Šta je novo?

Metro

Опет се заобилазе делови града са највећим саобраћајним потешкоћама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449282#p449282:cnu1o0oh je napisao(la):
ink » 03 May 2017 08:45 am[/url]":cnu1o0oh]Pokušavam da razumem kako treba da izgleda ovaj deo od Slavije do Požeške. Jel to ovo?

metro02_1.jpg
Oduvek sam se pitao kuda će sa Prokopa da probiju do Bulevara vojvode Mišića.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449322#p449322:3mcx6zme je napisao(la):
Дошљак » 03 May 2017 12:41 pm[/url]":3mcx6zme]Опет се заобилазе делови града са највећим саобраћајним потешкоћама.

Pa jbg, ne možeš jednom linijom sve da pokriješ.

Naravno da treba i linija od ustaničke do Zemuna. Mada, bila bi dobra i linija preko novog mosta.

Ako se od one moje dve linije počne, vidim da bi moglo da se dobije 4 linija - dve skupe (1. zemun-ustanička, 2. Mirijevo-orlovača) i dve jefitne (1. ova plava od Dunav stanice do Makiša, 2. Preko novog mosta ka blokovima).

= platiš 3 linije a dobiješ 4 :)
 
По мени фали линија која би покрила густо насељене делове града са најзакржљалијом друмском инфраструктуром - Душановац, Лекино брдо, Јерковић, Медаковић, Миријево, Карабурма, Миљаковац, Церак, Жарково... само треба видети где су најоптерећеније саобраћајнице и линије јавног превоза, где је највећа густина насељености, токове кретања људи. Ова траса око сењака је бесмислена по мом мишљењу за јавни превоз најмасовнијег капацитета.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449424#p449424:soixzx05 je napisao(la):
Дошљак » 03 May 2017 08:11 pm[/url]":soixzx05]По мени фали линија која би покрила густо насељене делове града са најзакржљалијом друмском инфраструктуром - Душановац, Лекино брдо, Јерковић, Медаковић, Миријево, Карабурма, Миљаковац, Церак, Жарково...

Potpuno se slažem. Ali mi se čini da one dve terase koje sam ranije nacrtao (jedna na koju je aludirao naš još uvek aktuelni gradonačelnik dok je bio u poseti gradu na drugom kraju sveta, a druga koja koristi već izgrađene koridore) zapravo pokrivaju veliki broj naselja koje si spomenuo.

Mada, ne sve. Za to ipak treba više od dve linije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449424#p449424:soixzx05 je napisao(la):
Дошљак » 03 May 2017 08:11 pm[/url]":soixzx05]Ова траса око сењака је бесмислена по мом мишљењу за јавни превоз најмасовнијег капацитета.

Ja isto ne kapiram kako misle da spuste liniju sa Prokopa do Sajma.

Što se kapaciteta tiče, mislim da se ovde (nažalost) radi o klasičnoj LRT varijanti.
 
Meни је искрено много логичније да линија метроа од Прокопа иде кроз Топчидерско брдо заобилазећи сајам право до Бановог брда.
 
Kada sam govorio o prihodu BGuzeo sam cifru iz vremena Djilasa.
Sto se tice potrosnje, to je moja procena.
Brojka od 1200 me ukljucuje minimalno odrzavanje sistema sto je 10 % vise nego sto se sada trosi. Kada ne potrosite danas 100me na odrzavanje sutra cete potrositi 400me za istu stvar.
Jos deset odsto ide na kamate, garancije, ugovorne obaveze jos nevidljive.
Jos 100 me na isisavanje iz gradskih preduzeca, imovine, fondova i usmeravanje u recimo BnV.

