Jasno je kao dan, ko je glavnu rec vodio oko trase metro, uostalom isti je slucaj kao i sa jarbolom i novogodisnjim osvetljenje i apsolutno svim ostalim u gradu i drzavi.
1.Prvo, metro ce verovatno u oa slucaja biti na bazi LRT vozila, ono sto jos ne znamo da li ce biti potpuno nezavistan ili delimicno. Sve sto nije potpuno nezavistan sistem, se ne moze smatrati pouzdanim resenjem. Ja nevidim problem i samoj vrsti vozila,i dal ima pantograf ili trecu sinu za napajanje, moje misljnje da to neigra krucijalnu ulogu u stabilnosti, pouzdanosti sistema. jednako veliki broj ljudi moze i LRT vozilo da preveze, ono je cak i vizuelno prijemcivije ukoliko se vecom delom trase nalazi van zemlje - povrsinski ili na vijaduktima.
2.Neshvatljivo je da se buduca glavna autobuska stanica, kao i zeleznicka stanica Prokop i Novi Beograd ostave bez veze sa i jednom linijom metroa, a da se navodni beograd pokriva sa prakticno obe linije. Pored toga i klinicki centar ostaje bez veze sa ovako bitnim sredstvo javnog prevoza. Kula je bitnija.
SA treba da pokrije neki vid gradske zeleznice, ukupanom postojecom prugom koja ce se nadovezati na dunav stanicu, a metro graditi za povezivanje vaznih transportnih tacaka i resavanje saobracajnih problema.
3. Pozocija depoa je blago komicna, jer po prikazanoj slici, depo za crvenu liniju je tamo gde ona u opste i ne ide, na dunav stanici. Pretpostavljam da je greska u bojanju. Ne znam zasto ne koriste depo koji je ucrtan u metro plan iz 76, koji je po mom misljenju najbolje resenje.
4. Komicno je sto metro kruzi oko industrije obuce beograd, tj Peconija, sto znaci da ce metro na tom delu ici povrsinki.
5. Pozitivna strana je aktiviranje karaburmskih krakova tunelskih cevi za bg voz., Pozitivno je sto pokrivaju metroom gusto izgradjeno tkivo Vracara. Pozitivno je sto se planira i uvodjenje dve nove stanice bg voza, sajam i koliko vidim mekenzijeva.
6. Negativno je sto bg voz preuzima ulogu metrooa, jer on to ne moze preuzeti. On
nije nezavistan sistem, on deli sistem sa zeleznicom i dobrim delom zavisi od nje, pogotovu od Prokopa prema Batajnici. Pre svega zavisi od broja vozova koji ce saobracati prema severu i propusne moci zeleznickog mosta kao uskog grla. Bg voz moze, treba i mora da bude samo dopuna metroa, a ne njegova zamena.
da je primenjen plan tkz regionalnog metroa, gde bi prakticno bg voz imao nezavisnu trasu u SA, i da je ostavljenje veza sa NBG preko starog zel. mosta, onda bi to vec bila druga prica.
Po ovim najavana, dobijamo tkz. "razvojni metro" jer jelte, saznasmo ovde, ima i onaj koji nije razvojni, tako da pazite sta zelite sledeci put, mozda se i ostvari. Uzdravlje