Šta je novo?

Metro

Konstanta skoro svih planova je bila da metro ne ulazi u Zemun. Za Zemun je važnije da metro prođe kroz centar i vodi negde malo dublje u njega, do Galenike ili železničke stanice, od centra Zemuna ništa nikad neće biti bolje od 706.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465622#p465622:1vex4zgv je napisao(la):
RioBL » July 15th, 2017, 6:58 am[/url]":1vex4zgv]

Od 3 prikazana pravca prelaska metroa preko (ispod) autoputa, pravac 2 je najlosiji.

Pravci 1 i 3 su odavno "utabani" saobracajni koridori kojim se krece veliki broj autobusa, tramvaja i automobila. Postavljanje metroa na neki od ova dva pravca donosi vise prednosti.
a) povecava se kapacitet postojeceg putnog pravca
b) otvara se mogucnost smanjenja opterecenja postojecih sredstava javnog prevoza i smanjenja broja automobila na ovim pravcima
c) putni pravci se ne mjjenjaju
d) ostvaruje se veza sa krajnjim odredistima u pravoj liniji (citaj - jeftinijoj trasi)
e) ostvaruje se mogucnost transfera i po pravcu i po saobracajnom sredstvu (Mostar i Autokomanda su saobracajni habovi)

S druge strane pravac 2 (Slavija - KCS - Prokop) je slijepa ulica koja zavrsava na Prokopu. OSIM ako se ne izvrsi skretanje trase poslije Prokopa na pravce 1 ili 3. sto dize cijenu u odnosu na moguce trase u pravoj liniji (pravci 1 i 3). ILI se trasa produzi u pravcu ispod suma i parkova Dedinja i Topcidera sto je opet ekonomski suicid.

Metro na koridoru 2 je zamisljen za neka druga vremena u kojima je Prokop velika stanica sa velikim brojem putnika a Kuca Cveca mesto hodocasca miliona jugoslovena. Na zalost ta vremena nisu dosla i treba realnosti pogledati u oci.
file.php

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465623#p465623:1vex4zgv je napisao(la):
laki72 » July 15th, 2017, 7:04 am[/url]":1vex4zgv]Zapravo, problem je sto suvise zumiras kad koristis google map...
Probaj sagledati siiru sliku (i metaforicki i bukvalno). ;)

Ako neko hoće da vidi , on će to i da vidi. Kako vidi VMA , Braće Jerković , Kumodraž , Sajam , Banovo brdo , Cerak , Žarkovo ... , isto tamo može da vidi Lisičji potok , Stari Košutnjak , Kanarevo brdo , Miljakovac , Kneževac , Vidikovac , Labudovo brdo , Petlovo brdo ...
 
Najbze i naj jeftinije do prve Bg metro linije :
je na pravcu
Ada Huja - Vuk- Franš- Prokop
Jeste kratko al bi bilo i slatko :D

Razlog :
zato što 80 % radova i objekata vec je davno davno završeno i to
-Nezavisna trasa od regionalne i medjunarodne pruge
-Posebna cev sa šinama davno napravaljena i napuštena
-Započet otvoreni ukop na otvorenom delu trase ka Adi postoji a davno napušten
-Izuzetno kratka deonica za ,, doradu,,
- Na tako kratkoj trasi , jedna garnitura bi bila dovoljna za održavanje prve metro linije

Sad kada bi kupili prvu metro garnituru taman dok stigne... radovi za ovo dovršavanje bi bili gotovi :sesir:
 
slucajno ili namerno ode ti preko Taša
umesto preko Vuka do Prokopa
a za za tu naj jednostavniju, naj jeftiniju, i najbržu ... prvu liniju koja moze da se kasnije nadogradjuje :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465636#p465636:22xrpvxk je napisao(la):
Дошљак » Sat Jul 15, 2017 9:07 am[/url]":22xrpvxk]Иначе трећа локација, на Аутокоманди ако би ишла испод земље морала би да буде веома дубоко, испод Дедињског тунела, али и испод аутопута испод којег мислим да је велики канализациони колектор, а сигуран сам да је ту целом дужином зазидани Мокролушки поток, као и на Мостару.

Mislim da ne mora. Mogao bi da se koristi tramvajski nadvoznjak a da se tramvaj prebaci na mjesto neke od kolovoznih traka...

 
boca-ica":2q9n7d0d je napisao(la):
slucajno ili namerno ode ti preko Taša
umesto preko Vuka do Prokopa
a za za tu naj jednostavniju, naj jeftiniju, i najbržu ... prvu liniju koja moze da se kasnije nadogradjuje :roll:
Namerno. Jedna varijanta je Slavija-Pravni-Starine Novaka/27. marta-Pioni-Pančevački most, a druga je Slavija-Skupština-Takovska/27. marta-ŽS Beograd Dunav-Pančevački most. Druga varijanta bi još približila crvenu liniju užem centru.

