Šta je novo?

Metro

Sve što je rečeno u navedenom članku jasno govori da je to potpuno nezavisni visoko kapacitni sistem,tako da sada možemo govoriti o tome tunel stubovi tu i tamo zavisno od toga gde izlazi na most prema Nbg a onda dilema da li će biti fully automated ili sa pripremom,pa koji vozovi ,kapacitet,stanice izgled ,dubina ali ako počinje gradnja naredne godine to znači i da je već urađen projekat i da se razgovaralo o realizaciji jel ovo je bila izgleda studija o finansiranju nekog projekta metroa koji su i kanađani razmatrali :/
bilo kako bilo eto dobi ime Beogradski Metro!
 
Речи су јефтине а независни шински систем је скуп.

У чланку не пише за шта је процена 550 милиона. Сва је прилика да је то процена за ОНО што је у ГУП-у, а то НИЈЕ независан шински систем, него, како рече св. Брана, трамвај са великом шофершајбном. То је, иначе, оно за шта нам је продавана прича да кошта 400-450 милиона. Дакле, добили смо првих 25% сала а нисмо ни зинули о независном систему.

Једини постојећи пројекат независног шинског система јесте онај из 1976. Ови други се вероватно могу дорадити (боље речено урадити из почетка) али онда ће и цифре бити другачије. На пример још нам нико није нацртао тај летећи ћилим којим ће се прелетати преко кружног тока код Општине Нови Београд. А нисмо видели ни рендеринг црне рупе код Конгресног центра из које извиру шине и победоносно излазе на земљу. Мост преко којег ће ТО да пређе преко реке да не помињем - те биће спојен са Бранковим, те ипак низводно, те ипак узводно. Ма, ту негде ће да буде. Важно да ми израдимо студију и сазовемо конференцију за штампу, а ШТА ће да се гради... лако ћемо за то. Најбоље ништа.

То да Ђ. никада није мислио озбиљно за метро је било очигледно све време. ("Национални приоритет? Не знам ко вам је то рекао.")

Шта би свет радио без консултаната, пи-ар спинера, израђивача пауерпоинт презентација, "извршног талента"? Можда бисмо нешто и успели да изградимо пре него што стигну да нам објасне како ништа не разумемо...
 
"Studija mogućnosti finansiranja izgradnje" 1. linije, plaćena iz donacije

:D

EXTRA!

OK, napredak je što je na najvišem nivou utvrđeno da je donesena odluka da se iz upotrebe od sada izbacuju termini "laki metro" i "teški metro" i da se umesto njih uvodi nov termin "beogradski metro"!

Blago nama!
 
Jutros čuh da je zamenik gradonačelnika otputovao u Moskvu na poziv gradonačelnika Moskve(biće to poslovni forum na kome će se razgovarati i o metrou) pa da vidimo čija je poslednja :kafa: doduše bio sam sanjiv pa se nadam da sam dobro čuo,ali dobra je ova trka stranaca za Metro ,tako ćemo dobiti samo kvalitetniji Metro i povoljniji kredit a i vidi se da su tajkuni ili kako se to zove privatno-javno partnerstvo bacili oko, možda grešim ali mislim da je bolje da Metro bude većinskom državnom vlasništvu jedino to garantuje socijalnu cenu prevoza ,pa zar nije bolje da država od tog profita otplaćuje kredit po poznatoj kamati nego da narednih 27 godina plaća privatnicima skuplji interes, a ako je zaista tako veliki interes za finansiranje pa eto neka se rade sve tri četri linije od jednom i svaka neka bude pod drugim koncesionarem ,a prva neka bude državna ili neka ruska država bude koncesionar ili kanadska ili neka se da komercijalni prostor u metro stanicama kao i garažni privatnom interesu, za to nema logike da se država zadužuje,i još da podsetim da su 78. Beograđani dali samodoprinos za metro 200 milona dolara a potrošila država na tramvaj ,bez saglasnosti građana i da je red da im se to na neki način vrati kroz dobar Metro i razumnu cenu markice.Dobra stvar je što je solucija potpuno nezavisan šinski sistem i da je to konačno definisano kao BG Metro!A dobro bi bilo da se uvede i taksa za metro za sve koji registruju auto za bilo koju mamenu kao i za sve koji prijave boravak u BG, ne mogu ljudi konstantno da se doseljavaju u BG (ja sam jedan od njih) a da gradu bar simbolično ne plate da im omogući razvoj udobnog i brzog prevoza i na neki način destimuliše upotrebu auta za odlazak u grad na kafu!
 
