Šta je novo?

Metro

P.a.u.L.i.":34c8yh1j je napisao(la):
Eto, mozda mu se i dopadne pa se odluci za 'normalan', teski metro :D
Kad ono međutim:


Đilas: Laka železnica za Beograd

14:31 | Izvor: Tanjug
Beč -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da je za glavni grad Srbije, u cilju poboljšanja prevoza, najizvesniji projekat lake železnice.

Đilas objašnjava da je "laka železnica projekat koji je u ovom trenutku mnogo izvesniji i bliži. Prema nekim najdužim procenama, on bi trebalo da se realizuje za najviše pet godina”.

„Međutim, očekujemo da za 12 meseci jedan deo grada počne da funkcioniše na tom sistemu, a za dve i po godine i drugi deo grada, da bi za tri do četiri godine svi delovi grada, u kojima postoji železnica, udu pokriveni tim sistemom", objasnio je on.

Gradonačelnik Beograda je istakao da bi se lakom železnicom ubrzalo putovanje građana, i da bi oni, što nije moguće kolima ili autobusom, na primer, iz Zemuna do centra mogli da dodju za desetak minuta. "To je deo budućnosti koji ćemo kasnije poboljšati metroom", dodao je Đilas.

On je, na Samitu gradonačelnika posvećenom unapredjenju javnog gradskog prevoza u Beču, ukazao na brojne probleme sa kojima se suočava Beograd kada je u pitanju gradski saobraćaj i objasnio da planovi moraju biti u skladu sa realnim mogućnostima, a ne kao predizborna obećanja
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=06&dd=09&nav_id=365061

:notok: :notok: :notok: :bash: :bash: :bash:
 
Dobro, rekao je da će kasnije poboljšati metroom... :)
I bar je nazvao "laki metro" njegovim pravim imenom.
 
da bi za tri do četiri godine svi delovi grada, u kojima postoji železnica, udu pokriveni tim sistemom
meni ovde nista nije jasno, ali cini mi se da se ovo odnosi na vec postojece zeleznicke koloseke u Beogradu, dakle - Beovoz? Laka zeleznica beovozovim trasama?

ovo je sve konfuznije svakim danom...
 
I meni izgleda kao da se radi o već postojećoj železnici i to - tramvaju... :)
 
Meni se čini da on priča o BeoVozu, osim zbog onoga sto je hazard podebljao, i iz sledećih razloga:

„Međutim, očekujemo da za 12 meseci jedan deo grada počne da funkcioniše na tom sistemu, a za dve i po godine i drugi deo grada, da bi za tri do četiri godine svi delovi grada, u kojima postoji železnica, udu pokriveni tim sistemom", objasnio je on.
Tajming se uklapa sa projektom rekonstrukcije mreže BeoVoza. Ja se jedino nadam da će dovršetak Prokopa uklopiti u tu priču... Ali to valjda kad se tajkuni odluče da im SA nije preveliki zalogaj...
 
ACR":32gw1kzu je napisao(la):
I meni izgleda kao da se radi o već postojećoj železnici i to - tramvaju... :)
U Zemunu nema tramvaja, a spominju se delovi grada gde postoji zeleznica.
 
Ma meni se cini da ni on sam vise ne zna sta prica....uglavnom, u Becu je imao prilike da vidi sva tri tipa prevoza vozom...i 'teski' metro (o kome mastamo), i taj 'laki' koji je malo jaci tramvaj ( koji su najavljivali u Bgu a mi se hvatali za glavu) i brze gradske vozove ( u Bgu Beovoz)... poenta je da ce novac i cena sve da odluci, a ne potreba i kvalitet, nazalost.
 
zna on odlično o čemu priča, problem je neki novinar diletant koji je to ovako preneo.

jasno je da je govorio o unapređenju Beovoza u odnosu na sadašnje raspad stanje. o tome ovih dana i pisalo "zajedničko preduzeće sa ŽS", "novih x-kompozicija za beovoz", "dolazak alsthom-a u ssrbiju".....
 
