Šta je novo?

Metro

Zato sto taj pravac pokriva KCS, Slaviju, Terazije itd.
 
Pa povuci Igore liniju KCS - Slavija - Terazije. Zasto da pravis most preko autoputa, tunel u Maleskom Brdu? Hocemo li tunel dalje kroz Dedinje ispod Titovog groba? Dokle?

Bilo kakav metro s juzne strane autoputa je u ovom trenutku nepotreban.
 
Метро је баш најпотребнији са јужне стране аутопута, ту је најслабије развијен друмски саобраћај са два градска левка - Мостаром и Аутокомандом, саобраћајнице слабе пропусне мости, гомила сателитских насеља са стамбеним зградама високе густине и неке од најоптерећенијих линија јавног превоза са углавном непримереним возилима. Шта више кад мало погледам, јужно од аутопута aко занемаримо линије које иду преко војводе Мишића, имамо само линију 18 са зглобним аутобусима и две тролејбуске линије са понекад зглобним тролејбусима. Моје мишљење је да тај део града, јужно од аутопута први треба да добије метро.
 
Južni deo , posebno jugoistočni deo , plus Cerak Vinogradi , Vidikovac , Labudovo brdo i Petlovo brdo vape za metroom. Pod ovim mislim i na linije poteza 400 koje održava Lasta.
 
Делови града јужно од аутопута лагано имају потребе за две метро линије, jeдну источно, а другу западно од Дедињског тунела.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465264#p465264:3h8h1d0s je napisao(la):
spatiotecte » 13 Јул 2017 01:04 pm[/url]":3h8h1d0s]Moj zakljucak je da ako linija 1 koja je sad sever jug, mora da prolazi kroz BnV zbog politickih razloga onda ne moze da ide na Prokop jer jednostavno ne bi mogla toliko da skrene sa trase.

Takodje kad bi kojim slucajem isla preko Prokopa onda bi morala da zaobidje BnV i to je sustina cele price.
Па нека га заобиђе. БнВ има трасу старе железничке пуге на коју се пусти нова линија БГ воза.
 
Svako tera trase na svoju stranu. Mora se krenuti od nečega, ne mogu svi biti zadovoljeni!
 
Југ Београда уопште није моја страна али сам свестан да том делу града очајнички фали квалитетан масовни јавни превоз. Предложено решрње заобилази сва логична и природна чворишта кретања људи на правцу север-југ због хира да БнВ буде метро чвориште, иако је већ сасвим солидно железничко чвориште и са одличним потенцијалом за приградску железницу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465395#p465395:mmulblbk je napisao(la):
stf » 14 Jul 2017 07:05 am[/url]":mmulblbk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465264#p465264:mmulblbk je napisao(la):
spatiotecte » 13 Јул 2017 01:04 pm[/url]":mmulblbk]Moj zakljucak je da ako linija 1 koja je sad sever jug, mora da prolazi kroz BnV zbog politickih razloga onda ne moze da ide na Prokop jer jednostavno ne bi mogla toliko da skrene sa trase.

Takodje kad bi kojim slucajem isla preko Prokopa onda bi morala da zaobidje BnV i to je sustina cele price.
Па нека га заобиђе. БнВ има трасу старе железничке пуге на коју се пусти нова линија БГ воза.

I ja bi voleo da bude tako.
Pricam u kontekstu ukidanja glavne zeleznicke stanice po ugovoru BnV do 2019te i planiranom linijom 1 sever Jug koja ne moze da opsluzi i Prokop i BnV zbog krivudanja i visinske razlike.
 
Ne tera svako na svoju stranu, nismo toliko ograniceni. Eto meni je jedna od ucrtanih stanica na pljucmetar od kuce, pa opet smatram trasu poprilicno losom.
Nego, za kad najavise pocetak gradnje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465369#p465369:2qtt4z18 je napisao(la):
Пантограф » Thu Jul 13, 2017 10:19 pm[/url]":2qtt4z18]Како је непотребан?

Ne mislim naravno da je nepotreban za juzni dio Beograda vec za dio suprotan KCS-u.

Mjesta na kojima metro treba da prelazi autoput su vjerovatno autokomanda - u pravcu Vozdovca, Banjice, Brace Jerkovic, itd.. kao i ispod mostarske petlje prema Sajmu, Banovom Brdu, Vidikovcu, itd...

