li se radi o "lakom metrou" ili "teškom tramvaju" to i najveci laik može da shvati.
Upravo sredinom 80-ih od kada datira "Tramvajem u 21. vek" je doticni takode bio na odlucujucim mestima u vezi urbanistickog planiranja Beograda.
Naravno da ce nam se prosipati prica o kilometrima nekih tunela kroz centar grada sa 6 traka, kad smo progutali žvaku o tome da "lakim metro" nece usporavati automobilski saobracaj u gradu.
Smisao recenice da Beograd nece fizicki moci da primi automobile vec sad znaju svi gradani užeg centra grada koji obilaze po sat vremena kvartove tražeci parking. Ja sam na Novom Beogradu, pa vec kuburim sa parking mestom.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=21141#p21141:2c8ufvj3 je napisao(la):
UrbisBG » Sub Mar 08, 2008 7:27 pm[/url]":2c8ufvj3]
Ali, sto ne bi na nbg po zemlji, imaju livade kolko oce, a na potezu od Varos Kapije do ustanicke podzemno.... Posto je predvidjena cena LRT-a prve linije oko 500mil evra, zasto ne bi dodali jos 250 i napravili subway, tj da je pola nad pola pod zemljom a ne kao u Bukurestu skroz pod zemljom i to jos sve sa emv-ovima uskog profila da svi budu zadovoljni-i pristalice metroa, i pristalice LRT-a, a naravno i oni koji mere protok saobracaja da se i njimazapuse usta sto se kapaciteta tice ;)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=16851#p16851:2c8ufvj3 je napisao(la):
relja » Sre Dec 19, 2007 3:34 am[/url]":2c8ufvj3] Pošto odluke o razvoju grada donose politicari, do poslednjeg trenutka postoji mogucnost zaokreta za 180 stepeni, bez ikakve odgovornosti za izgubljeno vreme, novac i nove šanse. Ma njima je upustiti se u ozbiljan projekat metroa kao kada bi se ja upustio u izgradnju, pa ne znam, Konkorda...
Mnogo je lakše prodavati ljudima animacije i umetnicke vizije o LRT-u, UMP-u, mostu koji ce koštati 3 put više nego što treba, nego zasuci rukave i pozabaviti se što bržim završetkom obilaznice, Prokopa, Dunavskim mostovima...sve projekti u koje je malo teže ugraditi se.
 
Da se vratimo sa politike nazad na Metro.
Znam da se o ovome raspravljalo na zadnjih 500 strania, i ja sam deo toga pročitao. Ali nigde ne vidim neki konsensus.
Svi bi nešto hteli da urade, daju različite predloge i onda se to razvodni u razne nevažne diskusije.

Ako se mi ne možemo dogovoriti šta i koliko nam treba, onda će nam političari nastaviti servirati njihove planove. I to će ostane na planovima.
Kako možemo da pritisnemo političare da odvoje neke pare za metro, ako ni mi nismo saglasni šta hoćemo.

Normalno, pri tom moramo biti realni i svesni naše stvarne situacije. Para ima nešto, ali ne za razbacivanje. I te pare nebi mogle odjednom da se prikupe, nego po malo sledećih desetak godina.
Ima onih koji kažu "ili najbolje ili ništa". Ako se svedemo na to onda će neko 2027 da čita ove naše postove i da se pita zašto ništa nije urađeno.

Ne kažem da je iko od nas ekspert ali možemo da koristimo zdrav razum.
Znači prvo definisati uopšteno šta nam treba, zašto nam to treba i kako bi to moglo da se uradi sa ograničenim budžetom.
 
Ta ideja, ta misao "svi političari su isti" je jako toksična jer je pogrešna i vodi u apatiju.

Ona dolazi od najgorih političara, onih koji su trenutno na vlasti. Kada kažem najgori, ne mislim da oni nisu sposobni, izuzetno su sposobni i pametni da ostvare svoje interese. pa trenutni plan metroa je očigledno skrojen za njihovo bogaćenje, a ne naroda.

naša dužnost je da nadjemo političku opciju koja nam najvise odgovara i da joj poklonimo svoje poverenje kroz glas. Ako takva opcija nepostoji, moramo da je napravimo pa neka narod pokaže svoje slaganje ili ne slaganje sa istom.


Da se vratim na temu, često pričamo o brojanjima putnika i modelima tokova istih, da li i gde mogu da se ti podaci nadju?
 
