Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464216#p464216:2uoolz5r je napisao(la):
stf » 07 Jul 2017, 12:36[/url]":2uoolz5r]Za Igora, najveći zločin je iskulirati Prokop :D
Zlocin nego sta. Zeleznicke stanice takvog obima se ne projektuju bez razmiljanja o adekvatnom saobracajnom povezivanju. U tom smislu su i uradjene kasete za metro. I sad nekom padne na pamet da to ignorise, a da pritom forsira otvaranje nove zel stanice bez saobracajnog povezivanja. A staru stanicu zatvori, infrastrukturu koju ima da sutra puti gradsku zeleznicu tu pocupa, pa onda na to isto mesto "gradi" metro. Idiotizam. Samo sto se pored prokopa zaboravlja da je klinicki centar takodje izbacen iz plana.

A sta cemo sa novom autobuskom stanicom? Kako cemo nju povezati. Autobusima. Super, ja mislio da je cilj da metro izmedju ostalog, smanji ogromne troskove koje generise autobuski saobracaj, a koji se vide u ogromnim subvencijama, uvodjenjem daleko isplativijeg sistema. Al eto presao sam se.
 
Problem je sto oni na Prokop gledaju kao na nuzno zlo i trosak zarad oslobadjanja prostora za BNV. Uostalom i sve ovo sto je predlozeno je u velikoj meri podredjeno BNV-u. Pogledajte samo koliko stanica u Savskoj kao tramvaj.
 
I to se nadovezuje na Benderovu hipotezu o plemenskom razmišljanju. Da se na proleće promeni gradska vlast, ona će sve to niz dlaku i izmisliće neke druge megalomanske gluposti.
 
Ако и једна линија метроа не буде имала у својој траси осовину Прокоп-Клинички центар-Теразије боље да и ништа не праве.
 
Hmm pre bih rekao da je neophodna osovina Z. St. NBG - Terazije - Vuk
Ili ti Novi Beograd - Sava - vrh Grebena

Hocu reci metro treba da resi ono sto kolovozni saobracaj ne moze, veza starog centra sa novim (kroz BnV sticajem okolnosti), veza dve obale, veza podnozja grebena sa vrhom, veza zeleznicke stanice sa centrom grada.

Po sadasnjoj to jest trasi metroa iz 70ih na NBGD kroz bulevar AVNOJ-a, autobus (15, 84, 700+) i dalje daleko brze stize od Zelenjaka do Zemuna nego sto ce metro ikada postici.
 
Веза Ж.Ст. НБГ и Вук већ постоји БГ возом, с тим што фале Теразије :D Moje неко мишљење је да метро треба да омогући нормалан долазак у центар града становницима оних делова града који имају катастрофалну друмску инфраструктуру и осуђени су на Аутокоманду. И наравно становницима тих насеља чији раст не прати развој друмске инфраструктуре треба обезбедити и везу са новим пословним центром града - Новим Београдом, пре свега Миланковићевим булеваром.

Земун има ту срећу са булеваром Николе Тесле којим се брзо стиже до Бранковог моста.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464228#p464228:268e8duc je napisao(la):
Igor » 07 Jul 2017 12:58 pm[/url]":268e8duc]Problem je sto oni na Prokop gledaju kao na nuzno zlo i trosak zarad oslobadjanja prostora za BNV. Uostalom i sve ovo sto je predlozeno je u velikoj meri podredjeno BNV-u. Pogledajte samo koliko stanica u Savskoj kao tramvaj.
Da je drugacije, nastavili bi sa prvom peronom i kolosecima 1 i 2 jos prosle godine. Nema roadmap, projekt se radi u dimenzijskom vakuumu. Moze biti gotov 2025,2035 ili nikad. Da bi bilo metro, kakva bi mocna stanica bila, ovako ce se gurati kofer do platforme, cakaces autobus i presedas kasnije u tramvaj a kasces sebi j.... t. putovanje :mrgreen: .
 
Izvor: Beobuild.rs

Metro na pogrešnom koloseku

Ove nedelje predstavljena je još jedna studija saobraćajne infrastrukture u Beogradu, uključujući i akcioni plan razvoja do 2033. godine. U okviru budućih investicija nalazi se dosta poznatih i dugo planiranih transportnih projekata, bilo da se radi o razvoju železnice, putne infrastrukture ili javnog prevoza. Ono što je u njoj novo i važno, pre svega je sadžano u planu budućih metro trasa i njihove integracije sa ostalim vidovima prevoza. Za razliku od prethodnih, ova studija imala je jasan zadatak da integriše i prostor "Beograda na vodi", koji kao nova urbanistička realnost menja i brojne druge saobraćajne parametre. I ovu studiju saobraćajne instrastrukture pravila je strana kompanija, što već postaje tradicija, a autori ovog puta dolaze iz britanskog biroa WSP.

