Šta je novo?

Metro

Bilo kakva varijanta na stubovima je po meni loša. Mnogo je više razloga za tunel nego za stubove.
 
Ova vankuverska glupost je najobičniji tramvaj na stubovima.

Zna se šta je metro i dosta više zaje*******avanja s tim. Raznorazni kanadski konsultanti su već unazadili tone firmi u Srbiji, vreme je da se otarasimo te pošasti.
 
Pa šta reći onda ,živeo klasičan teški Metro :D a to će biti ako ga Rusi prave :dil:
 
Koliko para toliko i muzike. Zna se sta kosta vise pa ako mozes da platis onda ok.
 
@borris ,Stručnjaci izračunali, pre mesec dana je objavljeno iz direkcije grada da je urađena kalkulacija da lrt i teški koštaju isto! U šta ne sumnjam cena tunela,stanica,vozova,opreme dođe na isto ,pa zar neko misli da je pravljenje stubova na Nbg jeftino?
 
Da li je moguće da sam jedini koji nema problem sa stubovima na Novom Beogradu :)
 
Nisi ACR sigurno. I ne samo na Novom Beogradu.
(morao sam da prekrsim obecanje da se necu vise javljati na ovoj temi)
 
2012":2cchq4fb je napisao(la):
@borris ,Stručnjaci izračunali, pre mesec dana je objavljeno iz direkcije grada da je urađena kalkulacija da lrt i teški koštaju isto! U šta ne sumnjam cena tunela,stanica,vozova,opreme dođe na isto ,pa zar neko misli da je pravljenje stubova na Nbg jeftino?
Pa pravljenje stubova i jeste jeftinije od tunela. U Hanoju projektujemo metro od 12km od cega je 9km na stubovima.
Postoji i kod nas proracun koliko sta kosta i nista nije slucajno uradjeno.
 
@borris


Izvini,a napisao si da "U Hanoju projektujemo metro", ko projektuje?Radiš za firmu koja je projektovala metro u hanoju?Koja je to firma?onda ako možeš bilo bi lepo da postaviš animaciju,bilo bi super !,zato što sam već video vizuelno rešenje,znam da su dobili kredit od Japana ,meni ne smeta rešenje na Nbg sa stubovima ali tu ima puno pitanja vezanih za izgled i održavanje stanica kao i udobnost,ali ono što ljude više muči to je da li je uopše normalno da bilo gde u gradu vozovi za metro idu na nivou ulice?Recimo ako trasa od Ustaničke krene na stubove ,da li će na početku Bulevara ponirati u tunel i koja je visina stubova za stari deo grada i Nbg? Da li će Metro biti automatizovan po VAL modelu ili?Širina i dužina vozova?Interval ,koliko minuta u špicu itd.?
 
Japanci su dali kredit za jednu liniju (cini mi se linija 1) a francuzi za drugu (linija 2) koju mi radimo (firma: systra). Nemam animaciju.

da li ce metro biti automatizovan po VAL modelu:

danas su svi novi metroi polu automatizovani ili skroz automatizovonai. Na poluautomatizovanom metrou kondukter samo otvara i zatvara vrata a metro vozi sam (moze i da dodaje gas do odredjene brzine i da parkira vozila pri maloj brzini).

Širina i dužina vozova: 3 do 5 kola (u Bangaloru su naprimjer trazili 3 kola). Max duzina je oko 100m. Za sirinu ne znam ali je sigurno standarna.

U Parizu postoje metroi na stubovima koji se lagano spustaju u tunele.
 
E upravo pogledah na googlu ,Hanoy Metro ima dve lepe animacije ako neko ume da ih postavi bio bih mu zahvalan ;) dopadaju mi se zatvorene stanice lepo su projektovane od mene +,pristup njima vrlo jednostavan +,visina stubova +,vozovi,izgled ,brzina,komfor +,ne dopada mi se prvi deo trase koji prolazi na visini ulice -,sve u svemu dobar i interesantan projekat,za Bg ako bi do Vuka išao na stubove tri četri metra visine bilo bi vrlo lak pristup stanicama i u udobno ako sve budu zatvorene i klimatizovane kao ove u Hanoju zaista sve ispod toga bilo bi jako ružno!
 
Jedno od pitanja, osim stubova i tunela je kako će metro premostiti Savu. Ako je i za oov rešenje na snazi ona LRT studija iz 2003. to znači aneks Brankovog mosta - što sigurno neće lepo izgledati....