Sta ja ne razumem, bas sam geldao nove metro-e iz metrowagonmash-a i pored najnovijeg model pise da je bio koncept za laki metro, ali po svemu i svim brojevima je bolji od starog modela koji je "teski metro", moze da primi vise putnika, iste je sirine i duzine itd... gde im je sad razlika i sta cini taj novi voz "lakog"...jeste da je laksi u kg-ima ali je i noviji proizvod i nije vise 100% od celika...pogledajte sami pa ako razumete nesta sta ja ne razumem objasnite.
Evo link sa nemacke vikipedije, na engleskoj nije tako lepo poredjano na desnoj strani i stari voz totalno fali.
http://de.wikipedia.org/wiki/Metrowagonmasch_81-740/741
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahnwagen_81-717/714

I btw. ja mislim da i ovaj novi nije dobar ako bi gradili metro jer je po mom ukusu i iskustvu zastareo i po dizajnu i po ergonomicnosti za putnike. Sistem za metro je skoro svugde automatiziran, vozac vise ne vozi stvarno nego dodaje gas kad treba da se podje i voz samo vozi i sam zna kad da koci itd... vozac samo nadgleda voznju i ulazak i izlazak putnika i zatvaranje vrata.
 
Ono što su Kanađani preporučili je nešto kao Vankuverski metro, SkyTrain (koji je neka varijanta lakog):

2d9aag9.jpg


Kao u Vankuveru
Beogradu je, po kapacitetut, potreban metro sličan onome koji ima kanadski grad Vankuver, smatraju kanadski stručnjaci. Metro u Vankuveru je dužine 18,5km, povezuje centar Vankuvera i međunarodni aerodrom. Prolazi kroz 2,5 km prokopanog tunela, 6,6 km usečenog-pokrivenog tunela i preko 7.5 km izdignutog vodećeg koloseka, a 1.9 km koloseka je u nivou zemlje. Ima 18 metro stanica.
http://www.blic.rs/beograd.php?id=98867
 
Da to je sve vrlo slično ali vagoni za teški metro su klasični ,teži zato što voze po železničkim šinama (kao beovoz) i imaju i treću šinu odakle se napajaju strujom,recimo kod Beovoza sa stropa(gornjeg dela tunela)zašta se rade i širi (prečnika) skuplji tuneli,i zato je potrebna potpuno nezavisna trasa tj.tuneli ili mostovi(stubovi) zašta se i BG odlučio kako izgleda,a LRT vozila su širi i dodatno ojačani tramvaji sa gornjim kontaktom za struju kao običan tramvaj,kraći su i uglavnom izloženiji spoljnjem uticaju(manje deonice u tunelima)pa su i obavezno klimatizovani ali ima i kombinacija za laku železnicu kao Beovoz vozila su EMU laki vozovi veoma slični metro vozovima sa kontaktom na gornjem delu u suštini stvar je izbora i cene i vuče i kapacitnosti i ptpune ili delimične nezavisnosti trase,eto toliko sam absolvirao za ove dve godine bavljenja priom o metrou,a možda nam se glasne i neki expert sa železnice :D A još da dodam da su najbolji vozovi za Metro Ruski dokazano trajni i sigurni najbrže ubrzavaju i staju sa i na stanice iako nisu neki lepotani mada novi modeli su vrlo savremeni,pa Nemački Siemens je opremio svaki drugi Metro u svetu pa i ovaj Washinngtonski koji je imao udes,pa Francuski Alstom itd.također, svaki treći Metro u svetu sa njihovim vozovima i naravno space look Japanski kod nas će biti oni koji daju pare ili Rusi ili Evropa!
 
