Šta je novo?

Metro

Ne, to ne znači ništa i nije do kraja godine već sledeće godine. To je ono što je izjavljeno, a sada da malo razmislimo. Krajem prošle godine su svi nešto govorili o metrou, neki se čak ovde bunili što Beobuild ne kači nikakvu vest povodom te priče jer eto oni već početkom 2009. godine počinju da grade metro. Sada se priča o kraju godine kao roku za donošenje odluke o tipu metroa, a sledeća za početak radova. Sve je to lepo, ali i dalje se svodi samo na rekla-kazala.

Ono što mi možemo da uradimo kao pojedinci i grupa jeste da se založimo za neke stvari vezane za taj budući vid transporta. Te bi tako moje tri glavne tačke bile:

- nezavistan sistem, a ne sistem koji će imati prednost
- sistem koji će imati u vidu buduće potrebe Beograda i ljudi u njemu
- sistem koji će imati najbolji cost-benefit efekat
 
Zar "dogodine" i sledeće godine ne znači isto? Ja sam bar bio u ubeđenju da znače.
No, on topic:

LRT histerija je, izgleda, zahvatila ceo svet. Znao sam recimo za Jerusalimski LRT, ali nisam znao da sada planiraju LRT i za Tel Aviv, čija metro oblast ima oko 3 miliona stanovnika, sasvim uporedivo sa Beogradom. A reklo bi se da oni imaju sasvim dovoljno para da grade šta hoće.

U Melburnu su izgleda išli dotle da su demontirali neke teške linije i konvertovali ih u LRT. Krajnji rezultat je:
Light-rail enthusiasts scored an early victory in 1988 when the St Kilda and Port Melbourne train lines were closed and converted to tramways, with the result that twenty years later, people are being sardined onto overcrowded trams, or being left behind altogether.
Više o tome u "Common Myths About Transport"
http://www.ptua.org.au/myths/lightrail.shtml
 
Ma htedoh da napišem do kraja godine, a odnosi se na priču kako se eto već ove godine kreće sa izgradnjom.

Isto tako mogu da se navedu razni projekti za pravi metro.
 
Htedoh da postavim vest za metro ali onda sam tek video da je to vec postavljeno. Silly me. :p
 
vidim da se djilas zalaze za laki metro, ali ne zaboravimo da je rekao kako ce podrzati akciju da laki metro celom duzinom bulevara bude na kraju podzeman. sledece godine ce se raditi prebacivanje shina u bulevaru na sredinu ulice, pa ce verovatno i prva linija kada se zavrsi ici i podzemno, ali verujem da ce se ubrzo poceti spustanje te prve linije u bulevaru ispod zemlje
 
Zato sto sve kod nas radi stihijski i "privremeno", sa efektom da na kraju sva ta "privremena" resenja postanu trajna a ono sto se planiralo za trajno resenje se nikad ne ostvari. Da, ukoliko planiraju da ispod Bulvara ide metro - bilo kakav - onda je bacanje para to premestanje sina u sredinu. Osim ako naravno gradski oci ne planiraju da taj metro proradi za 15 godina, u tom slucaju prebacivanje sina mozda i ima smisla.
 
Dok mi raspravljamo o metrou neki su već počeli da uvode ljuljaške u svoje vozove ;)

5esdjn.jpg


u pitanju je BART u San Francisku
evo cele galerije na flickru: http://www.flickr.com/groups/1103326@N23/pool/

p.s. znam da ga neki ne smatraju metroom, ali je super zabavno, a gledajući našu situaciju malo smeha nije na odmet
 
@jovanovm

Tako je slušao sam izjavu Đilasa i reče, da će početi "gradnja" na tom projektu,ma šta to značilo :kafa:
 
2012":2c4udltg je napisao(la):
@jovanovm

Tako je slušao sam izjavu Đilasa i reče, da će početi "gradnja" na tom projektu,ma šta to značilo :kafa:
on to non stop radi. čas kaže laka železnica, čas kaže gradska železnica, čas laki metro, čas klasični metro, i posle ti dođe da :bash: . ne možeš da skontaš šta govori lik
 
Tako je! pa ako je čovek video po svetskim metropolama šta je Metro onda nema dilemu, a mislim da s obzirom da ga Rusi kreditiraju biće pravi duboki Metro ,uostalom svako od nas ko se ikada vozio Metroom u svetu zna razliku a LRT je izmišljen kako bi se prodavala skupa oprema za siromašnije gradove a efekat bio malo brži tramvaj a svi znamo da se Metro ne završava za par godina nego se razvija decenijama ali, ipak je to politička odluka što nam rekoše i Austrijanci i Nemci. Dobro je što raste broj zainteresovanih za finaniranje gradnje Metroa pa ne bih isključio i Rusko- Francusko partnerstvo ili Rusko -Nemačko uostalom projektom iz 76; predviđeno je 5. linija pa nek buše do mile volje i jedni i drugi i treći na radost Beograđana :kk: i još nešto ako na nbg podignu Metro na stubove ,eno im primera stanica Beovoza na Nbg na šta liči bio-hazard-ebola :shok: a i još jeftinije je ispod Save tunel za Metro nego most bar mislim :/
 
tunel ispor Save? druže, lakše je izgraditi novi most, ili proširiti već postojeće, nego kopati ispod Save. pogotovo što se ispod Novog Beograda ne mogu kopati duboki tuneli zbog tipa tla
 