Ova moja procena je verovatno po stavkama netacana, ali je u sumi verovatno blizu istini.
Stvarni deficiti grada je verovatno na nivou 50%.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449463#p449463:3u4ubbfp je napisao(la):
Дошљак » 03 May 2017 09:36 pm[/url]":3u4ubbfp]Meни је искрено много логичније да линија метроа од Прокопа иде кроз Топчидерско брдо заобилазећи сајам право до Бановог брда.
Sajam ima 15 ili koliko linija, bilo koja metro linija mora da ga pokrije jer se omogućava lako presedanje i pristup Prokopu. Zapravo Prokopu daje funkciju takva linija koja bi omogućila lak dolazak sa Sajma, bez toga je Prokop odsečen od zapadne i južne strane Beograda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449282#p449282:2fu9mnkw je napisao(la):
ink » 03 Maj 2017, 08:45[/url]":2fu9mnkw]Pokušavam da razumem kako treba da izgleda ovaj deo od Slavije do Požeške. Jel to ovo?

metro02_1.jpg

ne, nego je po jos uvek vazecim planovima ovo:

metromapabb.gif
 
Ovo je plan, koji je egis prestavio pre par godina i koji ce se najverovatnije menjati. Sto se tice SA, moje misljenje je, da je bilo dovoljno da su kao dodatak ovim linijama dodali i tkz regionalni metro,sadasnjom prigom pored sajma, pa podzemnom deonicom preko zel stanice, trga do dunav stanice i dalje ka pancevu, sa ostavljenom trasom i preko starog zel.mosta ka novom beogradu
 
Jedino legitimno resenje za finansiranje metroa je ukljucivanje primarne emisije, za domacu komponentu izgradnje. Koja nije velika. I to u obimu koji se dodeljuje ostalim delovima Srbije za vazne razvojne potrebe. Izracunato po stanovniku. Uz to mora da postoji ugovor da ce Beogradjani placati realnu cenu te karte. Uz jedan nelegitiman dodatak- povecanje cene prevoza u gradu za verovatno 20-30% za sve Beogradjane.

O odrzivosti mega projekata u Srbiji govori stanica Vukov spomenik. Zbog planiranja saobracaja, neinvestiranja, neodrzavanja, neiskoriscenosti, loseg upravljanja, ceo objekat je ustanju raspadanja, i minimalno je iskoristen. Zamislite takvih 20 stanica koje treba da se odrzavaju.
Isto moze da se kaze za bukvalno SVE stanice u Srbiji.

Jedina stanica u Sr. koja radi u plusu je boegradski aerodrom. Jer ima neograniceni monopol, i klijenti nisu domace firme nego svaki avion koji sleti i poleti. Krajnju cenu placaju putnici koji nemaju nikakavu mogucnost izbora.

Razvijeni gradovi Zapada koji imaju metro, prelaze u novu fazu razvoja saobracaja - zelene biciklisticke transferzale. Bilo bi bolje da i mi odmah krenemo tim putem, umesto da se svojski zalazemo da finansijski propadnemo.

Mogu da se slozim da treba ocuvati trasu za sinski putnicki sistem duz Save, kada vec postoje svi uslovi. Najnepovezaniji deo Beograda je u stvari obalski deo Save/Dunava. Ako sve vec planiraju funkcije centra duz obala - suludo je ne ostaviti porostor za obalsku liniju. Ali to ne mora biti metro - moze biti tramvaj, GOSA vintage sinobus domace proizvodnje i sl.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449554#p449554:1rorra9h je napisao(la):
milanche » Чет Мај 04, 2017 12:14 pm[/url]":1rorra9h]Ovo je plan, koji je egis prestavio pre par godina i koji ce se najverovatnije menjati. Sto se tice SA, moje misljenje je, da je bilo dovoljno da su kao dodatak ovim linijama dodali i tkz regionalni metro,sadasnjom prigom pored sajma, pa podzemnom deonicom preko zel stanice, trga do dunav stanice i dalje ka pancevu, sa ostavljenom trasom i preko starog zel.mosta ka novom beogradu
Дефинитивно нам требају и регионални метро/приградска железница и метро, оба са по најмање три линије.
 