2012":3ghhi1r1 je napisao(la):
Da to je sve vrlo slično ali vagoni za teški metro su klasični ,teži zato što voze po železničkim šinama (kao beovoz) i imaju i treću šinu odakle se napajaju strujom,recimo kod Beovoza sa stropa(gornjeg dela tunela)zašta se rade i širi (prečnika) skuplji tuneli,i zato je potrebna potpuno nezavisna trasa tj.tuneli ili mostovi(stubovi) zašta se i BG odlučio kako izgleda,a LRT vozila su širi i dodatno ojačani tramvaji sa gornjim kontaktom za struju kao običan tramvaj,kraći su i uglavnom izloženiji spoljnjem uticaju(manje deonice u tunelima)pa su i obavezno klimatizovani ali ima i kombinacija za laku železnicu kao Beovoz vozila su EMU laki vozovi veoma slični metro vozovima sa kontaktom na gornjem delu u suštini stvar je izbora i cene i vuče i kapacitnosti i ptpune ili delimične nezavisnosti trase,eto toliko sam absolvirao za ove dve godine bavljenja priom o metrou,a možda nam se glasne i neki expert sa železnice :D A još da dodam da su najbolji vozovi za Metro Ruski dokazano trajni i sigurni najbrže ubrzavaju i staju sa i na stanice iako nisu neki lepotani mada novi modeli su vrlo savremeni,pa Nemački Siemens je opremio svaki drugi Metro u svetu pa i ovaj Washinngtonski koji je imao udes,pa Francuski Alstom itd.također, svaki treći Metro u svetu sa njihovim vozovima i naravno space look Japanski kod nas će biti oni koji daju pare ili Rusi ili Evropa!
Ovi Metrowagonmash koji na nemackoj wikipediji pise da su kao laki su potpuno isti kao i teski metro samo nivji i moderniji ali ista sirina, kolosek, napajanje, brzina, cak veci kapacitet itd... ako si meni uopste odgovaro :) Znam sta je u principu razlika, samo sam pitao zbog tog specificnog...


Ono sa kanadom: Da, u kanadi gde su ulice siroke, pogledajte na google earthu kako tamo izgleda, pola kilometra od centra je vec sve kockasto sa velikim ulicama i svako ima kucu i auto, sigurno im netreba metro...kako mogu da uporede grad u severnoj americi sa gradom u evropi je iznad mene :bash:
 
Jedan detalj iz Đilasove izjave treba naglasiti "svi stručnjaci su se složili da Beogradu treba potpuno nezavisni šinski sistem" izgleda da je lrt evoluirao u teški metro(do sada se stručnjaci nisu slagali,to je novo!),a ovaj voz na slici je voz za metro a ne lrt i ono što videh o vancouver subway je teški metro podseća na liniju Beovoza od Pančevca do Zemuna pa ko želi da vidi kako to izgleda neka se ukrca kod Vuka i provoza!a kako najavljuju pravi ugođaj će biti narednog leta kada proradi prva linija modernizovane gradske železnice(već video da se radi na prugama na stanici Nbg tj.bila neka mašina za podizanje pragova već tri dana :/
 
Na UrbanRail.Net ima puno dobrih slika o Vancouver Subway(metro) ali ja ne umem da ih postavim ovde :(
 
ma najbitnije je da bude nezavisan sitem. posle se to lako da unaprediti
inače bih promenio plan za drugu liniju metroa, koju bih stavio da ide od Dorćola do Autokomande preko Prokopa, a ona treća od Banovog brda do Arene neka ostane
 
@jOHNNYLEE

Thanks ,za slike

:kk: Može i varijanta Dorćol -Skipština-Slavija.mislim da ljudima sa B.Brda gde i ja živim više odgovara da dođu na Slaviju pa Skupštinu do Dorćola ,tramvaj 12,autobus 23 su najopterećenije što se Brda tiče.na Autokomandu ređe se ide bar dok ne neprave Delta Planet :rolleyes:a i treba voditi računa kad proradi Prokop putnici će želeti brzu vezu do centra i nazad što bi trebala biti linija M2
 