@jOHNNYLEE

Nisam bar do sada čuo da na Nbg zbog tla nije moguće praviti duboki tunel,jer bi onda i pobijanje šipova za visoke zgrade bilo nemoguće što nije slučaj,ali bi zaista voleo da čujem mišljenje experata, znam da je Hennericht mašinama moguće bušiti kroz bilo kakvo tlo naravno, ako je močvarno kao u Amsterdamu cena raste dosta! Recimo Rusi su bušili tunel u Istambulu na 105 metara ispod Bosfora.ali Bg nema toliko problematično tlo što je dokazano i bušenje pravih Metro tunela za Bevoz bio je samo jedan manji incident kod Vuka al ništa drastično!(krtica uletela u mulj al uspešno rešeno!) a od tada tehnologija je dooosta napredovala pa se tuneli završavaju često dosta pre roka u svetu! :kk:
 
Pa Novi Beograd je baš taj najskuplji slučaj močvarnog-peskovitog tla.
U početku izgradnje NBG-a su se trudili da se što manje kopa i bilo šta gradi u zemji(ne računam temelje, skloništa...) kako bi se izbegle skupe i komplikovane za to vreme medode zaštite od vode i vlage.U mnogim blokovima su garaže ili garažna mesta projektovana kao poluukopana a stambene jedinice izdignute na viši nivo od kote terena.Blok 19a ima garaže u nivou ulice a ceo prizemni nivo bloka je na nekih 3m iznad nivoa okolnih ulica i stvarnog tla na nekoj vrsti ogromnog platoa koji je kota 0.00 po sadržajima i funkcijama(ulazi, prodavnice, igrališta su na tom nivou).Takođe u blokovima 22 i 23 su stambene zgrade koje imaju garaže na višoj koti od onih koje nemaju, kao na nekim brdašcima.Pa čak su i prizemlja zgrada oko Arene koje su građene u drugoj polovini 90ih izdizane kako bi se što manje zaranjalo u peskovito tlo.
Ali sve to nas ne sprečava da imamo normalan metro sa normalnim tunelima i na NBG-u, samo treba malo više para i mnogo više volje! :)
 
Evo nešto vezano za tlo na Novom Beogradu i kotama, deo teksta koji je retardinjo preneo iz nekog članka o Areni

,,KOTA 74

Za Novi Beograd je poznata građevinsko arhitektonska odrednica da se zbog podzemnih voda ne ide ispod kote 74. Veliki objekat Arene je iznad te kote ali mala sala, sa čijim postojanjem nije tako dobro upoznata šira javnost, je probila tu kotu za 6 metara.

Ta sala, koja se nalazi ispod južnog ulaza, namenjena je zagrevanju sportista na velikim takmičenjima i podhodnikom je povezana sa velikom dvoranom. Sa visinom od 9 metara i mogućom pojavom podzemnih voda ova sala je napravljena primenom posebnih tehničkih rešenja takozvanih "kada" i upotrebom nepropusnih betona."
 
@ SMEKSI

Hvala na informaciji :kk: jasno je da će se graditelji sresti sa podzemnim vodama na celoj trasi ,ali danas se to a i nekada uspešno rešava drenažom oko tunela ,a ako se naiđe baš na močvarno tlo toliko da krtica ne može da nastavi bušenje onda se koristi metoda zamrzavanja zemlje i nastavak bušenja upravo će se to rešenje primeniti u Amsterdamu,jedino to dosta podiže cenu ako baš bude cela trasa ali u Bg može da se dogodi na nekom mestu ali i ne mora zato se pre bušenja sondira cela trasa tako da se iznenađenja ne očekuju u velikoj meri :rolleyes:
 
Cena Linije 1 LRT-a u Beogradu od Ustaničke do Tvorničke procenjena na 550 miliona EUR (procena je iz 2007. godine, dakle pre finansijske krize). Đilas maltene jasno najavljuje da će u Beogradu biti laki metro, ali bar kaže da mora imati right-of-way dakle da bude nezavisan od ostalog saobraćaja:

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kazao je da nije važno da li je metro "lak ili težak" već da bi to trebalo da bude šinski sistem nezavisan od drugih sistema saobraćaja, koji bi garantovao udobnost i brzinu transporta.