To što neko misli da su svi političari isti ne mora da znači da ne izlazi na izbore i da prepušta svoju i sudbinu zemlje bilo kome. Ja sam do sad izlazio na izbore i glasao samo da bih doprineo nekom balansu moći. Ali odavno već ne gajim nade da će ovde ikad biti nešto drastično bolje i da će sad neki tamo moj kandidat i favorit da napravi čudo ako dobije većinu.


Elem, napisao sam to za politiku jer je ona ovde toliko pustila pipke da se bezveze koče i srozavaju čak i najsitnije stvari, odnosno na svim nivoima.

Eto npr Beograd je među retkim gradovima koji nemaju kampus univerziteta zato što kad su se gradile nove zgrade i otvarali fakulteti komunisti nisu hteli da svi studenti budu na jednom mestu, nego su ih razbacali na sve strane. Metro takođe nemamo ni dan danas isto zbog politike. Nebitno da li je u pravu Jovin koji kaže da mu Radoje Stefanović nije dao, ili je u pravu Radoje koji kaže da ostatak Juge nije hteo to da plati... i u jednom i u drugom slučaju kriva je politika. Kao što je politika kriva što su ovde izuzetno retki veliki i dugi projekti jer političari neće da započnu nešto što ne mogu da smandrljaju pre narednih izbora i pokupe još glasova.

Zatim brojne stupidarije širom zemlje, i kroz istoriju. Napravi se bolnica al nikako da dođe trut da preseče vrpcu, i u međuvremenu propadne pa mora opet da se renovira ili postane prevaziđena. Glavna žel. stanica koja se nasadi na najgore moguće mesto jer je tadašnja vlast htela tunel ispod rezidencije i kasarne. Brojni urbanistički i pravni haosi nastali zbog nacionalizacije, zajedničkih stanova i sad opet - denacionalizacije koja se pretvorila u farsu. Hiljade i hiljade divljih gradnji, rušenja, uzurpacija i divljanja koje se tradicionalno tolerišu zbog rođačkih veza, političkih stupidarija i/ili koverte sa par evrića. I da ne nabrajam dalje, mogao bih do sutra.

E na to sam mislio kad kažem da su domaći političari urnisali zemlju više nego oba rata zajedno. Jer uništena infrastuktura se obnovi, pa čak i stradalo stanovništvo se vremenom nadoknadi. Al kad imaš nekoliko decenija pod vladavinom najgorih mogućih degenerika i psihopata to pravi mnogo veću štetu. I to samo raste i raste vremenom, ko gangrena. Sve dok ne dođe do te teačke da se svečano otvaraju ograde, pasarele, parking mesta i autobuska stajališta a ostatak zemlje i grada i dalje ko Bangladeš.
 
Nemoj tako Benderu, ima Virko da te proglasi toksičnim.
A Virko mi još nije odgovorio koji su to po njemu uzorni političari.

Ja jesam već duže vreme van Srbije, ali dolazim jednom ili dva put godišnje. Čitam B92, neke forume, pričam sa ljudima. Tako da sam u toku.
Znam samo da od vremena kad je Tito umro svi se žale na političare, a neki i u njima traže ispriku za svoje neuspehe.
Pominjem Tita ne zato što mislim da je on bio dobar (na njega ljudi nisu smeli da se žale), nego zato što sene sećam kako je bilo u Titovim godina.

Ali isto imam priliku da vidim iz prve ruke kava je politika u drugim zemljma gde sam živeo.
Zato mogu da kažem da su svi političari isti. I ljudi se svugde žale na njih.

U americi, najbogatijoj zemlji na svetu, žena nemože da ode u bolnicu da se porodi ako nema privatno osiguranje. Kadi iziđe iz bolnice čeka je račun od nekoliko hiljada dolara. I nema porodiljsko odsustvo, nego mora odma na posao. To ti je amerika, a ne ono što vidiš na TV.

Nema veze koji političar je na vlasti, oni ne donose bitne odluke.
Mislte da ona tunjava Markel koja je već 12 godina na vlasti ta koja drma svetom. Jeste, siromašna devojka iz istočne Nemačke je ta koja se sama popela na vrh najjače ekonomije. Ne, iza nje su velike glavonje koji je guraju od kad je ušla u politiku i čija ona naređenja izvršava.
 
