Šta je novo?

Metro

Ово је доказ неспособности градских структура за једну линију лаког метроа 8-10 година па чиме че да копају `кашиком`
после оваквих изјава треба размислити коме је поверен одговоран посао у Београду па савремене машине буше и до
30-40 метара на дан а системом исеци и укопај могуће је комплетно завршити и до неколико километара плитког тунела
за годину дана :bash:
 
^^^ Pa treba i stanice napraviti, nije sve u bušenju tunela...

Ajde dobro, barem je nezavisna trasa. Ako to sve bude ličilo na recimo Hafif Metro u Istanbulu, to možda ne bude tako loše.
 
U principu ako se budu koristila vozila sa standardnim a ne tramvajskim (1m) kolosekom, i ako se cela trasa izgradi pod zemljom, lako ce se posle uvesti teska zeleznica (valjda? bar se nadam).
 
Postali ste zrtve sopstvene metroeuforije.

Zanimljivo je kako jedna izjava izvuce tolike reakcija, iako smo danas podjednako daleko od metroa kao sto smo bili juce.

Je l je to Djilas te trase o kojima govori crtao na margini "Politike" dok se pre neki dan smarao u Skupstini grada cekajuci da odbornici odbace predlog o njegovoj smeni. Pa je posle sednice u Direkciju za gradjevinsko zemljiste doneo tu sportsku stranicu "Politike" na cijoj je margini nevesto nazvrljao metro linije. Ulazi u kancelariju Borisa Rankovica i baca mu "Politiku" na sto, kaze mu - "Borise, sta mislis o ovome?" - zapali cigaretu i stavi levu ruku u dzep, nestrpljivo se igrajuci upaljacem dok ceka odgovor direktora direkcije.

- "Pizon trener zvezde", srice Rankovic. "Pa, dobro gospodine gradonacelnice, znam ja da vama kao velikom Zvezdasu tesko pada sve ovo sto se desava, ali nije Pizon tako los trener, secate se da je mlade odveo na fijnale evropskog, a i kako je tukao Kajzerslautern 1996. kad je Deki Stankovic zabio dva gola u produzetku."

- "Ma, ne to, budalo", skace Djilas, i stavlja ruke na Rankovicev sto dok mu pepeo iz cigarete u uglu usana pada po Pizonovoj slici u "Politici". "Ovo, bre!!!", mrmlja sa pljugom u ustima, dok kaziprstom lupka u nazvrljane crtice na margini.

Boris Rankovic zbunjeno gleda u crtice na politici koje su povezivale reci nazvrljane neurednim latinicnim rukopisom. "Novi Beograd", crtica, "Vukov spomenik", crtica, "kraj Bulevara (MML?)". Pa od Vukovog spomenika crtica ide na levu stranu do nuredno nazvrljane reci "Slvja", pa crtica "Prokop" i nekako na silu, odmah pored, ugurano "B.B". Rankovic gleda, gleda, analizira, misli se sta bi to moglo biti. Konta on da se radi o Beogradu, o nekoj trasi, ali sta konkretno - tramvaji, kanalizacija, prosirenje parking zone?

- "I?", prekide Djilas njegovo mozganje. Rankovic digne poged, kaziprstom pomeri naocare ka korenu nosa i pogleda gradonacelnika koji se sada vec ponosno smeska drzeci ruke na bokovima.

- "Pa, dobro.... Dobro je ovo. Vrlo, kako bih rekao, studiozno.... Fina je pokrivenost centralnih zona. Mislim da mozemo uraditi nesto po tom pitanju", pokusava Rankovic da ubedi gradonacelnika da zna o cemu se radi.

- "Ma, da , to i ja kazem! Dosta mi je, bre, vise svih ovih strucnjaka. Svaki dan mi neki senilni starci dolaze u kabinet sa rolnama papira, pa smaraju, pa pricaju o dubini tunela, o sirini sina, kapacitetu vagona, integrisanosti prevoza. Ma, ja bih da mi to odje*******emo sve! Lepo ti daj te trase gore ovima u projektni biro, ako to mogu oni fino tamo da ucrtaju i da krenemo 2010. da kopamo!", kaze Djilas u sefovskom tonu.