Dosen vukov spomenik se ne raspada samo se malo losije odrzava danas su poslije duzeg vremena poceli da ciste stanicu Potrebno je ciscenje farbanje zamjena neonki i ostalih sijalica
 
metromapabb.gif


Ovaj plan metro je po meni jedan od najboljih koje sam video ali i na njega imam nekoliko zamerki:
1.
Veliki delovi grada su zapostavljeni, prvenstveno mislim na jugoistočne delove kao što su Braće Jerković, Kumodraž, Banjica, Dedinje, Dušanovac, Šumice, Kaluđerica. Ali i gornji Zemun, Bežanijska kosa i Nova Galenika. A i severni preko Dunava, Krnjača i Borča.
2.
Projekat mi previše izgleda kao da neko želi da proširi tramvajsku mrežu, a ne da gradi metro. Ili da umesto tramvaja gradi metro.
3.
Liniju ka Zemunu bi trebalo produžiti Ugrinovačkom do Regionalnog poštansko-logističkog centra i tamo bi mogao da bude jedan od depoa.
4.
Linija duž Jurija Gagarina mislim da bi bilo pametnije da ide Evropskom ili Japanskom ulicom i da na kraju skreće ka Bežanijskoj kosi i Ledinama, a ne ka tramvajskom depou. Tramvaj neka ide duž Jurija Gagarina kao i do sada, a ukrštanje metro linije i tramvajske bi bilo kod Autobuske i železničke stanice Novi Beograd. Tako bi taj deo grada bio još bolje pokriven i svako bi imao mnogo manje pešačenja do najbliže stanice šinskog sistema. Nebi imali dupliranje šinskog sistema na istim trasama.
5.
Zelena metro linija je dobro odrađena osim što bi možda stanicu Džordža Vašingtona pomerio ka Cara Dušana i približio je Dorćolu. I produžio je ka Malog mokrom lugu i Kaluđerici.
6.
Crvena linija mislim da bi trebala posle stanice Vukov spomenik da napusti pravac Bulevara kralja Aleksandra i da skrene ka Čuburi pa pravcem ulice gospodara Vučića prema Istočnoj kapiji Beograda pa ka Medakoviću, Braće Jerković i Trošarini.
7.
Mislim da je bezveze što žuta linija ide više od 50% trase zelene linije tako da bi posle Mosta na Adi i stanice Radnička bilo pametnije tu liniju usmeriti ka Dedinju i Banjici.

Mislim da bi ovako pokrili šinskim sistemom (metro, tramvaj, gradska železnica) najveću teritoriju grada tako da niko nebi imao više od možda 1 km do najbliže stanice šinskog sistema. Putovanje javnim prevozom do glavne železničke ili autobuske stanice bi morao svakome da bude uz maksimalno jedno presedanje, kao i do aerodroma izgradnjom pruge do njega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449696#p449696:317xr2e6 je napisao(la):
Stomatolog » Fri May 05, 2017 3:18 am[/url]":317xr2e6]

Projekat mi previše izgleda kao da neko želi da proširi tramvajsku mrežu, a ne da gradi metro. Ili da umesto tramvaja gradi metro.

Da, i ja mislim isto.
To je zapravo pokusaj da se od tramvaja izvuce maksimum. Most na Adi nije projektovan za klasicni metro tako da ako je saobracajnica na njemu tramvajska i ako je dio prikazanog sistema, onda je to tramvajski sistem. Ostaje samo pitanje koliko je isplativo takav sistem denivelisati, graditi mu tunele i podemne stanice da bi na njima stajali "vozovi" sa 150 putnika.
 
Meni sa Brda do grada uglavnom treba oko 35 minuta. U jutarnjem špicu se to produži na nekih 45 minuta. E sad, 12icom sam jednom stigao do Taša za 15 minuta - doduše bio je neki praznik i tramvaj je pukom srećom uhvatio zeleni talas, a u Požeškoj i Resavskoj maltene nije ni bilo drugog saobraćaja.

To znači da bi denivelisan šinski sistem bez semafora meni skratio vožnju do grada za 20 minuta, odnosno bio bi trostruko brži u jutarnjem špicu + bi bio daleko pouzdaniji što se tiče takta vozila i polazaka sa moje najbliže stanice. Makar to bio tramvaj na spidu takav sistem bi meni lično mnogo značio i verujem da bi to bio slučaj i za ostale koje žive/rade uz trasu.