Postoji konsenzus na forumu oko metroa koji se izgradio tokom svih ovih godina, a to je da ako cemo da pravimo metro onda zaista treba da bude metro a ne tramvaj na steroidima ili slicno.

To znaci:

1- Potpuno nezavisna trasa.
Da li je pod zemljom, u nivou ili na stubovima to zavisi od lokacije, bitno je da ne bude nikakvih ukrstanja ili mesanja sa bilo kojim drugim vidom saobracaja.

2- Visokokapacitetna vozila.
90m duzine, bar 700 putnika po vozilu, kada se vec pravi nova i skupa infrastruktura mora komforno da prevozi brdo ljudi. Inace bi katica sa prikolicom odradila stvar i ne bismo ni pricali o metrou.

3-Jak takt.
Metro na svaka 3-4 minuta. Nikako vise, takt 15 min vec imamo, zove se bg:voz i ne moze da pruzi fleksibilnost i efikasnost metroa.

To je otprilike ono oko cega se svi slazemo, niko ne prihvata LRT nasminkan u metro :fijasko:

I uglavnom se slazemo da Beogradu treba metro. Ne toliko da bi se resio trenutni saobracaj, to i bez metroa moze da se odradi sa malo dobre volje i zutom farbom, vec da ponovo postane ponosni velegrad.

:pob:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482205#p482205:goftuxlg je napisao(la):
zidar » 03 Oct 2017 12:14 pm[/url]":goftuxlg]Postoji konsenzus na forumu oko metroa koji se izgradio tokom svih ovih godina, a to je da ako cemo da pravimo metro onda zaista treba da bude metro a ne tramvaj na steroidima ili slicno.

To znaci:

1- Potpuno nezavisna trasa.
Da li je pod zemljom, u nivou ili na stubovima to zavisi od lokacije, bitno je da ne bude nikakvih ukrstanja ili mesanja sa bilo kojim drugim vidom saobracaja.

2- Visokokapacitetna vozila.
90m duzine, bar 700 putnika po vozilu, kada se vec pravi nova i skupa infrastruktura mora komforno da prevozi brdo ljudi. Inace bi katica sa prikolicom odradila stvar i ne bismo ni pricali o metrou.

3-Jak takt.
Metro na svaka 3-4 minuta. Nikako vise, takt 15 min vec imamo, zove se bg:voz i ne moze da pruzi fleksibilnost i efikasnost metroa.

To je otprilike ono oko cega se svi slazemo, niko ne prihvata LRT nasminkan u metro :fijasko:

I uglavnom se slazemo da Beogradu treba metro. Ne toliko da bi se resio trenutni saobracaj, to i bez metroa moze da se odradi sa malo dobre volje i zutom farbom, vec da ponovo postane ponosni velegrad.

:pob:

Konsenzus ocito ne postoji.
Postoje lepe zelje, ali daleko od realnosti.
Sve gradske vlasiti do sada cak i one koje su imale odgovornosti, fondove i kes u rukama, krenule su od tih lepih zamisli i polako redukovole program jer im je neko strucan rekao da je to neodrzivo iz mnogo razloga.

Cekam nekog ko zeli da dodje na vlast, da kaze raji. Rajo ne mozete da vozite E klasu, ako imate i dzepu 200e, jer toliko kosta jedna guma. Mozete ako hocete da stavite hipoteku na ocevu kucu ili dedinu njivu. I to ce zadovoljstvo da traje do godinu dana.

Ovi shaneri sto su sada na vlasti bi hteli da uzmu hipoteku na vase ime, ali da oni voze Mercedesa.

Inace stavke 1,2 i 3 mogu da se postignu na drugi nacin. Ali cela prica mora potpuno drugacije da se postavi. Svaka sistem i podsistem mora da ima racunicu odrzivosti. Da li se neko pita koliko drzava/ grad placa za ovaj ruski kredit na ime glavnice/kamate, i koji su efekti od prodaje karata na trasi do Panceva. Naravno da se niko ne pita jer to placa neko drugi - buduce generacije.

O odrzivosti srpskih metroa dobro govori podatak da ne mogu da obezbede ni jednu kreditnu liniju a da garant nije drzava. Ti sto daju pare dobro znaju da li neosugurani duznik moze da vrati pare od investicije.
 
Hvala Zidar. Nije loše za početak.