1_166681932_zzz.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465693#p465693:3v0f0urp je napisao(la):
RioBL » July 15th, 2017, 6:43 pm[/url]":3v0f0urp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465636#p465636:3v0f0urp je napisao(la):
Дошљак » Sat Jul 15, 2017 9:07 am[/url]":3v0f0urp]Иначе трећа локација, на Аутокоманди ако би ишла испод земље морала би да буде веома дубоко, испод Дедињског тунела, али и испод аутопута испод којег мислим да је велики канализациони колектор, а сигуран сам да је ту целом дужином зазидани Мокролушки поток, као и на Мостару.

Mislim da ne mora. Mogao bi da se koristi tramvajski nadvoznjak a da se tramvaj prebaci na mjesto neke od kolovoznih traka...


file.php
I ovako zna da bude "kolaps" na potezu od Male do Velike Autokomande , a ti bi još da tramvaj tu uglaviš. :roll:
 
Ne, nego da uglavim metro.

P.S.
ako ce metro voz ovu dionicu da predje za 10 sekundi onda kolapsa nece ni biti. To i jeste cilj.
 
:roll: Ako će metro da preće za deset sekundi , a tramvaj da se ostavi da se zaglavi na drumskom delu , i da pravi dodatni kolaps , je******** rabotu.
 
Рио без увреде, али неке локације мораш сагледати уживо, да видиш како функционишу, куда се крећу људи пешке, куда колима и јавним превозом. Тај независни део трамвајске пруге од Ветеринарског факултета до Аутокоманде је можда једина добра и до некле функционална деоница целог тог монструма-петље. Ево ја бих те радо провео кроз многе делове града ако дођеш у Београд, саобраћајна чворишта, насеља :)
 
Ono sto je sigurno je da treba da postoji jedna metro linija koja ce da spoji centar zemuna i kraj Bulevara Kralja Aleksandra, ta linija je uvek postojala u metro planovima jos pre 35 godina i ovo je prvi put da je nema na spisku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465622#p465622:lll2o9tk je napisao(la):
RioBL » July 15th, 2017, 6:58 am[/url]":lll2o9tk]

Od 3 prikazana pravca prelaska metroa preko (ispod) autoputa, pravac 2 je najlosiji.

Pravci 1 i 3 su odavno "utabani" saobracajni koridori kojim se krece veliki broj autobusa, tramvaja i automobila. Postavljanje metroa na neki od ova dva pravca donosi vise prednosti.
a) povecava se kapacitet postojeceg putnog pravca
b) otvara se mogucnost smanjenja opterecenja postojecih sredstava javnog prevoza i smanjenja broja automobila na ovim pravcima
c) putni pravci se ne mjjenjaju
d) ostvaruje se veza sa krajnjim odredistima u pravoj liniji (citaj - jeftinijoj trasi)
e) ostvaruje se mogucnost transfera i po pravcu i po saobracajnom sredstvu (Mostar i Autokomanda su saobracajni habovi)
Не могу да нађем твој пост, па сам исекао из Солевог цитата, али морам да те исправим неке ствари:
а) Метро не повећава се капацитет самог пута, али се повећава капацитет транспортног коридора и квалитет јавног, и само јавног транспорта на истом. Да ли ће се повећати капацитет и квалитет бициклистичке и пешачке инфраструктуре, зависи од пренамене простора. Капацитет и квалитет аутомобилског транспорта се неће повећати ни побољшати чак ни ако се тротоаи потпуно укину у корист аутомобила.
б) Оптерећење површинског јавног превоза би се смањило, опет уз строги услов изградње у не предугом року дуге линије, добро везане за градске садржаје и саобраћајна чворишта. Аутомобилски саобраћај би се дугорочно ако и само ако би се након градње метро-а знатно смањили и улични и паркинг простор у централним деловима града намењени аутомобилима.
ц) Може и не мора да буде предност. Натрпаност превише јавног превоза у две постојеће улице је такође последица лошег планирања. Друмска веза Славија-Делиградска - Прокоп би требало бити шанса да се грешка исправи. Рецимо, са Дедиња и из Раковице би се добила знатно бржа и поузданија веза јавним превозом ка Славији.
д) Та предност праве линије важи за правац ка Вождовцу, али не и ка Чукарици. Чукарица има могућност да има врло квалитетан брз јавни превоз у подножју Теразијског гребена, у зависности у којој мери би се користио садашњи железнички коридор за јавни превоз, али не и по врху. Ту у великој мери иде на руку кружење Сајам-Прокоп-Клинички центар-Славија-Теразије, у смислу везе доста важних локација и чворишта.
е) Аутокоманда јесте саобраћајни "хаб", али је Мостар то у мањој мери од Сајма. Разлог је што низ врло оптерећених линија, 74, 88, 493, 511, 860, возови ка Ваљеву и Великој Плани само транзитирају туда. Мостар је замишљен као "аутомобилски сан", те стога и тако лоше игра улогу чворишта јавног превоза.

