Šta je novo?

Metro

Земун Творничка треба да буде први и главни део приче о Метроу, и да колико толико има улогу да краде путнике 17 и 83 на горњем делу, а на доњем делу града да краде 31. Него, буни ме једна ствар у вези те линије, да ли она качи Општину Нови Београд? То ме питање мучи...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481430#p481430:yukt3rn7 je napisao(la):
Пантограф » 29 Sep 2017 05:28 pm[/url]":yukt3rn7]А, значи и метро кроз Сарајевску? Па, то је све боље од бољег!
Tako sam ga ja barem razumeo. Pričali su i o čvorovima, zašto je premešteno sa Trga Republike, Vuka, itd, na BnV, a ovaj je opet opravdao investicijama i razvijanjem, pa je odjednom ispalo da je čvor kod Ekonomskog. Pa ga je Maja pitala da li to onda znači da je BnV bitniji od Trga, Terazija, s obzirom da je bliži Ekonomskom, pa je ovaj lupetao da su na istoj razdaljini.
Neka me neko ispravi za svaki slučaj, ako sam pogrešno razumeo.
 
Ne ne nigde nisu spomenuli da ide kroz sarajevsku vec kroz Savsku. Zanimljivo da im tu i pored sajma ne smeta sto se trasa poklapa sa tramvajem a kao glavni razlog sto nevaljaju predhodne studije je poklapanje tramvaja i metroa u bulevaru.

[url=http://.rs//viewtopic.php?p=481432#p481432:21a3foes je napisao(la):
Gaspar18 » 29 Sep 2017, 16:35[/url]":21a3foes]Земун Творничка треба да буде први и главни део приче о Метроу, и да колико толико има улогу да краде путнике 17 и 83 на горњем делу, а на доњем делу града да краде 31. Него, буни ме једна ствар у вези те линије, да ли она качи Општину Нови Београд? То ме питање мучи...

Predvidjeno je bilo mnogo izmena linija, koji bi prakticno "hranili" metro. Mnoge linije bi se skratile, mnoge ukinule ne samo 17 i 83. To ujedno ima za poslidicu znatno smanjenje troskova, jer onda treba manji broj autobusa, manja je opterecenost, manje se nafte trosi, manje kvarova.... A autobuski vid prevoza je najskuplji.

Zemunske linije bi isle umesto do z venca do pohorske i tako punila metro na pocetku. Naravno druga vazna presedacka tacka na nbg je opstina. A sa druge strane glavni izvor putnika su zapravo autobusi sa poteza 300, gde bi se putnici onda prvo prebacivali u grad. Drugo vazno cvoriste u tom delu grada je Vuk, pa tako dalje. Sama trasa prve linije nikad nije bila upitna, sve do sad.

bdw. emisija je odlicna. A Rubinjoni, koliko mi se cini, lista i pokazuje novinarima izmedju ostalog studiju spanske firme Ineko iz 2009. godine.
 
Da, tacno, znaci moja greska, pogresno sam cuo taj deo.
Taj covek uporno prica, cak je i pri kraju govorio "...zamislite ovo, zamislite ono...". Pre toga je rekao da, sa trenutnim stanje, Beograd nema slucaj gde je neophodan metro. Ali zato je neophodan slucaj da se gradi metro u delovima, ako bi eventualno sve bilo izgradjeno kako planiraju, gde se ljudi tek doseljavaju i gde je njihov broj mnogo manji nego bilo koji deo grada, gde ce opravdanost i iskoriscenost te linije biti potvrdjena mnogo godina kasnije, u odnosu na trenutne realne potrebe. Oni kao da uporno blokiraju tu cinjenicu da metro ne moze da bude isti vid javnog prevoza kao autobusi, tramvaji i trole.
 
Одгледао сам емисију. Ми доживљавамо цивилизацијски суноврат из месеца у месец, из недеље у недељу. Питање је може ли неко то лако да преокрене.
Да је стање мање лоше, обрадовао би ме солидно урађен новинарски посао.
Мучно, и нема разлога за оптимизам.
 
Niko ne komentariše izjavu Đilasa zašto je Jovin izbačen iz priče o metrou. Šta mislite, ko je u pravu?
 
