[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465644#p465644:lgefrw0w je napisao(la):
zidar » 15 Jul 2017 10:05 am[/url]":lgefrw0w]Metro moze da se provuce bukvalno bilo kuda, to i jeste poenta metroa. E sad, neka je trasa jednostavnija a neka kompleksnija, neka jeftinija a neka skuplja itd
Po meni nije problem to sto trasa metroa ide kroz Bnv, pa ako ce vec da se urbanizuje toliki komad grada u samom centru i treba da ga metro opsluzuje.
Problem je u tome sto je zemljiste BnV otudjeno od gradjana i poklonjeno bez nadoknade fantomskim investitorima koji ce da ubiraju kajmak a gradjani i njihova deca da se zaduze kako bi im doterali metro, i to po gradskom zemljistu uz samu ivicu BnV.
Isto vazi i za luku, uskoro i za hipodrom.
E tu je problem, a da li ce trasa ici Makenzijevom ili bulevarom, pa skrenuti malo desno ili malo levo, oko toga mozemo da diskutujemo, pa da se slozimo, pa da se za to zalazemo, i na kraju mozda i da ispadne po nasem. A u medjuvremenu ce arapi i njihovi domaci mesetari i dalje da se slade nasim trudom i dugom.
A jos jedna stvar je da imamo sinske koridore koji trunu prazni (Dedinjski tunel, most na Adi) i silne projekte za automobilske saobracajnice umesto za metro (UMP, tunel ispod centra, novi most na Savi).
A sta bi bilo kada bi se koridori iskoristili a automobilski projekti promenili u metro? Jer jelte, metro moze da brze i efikasnije preveze visestruko vise putnika nego i 6 automobilskih traka
Dobili bismo
koridor kroz centar NBGD - Novi most - tunel i
transverzalu NBGD - most na Adi - Autokomanda. Uz metro/zeleznicki koridor Savska-Sajam i postojece tunele bg:voza eto nama fantasticnog metro sistema. Jedna osovina sever-jug, dve osovine istok zapad, maksimalno iskoriscena infrastruktura. Opsluzene sve zeleznicke stanice i gradjevinska zemljista.
A onda mozemo da povucemo i dijagonalu Centar-KCS-Prokop-Autokomanda i eto miline.
O kruznoj liniji umesto SMT-a ne smem ni da sanjam.
Evo jednog prikaza mesavine najboljih ideja iz plana iz 1974 + UMP/SMT + par pikanterija
Zidarev plan linija je izuzetan ali, na žalost izuzetno skup i jako dugo neprimenljiv, u našim ekonomskim prilikama. Sa druge strane ovaj plan sa 2 linije, sa koim je Mali izašao, toliko je loš (u obe linije, kao i sa prioritetima za nihovu izgradnju), da treba učiniti određeni pritisak preko ovog portala (koji neki od gradskih ’’glavešina’’ očigledno čitaju), da se ne naprave greške koje ćemo dugo i tragično da ispaštamo. U pravu je g-din Jovin kada kaže da bi prednost na izgradnju linija metroa trebalo da imaju oni Beograđani koji već žive na saobraćajno preopterećenim trasama, u odnosu na one ya koje se još ne zna da li će se i kada useliti na trasu, koja vodi ’’od ničega ka ničemu’’, tačnije od jednog nenaseljenog polja do drugog nenaseljenog polja. Zato sam uzeo sebi za slobodu da predložim korekciju nekih od Zidarevih linija, kako bi ih približio linijama koje predlaže Mali, na taj način da one ipak dobiju smisao (dovođenja Malog u smisao Zidarevog plana), a da to košta razumno, toliko da se ponadamo da je što više od tog plana izvodljivo u tzv Prvoj fazi izgradnje, da je ono što ostavljam za Drugu fazu izgradnje takođe finansijski moguće, a da za dalje faze, kada budemo, nadam se finansijski mnogo sposobniji, ostavimo realizaciju kompletnog Zidarevog plana iz Jula 2017.-te.
U tom smislu, za prve 2 faze izgradnje predvideo sam Zidareve linije 2. (ili Plavu liniju) i 3. (Zelenu liniju), kao i kompletan plan šienja gradske železnice, kako je to predvideo plan Malog, odnosno dovršetak Resničkog pravca i izgradnju pruge za aerodrom ANT i od ranžirne stanice Makiš.