Tjah, što lepo ne produže tramvajsku mrežu ka Zemunu, izbace automobilski saobraćaj sa Starog savskog mosta a za pare koje bi uložili u taj LRT lepo naprave još jedan ili dva mosta za automobile. Rešenje će biti jednako "efikasno" a trajna šteta po Grad višestruko manja.

Zar je taj problem sa saobraćajem baš toliko ozbiljan da mora ovako da se lomi preko kolena??
 
ACR":2xqlbl71 je napisao(la):
Tjah, što lepo ne produže tramvajsku mrežu ka Zemunu, izbace automobilski saobraćaj sa Starog savskog mosta a za pare koje bi uložili u taj LRT lepo naprave još jedan ili dva mosta za automobile. Rešenje će biti jednako "efikasno" a trajna šteta po Grad višestruko manja.

Zar je taj problem sa saobraćajem baš toliko ozbiljan da mora ovako da se lomi preko kolena??
Ti to izgleda o onom cuvenom projektu...'Tramvajem u 21. vek' ;)
 
Stace nam metro eno u londonu strajkuju 48 sati haos ovako nemamo meto pa nemamo ni guzve :cool: sala mala
 
Stručnjaci iz Beča i Minhena predlažu nam nezavisni šinski sisem tipa lakog metroa. Saćekaćemo još neka mišljenja i dati predlog. Trebalo bi da se pozdamo u mišljenje stranaca koji žele da nam pomognu. Svaka čast svakome, ali kod nas niko nema iskustva sa gradnjom metroa. Moja ideja je da prva linija ide od NBG-a preko Vukovog spomenika do kraja Bulevara. Zagovornik sam da u isto vreme krene i drugi krak od Pravnog fakulteta preko Slavije, Prokopa na Banovo Brdo.
Đilas objašnjava da je "laka železnica projekat koji je u ovom trenutku mnogo izvesniji i bliži. Prema nekim najdužim procenama, on bi trebalo da se realizuje za najviše pet godina”... "To je deo budućnosti koji ćemo kasnije poboljšati metroom", dodao je Đilas.
Мени је прилично јасно да он прича и о једном и о другом - дакле, и о трамвају за 22. век, и то итекако по Бобићевој мапи, и о Беовозу. Беовоз за годину дана, трамвај (као фора) за 5-6 година. С тим да он Беовоз зове "лака железница", а трамвај "лаки метро". Сваки градски политичар има свој речник, само треба провалити шта мисле кад нешто кажу.

Сто милиона за Беовоз... нисам сигуран за исплативост :| али ту барем остају функционишуће пруге за железницу...

А трамвај... :notok: :notok: :notok:
 
Neće oni dočekati na vlasti da grade taj njihov tramvaj... :kk:
 
To je i stvar ACR, niko ne doceka nista...zato mogu i tako da licitiraju i frfljaju se. Djilas se logicno fokusirao na Beovoz (njega je spominjao i u kampanji), jer je nesto sto moze da se odradi relativno brzo (2 godine), vecina stvari je vec tu...isto vazi i i za most, to moze u roku od 2 godine da pocne da se gradi i posle toga je gotovo relativno brzo. A sve ove ostale price...sve sto traje 4, 5, 6 i vise godina...slaba vajda od toga.

Djilas ce verovatno 2012. da puca na mesto premijera ili tako nesto, sto bi on svoj politicki kapital trosio na nesto sto bi pocelo da se radi tek krajem njegovog mandata (metro)? Cak i da hoce da ide na novi mandat gradonacelnika, trebaju mu rezultati za sledece izbore - a tu je najlakse unaprediti postojece (beovoz, nove trole, novi tramvaji) i krenuti sa nekim kratkorocnim projektima (tipa most). To je problem kada svi gledaju samo 4 godine unapred, do sledecih izbora...za nesto tipa metro potreban je siroki drustveni konsensuz - da se svi sloze da nam treba to i to i da ostvarenje projekta ne zavisi od promene gradske vlasti.
 