- "Kopamo?", Rankovic je sve zbunjeniji.

- "Pa, naravno. Ne mislis vajlda da ide nadzemno na sred Bulevara, kako je matori Bobic predlagao!? Pa ionako je haos na Bulevaru! Zamisli da neki kr**** parkira auto na sine!? Mislim, priznajem, jesam ja ukrao trasu od Bobica, ali je moja bolja jer ide sve vreme pod zemljom. Vidis te isprekidane linijice - to je jedini nadzemni deo - most na Savi. samo ne znam gde da ga stavim tacno, majku mu....", seda sada vec Djilas na Rankovicev sto i gleda svoju trasu. "Sta ti mislis, gde je najbolje da stavimo most za metro?".

- "METRO!?", iznenadjen je Rankovic.

- "Je l ti mene pratis, covece?", ljutito ga pogledom strelja Djilas.

- "Da, da, sefe. samo kad kazete metro, nije valjda da mislite na teski", izvlaci se direktor Direkcije, dok u sebi misli kako je gradonacelnik totalno poludeo, zna on da je dogovor bio da je metro samo prazna predizborna prica, kakve su sada ovo price o kopanju, pita se.

- "Ma, kakav crni teski. Jedino jos Mrka i Jovin veruju u to. Gradicemo onaj laki. Predlazem da ga zovemo 'lucky metro', znas ono, kao srecan na engleskom, lucky strike i te fore, sa sve ipsilonom na kraju. To ce da digne moral gradjanima. Pokupio sam ja od Tadica te psiholoske fore"

- "Ali, ali, sta su vam rekli ovi iz Minhena i Beca?", kaze vec sada nervozni Rankovic, ne treba mu metro na grbaci.

- "Joj, Borise! Pa za koji te k***** placamo!!! Oni kazu sta im mi kazemo da treba da kazu! To se u svetu zove konsalting, kako bi ispalo ono, kako se kaze, transparentno. Dosli ljudi u Beograd, odveli smo ih u Skadarliju - da znas kako onaj debeli Johan iz Beca guli raznjice, mamicu mu njegovu - pitaju oni nas sta vama treba? Ja mu lepo kazem hocemo da gradimo laki metro, mozete li vi da nazvrljate neku anlaizu po kojoj je to izvodljivo. On kaze, lakse ce mi biti da to nazvrljam na suncu Sejsala. Hotel sa pet zvezdica, lepo pitam. Pored plaze, kaze mi Johan. I eto sredjeno. Poslao mi je cak i razglednicu. Eno je u kabinetu, gde je ranije stajala Milicina slika", objasnjava Djilas.

- "Gradonacelnice, je l ce to neki izbori uskoro?", pita Rankovic, sada vec preplaseno cekajuci Djilasovu reakciju, ali je*******i ga, izletelo mu, morao je da pita, ne zna sta je to ovog spopalo da odjednom prica o metrou.

- "Da, u Zemunu i na Vozdovcu. Dobijamo garant. Nego za ovaj metro, vidi, najbolje bi bilo....."

- "Cekajte", prekide ga Rankovic, "znam ja za Zemun i Vozdovac. Secate se da ste mi zbog toga trazili da krenemo da pumpamo pricu o mostu Borca - Zemun. Nego, ima li nekih drugih izbora, zbog kojih bismo prodavali pricu o metrou?", pita Rankovic, sada vec nestrpljiv i ozbiljno zabrinut za mentalno zdravlje gradonacelnika.

