Metro moze da se provuce bukvalno bilo kuda, to i jeste poenta metroa. E sad, neka je trasa jednostavnija a neka kompleksnija, neka jeftinija a neka skuplja itd
Po meni nije problem to sto trasa metroa ide kroz Bnv, pa ako ce vec da se urbanizuje toliki komad grada u samom centru i treba da ga metro opsluzuje.
Problem je u tome sto je zemljiste BnV otudjeno od gradjana i poklonjeno bez nadoknade fantomskim investitorima koji ce da ubiraju kajmak a gradjani i njihova deca da se zaduze kako bi im doterali metro, i to po gradskom zemljistu uz samu ivicu BnV.
Isto vazi i za luku, uskoro i za hipodrom.
E tu je problem, a da li ce trasa ici Makenzijevom ili bulevarom, pa skrenuti malo desno ili malo levo, oko toga mozemo da diskutujemo, pa da se slozimo, pa da se za to zalazemo, i na kraju mozda i da ispadne po nasem. A u medjuvremenu ce arapi i njihovi domaci mesetari i dalje da se slade nasim trudom i dugom.
A jos jedna stvar je da imamo sinske koridore koji trunu prazni (Dedinjski tunel, most na Adi) i silne projekte za automobilske saobracajnice umesto za metro (UMP, tunel ispod centra, novi most na Savi).
A sta bi bilo kada bi se koridori iskoristili a automobilski projekti promenili u metro? Jer jelte, metro moze da brze i efikasnije preveze visestruko vise putnika nego i 6 automobilskih traka
Dobili bismo
koridor kroz centar NBGD - Novi most - tunel i
transverzalu NBGD - most na Adi - Autokomanda. Uz metro/zeleznicki koridor Savska-Sajam i postojece tunele bg:voza eto nama fantasticnog metro sistema. Jedna osovina sever-jug, dve osovine istok zapad, maksimalno iskoriscena infrastruktura. Opsluzene sve zeleznicke stanice i gradjevinska zemljista.
A onda mozemo da povucemo i dijagonalu Centar-KCS-Prokop-Autokomanda i eto miline.
O kruznoj liniji umesto SMT-a ne smem ni da sanjam.
Evo jednog prikaza mesavine najboljih ideja iz plana iz 1974 + UMP/SMT + par pikanterija