Šta je novo?

Metro

Poprilicni offtopic. Vidim da se radi rekonstrukcija tramvaja u Bulevaru JNA, i prosto ne mogu da verujem da niko nije imao toliko siroka razmisljanja da tramvaj na toj relaciji zakopa ispod zemlje - otprilike da udje ispod zemlje kod Fransa i izadje pred Slaviju. Topografija je idealna za to. Taj deo bulevara je uvek zakrcen i puno bi znacile jos 2 trake za automobile, a ukinuo bi se i onaj nezgodni prelaz tramvaja sa jedne na drugu stranu ulice.

Vremenom bi ti segmenti tunela mogli da se ispajaju i da nastanu nove linije metroa - manje vise kako je to radjeno u drugim velikim gradovima u prethodnih stotinak godina. A ne ovi megalomanski predlozi koji vec 50 godina nisu odmakli od skice na A4 listu papira.

Ali ne, opet ce se napraviti sine koje ce smetati automobilima i autobusima i koje ce se opet raspasti za 5-10 godine i tako u krug....
 
Pričaš o zakopavanju tramvaja (dakle, tunelu) uoči rekonstrukcije koja nije mogla da obuhvati ni podzemne prolaze na Slaviji?
Da...
 
Mogla je , ali su odustali jer je to prevaziđeno i niko to više ne radi u svetu. Zvanično saopštenje.
 
Човек добро размишља. Да смо тако радили у последњих 50 година, досад бисмо имали већ десетине километара шина испод земље.

@Solecar
Раде, раде. Погледај Краков, Грац...
 
U pravu jeste, tunelizacija je dobro rešenje.
Ali, ovde se razmišlja od danas do sutra. Nažalost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462096#p462096:sy6to7an je napisao(la):
Пантограф » June 28th, 2017, 3:59 pm[/url]":sy6to7an]@Solecar
Раде, раде. Погледај Краков, Грац...
Ja rekoh "zvanično saopštenje" , a te znači da je to i moj stav. Ne znam samo kako si uspeo iz pomenutog da dođeš do toga da ja delim isto mišljenje sa zvaničnicima.
 
To ukopavanje saobracaja od slavije do fransa bilo predvidjeno pobjednickim rjesenjem za plato hrama ako se nevaram kaceno je ovdje vise varijanti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449845#p449845:1us1q547 je napisao(la):
RioBL » Pet Maj 05, 2017 10:16 pm[/url]":1us1q547]:kk:
Melburn je grad od 4 miliona stanovnika i uopste nema metro. Ali, zato ima najveću tramvajsku mrežu u svijetu i veliku mrežu gradsko-prigradske željeznice.
Beograd može da širi i tramvaj i BG voz a da mu zaseban metro sistem ni ne treba, ali u tom slučaju potrebno je graditi nove kolosječne veze i koristiti postojeće. Davnih dana je mogao BG voz na prugu Savski Trg - Rakovica ili oko Kalemegdana, ali neće gospoda. Zarekli se da će prugu da počupaju uz obećanje da će da prave nešto novo i ljepše :roll:
План метроа штампан у високо квалитетној опреми одавно је покупио прашину (можда је код мене један од ретко сачуваних примерака), заиста није потребан, за сада. Довољно је да се одради ово што колега кога сам цитирала предлаже.
 
Има у данашњим "Новостима" и у "Блицу" нови план метроа и БГ:воза. Оно што досад нисмо знали, линија Земун - Устаничка иде преко Славије. Прокоп остаје без метроа.
 
Do "Prokopa" ide BG voz, za koji je očigledno "viđeno" da bude neki B-metro sistem prema ovom planu.
Neka neko skenira "Novosti" ili "Blic", ne vidim da ima na sajtovima.
 
Биће касније поподне вероватно на сајту.

На Прокопу, према плану, остаје само постојећа линија БГ:воза. Друге две - за Ресник и за Макиш - терају кроз Врачарски тунел, а активира се и тунел ка Карабурми.
Воз за аеродром креће са Новог Београда, нову пругу су трасирали иза постојеће писте, и тако да после аеродрома наставља ка југу и завршава се станицом у насељеном делу Сурчина.

Метро линија исток-запад завршава се на Ж. ст. Земун (што је смислено), а на другој страни Булеваром краља Александра вози тек при крају трасе: дотле долази испод Краља Милана, Славије, Макензијеве и Црвеног крста. Планирано је и укрштање са Врачарским тунелом, што ће рећи вероватно и нова подземна жел. ст. код Храма, што је веома добро. Прелазак реке преко моста у СА.
 
Prva linija katastrofa, da ne pominjem to sto nijedna linija ne planira Prokop kao mesto ukrstanja vec Sajam.
 