- "Borise, ja sam ozbiljan. Sedim danas u onoj Skupstini i slusam radikale kako kenjaju o mojoj smeni i slusam, pa se zamislim, ima tu necega. Pre neko vece me bre sahranio onaj Vucic na Pinku, morao sam opet da kenjam o 90-im i Hrtkovcima i kioscima u Zemunu. A on se sav sredio, pa kaze -a pa to je bilo u radikalima, mi smo sada naprednjaci. Mamicu mu njegovu. Sahranice me bre na izborima Borise. Most na Adi je go k*****, to mi nije dovoljno. Treba mi bre nesto po cemu ce da me pamte. Sta kao LDP za par meseci okrene curak, pa me smene. Djoku cu ja onda biti premijer jednog dana, a onda zaboravi na ono sto sam obecao tvojima da ces biti direktor Puteva Srbije kad porastes! Evo poslao sam i SMS Dacicu - on je u Moskvi znas - da pita onog Sojgua za kintu za metro. Rekao sam da mu kaze da cemo mu dati IMT za dzabe, i jos neko preduzece ako hoce. I vidi sta pise ivica - 'Dragance, stampaj karte za metro! Sve sam sredio' Kakav kralj ovaj Ivica, a? Znaci, Rusi ce da daju pare. tT samo odnesi ove trase gore da oni to isporjektuju ili sta vec treba, je*** li ga."

- "Bice sredjeno, ne brinite"

- "E tako te volim! Odoh sad u neku pripizdinu na Avali da otvorim neko obdaniste. Aj' kad zavrsis s psolom da odemo na pivo! A sto se Pizona tice, uzimamo duplu krunu", namigne Djilas i i zadje iz Rankoviceve kancelarije.
 
Vi baš verujete svemu što pročitate u novinama? Polako ljudi, chill. Ništa se ne zna o metrou (niti će se skoro znati) te je stvarno glupo bacati drvlje i kamenje.

p.s. dok ja iskucah svoju porukicu homer napisao esej sa istim odgovorom :D
 
Homer Jay":36069m2s je napisao(la):
Postali ste zrtve sopstvene metroeuforije.

Zanimljivo je kako jedna izjava izvuce tolike reakcija, iako smo danas podjednako daleko od metroa kao sto smo bili juce.

Je l je to Djilas te trase o kojima govori crtao na margini "Politike" dok se pre neki dan smarao u Skupstini grada cekajuci da odbornici odbace predlog o njegovoj smeni. Pa je posle sednice u Direkciju za gradjevinsko zemljiste doneo tu sportsku stranicu "Politike" na cijoj je margini nevesto nazvrljao metro linije. Ulazi u kancelariju Borisa Rankovica i baca mu "Politiku" na sto, kaze mu - "Borise, sta mislis o ovome?" - zapali cigaretu i stavi levu ruku u dzep, nestrpljivo se igrajuci upaljacem dok ceka odgovor direktora direkcije.
..........................................
- "E tako te volim! Odoh sad u neku pripizdinu na Avali da otvorim neko obdaniste. Aj' kad zavrsis s psolom da odemo na pivo! A sto se Pizona tice, uzimamo duplu krunu", namigne Djilas i i zadje iz Rankoviceve kancelarije.
:kk: :kk: :kk: :kk: :kk:
 
Ova vest je izisla i u Blicu
http://www.blic.rs/beograd.php?id=95666
Čast svakome, ali kod nas niko nema iskustva sa gradnjom metroa", kaže Đilas.
Ovo sam morao da prokomentarisem. Energoprojekt gradi u Alamtyi metro i ima jos kakvog iskustva. Pre toga je bio angazovan po Aziji u gradnji metroa.
Izjava je dokaz da se metro nikada nece graditi u Beogradu, bar ga ja za svog zivota necu doziveti. Ako bude srece najveci domet ce biti unapredjenje postojece tramvajske mreze. Mozda po koja rekonstrukcija tipa premestanje sina u sredinu, poneka denivelacija, signalizacija koja daje prednost tramvajima, nova vozila i to je to. Ako i to bude... I Beovoz zaboravite.
A sto se tice saobracajne buducnosti Beograda, ima jedno prevozno sredstvo koje malo kosta, moze ga priustiti svak', ne zagadjuje nije veliko i odrzava zdravlje i dobru liniju.
bicikl_wob_ctb_2840_m_n7.jpg

Ja sam se pripremio, a vi? Vise necu nikakve davati komentare u ovj temi. Stvarno, nema smisla.
 
