Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467239#p467239:3oiec8di je napisao(la):
Drakche » Pon Jul 24, 2017 8:01 am[/url]":3oiec8di]Ovo sa kruznom linijom oko grada je genijalno resenje. Mnogi bi gradovi sa vec razvijenim metro sistemom takvu liniju rado imali, jer je koncept da se putuje s jedne periferije na drugu, kroz centar, sa presedanjima, postao nocna mora za one koji zive u uzem delu grada i obrnuto.

Misliš kao Moskva.

index.php
 
Evo ideje: navući Kineze da s velikim popustom i kreditom na 100 godina bez kamate, naprave ovaj monorejl upravo na toj kružnoj liniji. Naš jedini uslov, da upravljaju istim prvih 50 godina, dok se mi ne upristojimo. Vin-vin kombinacija! :D
 
Pa nismo mi bas za monorejl pogotovo ne kruzna linija koja bi presecala brdovit teren.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467311#p467311:3mksrzfp je napisao(la):
Igor » 24 Jul 2017, 16:22[/url]":3mksrzfp]Pa nismo mi bas za monorejl pogotovo ne kruzna linija koja bi presecala brdovit teren.

Monorail je idealan za gradove koji se nalaze na teškom geografskom području ali u istoj ravni, npr. u dolini. Wuppertal ima više od sto godina takav vid saobraćaja a grad je bukvalno razvučen po dolini reke Wupper, a tako ide i monorail:

media-nor14695.jpg
 
Nisam ni ja vatreni ljubitelj istog, ali zato mislim da bi na ovakvoj kružnici baš imao smisla. Jeste da smo i brdoviti, ali verujem da se ovo može provući, uz par tunelčića. I kad već spinujem, jedna linija aerodrom <> ikea trasom uz autoput bi bila sjajna! :)
 
Zamisli sledeću situaciju , hipotetički. Imamo monorail , i ja recimo oću sa njih iz Braće Jerković na Banjicu , a on saobraća samo u suprotnom smeru. Šta misliš , za šta ću pre da se odlučim , za kruženje ili vožnju autobusom?
 
Žika":1o8mg4v5 je napisao(la):
Misliš kao Moskva.

ziko, ako znas vise o tome zamolio bih te da podelis sa nama, cini mi se zanimljivo.. ako sam dobro prebrojao na mapi metro linije u moskvi na uskupno 17 mesta seku reke. da li znas koliko od toga su tuneli a koliko mostovi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467362#p467362:3o0thlhz je napisao(la):
razgradjevinar » 25 Jul 2017, 00:46[/url]":3o0thlhz]
Žika":3o0thlhz je napisao(la):
Misliš kao Moskva.

ziko, ako znas vise o tome zamolio bih te da podelis sa nama, cini mi se zanimljivo.. ako sam dobro prebrojao na mapi metro linije u moskvi na uskupno 17 mesta seku reke. da li znas koliko od toga su tuneli a koliko mostovi?

Uglavnom je većina rečnih prelaza podzemno. Bar koliko sam razumeo čitajući Metro 2033 od Gluhovskog :D

Jedan drugi veliki grad sa železničkim prstenom je Berlin gde upravo sedim u S-Bahnu. Cela deonica je nadzemna i sjajna stvar pošto vezuje praktično sve bitne pravce bez da se guraš po unutargradskim linijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467395#p467395:235zu528 je napisao(la):
Siniša » 25 Jul 2017, 10:52[/url]":235zu528]Ima više gradova koji imaju kružne linije, kao Tokyo sa čuvenom Yamanote linijom, linijom koja preveze najviše putnika na svetu.
Najzad, evo stranice sa listom svih kružnih linija i njihovih vrsta.

http://mic-ro.com/metro/metrorings.html

Sjajan resurs - hvala! Taman da se razonodim na pauzi :kafa: :kk:
 
Postoji anegdota za tu čuvenu braon kružnu liniju u Moskvi.

Staljinova šoljica kafe

U posleratnim godinama, moskovski metro se granao, a tada je izgrađena je i kružna linija ("kaljcevaja"), koja ima oblik prstena i povezuje sve ostale linije u dužini od 20 kilometara. Ona je jedina koja ne vodi ka centru grada.

Za izgradnju kružne linije i danas postoji legenda, koja kaže da je ideja o toj liniji došla prilikom predstavljanja čitavog plana o metrou Staljinu.
Nakon što su ga arhitekte upitali da li je zadovoljan planom on je navodno na sredinu mape stavio šolju kafe i izašao. Na tom mestu je ostala mrlja od kafe u obliku kruga, a arhitekte su to shvatile kao znak od genija i prionuli na izgradnju kružne linije.

Ta priča se naravno može pripisati Staljinovom kultu ličnosti, ali ipak kružna linija je na svim kartama metroa obojena braon bojom.

Svojevremeno je takođe bila izložena teorija o tome da 12 stanica kružne linije predstavljaju 12 znakova zodijaka i da je osnova same sheme metroa astrološka karta grofa Jakova Brjusa, kojom se u svoje vreme oduševljavao Staljin.

