Представљена студија „Могућност финансирања изградње прве линије београдског метроа”
Студија „Могућност финансирања изградње прве линије београдског метроа”, коју је урадио канадски тим стручњака компаније „SNC Lavalin”, представљена је данас у Скупштини града. Презентацији су присуствовали градоначелник Драган Ђилас, амбасадор Канаде Џон Морисон, градски секретар за саобраћај Драгољуб Ђаконовић, као и бројни стручњаци из Европске банке за обнову и развој и града Београда.
– Од доласка нове градске власти интензивно се бавимо решавањем проблема у саобраћају, који су се гомилали деценијама уназад. Поред изградње нових мостова и других инвестиција, једно од кључних улагања које током мандата можемо да урадимо или бар да започнемо јесте улагање у независни вискокапацитетни шински систем и градску железницу. Зато сви у граду интензивно радимо на томе да прве резултате развоја градске железнице осетимо већ следеће године, али и да прекинемо причу о типу метроа који ће се градити у главном граду, те да он не треба да се зове ни „лаки” нити „тешки”, већ београдски метро. Сви стручнаци су се сложили да тај систем мора да буде независни шински систем и да једино као такав гарантује редовност, квалитетан превоз људи и брзину. На састанцима са стручњацима из неколико земаља које смо до сада имали, важно је да дођемо до правих закључака, да сагледамо финансијске размере читавог пројекта и да заједно са републиком видимо шта је реално, те да као држава и град можемо да га финансирамо и урадимо – рекао је Драган Ђилас, изражавајући захвалност свима који су граду помогли да дође до великог броја квалитетних студија о будућем метроу.
Амбасадор Џон Морисон истакао је да је Канада увек била добар партнер нашој земљи и да ће учинити све да помогне да Београд добије модерну и развијену саобраћајну инфраструктуру.
Студија „Могућност финансирања изградње прве линије београдског метроа” заправо је донација ЕБРД нашем граду, а на тендеру за израду студије победила је компанија „SNC Lavalin”. Канадски стручњаци сматрају да је Београду потребан модеран, флексибилан, ефикасан и рентабилан шински систем, који би био прилагођен географској структури. Такође сматрају да би у финансирању изградње прве линије метроа, која би према Генералном урбанистичком плану требало да се протеже од Устаничке до Творничке улице у Земуну, било неопходно партнерство јавног и приватног сектора, с тим што би било реално да приватници у будућој инвестицији учествују са 30 до 35 одсто. Према грубим проценама, прва линија будућег метроа требало би да кошта нешто више од пола милијарде евра.