Ako preldložena kanadska studija Metroa izgleda kao u Vankuveru onda je ok , pa mislim očekivali smo da će na Nbg biti na stubovima a onda se može i povezati sa Beovoz linijom vrlo lako,a u starom gradu on mora ići podzemno ali je nepoznanica da li će od Ustaničke do Vuka biti stubovi iznad Bulevara ili usečeni(ušančeni)(najbolj cut and cover) tunel koji bi bio nadkriven pa pre Vuka se spusti dublje ,pa dalje tunelom,kao i M2 do Brda da li će izlaziti iz tunela kod Sajma pa na stubove do ulazka u tunel na B.brdu ili kod novog mosta kod Ade ima puno nepoznanica ali,vreme je da grad izađe sa prezentacijom građanima da bi mogli i da daju predloge i primedbe a ne da se to na jesen predloži kao definitivno rešenje skupštini grada bez uvida i mišljenja građana!
 
E pogledao sam na you tube ,vancuver sky train metro zaista je super vozovi su automatizovani(bez vozača,nema štrajka ;) a idu jako brzo nema nigde ukrštanja sa bilo kakvim drugim saobraćajem ,zaista nije loše!
 
Само да приметим да мислим да није тако лако изводљиво да се на једном саграђени лаки метро
(макар и са потпуно независном трасом), после поставе тешке композиције, јер су вероватно различити успони које један, односно други, може да савлада.

Обрнута ствар (тешки метро у лаки) се ради, за дивно чудо :)
 
U Vankuveru koliko sam stigao da pročitam je zapravo u osnovi Francuska VAL tehnologija koja je evoluirala u teški Metro za potrebe Vankuvera ,ako se u BG postavi identičan sistem kao u Vankuveru nemam ništa protiv a to da se od lrt-a kasnije pravi teški Metro koštalo bi više ne go odmah da se radi.
 
Ne znam da li gledamo istu sliku, ali ja vidim na svakoj slici da se kompozicija sastoji od dva vagona. Ljudi pa dupla sedmica je stalno puna, a da ne pričam tek o drugom prevozu koji povezuje relacije na prvoj liniji metroa. Upoređivati Beograd i Vankuver je van pameti.
 
^^^ To je i mene zabrinulo. Teško mi je da zamislim uspešan sistem u Beogradu bez bar 5 kompozicija.

Ako laki metro omogućava to, onda super.
 
@shmeksi,@ACR

Video sam na slici i sa četri dela kompozicije ,ali ono što mi se dopalo je potpuno nezavisna trasa ,vozovi idu na 2 minuta u špicevima i brzina ,nije mi se dopalo to što su vagoni uži nego klasičan Metro ,u BG bi to bio problem, i kako obezbediti tolike otvorene stanice od vremenskih uslova ,znači putnicu čekaju vani i na -20 i +40 i košavi ,a i od vandalizma na stanicama a posebno ispod gde je ulazni deo(primer stanica Beovoza Nbg) pa ,da li će se i u Bulevaru Đ.na Nbg pojaviti neko novo kartonsko naselje,loženje vatri pored stubova,garfiti,obračuni uličnih bandi,možda preterah ali me stanica Beovoz na Nbg baca u očaj!
 
shmeksi":2zot8yjv je napisao(la):
Ne znam da li gledamo istu sliku, ali ja vidim na svakoj slici da se kompozicija sastoji od dva vagona. Ljudi pa dupla sedmica je stalno puna, a da ne pričam tek o drugom prevozu koji povezuje relacije na prvoj liniji metroa. Upoređivati Beograd i Vankuver je van pameti.
Bash to i ja mislim...

MareCar":2zot8yjv je napisao(la):
Ono sa kanadom: Da, u kanadi gde su ulice siroke, pogledajte na google earthu kako tamo izgleda, pola kilometra od centra je vec sve kockasto sa velikim ulicama i svako ima kucu i auto, sigurno im netreba metro...kako mogu da uporede grad u severnoj americi sa gradom u evropi je iznad mene :bash:
 
Vrh