Karlo del Ponte
Advanced
@Пантограф
Са већином се слажем, али не и везано за Жичку. Хајде о осталим нонсенсима.
- Први пут у модерној историји линија исток-запад бежи са осе Теразијског гребена.
- Огромна висинска разлика између Савског трга и Трга републике. Прелаз из посавског муља ка стабилним стенама испод Гаврила Принципа. Врло зај... работа на почетку улагања.
- Идеја "инвеститора" да не жели ништа на површини, значи да би требали под реком да идемо. Рецимо, економски много јачи Беч сва три прелаза Дунава има на мостовима. У Београду би то било још сулудије због гребена на десној обали.
- Наравно, заобилажење Прокопа. Шта је идеја, да се не направи никаква озбиљна компензација у односу на садашњу одличну интегрисаност у град Главне железничке станице, и очајну Прокопа?
И ти се међу томе ухватиш Жичке. Ја сам сам на многим местима бранио тезу о пресецању нерешиве зоне између Устаничке и Булевара по дијагонали (дијагоналама) док за дијагоналу Франш - Цветко постоји нека траљава нада да се направи саобраћајница која би могла имати бар жуту траку, то не важи за Правни факултет - Коњарник. Зашто дијагонале? Попречна веза би се закуцавала у Звездарску и Бањичку шуму, што није у природи токова, а подужна (паралелна) не доприноси много стварању транспортне мреже која минимизује време путовања које није усмерено на центар. У самој Устаничкој, и самом Булевару имамо простор за формирање површинског јавног превоза иоле добрих перформанси и иоле економичног. Даље, Јовинова генерација урбаниста је имала стратегију "да изпрескачемо касабе, и направимо венац планских насеља даље. Тако су настали Миријево, Коњарник, Јерковић, Бањица, Миљаковац, Церак, али у том систему остао је Булевар источно од Устаничке, који је остао касаба до краја, са малим изгледом да ће се озбиљно реурбанизовати. Рецимо, уз о-рук, Булевар ће добити шири профил до Малог мокрог луга, и шта тада? Прва озбиљна попречна саобраћајница СМТ тек код Калуђерице?
Метро са 2-3 линије у суштини треба да обезбеди што више могућности да се негде стигне у комбинацији метро+неки други јавни превоз, како је у Будимпешти, Прагу, Варшави, Лиону. Ако се доведе у ред трамвај Цветко-Смедеревац (рецимо, десна страна за трамвај за оба смера сада, а 2+2 за аутомобиле једног дана+више колосека на терминусу) већ имамо добар превоз у том реону са преседачким чвором Вуков споменик. Други преседачки чвор са тролејбусима на источној страни Врачарског гребена. Трећи преседачки чвор у Устаничкој, на коју се може окренути и део потеза 300. Четврти преседачки чвор Аутопут. Пето велика насеља Медаковић, Јерковић, Степа, који нису везани на неке радијалне правце, и на крају Трошарина. Тако је формиран и Прашки метро. Тамо где је тешко пробити другим видом превоза, метро. Кроз брда, или под превише изграђеним зонана да се нешто друго предузме.
Са већином се слажем, али не и везано за Жичку. Хајде о осталим нонсенсима.
- Први пут у модерној историји линија исток-запад бежи са осе Теразијског гребена.
- Огромна висинска разлика између Савског трга и Трга републике. Прелаз из посавског муља ка стабилним стенама испод Гаврила Принципа. Врло зај... работа на почетку улагања.
- Идеја "инвеститора" да не жели ништа на површини, значи да би требали под реком да идемо. Рецимо, економски много јачи Беч сва три прелаза Дунава има на мостовима. У Београду би то било још сулудије због гребена на десној обали.
- Наравно, заобилажење Прокопа. Шта је идеја, да се не направи никаква озбиљна компензација у односу на садашњу одличну интегрисаност у град Главне железничке станице, и очајну Прокопа?
И ти се међу томе ухватиш Жичке. Ја сам сам на многим местима бранио тезу о пресецању нерешиве зоне између Устаничке и Булевара по дијагонали (дијагоналама) док за дијагоналу Франш - Цветко постоји нека траљава нада да се направи саобраћајница која би могла имати бар жуту траку, то не важи за Правни факултет - Коњарник. Зашто дијагонале? Попречна веза би се закуцавала у Звездарску и Бањичку шуму, што није у природи токова, а подужна (паралелна) не доприноси много стварању транспортне мреже која минимизује време путовања које није усмерено на центар. У самој Устаничкој, и самом Булевару имамо простор за формирање површинског јавног превоза иоле добрих перформанси и иоле економичног. Даље, Јовинова генерација урбаниста је имала стратегију "да изпрескачемо касабе, и направимо венац планских насеља даље. Тако су настали Миријево, Коњарник, Јерковић, Бањица, Миљаковац, Церак, али у том систему остао је Булевар источно од Устаничке, који је остао касаба до краја, са малим изгледом да ће се озбиљно реурбанизовати. Рецимо, уз о-рук, Булевар ће добити шири профил до Малог мокрог луга, и шта тада? Прва озбиљна попречна саобраћајница СМТ тек код Калуђерице?
Метро са 2-3 линије у суштини треба да обезбеди што више могућности да се негде стигне у комбинацији метро+неки други јавни превоз, како је у Будимпешти, Прагу, Варшави, Лиону. Ако се доведе у ред трамвај Цветко-Смедеревац (рецимо, десна страна за трамвај за оба смера сада, а 2+2 за аутомобиле једног дана+више колосека на терминусу) већ имамо добар превоз у том реону са преседачким чвором Вуков споменик. Други преседачки чвор са тролејбусима на источној страни Врачарског гребена. Трећи преседачки чвор у Устаничкој, на коју се може окренути и део потеза 300. Четврти преседачки чвор Аутопут. Пето велика насеља Медаковић, Јерковић, Степа, који нису везани на неке радијалне правце, и на крају Трошарина. Тако је формиран и Прашки метро. Тамо где је тешко пробити другим видом превоза, метро. Кроз брда, или под превише изграђеним зонана да се нешто друго предузме.