:D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467462#p467462:cca1sqc4 je napisao(la):
markomarko » 25 Jul 2017, 20:53[/url]":cca1sqc4]ovaj monorejl je super
wuppertal-68579-9737884.jpg


a i jeftin je za izgradnju i odrzavanje....

Mogao si reći da je u pitanju jedina nesreća sa smrtnim ishodom a mogao si i da napišeš da je uzrok te nesreće isključivo ljudski faktor i to zato što su posle rekonstrukcije sporne deonice zaboravili da skinu neku vrstu blokatora sa šine. Narednog jutra je prva kompozicija tako u punoj brzini naletela pravo na taj blokator i desilo se to što se desilo.
 
Isto mesto je u pitanju gradic Wuppertal. Kran na kamionu je zakacio konstrukciju
1280px-Wuppertaler_Schwebebahn_Unfall_20080805_0015.jpg
 
Naravno monorail i slicne visece varijante su za manja mesta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467468#p467468:6xf6mxmv je napisao(la):
Igor » 25 Jul 2017, 21:19[/url]":6xf6mxmv]Naravno monorail i slicne visece varijante su za mala mesta.

U Srbiji praktično i da nema naselja kojim odgovaraja profil za viseću železnicu, možda Užice ali to je to.

@Igor - ne bi zvao mesto koje je veće od Novog Sada gradićem :vops:
 
Wuppertal je 17ti nemacki grad po velicini sa populacijom od 358 000 stanovnika, dakle kao Novi Sad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467467#p467467:2h3pskw1 je napisao(la):
spatiotecte » 25 Jul 2017 08:18 pm[/url]":2h3pskw1]Beogradu ne treba Monorail vec klasicni metro.

Uz napomenu da su zapadni i severni Beograd (nbgd i chachacha) prikladniji za neki podignut sistem ka sto je londonski DLR zbog podzemnih voda. Tj jedino tako nesto ima smisla, a zahvaljujuci postojecim sirokim bulevarima takvo resenje ne bi nikome smetalo.

dlr-transport-london-docklands-light-railway-modern-city-public-48843268.jpg


i Bangkok skytrain:
Bangkok_Skytrain.jpg
 
Kad smo vec kod londonskog DLR-a - Izgradnja je finansirana od strane London Docklands Development Corporation. Korporacija se finansirala od ustupanja gradjevinskog zemljista privatnim investitorima, i taj novac je investiran u izgradnju infrastrukture tog zapustenog podrucja ukljucujuci i laku zeleznicu.

U stvari, da budemo precizniji - korporacija je otkupljivala zapustene placeve napustenih industrijskih postrojenja, a posle ih prodavala kao uredjene gradjevinske placeve sa infrastrukturom i od te razlike u vrednosti se finansirala i finansirala tu infrastrukturu. Veoma dobar model, po mom misljenju!

sos: https://books.google.rs/books?id=cV...Development Corporation dlr financing&f=false
 
Beogradu treba i monorail i klasični metro. Svaki simstem ima svoju svrhu, tako metro treba da pokriva glavne najopterećenije pravce, dok monorail pokriva manje opterećene, tangentualne i periferne pravce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467686#p467686:16hbkr7v je napisao(la):
Siniša » 26 Jul 2017, 23:17[/url]":16hbkr7v]Beogradu treba i monorail i klasični metro. Svaki simstem ima svoju svrhu, tako metro treba da pokriva glavne najopterećenije pravce, dok monorail pokriva manje opterećene, tangentualne i periferne pravce.

Apsolutno,

trebalo bi razmotriti sve opcije. Autoput je npr. dušu dao za Metrobus kao u Istanbulu :D
 
to za monorail i metro je kao u moskvi, tamo ima jedna monorail linija, al mislim da se ne bi lepo uklopio u grad monorail, mozda kroz bgd na vodi, city skyline i tako modernije projekte, al ni na novom beogradu mi ne bi nesto lepo izgledao, a sto se tice funkcionalnosti, naizgled je ista, jer odvaja po nivou saobracaj, ali monorail kao na onim slikama moze da zablokira neka dizalica na primer, a i moze da padne, a metro ne, moze da izleti iz sina, ali to je manje opasno od pada kolko ja znam
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467753#p467753:c9q3iex1 je napisao(la):
maxasrbenda » 27 Jul 2017 09:58 am[/url]":c9q3iex1]to za monorail i metro je kao u moskvi, tamo ima jedna monorail linija, al mislim da se ne bi lepo uklopio u grad monorail, mozda kroz bgd na vodi, city skyline i tako modernije projekte, al ni na novom beogradu mi ne bi nesto lepo izgledao, a sto se tice funkcionalnosti, naizgled je ista, jer odvaja po nivou saobracaj, ali monorail kao na onim slikama moze da zablokira neka dizalica na primer, a i moze da padne, a metro ne, moze da izleti iz sina, ali to je manje opasno od pada kolko ja znam

Zbog tog 'visenja' vozila su manja, brzine su manje pa je i kapacitet znatno manji. Troskovi odrzavanja veliki za mali kapacitet - zato nigde to nije zazivelo osim u izuzetnim situacijama gde je topografija bas nezgodna. Iscitajte malo wikipediju na temu monoraila i svih drugih gondola, ali je ovo sustina.
 
Vrh