Е сад, није на месту да на силу омаловажаваш сво ово лудило које се спроводи око Прокопа. То је јасно сваком обавештеном и слободномислећем. Ево, сада када имају инфрструктуру, зашто нису продужили пар аутобуских линија? Ево, 78 би да пресече преко Прокопа уместо кроз радове у Булевару ослобођења био бржи и функционалнији, па скидају са Прокопа одавно планирани метро, лудило...

А везано за Главну железничку, Ден Хаг и Амстердам имају по две најважније железничке станице са подељеним улогама, а има и по многим другим великим градовима Европе и Далеког истока. Мислим да би и ти требао да се прикључиш нашој кампањи промовисања предности два чвора, а да на Прокопу критику фокусираш на сулудо економско-техничко-политичко окружење, уз уздржавање од сукоба са политичариа.

Ја сам никада нисам доживео до сада време када се сва техничка, економска, научна критика толико омаловажава као данас, и то све више и јаче. У овим временима су људи у Републици Србији постали јако параноични, треба водити рачуна о реду речи у реченици. Можда се у Републици Српској мало слободније дише, па се изненадиш на реакцију при изношењу слободног става. Веруј ми, пре 5 година живот није био сјајан, али на овакво омаловажавање, које ти данас доживљаваш на овом форуму ниси могао да наиђеш тако лако.
 


Uporno gledam ovaj snimak i ne kapiram gde je onaj koji je projektovao ove metro tunele ispod Prokopa mislio da ide dalje nakon što pređe autoput. Ok jasno je da bi metro taj deo bio na nadvožnjaku i to je ok. Ali šta se dešava kada se dođe do brda na kome leži KCS? Ako se nastavi pod istim uglom, ''udara'' se u temelje KCS koji su, koliko ja znam, prilično duboki jer taj kompleks ima 2 nivoa ispod zemlje i uz to i podzemno sklonište. A s druge strane nadvožnjak ne može previše da se spušta kako se približava brdu jer će onda da smeta autoputu.

Isto tako, ako bi pri izlazu iz Prokopa nadvožnjak išao malo udesno, opet bi ''udarao'' u temelje ove vojno-bolničke zgrade (zaboravih joj ime) direktno prekoputa Steco-a (na slici skroz levo), koja je još niže na padini nego zgrada GAK-a. I onda kao jedina tačka ulaska u brdo jedino ostaje prostor između njih samo što i taj put vodi u temelje Klinike za ortopediju koja se nalazi odma pored zgrade KCS (na slici levo od KCS).

Tako da ili ja propuštam nešto ili je ovo još jedan u nizu promašaja kod Prokopa. Ako ne čak i najveći. Ako negde grešim slobodno nek me neko ispravi. Ali ja stvarno ne vidim gde će taj nadvožnjak nakon autoputa. Odnosno gde će tunel koji će se nadovezivati na njega.
 
Bendere ne brini metro bi prosao ispod temelja KBC bez problema, pa postoje ljudi koji su tu racunali.
 
Ja stvarno ne vidim kako. Ako misliš na zgradu KCS, to znači da prvo treba da prođe tik ispod zgrade GAKa (za koju ne znam koliko su joj duboki temelji i podrumi) a onda je čeka i podzemni prostor samog KCS. Evo gledam paralelno i Bing Birds eye i Guglov Street View na tom mestu i ne mogu da zamislim nadvožnjak koji uspeva da se ''provuče'' i iznad autoputa i ispod zgrade GAKa. Naravno jedno je odokativno gledanje na mapama a drugo precizna merenja. Ali evo neko da me pita iz ove perspektive, mogao bih da se zakunem da će biti tesno sve i da zgrade nemaju temelje. A kamoli sa temeljima, koji idu ko zna koliko metara u dubinu.