Kao što smo napomenuli, glavna tema ove studije svakako su projekti vezani za “Beograd na vodi” i ta tendencija je vidljiva u svim njenim aspektima. Najveću promenu podneće trasa metroa, a izmene koje se predlažu mogu imati dalekosežne posledice na razvoj grada, efikasnost transportnog sistema i efektivnost ogromnih investicija. Iako studija nije imala zadatak da detaljno utvrdi trasu metroa, ona pretpostavlja dve linije do 2033, sa zadatim terminusima, gde prva linija povezuje Makiško polje i Mirjevo, a druga Zemun i Ustaničku. Ovo su zapravo modifikovane trase EGIS-ove studije iz 2012, uz neke suštinske promene, a ova francuska kompanija trenutno radi i studiju izvodljivosti za nove trase.

Nekadašnja Linija 1 (Zemun-Ustanička) postala je u novim planovima Linija 2, dok je prioritet dat novoj Liniji 1 - zamišljenoj da ide od Makiškog polja do Mirjeva. Iako se nova Linija 1 delimično poklapa sa trasom nekadašnje Linije 2, ona bi mogla da preživi dramatične promene. Naime, čitava trasa je izmeštena na obod stambenog gradskog tkiva i bliže reci, pa tako umesto Bulevarom despota Stefana trasa ide Dunavskom ulicom, umesto Ulicom kralja Milana preko Slavije ide Savskom, umesto preko Kliničkog centra i Prokopa ići će pored Sajma. Banovo brdo ipak nije smelo biti zaobiđeno, tako da se u tom delu trasa vraća stambenim naseljima, da bi nadomak Žarkova ponovo skrenula u Vodovodsku ulicu ka Makiškom polju, gde je planiran terminus i novi depo. Na drugom kraju, ova linija ide pored Luke Beograd do Pančevačkog mosta, da bi tek u drugoj fazi 2033. godine bio dograđen deo ka Mirjevu!

U planu ovako radikalne izmene na trasi su objašnjene otvaranjem novih razvojnih zona u Makišu, Luci Beograd i na Adi Huji. Njihov cilj je bio da se ove zone budućeg razvoja pokriju visokokapacitetnim prevozom, kao i da što bolje iskoriste razvojni aspekat metroa. Grad je već promenio namenu tog zemljišta, tako da postoji značajan potencijal razvoja u narednim decenijama. Ok, to je legitiman cilj, ali kako onda takva linija može biti prioritet u gradu koji još uvek nema nijednu? Ne samo da metro zaobilazi sva najveća naselja u južnom Beogradu, uključujući Vidikovac, Cerak, Labudovo i Petlovo brdo, već je to učinjeno za dodatnu vrednost nekih budućih projekata.

Osim toga, problematična tačka predloženih metro trasa je i njihovo pokrivanje u centru grada i pozicija centralnog metro čvorišta. Kako je planirano, novi savski most na mestu tramavajskog, preuzeće ulogu metro mosta, tako da raspored stajališta u ovoj studiji podrazumeva veliko površinsko ukrstanje metro koridora u Savamali. Ovako glomazna konstrukcija na otvorenom bi morala da se izbegne, pošto bi njena izgradnja bila krajnje nepozeljno rešenje za taj prostor. Pored toga Linija 2 staje kod “Beograda na vodi” i kod Slavije, što znaci da će Novobeograđani i Zemunci morati da presedaju do centra! Kod “Beograda na vodi” imaće mogućnost da pređu na Liniju 1 do Trga republike ili da se peške popnu Kameničkom ulicom do Terazija. Ovo je još jedan potencijalno veliki promašaj u planu, nastao kao posledica loše pozicioniranog ukrštanja dve linije. Čak i za nove trase, revizija stajališta i podzemno čvorište ispod Terazija rešilo bi ove probleme.

Čudna je odluka i da čitava metro mreža predviđa samo jedan prelaz preko reke, čime se ispušta mogućnost da kombinovanjem ove dve linije lako dobijemo još jednu. Isto tako, ova studija uopšte ne razmatra posledice i promene koje ovaj plan donosi tramvajskoj mreži. Šta više, postoji i apsurd, pa je na mapi projektovanih tokova saobraćaja za 2033. godinu ucrtano da Novim savskim mostom prolaze i tramavaj i metro. Sa druge strane, novi most preko Ade na istom prikazu uopšte nema šinski sistem. Ostaje nejasno kako se takva greška provukla u jednoj profesionalnoj studiji, koja još treba da predstavlja osnov infrastrukturnog razvoja u Beogradu do 2033. godine.