Kad naprave metro preko će se voziti u letećim tanjirima :notok:
 
Ipak su bili u pravu oni koji su Djilasovu izjavu tumačili kao da se odnosi na Beovoz:

Šinama brže kroz grad

U IŠČEKIVANjU objavljivanja mišljenja svetskih stručnjaka kakav je metro najprihvatljiviji za Beograd, najizvesniji projekat koji bi mogao da poboljša javni prevoz je - unapređenje gradske železnice. Planove za "Beovoz" gradonačelnik Dragan Đilas predstavio je i na Samitu gradonačelnika u Beču, na kome se razgovaralo o problemima u javnom prevozu.
...
METRO
KAKAV metro će da se gradi u Beogradu još nije odlučeno. Austrijski, nemački i španski stručnjaci svoje izveštaje sa preporukama trebalo je da predaju do sredine maja, ali iz Skupštine grada ih još ne obelodanjuju. U svakom slučaju, ako se krene sa gradnjom metroa, za prvu liniju, prema procenama stručnjaka, biće potrebno šest godina.
http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=148006
 
Pa cim je rekao svi delovi grada de postoji pruga, odmah je bilo meni jasno. Ali zaista taj Beovoz ima potencijal, pogotovo ako bi se izgradila stanica kod sajma, onako da se penje liftovima, da bude sama po sebi zanimljiva...

a) sekao bi sve vazne bulevare... Tosin bunar (45, 65, 71, 72, 82, 601), Proleterske solidarnosti (7, 7l, 9, 11, 67, 94, 95), Vojvode Misica (3, 12, 13, 23, 37, 52, 53, 55, 56, 56L, 58, 88, 89, 511, 551, 552), Buduca glavna stanica (34, 40, 41, 94), Oslobodjenja i Autoput (9, 10, 14, 17, 18, 30, 31, 33, 34, 39, 42, 46, 47, 48, 55, 59), Bulevar Kralja Aleksandra (2, 5, 6 ,7, 12, 14, 25, 26, 27, 27L, 32, 65, 74) i konacno Despota Stefana (16, 23,25, 27, 27E, 27L, 32, 32E, 32L, 33, 35, 43, 48, 95, 96, 202, 101-100+n:) )

b) povezivao bi periferne delove grada sa svim tim bulevarima i linijama: Batajnicu (ukimuti 706, ili ga skratiti do NBG), Zemun polje (skratiti 704 i 707 do NBG ili Zemuna), Altina i Plavi horizonti - bolji prevoz ka centru, Resnik (ukinuti 47), Zeleznik (ukinuti 58), Beli potok, direktno do centra grada, Ripanj takodje. Rusanj - uvesti liniju do Resnika i time poboljsati prevoz), Sremcica (uvesti 511L do Zeleznika)

v) povezivao bi udaljenije delove greda, gde je potrebno vise presedanja, na primer umesto 18icom od zemuna do autokomande, vozom se stize za 10 minuta, ako se poprave sine.
 
ako su se već uhvatili tog lakog metroa, daj onda da ga naprave kao londonski DLR. i denivelisano, i treća šina, i može bez problema da se unapredi u teški metro, kupovinom teških vozova
 
A kada se izgradi metro, svi ćemo da kupimo ovakve narukvice ženama/devojkama da mogu uvek da se snađu :D

2pq5eoo.jpg


u pitanju je rad neke dizajnerke, a na narukvici je ucrtana mapa Njujorškog metroa, evo i linka sa još par sličica

http://www.coroflot.com/public/image_file.asp?portfolio_id=2345469&individual_id=56953
 
Đilas još jednom najavljuje da izgradnja metroa počinje dogodine. :)

Beograd -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da se vode razgovori s predstavnicima kineske kompanije koja treba da gradi most na Dunavu, od Borče prema Zemunu.


On je naveo da postoje tri rešenja, a za mesec dana biće odabrano jedno i tada će se znati i cena izgradnje tog mosta. Đilas je najavio da će sledeće godine, kada se završi projekat, početi izgradnja tog mosta u Beogradu.

"To je jedna dobra vest. Druga dobra vest je da broj zemalja koje žele da finansiraju izgradnju metroa u Beogradu raste i takođe sledeće godine počećemo radove na tom projektu", rekao je Đilas.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=06&dd=13&nav_id=365853
 
To automatski znaci LRT, jer je plan vec spreman i pocetak gradnje prve faze - kroz bulvear avnoja je jednostavan
 
Vrh