Prokop, Malesko Brdo i Dedinje su dijelovi izmedju gore pomenuta dva dijela i ne privlace veci broj putovanja. Onog dana kad se rijesi okolina Prokopa,( BIP, Rudo) pa Prokop postane velika i prometna stanica nece biti sporno dodavanje metro trase. Na zalost mnogih, Prokop u ovom trenutku nije realna atrakcija za metro prevoz. Ima precih mjesta.
 
Рио, та места су толико "начичкана" и збијена да туда нема где да се провуче метро (изузев Београда на води где опет метро може да се провуче само на месту садашње железничке пруге која води ка главној станици). Осовина Славија-КЦС-Прокоп је баш правац који Београду фали као трећа паралела север-југ поред постојећих и претрпаних праваца преко Мостара и Аутокоманде. И то тачно између њих, где јачи коридор друсмког саобраћај није могао да се провуче кроз Дедиње из више разлога (резиденције, амбасаде, војска...). Tуда се баш и испод Дедиња може лепо провући тунел без станица до Kaнаревог брда и даље ка Миљаковцу, Видиковцу и Петловом брду.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465412#p465412:1bmo19w7 je napisao(la):
svsavic » July 14th, 2017, 10:45 am[/url]":1bmo19w7]Svako tera trase na svoju stranu. Mora se krenuti od nečega, ne mogu svi biti zadovoljeni!
Ajde onda da ne krećemo od Beograda na vodi nego neke sasvim četvrte lokacije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465458#p465458:1bmo19w7 je napisao(la):
11030 » July 14th, 2017, 2:26 pm[/url]":1bmo19w7]Ne tera svako na svoju stranu, nismo toliko ograniceni. Eto meni je jedna od ucrtanih stanica na pljucmetar od kuce, pa opet smatram trasu poprilicno losom.
Nego, za kad najavise pocetak gradnje?

Eto i ja ću imati drugu liniju kod Prokopa , pa opet mislim da je pogrešno to što će baš tu da se "okreće".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465488#p465488:gl5shdq9 je napisao(la):
Дошљак » Fri Jul 14, 2017 3:26 pm[/url]":gl5shdq9]Рио, та места су толико "начичкана" и збијена да туда нема где да се провуче метро (изузев Београда на води где опет метро може да се провуче само на месту садашње железничке пруге која води ка главној станици).

Kako nema gdje? Pa pod zemljom valjda ima mjesta :D

Da rezimiram...



Od 3 prikazana pravca prelaska metroa preko (ispod) autoputa, pravac 2 je najlosiji.

Pravci 1 i 3 su odavno "utabani" saobracajni koridori kojim se krece veliki broj autobusa, tramvaja i automobila. Postavljanje metroa na neki od ova dva pravca donosi vise prednosti.
a) povecava se kapacitet postojeceg putnog pravca
b) otvara se mogucnost smanjenja opterecenja postojecih sredstava javnog prevoza i smanjenja broja automobila na ovim pravcima
c) putni pravci se ne mjjenjaju
d) ostvaruje se veza sa krajnjim odredistima u pravoj liniji (citaj - jeftinijoj trasi)
e) ostvaruje se mogucnost transfera i po pravcu i po saobracajnom sredstvu (Mostar i Autokomanda su saobracajni habovi)

S druge strane pravac 2 (Slavija - KCS - Prokop) je slijepa ulica koja zavrsava na Prokopu. OSIM ako se ne izvrsi skretanje trase poslije Prokopa na pravce 1 ili 3. sto dize cijenu u odnosu na moguce trase u pravoj liniji (pravci 1 i 3). ILI se trasa produzi u pravcu ispod suma i parkova Dedinja i Topcidera sto je opet ekonomski suicid.

Metro na koridoru 2 je zamisljen za neka druga vremena u kojima je Prokop velika stanica sa velikim brojem putnika a Kuca Cveca mesto hodocasca miliona jugoslovena. Na zalost ta vremena nisu dosla i treba realnosti pogledati u oci.
 
Zapravo, problem je sto suvise zumiras kad koristis google map...
Probaj sagledati siiru sliku (i metaforicki i bukvalno). ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Рио немој замерити али мораш прво да видиш нешто уживо да би могао да донесеш неке закључке. Мостар и Аутокоманда су утабани саобраћајни коридори силом прилике. Метро никада неће смањити број аутомобила, може само да смањи гужву у аутобусима и број аутобуса.Иначе трећа локација, на Аутокоманди ако би ишла испод земље морала би да буде веома дубоко, испод Дедињског тунела, али и испод аутопута испод којег мислим да је велики канализациони колектор, а сигуран сам да је ту целом дужином зазидани Мокролушки поток, као и на Мостару.
 