Dodatak na oba plana tiče se dogradnje jednog metro pravca (u odnosu na Zidarevu liniju 3., od Mosta na Adi, prema žel. Stanici Prokop, dalje na klinički centar Srbije-Slaviju-Terazije-Studentski trg-Dorćol (spram početka Dubovačke ulice, a u delu gde sada prolazi žel. pruga), koji bi bio deo Crvene linije, koja bi išla od Zemuna do novoizgrađenog metro-depoa na prostoru sadašnje železničke Dunav-stanice, kao i izgradnju tramvajske pruge kroz Bulevar Milutina Milankovića, na NBG, sve do naselja Bežanijska Kosa, tačnije do sadašnje okretnice autobusa u tom naselju, odnosno dogradnju postojeće tramvajske pruge u ulici Vojvode Stepe, sve do naselja Vojvode Stepe!
Fazna izgradnja, po meni, da bi se napravio održiv i funkcionalan sistem treba da uključi izgradnju delova sve 3 metro linije a ne linije, po linije.
Prva faza izgradnje:
1. Izgradnja PLAVE linije metroa od Pančevačkog mosta do Ceraka, uz korekciju dela predložene linije, tako što bi trasa, posle Dunav-stanice išla na već navedeni deo Dorćola-Studentski trg-Terazije, a onda se spustila u Krađorđevu ulicu, u delu kod Ekonomskog fakulteta. Izgradnja ove linije uključla bi i pretvaranje dela Dunav-stanice u metro-depo.
2. Izgradnja ZELENE linije metroa, od Gardoša, u Zemunu, do tramvajske okretnice u Ustaničkoj ulici.
3. Izgradnja uslova za formiranje CRVENE linije metroa, tako što bi se izradila deonica od Mosta na Adi, prema žel. Stanici Prokop, dalje na klinički centar Srbije-Slaviju doTerazija.
4. Izgradnja tramvajske pruge kroz Bulevar Milutina Milankovića, na NBG, od skretanja za tramvajski depo na NBG do naselja Bežanijska Kosa, tačnije do sadašnje okretnice autobusa u tom naselju.
5. Izgradnja 3. linije gradske železnice, od železničke stanice ’’Novi Beograd’’ do aerodroma ANT.
Druga faza izgradnje:
6. Dogradnja PLAVE linije metroa od Pančevačkog mosta do Ada Huje i Karaburme.
7. Dogradnja ZELENE linije metroa od Gardoš,a u Zemunu, do naselja Nova Galenika, a možda (ako to sredstva dozvole) i do železničke stanice ’’Zemun’’, i od tramvajske okretnice u Ustaničkoj ulici do Mirijeva.
8. Dogradnju postojeće tramvajske pruge u ulici Vojvode Stepe, sve do naselja Vojvode Stepe, a kasnije, kada to materijalne mogućnosti dozvole, i do Braće Jerković.
9. Izgradnja 4. linije gradske železnice, od ranžirne stanice Makić.
10. Pravljenje HUB-a za prigradski autobuski prevoz na placu, preko puta naselja Nova Galenika, u Zemunu.
Izgradnjom obe faze , ovako kako sam naveo, mislim da bi centar grada bio solidno povezan sa periferijom, a postigla bi se i kompatibilnost gradske železnice i tramvaja sa metro saobraćajem. Crvena linija metroa bi koristila dobar deo trase zelene linije a međusobna ukrštanja sve linija metroa bi bila na više mesta (Dorćol, Terazije, Slavija, most na Adi), ukrštanja linija metroa bi bila sa glavnim železničkim stanicama (’’Novi Beograd’’ i ’’Prokop’’), kao i sa međugradskom autobuskom stanicom, samim tim i sa svim linijama gradske železnice, a preko 3. linije gradske železnice i železničke stanice ’’Novi Beograd’’ i sa ANT! Još je veći broj ukrštanja metro sa tramvajskim linijama. Cilj svega ovoga je da se javni saobraćaj (i što više privatnog saobraćaja) na fosilna goriva izbaci iz centra Beograda i Zemuna i prebaci na javni saobraćaj na elektro-pogon. Samo dovođenjem metroa do naselja Nova Galenika (i izgradnjom prigradskog HUB-a na obodu istog naselja), iz Zemuna je moguće izbaciti svi autobuse (17., 83., 84, 45., 73), osim onih koji idu Prvomajskom ulicom (15., pre svega), dok bi 704. i 707. saobraćao do prigradskog HUB’a na Novoj Galenici i metro stanice, koja bi se tu nalazila! Sva veća gradska naselja bila bi povezana javnim prevozom, na elektro pogon (gradska železnica, metro, tramvaj, a Medaković trolejbusom), sa perspektivom da se, širenjem metro mreže po kompletnom Zidarevom planu najveći broj njih poveže metroom, uključujući i ona na banatskoj strani BG.