Jedino što mi ima smisla je da uđe tu između GAKa i sive kockaste zgrade, i da prolazi ispod Klinike za ortopediju. Mada bi i onda sve bilo baš blizu napakovano. E sad, ako bi se ta klinika i ova mala P+2 zgrada pored srušile i jednog dana prebacila u glavnu zgradu KCS, onda bi bila druga priča. Ali ko zna kad će to biti.
 
Nece biti problem jer su kasete za metro kod Prokopa na mnogo nizoj visinskoj koti nego KBC i GAK koji si mnogo visi ali ne mozes da vidis tu razliku jer ti se cini da su oba brda slicne visine.
Da postoji problem znalo bi se to odavno.
Samo ti se cini iz pticje perspektive u Bingu i Street view da ce tunel koji sledi nadvoznjak udariti u temelje Bolnickih zgrada.
 
Ok, verujem da si u pravu. Usput, po tim starim planovima koji predviđaju prolazak kroz kasete u Prokopu, gde bi tačno bila tačka ulaska u brdo? Kod GAKa pa baš ispod njega i KCS, ili desno od njih, na ovom delu između GAKa i sive kockaste zgrade (skroz levo na slici)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465738#p465738:24hcsm4g je napisao(la):
spatiotecte » 15 Jul 2017 09:27 pm[/url]":24hcsm4g]

Ovo je bio predhodni plan.

Cekaj, da li ovo znaci da izrada nove izdignute raskrsnice iznad autoputa po najnovijim planovima cini iskoriscenje postojece metro kasete nemogicim?!

Inace, mnogo filozofirate - na ovom kao usvojenom smart planu fali treca linija blokovi-most na adi-prokop-kcs-slavija i sve se lepo sklapa....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465694#p465694:29qga3jt je napisao(la):
Arnorian » 15 Jul 2017, 17:45[/url]":29qga3jt]
boca-ica":29qga3jt je napisao(la):
slucajno ili namerno ode ti preko Taša
umesto preko Vuka do Prokopa
a za za tu naj jednostavniju, naj jeftiniju, i najbržu ... prvu liniju koja moze da se kasnije nadogradjuje :roll:
Namerno. Jedna varijanta je Slavija-Pravni-Starine Novaka/27. marta-Pioni-Pančevački most, a druga je Slavija-Skupština-Takovska/27. marta-ŽS Beograd Dunav-Pančevački most. Druga varijanta bi još približila crvenu liniju užem centru.

1_166681932_zzz.jpg

Interesantno rzmišljsnje, ali ova ideja rešava samo unutašnji transport. Gde su neophodni krajnji terminusi metroa sa parkinzima , motelima, spoljnim aut. stanicama i drugim sadržajuma koji svaki metro treba da ima. Aerodrom, Borča?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465950#p465950:2sbjs7vp je napisao(la):
markomarko » 17 Jul 2017 12:04 pm[/url]":2sbjs7vp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465738#p465738:2sbjs7vp je napisao(la):
spatiotecte » 15 Jul 2017 09:27 pm[/url]":2sbjs7vp]

Ovo je bio predhodni plan.

Cekaj, da li ovo znaci da izrada nove izdignute raskrsnice iznad autoputa po najnovijim planovima cini iskoriscenje postojece metro kasete nemogicim?!

Ne cini novi plan za metro postojece kasete nemogucim vec beskorisnim posto nijedna metro linija ne prolazi kroz prokop po novom planu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465962#p465962:em8r9ndi je napisao(la):
svsavic » 17 Jul 2017 12:39 pm[/url]":em8r9ndi]
Interesantno rzmišljsnje, ali ova ideja rešava samo unutašnji transport. Gde su neophodni krajnji terminusi metroa sa parkinzima , motelima, spoljnim aut. stanicama i drugim sadržajuma koji svaki metro treba da ima. Aerodrom, Borča?
Nastavak žute linije do aerodroma preko Surčina. Borča (niz Zrenjaninski put) kao deo Bg:Voza, sa stanicama P. most, Vuk i K. par. Deo istog sistema i ŽS NBg-Borča, sa dupliranjem koloseka. Spajanje te dve linije u celinu koliko omogućava kapacitet Prokopa.

Ima mesta za sabirne stanice prigradskog autobusa i Park & Ride na više mesta, na primer ŽS Zemun, Petrlovo brdo, ugao Vojislava Ilića i Mokroluške. Potencijalno produženje žute linije do raskrsnice obilaznice i Avalskog puta.
 
Vrh