Имам ту само један коментар: превише смо се у ближој прошлости свађали због ситница, а нисмо били довољно практични. Лепо вам је чика Пантограф говорио - маните се приче о трећим шинама и висини патоса, јер то није важно. Дајте да почнемо да градимо.
Е, сад ће овај са брадицом да гради за рачун овог из Пећи... и још много горих.

Од снова до јавности - од измишљене ЛРТ мафије до праве мафије - кратак је пут.
 
Čekaj da li ona njuška za smart plan ubeđuje da od Ustaničke do Zemuna ne žive ljudi i nema problema u saobraćaju. Brojanje putnika? Koje, ono kada su svi bojkotovali busplus? I opet koje logike ima pričati o broju putnika kao razlog da zagušeni delovi beograda ne dobiju metro, dok ga dobijaju jeli... livade.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481430#p481430:298m1jwf je napisao(la):
Пантограф » 29 Sep 2017 04:28 pm[/url]":298m1jwf]А, значи и метро кроз Сарајевску? Па, то је све боље од бољег!

metro ne planiraju kroz sarajevsku nego kroz savsku ulicu. jedna od bezobraznijih ideja inace vrlo bezobraznih ljudi, bnv bi dobio 2 metro linije a ne bi izgubio ni kvadratni metar otete povrsini a sve bi ih to kostalo nula dinara.

odgledao sam emisiju, nisam impresioniran ali obzirom na opste stanje u medijima veliki korak u pravom smeru
 
potrebno je odmah biti konkretan i direktan, radi se o vrsti bica koja nemaju nikakvih skrupula, ona idu do kraja u svojoj halapljivosti bez imalo svesti o posledicama svojih postupaka, ne samo za grad ili drustvo vec ni po sebe same. zato ovaj dodatni post, normalni ljudi cesto iz raznorznih razloga nemaju vremena da mnogo razmisljaju o metrou i gradjevinskim kvadratima pa im treba jasno ukazati na par cinjenica koje ce im pomoci da sami donesu zakljucke

1. njihova linija
ukindanje i uklanjanje postojece zel. stanice i linija zarad otimanja prostora. pomeranje postojeceg slobodnog koridora pedesetak metara u stranu, van granica otetog postora ali na samu njegovu granicu kako bi ipak bio resen problem dostupnosti otetog prostora i maksimizovan profit povlascenog neimara i to bez ikakvih njegovih troskova

2. njihova linija
bg metro mora da predje savu negde i tako spoji dva centralna dela grada. po svim planovima do sada to je bilo planirano ili po sred SA ili oko brankovog mosta. mostom na adi omogucena je vec sada dodatna periferna veza koja stoji neiskoriscena. u slucaju brankovg mosta metro je daleko od bnv-a, u slucaju koridora po sredini SA oni gube oteti prostor, njihovo resenje je most m. zarica!!!! jos jedan metro linija koja samo ovlas dodiruje projekat od nacionalnog znacaja a privilegovanom neimaru maksimlizuje gradjevinske kvadrate uz reku. i profit

siri centar
ukrstanje dve glavne linije kod pravnog fakulteta, sustinski pomeranje zelenog venca sa brda u dolinu i podmuklo pomeranje transportnog centra tik do bnv-a, na vrata privilegovanom neimaru. ignorisanje velikog potencijala odredjenih lokacija u samom centru ali i na nbg-u koje bi u slucaju prolaska metroa konacno mogle biti privedene nameri a sto bi donelo mnogo vecu, ne samo materijalnu, korist gradu i gradjanima nego razvoj pojedinih livada na periferiji

periferija
ignorise se potreba postojecih stanovnika periferije da brze dodju do drugih delova grada i trazi se od njih da investiraju svoj novac ali i dodatnih par decenija zivota kako bi se podigla cena buducih kvadrata privilegovanih neimara pre nego sto bi se razmislilo o isplativosti linija koje bi pokrivale i njihove potrebe, sadasnje i buduce

razno
plan je koncesija za profitabilni aerodrom i tramvaj za most na adi, stvarnost je bus linija surcin-slavija i trava na mostu na adi.
plan je metro za makis i tesla grad, stvarnost je nepevajuca fontana na slaviji i napustene kasete za metro stanice na prokopu i kod vuka
plan je auto tunel ispod centra i metro u visnjici, stvarnost su zarasli blokovi kod arene i kolaps kod dejtona
plan je brzi voz do budimpeste, stvarnost je deponija smeca kod buvljaka i mozda kontejneri za lastinu stanicu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481514#p481514:20ihn4fe je napisao(la):
vucko » 29 Sep 2017 11:17 pm[/url]":20ihn4fe]Niko ne komentariše izjavu Đilasa zašto je Jovin izbačen iz priče o metrou. Šta mislite, ko je u pravu?