Stvarno bi bilo dobro da Grad pusti malo više tehničkih detalja u javnost. (osim naravno, ako i najnovija metro inicijativa nije - moša... :) )
 
@ACR
Pa ,od onoga što smo od grada čuli ,dobro je što će cela trasa biti nezavisna od ostalog saobraćaja ,što bi značilo pola tuneli pola na stubovima,i drugo kako je rečeno biće visokokpacitivan što bi značilo u proseku 40.000 putnika na sat u špicu,nismo čuli da li će biti automatizovan,i da li se ostaju trase prvobitno predviđene za lrt ili iz 76,ili neke nove,kao i most da li je pored Brankovog ili pored starog tramvajskog,a linija M3 B.brdo-Nbg jasno je ide preko novog mosta na Adi.Ali iskreno mislim da će ipak rešenja biti u zavisnosti ko ga finansira a samim tim i čija će se tehnologija primeniti,šta se jo ne zna :/
 
Pogledao sam na you tube,"metro santiago chile"radila ga systra,oduševljen sam ,ovaj iz Hanoya nije mu ni prići,Santiago za Bg odličan model!
 
2012":aah7szgq je napisao(la):
E upravo pogledah na googlu ,Hanoy Metro ima dve lepe animacije ako neko ume da ih postavi bio bih mu zahvalan ;) dopadaju mi se zatvorene stanice lepo su projektovane od mene +,pristup njima vrlo jednostavan +,visina stubova +,vozovi,izgled ,brzina,komfor +,ne dopada mi se prvi deo trase koji prolazi na visini ulice -,sve u svemu dobar i interesantan projekat,za Bg ako bi do Vuka išao na stubove tri četri metra visine bilo bi vrlo lak pristup stanicama i u udobno ako sve budu zatvorene i klimatizovane kao ove u Hanoju zaista sve ispod toga bilo bi jako ružno!
jel mislis na ovu animaciju [video]http://www.youtube.com/watch?v=MTjCZc11u-c[/video]
 
Ovo je stara animacija. Podzemne stanice nece biti ovakve a imace i manje stanica.
 
@igor
Hvala na turdu ;) ;čini mi se da je ta anamacija,ali Metro u Santiago Chile ,isto projekat rađen od francuske Systre,je za klasu bolji!jer se vidi da je visokokapacitni.ali čudno mi je da je grad Beograd dobio toliko studija i od systre i od snc lavalin i ko zna još od koga a da traga tim studija nema ni na jednom od web stranica tih firmi, koje su inače vrlo detaljne ,možete po godinama naći sve studije! čak ni na sajtu EBRD nema ni pomena o naručivanju studije za metro od Lavaline!a sajt EBRD je detaljan za sve studije u svetu do bola ,recimo imate sve detalje vezane za koridor 10 i železnicu u Srbiji!,kao i gde se finansiraju studije za Metro i infrastrukturu!
 
Ja sam protiv stubova na Novom Beogradu. To ce u potpunosti zaustaviti razvoj Novog Beograda kao potencijalnog novog gradskog centra.
Stubovi za predgradja!!!
 
pa neka ga malo baš i zaustavi. gradskom centru je sasvim dobro ovde gde je sad :kk:
 
Pa baš i ne mislim da mu je baš dobro, da jeste dobro, ne bi se onolike gužve pravile + hronični nedostatak parking mesta etc. etc... Čim se onolike firme sele na Nbg očito postoji valjan razlog. :notok:
 
Ljudi sta vam je centar ce uvek biti stari grad a nbg je već postao poslovni deo grada i vremenom će biti još više firmi koje će tamo seliti svoje kancelarije i graditi poslovne zgrade što je po meni ok skroz . Nadam se da će metro i na nbg ići tunelom ali i ako budu stubovi preživećemo nekako samo neka bude nezavistan od ostalog saobraćaja.
 
Zamislite samo kako bi lepo bilo da je ovaj podzemni izlaz upravo izlaz iz metro stanice.... :cool: Onda bi beograd bio metropola, ali ovako...sa autobusima kao najjaci transport...lici malo backwards...kao bilo koji veliki grad u juznoj americi ili africi... :violina:

081230-AV19-17.jpg
 
Evo primera ,današnji kolaps zbog kiše i bujica u BG ,zamislite ako bi postavili šine na nivou ulice za "Metro"pa voz pliva do pola ,vatrogasci izvlače putnike iz vagona,to nije fikcija!juče se desilo puticima na Banjici ali u autobusu verujte razlike ne bi bilo,podsetimo se da je pre dve godine zbog toga B,brdo bilo odsečeno od sveta ni autobusi i tramvaji nisu 7 dana mogl da prođu pored sajma HOROR!Dakl metro isključivo pod zemlju ili na stubove ako baš mora!
 
Vrh