Znači ako sve bude teklo po planu, taman kad MBA RMN WTF završi onaj plato pored NBS i Bulevar Oslobođenja, neko će se setiti da je na Slaviji ipak trebalo napraviti podzemne prolaze. I aj sad raskopavaj opet ono što smo malopre završili i platili boga oca.
 
испод Краља Милана, Славије, Макензијеве и Црвеног крста
Ovo mi se bas dopada. Ne priznajem plan za metro koji ne pokrije Vracar. Plus sto pride moze ispod Kralja Milana cut&cover da se radi.
 
Ako bude metro išao preko Slavije, gde bi se kopala stanica? Zaista je retardirano da sada uredjuju ceo taj potez, ako će i u periodu od 10 godina opet da ruše sve. Ako bude to plato ispred banke, mogli su ga sada samo preurediti u klasičan trg, a ne da prave nekakve tribine itd. Slažem se sa Benderom.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463343#p463343:hibsj6gg je napisao(la):
Bender Rodriguez » 04 Jul 2017, 12:46[/url]":hibsj6gg]Znači ako sve bude teklo po planu, taman kad MBA RMN WTF završi onaj plato pored NBS i Bulevar Oslobođenja, neko će se setiti da je na Slaviji ipak trebalo napraviti podzemne prolaze. I aj sad raskopavaj opet ono što smo malopre završili i platili boga oca.
To je ujedno i razlog zašto se ništa suštinski ne menja. Neophodno je da se kolovoz sredi, jer ovakav ne može da izdrži tih 5-10-15 godina.
Ali, ako će se ceo prostorni plan menjati, onda je bolje sad ništa ne dirati.

@Igor: stičem utisak da BG voz ipak dobija nešto značajniju ulogu nego do sada. Naravno, jeste katastrofa ovo nikakvo feedovanje Prokopa.
 
Iskren da budem, mene uopšte ne iznenađuje što svi koji trasiraju metro kroz BG (sada već tradicionalno) beže od Prokopa. Lokacija i raspored su mu katastrofa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463339#p463339:25zh7rha je napisao(la):
Пантограф » 04 Jul 2017, 12:28[/url]":25zh7rha]Биће касније поподне вероватно на сајту.

На Прокопу, према плану, остаје само постојећа линија БГ:воза. Друге две - за Ресник и за Макиш - терају кроз Врачарски тунел, а активира се и тунел ка Карабурми.
Воз за аеродром креће са Новог Београда, нову пругу су трасирали иза постојеће писте, и тако да после аеродрома наставља ка југу и завршава се станицом у насељеном делу Сурчина.

Метро линија исток-запад завршава се на Ж. ст. Земун (што је смислено), а на другој страни Булеваром краља Александра вози тек при крају трасе: дотле долази испод Краља Милана, Славије, Макензијеве и Црвеног крста. Планирано је и укрштање са Врачарским тунелом, што ће рећи вероватно и нова подземна жел. ст. код Храма, што је веома добро. Прелазак реке преко моста у СА.
Ne znam kakva je situacija na delu pruge za Makiš, ali ova za Resnik svakako može da se pusti čim završe deonicu kroz Rakovicu. Pretpostavljam da je terminus na Pančevcu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463350#p463350:37vv0dpu je napisao(la):
Bender Rodriguez » 04 Jul 2017, 13:02[/url]":37vv0dpu]Iskren da budem, mene uopšte ne iznenađuje što svi koji trasiraju metro kroz BG (sada već tradicionalno) beže od Prokopa. Lokacija i raspored su mu katastrofa.
Pazi, glavnu stanicu u Beču feeduje jedna linija S-Bahn-a i jedna linija U-Bahn-a, a takođe je pored autoputa. Pritom, austrijske železnice su bile i ostaće neuporedivo jače od naših.
 
Jasno, i naravno da svaki problem može da se reši pa i ovaj. Ali nema sumnje da je Prokop tako loše isplaniran i pozicioniran da nije ni čudo što ga svi zaobilaze (kad mogu).
Njega promašajem ne smatraju samo saobraćajni inženjeri, nego i arhitekte, građevinci, pa čak i tehnolozi-demineri koji su učestvovali u njegovoj gradnji a s kojima sam imao priliku da pričam.

Sad šta je tu je, moramo da radimo s onim što imamo jelte, to stoji. Al kažem, uopšte me ne iznenađuje što se svi sklanjaju od njega kad god mogu.
 
Zaobilazenje Ceraka, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda je potpuno neprihvatljivo.
 
Do Ceraka hoće da proteraju tramvaj. To je bar bila ideja Ticinog tima pre par godina. Ne znam da li se nešto izmenilo u međuvemenu.
 
Vrh