Ako sam dobro razumeo, Jovin je demonstrativno napustio sastanak, jer su ovi gurali ideju o "lakom metrou"... Jovin kaže: ne postoji laki metro, teški metro, postoje samo metro i tramvaj... nisam ekspert, ali ako je tako Jovin je 100% u pravu...
 
Iskreno ne vidim razlog da napusti ako pricaju o necemu sto on smatra da ne postoji, slozio bih se sa Djilasom da je to bilo nepristojno i da je poslao losu sliku. Jos ako je to tacno da je postojala jezicka barijera i da je to njegovo izlaganje trajalo sat i po zbog toga, pri cemu on onda nije hteo da prisustvuje dalje, onda zaista nije u redu, bez obzira na uverenje.
 
Eh, nije u redu, jeste u redu...
Svi smo mi ljudi.
Zamislite sebe u poziciji da se 30-40 godina posveceno bavite projektom necega sto se stalno odlaze iz ovog ili onog razloga?
Budimo realni, to budi frustracije u ljudima

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Drago mi je sto je Djilas razotkrio Jovinov karakter. Nije to pitanje frustracija nego naviknutost iz drugog doba i pozicije rezimskog arhitekte. Kada je taj vid podrske izostao ili je uvedeno drugacije misljenje samo i kroz razgovor kao sto je ovde bio slucaj, dolazi do izliva sujete na koju je Djilas ispravno reagovao. Jovinu je pruzena sansa da iznese sta ima a nije zeleo da saslusa drugu stranu sto je po meni apsolutno neprihvatljivo.
 
Jbt radi se o coveku sa 85. godina, tada je imao 80. Ne treba mu previse zameriti.
 
Ne zameram ali i ne opravdavam, samo konstatujem posto je javnost mogla da cuje samo Jovinovu pricu pre ovog dokumentarca.
 
Da li sam ja jedini koji smatra da je dobro da se napravi i ta jedna linija pa makar bas i ne bila do kraja smislena? Kad se napravi jedna napravice se i druga a mozda i treca a ovako tapkamo u mestu i pricamo u prazno decenijama.

Bar ce se dobiti stanica na terazijama i metro veza banovog brda i sajma, te ukrstanje sa beovozom sto ce znaciti nekom ne malom broju ljudi... Bar nece kostati mnogo ako se iskoriste postojeci zeleznicki koridori, pogotovu ako ne budu kopali ispod Savske!

Ostatak marsute do makisa i na drugu stranu luka i ada huja je glupost ali jbg....mozda posluzi jednog dana...

Ne znam samo ko ce da im kupuje te milione kvadrata koje planiraju da njihovi drugari sazidaju nakon sto im do placeva dovedu metro?!?
 
Gledam emisiju N1, i ovaj prilog o Croydon-u. Tamo su skoro sve lineje lakog metroa izradjene po trasama bivse zeleznice.
Mi imamo mnogo bivsih zeleznickih trasa, i buducih bivsih. Zasto se nas metro ne planira tim trasama. One su vec u delovima sa najvecim gustinama, nazahtevnijim pravcima i ne ukrstaju se sa ostalim saobracajem.

Kantar rece da razuman sistem mora da ima tri linije, dve beovoza vec postoje, zasto ne bi provukli jos dve na starim trasama.
Naravno Bez Makisa, liniju do Ade Huje podravam, ali ne zbog triznih centara.

Sto se tice razvoja, ne treba nam SA i Makis. I jedna i druga zona treba da postanu park ili zasticena zona.
Mnogo bolje zone razvoja su Luka Beograd, i Brodogladisiste na NB. Obe mogu lako da se tangiraju jednom linijom po staroj trasi, i povezu stanica NB i Dunav stanica.
Mislim da postoji nacin da se nateraju vlasnik Luke Beograd, i Brodogradilista NB da ucestvuju u izgradnji ove linije.

Aerodrom je resiv na isti nacin. Cak mislim da bi bilo interesa da to grade privatne pare.

Jedina velika gradska/drzavna investicija je povezivanje Dorcola i recimo Savskog Trga, sa jednom ili dve stanice u centru.

Umesto subvencionisanja Karica u iznosu od milijardu+ evra, grad mora omogucu nove lokacije za manje/srednje investitore. Opremanje novih lokacija i precizne investicije u trensport treba da pokrenu regeneraciju, da se smanji pritisak na resurse koji cini zivot u Beogradu nalik jednoj velikoj ciganmali.
 
Gledajući onaj dokumentarac i čitajući ove rasprave, vidi se da postoji velika želja da se nešto uradi.
Ali vidi se i da mi imamo 2 velika problema u vezi izgradnje metroa.

Prvi problem je finansiske prirode. Možda smo nekad, dok smo imali veliku državu, mogli da odvojimo velike pare za glavni grad. Danas je to veoma teško. Manja ekonomija, manje ljudi koji plaćaju porez.

Drugi problem je političke prirode. Dok su komunisti bili na vlasti, oni se nisu bojali investicionih promašaja. Imali su ih gomilu. Ali nije imao ko da ih posle pokopa zbog promašaja i smeni sa vlasti. Danas se svaka vlast boji da krene u velike investicije. A izgradnja metroa jeste velika i dugotrajna investicija.
Ako neka na vlasti krene u izgradnju metoa, to znači da će morati pare izvući sa drugih strana. Ili čak da podigne poreze. To će im eventualno doći glave i oni će da izgube na sledećim izborima. Nova vlast će onda da sasuje drvlje i kamenje na taj započeti projekat i da ga obustavi.

Prema tome zašto bi neko i započeo izgradnju metroa kad neće moći da završi. Politički je pametnije samo napraviti planove, paliti ljude za izbore, i posle odlagati početak izgradnje.

Ljudi se lako pale, a još lakše zaboravljaju. Što fantastičniji plan to bolje. Političari i onako znaju da ih neće ostvariti.
 
Izgleda da najbolji način za prevazilaženje ta dva problema (financijskog i političkog) je da pogledamo postojeću infrastukturu i da nju postepeno preradimo za trenutne potrebe. Kretati u neki super veliki projekat je problematično jer smo tanki sa parama, a i vlasti nemaju hrabrost za to.

Kao što su to mnogi ovde već rekli, imamo neku postojeću železničku infrastrukturu, postojeće koridore, ajde da to preuredimo i počnemo da koristimo. Bar ćemo imati nešto što će biti polazna tačka i omogućiti da kasnije nadograđujemo.

Pitanja koja sledeća dolaze na red su:

- Šta bi to od postojeće infrastrukture moglo da zadovolji trenutne potrebe?
- Koje su to trenutne potrebe, a koje buduće?
- Kako bi se naplaćivale usluge metroa? Verovatno ne sa Bus Plus. To bi morao biti odvojen sistem.
- Koliko ljudi bi koristilo metro ako bi karta bila malo skuplja (što je verovatno s obzirom na troškove)?
- Dali bi ovaj sistem bio isplativ ili bi u velikoj meri morao da se subvencioniše? Ako nema isplativosti, onda je dalji razvoj doveden u pitanje.
- Kakvu vrstu transporta bi koristili?
- Koliko često bi vozovi trebali ići u špicu i koliko blizu bi trebale da budu stanice metroa?
- Koliki bi bio nivo integracije između međugradske/međunarodne železnice i gradskog metroa?


Ajde da pokušamo zajedno da odgovorimo na ova pitanja i izbegnemo jalova politička prepucavanja. Zapadanje u depresiju i opšti negativizam ne pomaže nikom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481726#p481726:2wvlz320 je napisao(la):
markomarko » 30 Sep 2017, 23:16[/url]":2wvlz320]Da li sam ja jedini koji smatra da je dobro da se napravi i ta jedna linija pa makar bas i ne bila do kraja smislena? Kad se napravi jedna napravice se i druga a mozda i treca a ovako tapkamo u mestu i pricamo u prazno decenijama.