Preslikano na veći deo grada, kao što je predloženo ežisovom studijom, to bi ipak bio veliki korak napred za ceo saobraćajni sistem.

Naravno, i ja bi isto voleo da vidim klasičan teški metro ali bi me i ovo obradovalo kad bi ga zaista izgradili umesto da ga samo koriste za izborne kampanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449525#p449525:3v9b2lxm je napisao(la):
vucko » Чет Мај 04, 2017 8:08 am[/url]":3v9b2lxm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449463#p449463:3v9b2lxm je napisao(la):
Дошљак » 03 May 2017 09:36 pm[/url]":3v9b2lxm]Meни је искрено много логичније да линија метроа од Прокопа иде кроз Топчидерско брдо заобилазећи сајам право до Бановог брда.
Sajam ima 15 ili koliko linija, bilo koja metro linija mora da ga pokrije jer se omogućava lako presedanje i pristup Prokopu. Zapravo Prokopu daje funkciju takva linija koja bi omogućila lak dolazak sa Sajma, bez toga je Prokop odsečen od zapadne i južne strane Beograda.

Што се тиче конвојског коридора у Војводе Мишића са 15 аутобуских линија и 3 трамвајске које стају око Сајма, као и великим бројем Ластиним линијама, они су ту зато због инфраструктуре, а не због реалне потребе становништва, и тај број линија би се могао преполовити са метро линијом са тунелом испод Сењака која би опслуживала Баново брдо, Жарково, Видиковац, Церак и остала западна насеља, и са линијама регионалног метроа које би ишле трасом постојеће пруге од ГЖСт па даље ка западним насељима. Мада сам и ја лично за повезивање Сајма и Прокопа, мислим да метро треба да иде што је више могуће под земљу, и да што је брже могуће споји ободна густо насељена насеља са центром града, у овом случају да се потез 5х растерети и убрза кретање у том правцу. Метро, трамвај, регионални метро/градска и приградска железница, аутобуси и тролејбуси треба да се допуњују, покривају различите коридора и преплићу.
 
Da li izgradnjom metro-a na trasi tramvaja se linije tramvaja ukidaju ili će istim putem ići i tramvaj i metro?
Jer ako se na tim trasama tramvaj ukida, mi ćemo ostati bez pola tramvajske mreže.
A ako tramvaj ostaje onda će i metro i tramvaj biti polu prazni ili ako bude različita cena prevoza onda će većina koristiti jeftini transport.
Dok će šinskim sistemom slabo pokriveni delovi grada i dalje ostati na autobusima koji zagađuju okolinu, prave gužve u saobraćaju, malog su kapaciteta, umesto da samo dopunjuju šinski saobraćaj.
 
Kao sto rekoh u temi o tramvajima , ako se zaista desi da metro i tramvaj dele sine , prvo sto ce morati da urade je da povecaju kapacitete koje kontaktna mreza moze da izdrzi , jer su sada , posebno na NBG , na maksimumu , kako ne bi doslo do iskakanja iz mreze.
 
Pa ako tramvaj i metro uz deljenje trase dele i šine koja je onda prednost takvog rešenja?
Po meni samo gradnja metro-a pod zemljom ili na stubovima ima prednost.
 
Meтро дефинитивно мора да буде скроз независан систем од свих других видова саобраћаја.
 
Ako je nezavisan od ostalih vidova saobraćaja koji je onda smisao graditi metro ispod ili iznad tramvajskih trasa duž Jurija Gagarina i bulevara kralja Aleksandra?
Mislim da je pametrije prvim linijama metro-a pokriti gusto naseljena područja koja nemaju drugi šinski vid saobraćaja u blizini, dok tramvajske koridore treba za sada ostaviti dok nedođu na red neke kasnije linije metro koje bi išle trasama tramvaja i zamenilega kao brže i višekapacitivne.
Trasirati metro Požeškom i ima slisla i opravdano je jer je tamo tramvajska linija kratka, Požeška je na srediti tog naseljenog područja, drugih vidova šinskog saobraćaja nema, a pošto bi metro išao sve do Orlovače pokrio bi veliko naseljeno područje.
 
Vrh