On kaže da gradske vlasti intenzivno rade na tome da prvih rezultata, kada je reč o metrou, bude već sledeće godine. "Od dileme da li izgraditi 'laki' ili 'teški' metro, važnije da građani Beograda dobiju moderan i funkcionalni sistem, koji bi rasteretio saobraćajne gužve u gradu", rekao je Đilas.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=06&dd=24&nav_id=367726
 
Представљена студија „Могућност финансирања изградње прве линије београдског метроа”


Студија „Могућност финансирања изградње прве линије београдског метроа”, коју је урадио канадски тим стручњака компаније „SNC Lavalin”, представљена је данас у Скупштини града. Презентацији су присуствовали градоначелник Драган Ђилас, амбасадор Канаде Џон Морисон, градски секретар за саобраћај Драгољуб Ђаконовић, као и бројни стручњаци из Европске банке за обнову и развој и града Београда.

– Од доласка нове градске власти интензивно се бавимо решавањем проблема у саобраћају, који су се гомилали деценијама уназад. Поред изградње нових мостова и других инвестиција, једно од кључних улагања које током мандата можемо да урадимо или бар да започнемо јесте улагање у независни вискокапацитетни шински систем и градску железницу. Зато сви у граду интензивно радимо на томе да прве резултате развоја градске железнице осетимо већ следеће године, али и да прекинемо причу о типу метроа који ће се градити у главном граду, те да он не треба да се зове ни „лаки” нити „тешки”, већ београдски метро. Сви стручнаци су се сложили да тај систем мора да буде независни шински систем и да једино као такав гарантује редовност, квалитетан превоз људи и брзину. На састанцима са стручњацима из неколико земаља које смо до сада имали, важно је да дођемо до правих закључака, да сагледамо финансијске размере читавог пројекта и да заједно са републиком видимо шта је реално, те да као држава и град можемо да га финансирамо и урадимо – рекао је Драган Ђилас, изражавајући захвалност свима који су граду помогли да дође до великог броја квалитетних студија о будућем метроу.

Амбасадор Џон Морисон истакао је да је Канада увек била добар партнер нашој земљи и да ће учинити све да помогне да Београд добије модерну и развијену саобраћајну инфраструктуру.

Студија „Могућност финансирања изградње прве линије београдског метроа” заправо је донација ЕБРД нашем граду, а на тендеру за израду студије победила је компанија „SNC Lavalin”. Канадски стручњаци сматрају да је Београду потребан модеран, флексибилан, ефикасан и рентабилан шински систем, који би био прилагођен географској структури. Такође сматрају да би у финансирању изградње прве линије метроа, која би према Генералном урбанистичком плану требало да се протеже од Устаничке до Творничке улице у Земуну, било неопходно партнерство јавног и приватног сектора, с тим што би било реално да приватници у будућој инвестицији учествују са 30 до 35 одсто. Према грубим проценама, прва линија будућег метроа требало би да кошта нешто више од пола милијарде евра.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1349558

:bash:

Ja ne znam je l´ oni misle da smo debili ili sta. Kanadjani su uradili studiju polazeci od urbhanistiskog plana... dakle oni su u predvidjenim okvirima podzemnih i povrsinskih deonica smislili sta je najbolje i najisplatljivije, a kod nas je upravo teziste diskusije ne kako urbanisticki plan realizovati, vec kakav nam urbanisticki plan treba.

:notok: :notok: :bash: :bash:
 
Pa opet iz ovoga se može zaključiti da se ipak radi o klasičnom teškom Metrou jer ranije predloženi lrt niti je visokokapacitni,niti je garantovao brzinu i tačnost.i nezavisnost od saobraćaja tj.Bravo za konačno rešenje naziva Beogradski Metro!A to da će predlog uvažavati i geografsku strukturu je jasno na Nbg ili plitki tuneli(cut and cover)ili na stubove. Ali me izneđuje toliko interesovanje za finansiranje sada po prvi put od EBRD-a čak platili i studiju! to znači Evropi se ne propušta prilika da prodaju svoju opremu i vozove za Metro i sve prepuste Rusima rakoh ja ranije bilo bi super da jednu liniju grade Rusi ,drugu Francuzi, treću Nemci,četvrtu Kanađani au brate kakva gužva :gobb: :dil: :violina:samo nek počnu gradnju!
 
aman neka grade i Marsovci, baš me briga, samo da se pravi NEZAVISAN sistem. ako hoće laki metro, nega ga prave kao što je londonski DLR, ako hoće teški, nega ga prave kao ostatak sveta što je napravio
 
Problem je u tome što se laka železnica ("laki metro") po ceni opasno približava pravom metrou ako se radi sistem nezavistan od saobraćaja. Većina eksperata ne vidi razliku između ta dva (primer vam je linija 1 u Budimpešti čija su vozila približne veličine "lakog metroa", ali se smatra metro linijom.
 
Vrh