1- Potpuno nezavisna trasa.
Da li je pod zemljom, u nivou ili na stubovima to zavisi od lokacije, bitno je da ne bude nikakvih ukrstanja ili mesanja sa bilo kojim drugim vidom saobracaja.

To se u potpunosti slažem.
Jedino dodatno pitanje je u vezi nekih predloga da se na delovima mogu koristiti i trase od klasičnog voza.
Na primer, železničke šine prema Vukovom spomeniku i na NBg da se koriste i za metro i za međunarodni/međugradski voz.
Ja sam protiv toga, ali ima dosta ljudi koji su zagovornici te opcije. Ne znam dali bi to bilo tehnički poželjno, ali je definitivno jeftinije.

2- Visokokapacitetna vozila.
90m duzine, bar 700 putnika po vozilu, kada se vec pravi nova i skupa infrastruktura mora komforno da prevozi brdo ljudi.


U principu se slažem, ali mislim da je bitnije merilo koliko putnika se preveze po satu, nego koliki je jedan voz.
Jedan voz može da ima prikačeno više kola. Jedan kola primaju do 100 putnika. Ti možeš da dodaš više kola na jedan voz.
Znači mi možemo da imamo jedan voz sa 5 kola (500 putnika) na svakih 3 minuta (10000 putnika na sat na toj liniji). Ili da imamo jedan voz sa 10 kola na svakih 6 minuta. Isti je broj putnika po satu.
Mada ovo je deo koji trebaju saobraćajni stručnjaci da odluče. I pri tom da koriste dosta statistike.

3-Jak takt.
Metro na svaka 3-4 minuta. Nikako vise, takt 15 min vec imamo, zove se bg:voz i ne moze da pruzi fleksibilnost i efikasnost metroa.


Ovo je povezano sa prethodnim. Normalno,u špicu bi trebalo na svakih par minuta, a noću može i na 10 minuta.

--------------------------------
Možeš li sad da daš tvoje viđenje sledećih pitanja.

A) Dali bi išta od trenutne železničke infrastrukture prenamenio za potrebe budućeg metroa? Ili gradio sve novo. Pod tim mislim objekte i postojeće trase. Korištenje nečeg postojećeg smanjuje troškove.

B) Kako bi se naplaćivale usluge metroa? Sa Bus Plus ili odvojeni sistem? Ovde će troškovi za izgradnju biti enormni i putnici bi trebalo da pokriju deo tih troškova kroz malo skuplje karte. Možda bi pojedinačne karte (token) bile skuplje, tako da turisti malo više plate. A oni koji svaki dan putuju bi da imaju jeftinije mesečne kartice.

C) Koliko ljudi bi koristilo metro ako bi karta bila malo skuplja (što je verovatno s obzirom na troškove)?

D) Koliko blizu bi trebale da budu stanice metroa? U centru i u predgrađu? Tj, ako na jednoj deonici gde normalni tramvajima ima 10 stanica, koliko bi tu metro imao stanica?
 
zidar":2hcw0kbh je napisao(la):
Postoji konsenzus na forumu oko metroa koji se izgradio tokom svih ovih godina, a to je da ako cemo da pravimo metro onda zaista treba da bude metro a ne tramvaj na steroidima ili slicno.

To znaci:

1- Potpuno nezavisna trasa.
Da li je pod zemljom, u nivou ili na stubovima to zavisi od lokacije, bitno je da ne bude nikakvih ukrstanja ili mesanja sa bilo kojim drugim vidom saobracaja.

2- Visokokapacitetna vozila.
90m duzine, bar 700 putnika po vozilu, kada se vec pravi nova i skupa infrastruktura mora komforno da prevozi brdo ljudi. Inace bi katica sa prikolicom odradila stvar i ne bismo ni pricali o metrou.

3-Jak takt.
Metro na svaka 3-4 minuta. Nikako vise, takt 15 min vec imamo, zove se bg:voz i ne moze da pruzi fleksibilnost i efikasnost metroa.

To je otprilike ono oko cega se svi slazemo, niko ne prihvata LRT nasminkan u metro :fijasko:

I uglavnom se slazemo da Beogradu treba metro. Ne toliko da bi se resio trenutni saobracaj, to i bez metroa moze da se odradi sa malo dobre volje i zutom farbom, vec da ponovo postane ponosni velegrad.

ob:
Amin!

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh