Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448614#p448614:3ol0mxcx je napisao(la):
Пантограф » 28 Apr 2017 11:59 am[/url]":3ol0mxcx]Београд је вероватно најмање задужени велики град. Ако је Црна Гора у стању да се задужи скоро милијарду евра за аутопут, беспредметне су расправе о тренутном кредитном потенцијалу Београда (који се, свакако, мери милијардама евра).
Tako je! Srž problema i osnvni redosled pitanja koja moramo da postavimo su:

Da li Beogradu treba DRASTIČNO bolji javni prevoz, koji će većini ljudi koji se sada prevoze uštedeti 1 sat vremena dnevno?
Da li je metro jedini način da napravimo drastično bolji prevoz?
Da li je jedini efikasan tip metroa koji je visoko kapacitivan i potpuno nezavisan od ostalog saobraćaja i dovoljno razgranat (bar 3 linije uz efikasan BG voz)?

Dakle jedino nam je važno da kažemo Da, Da i Da na ova tri pitanja, i krenemo ozbiljnu tehničku studiju, i vidimo kojim tempom može da se finansira izgradnja ove 3,4 linije.

Metro sam za sebe neće nikada biti finansijski održiv, ali njegove koristi za grad i ljude u njemu će biti daleko isplatljivije. Mnogi forumaši su to sto puta ponovili (razvoj infrastrukture, građevinski poduhvat veka, vrednost zemljišta, drastična ušteda vremena i goriva...)
 
Panto, oko zaduženja. Reče gradonačelnik u prošloj emisiji Beograd na vodi na grad isplaćuje neku poslednju ratu od 80 miliona evra ove godine, i da već mogu da se bave velikim projektima od sledeće godine, a to su:
1. Gradnja novog mosta na mestu tramvajskog.
2.Tunel ekonomski-Botanička bašta
3. Most preko Ada Huje
4. Tunel ispod Topčidera.

Metro nije pomenuo apsolutno nigde, a pominjao je čak i onu suludu žičaru što mi je baš razočaravajuće.
 
Zasto bi se gradio novi most na mestu tramvajskog?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448635#p448635:3s5ohjo7 je napisao(la):
tragac » 28 Apr 2017 02:26 pm[/url]":3s5ohjo7]Da li banke imaju u vidu i cost benefit analize, recimo uštedu energije kada metro ljudima zameni automobile, autobuse...?
To čak nije ni relevantno, jer se krediti za metro projekte ugovaraju na nivou državnih sporazuma, uključujući i sve finansijske detalje. Grad svakako neće aplicirati kod komercijalnih banaka za takav projekat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448632#p448632:325ovzxy je napisao(la):
vucko » 28 Apr 2017 02:19 pm[/url]":325ovzxy]Panto, oko zaduženja. Reče gradonačelnik u prošloj emisiji Beograd na vodi na grad isplaćuje neku poslednju ratu od 80 miliona evra ove godine, i da već mogu da se bave velikim projektima od sledeće godine, a to su:
1. Gradnja novog mosta na mestu tramvajskog.
2.Tunel ekonomski-Botanička bašta
3. Most preko Ada Huje
4. Tunel ispod Topčidera.

Metro nije pomenuo apsolutno nigde, a pominjao je čak i onu suludu žičaru što mi je baš razočaravajuće.


Сви ти објекти, изузев моста преко Аде хује, појединачно коштају мање од 80 милиона евра, колико износи та годишња рата. На 20-годишњем нивоу, само тај новац чини кредитни потенцијал од око милијарду и по евра.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448691#p448691:25gf224t je napisao(la):
spatiotecte » 28 Apr 2017 09:08 pm[/url]":25gf224t]Beograd je mnogo vise bogat/kreditno sposoban nego sto ljudi misle.

Ne bih da sudim o tome iz pozicije ne znanja ali ono u šta sam prilično čvrsto uveren je da ćemo čuti mnogo više o metrou kako se približe gradski izbori.

E sad, da li to znači da ćemo i dobiti metro... Vrlo sam skeptičan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448633#p448633:1nmjwkl3 je napisao(la):
bl3y4 » Fri Apr 28, 2017 2:22 pm[/url]":1nmjwkl3]Zasto bi se gradio novi most na mestu tramvajskog?


Da bi BNV dobio lepsi/veci/bolji prilaz/infrastrukturu...
 
А пазите сад овај пакао лудила. Градоначелник је, подсећам, не тако давно најавио линију за Макишко поље, преко Бановог брда и Савског амфитеатра, а у исто време усвајају се планови у којима...:

BG metro: Evo kuda ide linija ka Banovom brdu
Beograd -- Plan detaljne regulacije za beogradsko naselje Banovo brdo trenutno je na javnom uvidu, a iz njega se može videti trasa budućeg metroa prestonice.
IZVOR: BLIC UTORAK, 2.05.2017. | 14:09

Kako je objašnjeno u Planu za područje Banovo brdo, trasa bi išla Beogradskom, preko Trga Slavije i Deligradske do Prokopa.

Zatim bi se šine nastavile ka Beogradskom sajmu i Požeškom i dalje ka groblju "Orlovača" i depou "Vrbin potok".


U planu detaljne regulacije naselja Rospi ćuprije na opštini Palilula pominje se i drugi krak linije metroa. On bi išao Bulevarom despota Stefana i Višnjičkom ulicom ka Karaburmi i Mirijevu. Kako je napomenuto, trasa bi se vodila kombinovano - tunelski i zaštićenim koridorom.

Takođe duž razdelnog ostrva u Višnjičkoj ulici i Mirjevskim bulevarom planirano je proširenje tramvajske trase. Takođe, šinobusi bi imali nov tramvajski depo u zoni ukrštanja dve ulice, na mestu postojeće garaže "Karaburma" u okviru širenja tramvajskog saobraćaja.

Ipak, na sve ovo sugrađani moraće da sačekaju makar do 2019. godine kada bi tek trebalo da počne gradnja, kako je najavio gradonačelnik Siniša Mali prilikom nedavne posete u Šangaju.

Линк: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1256117

Речју: банда.
 
Пази спомиње и шинобусе у трађвајском депоу. Мада искрено више сам за трасу Славија-Делиградска-Прокоп-Сајам-ББ него трасу по постојећој прузи која би заобишла сва густа насеља.
 
То новинарске морончине већ неко време "шинобус" користе као синоним за "трамвај"...
 
Bravo, počeli su da čitaju planove, još da rastumače šta ta slova u njima znače :D :D
 
Ta linija ka Bbrdu je druga metro linija. Tako da su definitivno odlucili da prvu proguraju na Makis. id***.

A cujte ovo:
Према ПГР Београда, преко предметног подручја прелази траса гондоле која повезује станицу на Макишу са Кошутњаком (II фаза изградње гондоле). Планирана гондола ће бити предмет посебног планског документа.



Ovo je iz PDR Banovo Brdo
 
Inače, pretpostavljam da će "metro" od Sajma do Brda da prati postojeću tramvajsku liniju i onda da nastavi trasom predviđenom za produžetak te tramvajske linije.

U tom slučaju imam par pitanja:

1. Kakoi kuda će od Prokopa da se spusti do Sajma?

2. Kako će ta linija biti provučena kroz Požešku, a da ne ometa saobraćaj kroz ovu već opterećenu arteriju?

3. S obzirom na to da će se koristiti postojeća tramvajska mreža, da li je onda u stvari ovaj "metro" zapravo lrt ili tramvaj na stereoidima?
 
Kod:
Kako je objašnjeno u Planu za područje Banovo brdo, trasa bi išla Beogradskom, preko Trga Slavije i Deligradske do Prokopa.

Zatim bi se šine nastavile ka Beogradskom sajmu i Požeškom i dalje ka groblju "Orlovača" i depou "Vrbin potok". 

U planu detaljne regulacije naselja Rospi ćuprije na opštini Palilula pominje se i drugi krak linije metroa. On bi išao Bulevarom despota Stefana i Višnjičkom ulicom ka Karaburmi i Mirijevu. Kako je napomenuto, trasa bi se vodila kombinovano - tunelski i zaštićenim koridorom.

Kada se procita ovo jasno je da je clanak budalastina. Ne moze da ide linija i Beogradskom i Despota Stefana... To su mozda dve alternativne trase, gde bi jedna isla preko Slavije i Prokopa, a druga preko Trga i BNV.
 
moze i Beogradska i Despota Stefana. Gledao sam na mapi, mogu da rade stajalista, Slavija, Tasmajdan, Trg kod politike, pa Despota Stefana donji deo. Mora da se pravi S krivina, ali bi ona mnoge stvari resila. Dobra je ovo trasa, ako stvarno moze da ode od Zarkova do Mirjeva.
 
"Šinobus". Mislim da se tu završio kredibilitet blicovog članka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449118#p449118:151xbre1 je napisao(la):
Пантограф » 02 Maj 2017, 14:44[/url]":151xbre1]А пазите сад овај пакао лудила. Градоначелник је, подсећам, не тако давно најавио линију за Макишко поље, преко Бановог брда и Савског амфитеатра, а у исто време усвајају се планови у којима...:

BG metro: Evo kuda ide linija ka Banovom brdu

Svi detaljni urbanisticki planovi su duzni da postuju postojece vise akte, u ovom slicaju GUP Beograda. U aktuelnom GUP-u je i dlaje ucrtana Egisova studija metroa, jer jos uvek ne postoji nova studija i usvojena nova trasa. Na sti nacin su 90-tih usvajani urbanisticki planovi Beograda koji su uvazavali metro plan iz 74, pa su tako i blokovi oko arene i Hayata, urbanisticki koncipirani da podrze i omoguce gradnju metro po tada jos aktuelnom planu iz 74 iako je bilo i tada naznaka da se takav metro nece graditi (projekat razvoja tramvaja na NBG, studija SANU o LRT itd. ) A i Blic je odavno postao Bljuc i na nivou toalet papira.
 
Ko je iz bljuca potpisao ovaj kvazi lupetarski tekst sinobis nije tramvaj dalje komentara bez nisam se ni udubljivao
 
Pokušavam da razumem kako treba da izgleda ovaj deo od Slavije do Požeške. Jel to ovo?

metro02_1.jpg
 
Što znači, onda, da bismo uz (relativno) vrlo malo dodatnog ulaganja mogli da dobijemo ovo:

metro04.jpg


EDIT:

Hehe! Sad vidim zašto svi vole da crtaju te mape sa trasama metroa... zabavno maštati :)
 
Sto nije vredno da se potpise nije vrijedno da se popisa
Danilo Kis
 
Vrh