Siniša i ja sam za bajs, ali se onda setim da je Beograd sav brdovit tako da ta opcija otpada. :kafa:
 
JohnnyLee":3lrscss6 je napisao(la):
pa daj onda da izbušimo tunel za postojeće tramvajske linije. što da pravimo nove
слажем се да за постојећи трамвај треба направити тунеле на појединим деоницама чак постоји и пројекат за тако нешто
али метро се мора копати јер је само он решење
 
acagroff":19mfg3wm je napisao(la):
JohnnyLee":19mfg3wm je napisao(la):
pa daj onda da izbušimo tunel za postojeće tramvajske linije. što da pravimo nove
слажем се да за постојећи трамвај треба направити тунеле на појединим деоницама чак постоји и пројекат за тако нешто
али метро се мора копати јер је само он решење
nisi me razumeo. to je bio odgovor na ideju lako metroa, ne na ideju kopanja tunela za tramvaje
 
Само прави тзв тешки метро долази у обзир за изградњу прве линије по постојећем пројекту не може бити потребно више од
3-4 године са тим да би се прва фаза Вук - Трг Николе Пашића могла пустити за нешто више од једне године што би повезало
беовоз са центром града само да неодговорни политичари престану са опструкцијом и препусте стручњацима да одраде свој
део посла
 
Meni nije jasno zašto, ako je toliki problem sa novcem, ne ostave na neko vreme M1 po strani, i umesto toga ne ulože u to da se završi Prokop i u nekakvu konekciju, bio to laki metro ili nekakva adaptacija Beovoza, od Prokopa do Vuka. Tu nema prelaska nikakve reke, i bilo bi verovatno mnogo jeftinije da se uradi nego M1. Ujedno bi se onda oslobodila mogućnost da se povuku neka finansijska sredstva iz prodaje zemljišta na SA, pa bi onda bilo lakše izvodivo da se napravi M1 u željenom kapacitetu.

Otprilike upravo ovako je urađeno u Istanbulu, prvo je napravljen taj Hafif Metro koji povezuje periferiju sa centrom, pa tek onda pravi metro koji prolazi kroz centar.

Mada ne sumnjam da će u ovom trenutku, kada je NBG tako chic mesto, finansijski lobiji dozvoliti da upravo on ne bude prvi koji će dobiti metro.
 
Pri poslednjoj izjavi, gradonacenlik je onako usput pomenuo i metro i to da ce prva linija komplet biti gotova za 8 - 10 godina :) promakla mi vest od pre par dana, ako je nadjem okacicu.
 
i Pariz ima sa gumenim točkovima neke linije. za Beograd je dobar gumeni metro zato što je brdovit, a gumeni metro je odličan za brdovite linije (i sam Torino je relativno brdovit)
 
Градоначелник Ђилас у посети Бечу

Драган Ђилас, градоначелник Београда, отпутовао је у дводневну радну посету Бечу, где ће, између осталог, присуствовати и Самиту градоначелника посвећеном унапређењу јавног градског превоза, који ће се одржати у уторак, 9. јуна.

Скупу, који организује Међународно удружење за јавни превоз (UITP), присуствоваће и Михаел Хојпл, градоначелник Беча, Габор Демски, градоначелник Будимпеште, Зоран Јанковић, градоначелник Љубљане, Александар Цветков, заменик градоначелника Софије, Ралф Бекер, градоначелник Солт Лејк Ситија и Ален Флауш, председник Међународног удружења за јавни превоз.

Самит градоначелника посвећен је идеји да је јавни транспорт један од предуслова за добар квалитет живота у великим градовима, неопходности сарадње и размени искустава и потреби за јаком политичком вољом како би се градовима обезбедили услови за одрживи развој.

Поред одвојеног сусрета са градоначелником Беча, градоначелник Драган Ђилас обићи ће и метро – депо Михелбојерн, а о развоју јавног градског превоза разговараће и са Рудолфом Шикером, чланом Градског већа главног града Аустрије, и Михаелом Лихтенегером, генералним директором бечког јавног градског превозника.
link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1347919

Eto, mozda mu se i dopadne pa se odluci za 'normalan', teski metro :D mada, ne bi bilo lose ni da vidi one siemensove tramvaje :cool:
da znam gde ce se to setati i gledati metro, e taman bi ih presreo...da malo popricam sa Draganom! :dil: :rant:
 
Vrh