Bar ce se dobiti stanica na terazijama i metro veza banovog brda i sajma, te ukrstanje sa beovozom sto ce znaciti nekom ne malom broju ljudi... Bar nece kostati mnogo ako se iskoriste postojeci zeleznicki koridori, pogotovu ako ne budu kopali ispod Savske!

Ostatak marsute do makisa i na drugu stranu luka i ada huja je glupost ali jbg....mozda posluzi jednog dana...

Ne znam samo ko ce da im kupuje te milione kvadrata koje planiraju da njihovi drugari sazidaju nakon sto im do placeva dovedu metro?!?

Ja verujem da nisi jedini, ali mislim da je takav stav pogrešan. Stav "samo neka se nešto izgradi" i dovodi do ovakvog Beograda, posledica takvog stava su Beograd na vodi, uopšteno novogradnja po gradu jer floskula "jel ti bolje bilo onako" pali kod velikog broja ljudi. Da draže mi je bilo ono đubre u savskom amfiteatru nego ovakav Beograd na vodi. Takođe mi je draže da nemam metro nego da me neko pravi majmunom i posle skoro 100 godina čekanja u milionskom gradu napravi metro od nigde ka ničemu.

Drugo, ne vidim razlog da se na metrou štedi. Grad koji ima para za ubrzavanje radova na mostu na adi, za novogodišnju rasvetu u oktobru, za muzičku fontanu mora da ima i para za najbolju, a ne najjeftiniju varijantu metroa. Metro je osnovna potreba milionskog grada, a ne luksuz. Problem je što nas vode bahati i bezobrazni ljudi koji u svom gradu ne koriste javni prevoz, i ne putuju ili kad putuju ne koriste metro već našim parama plaćaju taxi, i ne znaju kolika je prednost visokokapacitetnog nezavisnog prevoza.

@zecal, to su pitanja o kojima se na ovih nekoliko stotina strana više puta raspravljalo i onda dođu naprednjaci i odluče da je bolje graditi metro od nigde ka ničemu nego kao po višedecenijskim planovima za Beograd. Zato smo malo nervozni i mnogo negativni i pripizdeni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481748#p481748:wu0r750g je napisao(la):
zecal » 01 Oct 2017 04:27 am[/url]":wu0r750g]
Ako neka na vlasti krene u izgradnju metoa, to znači da će morati pare izvući sa drugih strana. Ili čak da podigne poreze. To će im eventualno doći glave i oni će da izgube na sledećim izborima.

Ovo je samo teorija, realnost je sasvim drugačija: i nakon dizanja pdv-a, smanjenja plata i penzija,dizanja akciza na gorivo, poskupljenja svega i svačega, ukidanja besplatbih udžbenika... narod uporno glasa za tu istu vlast... vlast koja krene u izgradnju metroa ovde će doživotno da vlada...
 
U prethodnom postu ja rekoh ajde nemojmo o politici i nemojmo samo kukati i pluvati. A ono samo komentari na tu temu. I šta imate od toga? Malo se ispraznite na ovom forumu i sve isto.
I kad Nazadnjaci odu sa vlasti, misliš da će ovi drugi koji dođu biti bolji? Onda ne znate političare. Možda bi bilo bolje staviti kralja na vlast. Bar će samo jedan da krade. Ili dovedemo Trampa pa da završimo. :D
Nama ni Obama ni Tramp nebi izgradili metro. Samo bi pričali (jedan bi pričao fino, a drugi ko uličar) i obećavali, pa onda ništa.

Objasnite mi šta to vi očekujete da se promeni kad ove seronje odu sa vlasti? Da nove seronje neće krasti i da neće lagati?
Jedino što će se promeniti sa novom vlašću je da će sadašnji botovi postati pljuvači, a sadašnji pljuvači postati botovi.
 
Ма промениће се пар водећих људи, шефићи и чиновници ће само прелетети као што су већ прелетели. Али овде више није проблем политички, пошто је сад проблематична нова траса која заобилази густо насељена насеља због неке фикс идеје о метроу као генератору инвестиција и оном смарт планеру из емисије. Реално мени се највише у њој Мрка са својим ставовима.
 
Vrh