Metro moze da se provuce bukvalno bilo kuda, to i jeste poenta metroa. E sad, neka je trasa jednostavnija a neka kompleksnija, neka jeftinija a neka skuplja itd

Po meni nije problem to sto trasa metroa ide kroz Bnv, pa ako ce vec da se urbanizuje toliki komad grada u samom centru i treba da ga metro opsluzuje. Problem je u tome sto je zemljiste BnV otudjeno od gradjana i poklonjeno bez nadoknade fantomskim investitorima koji ce da ubiraju kajmak a gradjani i njihova deca da se zaduze kako bi im doterali metro, i to po gradskom zemljistu uz samu ivicu BnV.

Isto vazi i za luku, uskoro i za hipodrom.

E tu je problem, a da li ce trasa ici Makenzijevom ili bulevarom, pa skrenuti malo desno ili malo levo, oko toga mozemo da diskutujemo, pa da se slozimo, pa da se za to zalazemo, i na kraju mozda i da ispadne po nasem. A u medjuvremenu ce arapi i njihovi domaci mesetari i dalje da se slade nasim trudom i dugom.

A jos jedna stvar je da imamo sinske koridore koji trunu prazni (Dedinjski tunel, most na Adi) i silne projekte za automobilske saobracajnice umesto za metro (UMP, tunel ispod centra, novi most na Savi).

A sta bi bilo kada bi se koridori iskoristili a automobilski projekti promenili u metro? Jer jelte, metro moze da brze i efikasnije preveze visestruko vise putnika nego i 6 automobilskih traka

Dobili bismo koridor kroz centar NBGD - Novi most - tunel i transverzalu NBGD - most na Adi - Autokomanda. Uz metro/zeleznicki koridor Savska-Sajam i postojece tunele bg:voza eto nama fantasticnog metro sistema. Jedna osovina sever-jug, dve osovine istok zapad, maksimalno iskoriscena infrastruktura. Opsluzene sve zeleznicke stanice i gradjevinska zemljista.

A onda mozemo da povucemo i dijagonalu Centar-KCS-Prokop-Autokomanda i eto miline.

O kruznoj liniji umesto SMT-a ne smem ni da sanjam.

Evo jednog prikaza mesavine najboljih ideja iz plana iz 1974 + UMP/SMT + par pikanterija

metro-beograd-2017-jul.png
 
Cini mi se da se malo zapostvlja etapni razvoj metro linija, posto ta zeljena konacna slika metro sistema moze da se razvuce u jedan veoma dug vremenski period (pod uslovom da se uopste krene sa izgradnjom).

Nije neuobicajno da se np. sa svakom novom metro linijom napravi nova kombinatorika u odnosu na planirani i medjuvremenski razvoj grada (nova linija preuzima deo stare, stare se produzavaju, menjaju pravce itd.)

S tim u vezi, BG metro bi trebao da se planira tako da, pre svega, zadovolji trenutne potrebe gradjana i rastereti odredjene frekvencije, a potom da se siri u pravcima dugovremenskih strategija razvoja grada.

Nisam rekao nista novo, ali bitno je da pri zavrsetku jedne etape ta linija bude od maksimalne koristi, a ne jos jedan veliki gubitak, pogotovu ako se sa prosirenjem bude stalo na duzi period iz nekih razloga.
 
Zidar, na tvom planu neko ko zeli da ide od Zemuna do centra grada mora da preseda.
Zasto nisi napravio jednu liniju koja spaja direktno Zemun i centar?
 
@Spatiotecte
Ta linija koja spaja centar sa Zemunom vec postoji, zove se 15/84 i brza je od metroa :mrgreen:

A ja taman mislio da ces da pohvalis Dorcolsku liniju :roll:
 
Dorcolska linija ti je super, jos prolazi i kroz moju ulicu :D :kk:
Sto se tice busa ne znam koliko moze biti brzi od metroa, po mom misljenju 2 najstarija urbana jezgra u gradu bi trebala da budu spojena direktnom metro linijom bez presedanja, pogotovu sto je to konstanta svih metro planova do danas.
 
Zidar je u pravu. 15 i 84 su maltene ekspresne linije koje od Zemun Trga do Zelenjaka mogu da stignu i za 10 minuta. Za putovanja iz drugih delova Zemuna je već druga priča i tu bi metro imao mnogo veću ulogu.
 
Vrh