Sve u svemu, jedna vrlo nekompletna i površna studija koja pravi niz loših rešenja i “trulih” kompromisa. Da ne govorimo da se čitav javni prevoz kritično oslanja na Beogradski železnički čvor (BG:Voz), sve pod pretpostavkom da će ostati neiskorišćen još 20 godina. BG:Voz ne može da bude dugoročna zamena za metro, već samo dopuna transportnom sistemu u budućnosti, tako da je ovaj aspekt rešenja u najmanju ruku kratkovid. U narednim koracima treba očekivati dalju razradu, koja bi trebala da konkretizuje sve ove promene na trasama i ponudi tehnička rešenja. Bez ozbiljne revizije ovaj plan je pogrešan voz na kome su sve stanice pogrešne, a javnost se mora ozbiljnije uključiti u proces, kako bi se izbeglo da se prave kompromisi na štetu javnog interesa.
 
Igore pohvala za tekst, međutim treba dodati malu ispravku. Linija za B.Brdo ostaje M2 s tim što se ona prva gradi. Isti slučaj je zadesio i Rim. Linije A i B su planirane ali je B prva otvorena za E.U.R koji je tada bio razvojni projekat poput BNV. Sve dok linija A nije otvorena linija B je bila označena kao A. Takođe ne bi trebalo izostaviti ni to da grananje linije B nije predviđeno ali je vremenom bilo neizbežno. Kada je linija produžena do Rebibije pretpostavljeno je da stanica Bolonja bude tačka bifurkacije tada hipotetičkog kraka B1. Verujem da Beograd takođe ne može da izbegne isti scenario.

http://www.beograd.rs/images/file/1e96abdfc0ae1c58aea41f15b325d2aa_2477873010.pdf

^^^Na strani 45 Smatrplana istaknut je udeo vidova javnog saobraćaja pa se da primetiti da je linija 2 prisutna u roku 2027 a obe 2033 što znači da je trasa preko Banovog Brda i dalje zvanično M2/B s tim da će biti starija, odnosno prva puštena u rad. Dakle, botom lajn je da se ništa ne menja osim dinamike gradnje. Jednostavno u međuvremenu se javila veća potreba za linijom koja je prilikom planiranja uvek bila druga.
 
Одличан текст. И искрено, није ми јасна логика одрживог развоја и функционисања града али и државе ако се планира повећавање стамбеног простора и натрпавање још људи у Београд, притом са овако килавим транспортним капацитетима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464326#p464326:dqoc8cry je napisao(la):
Express » Sub Jul 08, 2017 8:06 am[/url]":dqoc8cry]Igore pohvala za tekst, međutim treba dodati malu ispravku. Linija za B.Brdo ostaje M2 s tim što se ona prva gradi.
Express mislim da gresis pogledaj prikaz i oznake u legendi a takodje na strani 52 u tabeli videces dinamiku i nazive linija.

file.php
 
Metro MORA da ide Trgovackom i da poveze Zarkovo, Cerak, Vidikovac, Petlovo. Kakva Vodovodska, kakav Makis...
 
Koliko je ovaj plan samo pogresan.

Zlo mi dodje kad pomislim da ce ga mozda ovako graditi

Ako im je toliko na srcu BnV mogli su da naprave ovu varijantu da gradska zeljeznica od pancevackog mosta preko stanice Dunav ide preko savskog amfiteatra a da metro puste na miru

2T07a5X.jpg
 
Gradice oni ovo nema sumnje, tacno se vidi da je krojeno po njihovim potrebama a ne potrebama gradjana. Pazi ti tu drkost da CEO istocni Bg preskoce. Ej bre.
 
11030":378a6vi9 je napisao(la):
Gradice oni ovo nema sumnje, tacno se vidi da je krojeno po njihovim potrebama a ne potrebama gradjana. Pazi ti tu drkost da CEO istocni Bg preskoce. Ej bre.
NRAVNO da je krojeno po "njihovim merama".
Linija ide blize luci Beograd, pa kroz BnV, pa na Makis.
Interesantna veza 'buducih naselja' vlasnistvo kontraverznih biznismena i kontraverznog kapitala.
Predvidjena trasa je win-win nekim sadasnjim (i buducim) Seicima, Karicima, "Bekoima"...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Igore +1 za tvoj clanak.
Mislim da si bas dobro opisao svaki problem koji nosi sa sobom ova nova studija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464347#p464347:1pk408np je napisao(la):
11030 » 08 Jul 2017 11:25 am[/url]":1pk408np]Gradice oni ovo nema sumnje, tacno se vidi da je krojeno po njihovim potrebama a ne potrebama gradjana. Pazi ti tu drkost da CEO istocni Bg preskoce. Ej bre.

JUGOistočni.
 
gradice ukoliko budu u prilici da grade, ako gradjani beograda ne zele ovakav metro imaju mogucnost da sprece ovo.

igoru pohvale za tekst, konstatuje najvece probleme ovakvog plana za metro i razloge zbog kojih su oni nastali, pa svaki citalac moze sam da donese svoj vrednosni sud, koliko je ovo dobro ili lose
 
Da kao sto su sprecili i Beograd na vodi...Ne lozite se da se pitamo za bilo sta u ovoj septickoj jami.

@Express, pre svega sam mislila na naselja Konjarnik, Jerkovic, Banjicu. Masa ljudi ce da izvisi za normalan prevoz da bi selo Mirijevo i divlja naselja koja ga okruzuju dobila metro.
 
Ne mogu svi krajevi Beograda biti pokriveni sa 2 linije, to tesko shvataju ljudi ovde.
 
Naravno da se ne mogu pokriti sva naselja sa dve lnije, to mislim da je jasno.

Ovde je pitanje prioriteta i osnovne logike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464363#p464363:2w1oqnlb je napisao(la):
11030 » 08 Jul 2017 02:09 pm[/url]":2w1oqnlb]Da kao sto su sprecili i Beograd na vodi...Ne lozite se da se pitamo za bilo sta u ovoj septickoj jami.

@Express, pre svega sam mislila na naselja Konjarnik, Jerkovic, Banjicu. Masa ljudi ce da izvisi za normalan prevoz da bi selo Mirijevo i divlja naselja koja ga okruzuju dobila metro.

Pa to je poenta male ispravke - u pitanju je jugoistočni deo jer su istočni kao što vidiš odlično nabudžili sa dva terminusa na udaljenosti od jednog kilometra i pored tramvaja između. Mislim da metro treba svakako makar kao krak da nastavi trasom 29 i 50 do Banjice.

sinhrV0717.jpg


^^^Mene iskreno više zabrninjava to što planiraju najviše novca da potroše u deonice sa najmanjim opterećenjem (npr. Mirijevo i tunel ispod Žarkova) dok sa druge strane višestruko opterećeniju deonicu od Ustaničke do Kaluđerice pokrivaju autobusima. Dakle logika sama nameće produženje M1 do Ustaničke a skraćenje M2 do Karaburme II. Veliki propust je i to što nije predviđen krak za Vidikovac, odnosno kao što već rekoh Banjicu II preko Medakovića i Jerkovića sa tačkama račvanja na Banovom Brdu i kod raskrsnice Vojislava Ilića i Gospodara Vučića.

Ali dobro, gde politika počinje tu logika prestaje.

Važno je napomenuti da je utoliko gore što od istih boljki pati i BG:Voz, odnosno sam BŽČ. Slabo opterećen krak ka Pančevu pokriven je železnicom dok je opterećen pravac ka Borči pokriven autobusima. Razum kaže da treba biti obrnuto, no treba imati u vidu da je ovo ujedno jedna od onih anomalija koje se javljaju kada železnički čvor sa dva koloseka zamišljen za što kraće "provlačenje" dugolinijske mreže (regionalni, međugradski, brzi i međunarodni vozovi - sve samo ne gradska železnica) pokušava biti "nabudžen" velikim brojem lokalnih vozova po svaku cenu pa makar trasa išla kroz njive umesto kroz grad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464367#p464367:763pofg3 je napisao(la):
Igor » 08 Jul 2017 02:38 pm[/url]":763pofg3]Naravno da se ne mogu pokriti sva naselja sa dve lnije, to mislim da je jasno.

Ovde je u pitanju prioriteta i osnovne logike.

Kad bi mogao grad da se otvori malo vise i napravi jedan Y krak na liniji 2 od Slavije ka Vozdovcu, resio bi se taj problem.
 
Da li je iko obratio paznju koliko je veza sa aerodrom kriminalna?! Em ne ide do grada nego mora da se preseda gdegod da idete, em ide kroz njive i plave horizonte umesto da se povezu blokovi gde zive stotine hiljada ljudi! Totalno ludilo!
 
Vrh