Šta je novo?

Metro

Размишљам врло слично Карлу, уз два амандмана:

1) Незапосленој мајци двоје деце чији супруг зарађује 25.000 омогућити бесплатан превоз;

2) Пензионерима са примањима од нпр. 70.000 месечно наплаћивати цео износ, без обзира на године.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431453#p431453:2qhliedw je napisao(la):
Karlo del Ponte » February 2nd, 2017, 1:41 am[/url]":2qhliedw]Да се контрола карата одржава само у делу возила у којима постоје стандарди по питању чистоће, грејања, дихтовања возила, утегнутости седишта и рукодржача и слично. На лошијим возилима да постоји ознака "нема контроле карата", и да за њих постоје стандарди само безбедности, обележавања и придржавања реда вожње. Наравно, да и једна и друга возила имају ред вожње. У том случају бедни студент и самохрана мајка са двоје деце могу уштедети коју хиљадарку тако што крену пола сата раније, а да не морају да зверају.
Ovde vidim potecijalni problem. Ovim se ne bi ništa pozitivno postiglo , zato što bi se onima koji se švercuju samo omogućilo da to rade bezbolno , jer će oni radije i da propuste dva tri autobusa , nego da plate. A ti "bedni" studenti , i nisu toliko bedni , jer ako mogu da imaju za izlaske u noćne klubove , za pametne mobilne , za cigare , kojekakvu brzu hranu , seckane salate , očišćeno meso , gotova jela (sva navedena hrana koja nije baš jeftina) ... , mogu da imaju i za mesečnu kartu. A što se tiče majki i drugih kategorija nezaposlenih , njima bih dao da se izdaju besplatne bus plus karte na godišnjem nivou , a da im jedini trošak bude plaćanje izrade karte od 250 din (čini mi se je trenutno tolika cena).
 
Све зависи ко је чије дете. Неки студенти се возикају у џиповима а неки улазе на БГ воз преко шина заобилазећи рампе на улазу.
 
A dobar deo tih što zaobilaze nisu uboga sirotinja , zato što viđam po prevozu ogroman broj njih sa mobilnim telefonima najnovijih generacija i sl ... Problem je i što te studente kontrolori ne kažnjavaju adekvatno. Nedavno su kontrolori dve studentkinje pustili , iako su im rekle da nemaju karte , a čukale su po pametnim telefonima , dok su se okomili na jednog mladića. On je na kraju "pobedio" , jer ni njega nisu izbacili , niti mu napisali kaznu , pošto je on bio uporan i rekao da mogu da zovu i komunalce ako hoće , ali da dok ne reše prvo slučaj devojaka , da neće od njega dobiti nikakva dokumenta , niti ima nameru da napusti vozilo.
 
Moj другар је два пута кажњен у једном месецу :D
 
Вешт је он иначе, једном га зезнули пошто је ишао са колегиницом па није хтео да напушта возило кад су ушли, а други пут је журио нешто на факултет :D
 
Kad smo vec kod placanja, kakva su iskustva kada je cenovna politika kod metro sistema u pitanju. Do koje mere se subvencionise?
 
Ретко који метро систем се субвенционише, у смислу да се из буџета покривају оперативни трошкови функционисања (међу изузецима су неки од лоше пројектованих и још недовољно изграђених метро система у Русији, са смешно малим бројем путника, и ту су субвенције реда величине десетак милиона евра годишње). У Београду сигурно не би било потребе за субвенционисањем четири-пет најоптерећенијих линија из буџета, чак и уз веома ниску цену карте.

Са друге стране, међутим, капитални трошкови (трошкови изградње) метро система су огромни, реда величине неколико десетина милиона евра по линији годишње, и само неколико највећих градова Азије могу да их надокнаде из продаје карата, продаје рекламног простора и других текућих прихода. Европски градови, међу њима и Београд, свакако не, али то не значи да метро треба да пројектују у складу са мокрим сновима форумаша, архитеката и генерално дечурлије, јер, што економичнија буде конкретна линија, утолико пре ће почети градња нове, превоз ће боље функционисати, а и сви ћемо имати више пара.
 
Не субвенционишу се: Токио, Осака, Њу Делхи, Хонгконг, Сингапур и Крајсписка.

У капиталистичкој САД се јавни превоз у просеку тек трећину финасира продајом карата за превоз. Економски неписмене земље, попут, Србије, не умеју да саставе рачуницу по којој им је државно издвајање за јавни превоз исплативо. Јако ми је занимљива била једна студија из Минеаполиса, по којој приградски воз са свега 7 пари полазака, и то само у вршним сатима, има троструко ниже трошкове него доградити траку аутопута и одржавати је. На другој теми бих могао о свим потешкоћама, које има примена таквих пројеката у америчком друштву, неупоредивих у односу на Европу. Мада и Србија са својом шинофобијом је неупоредива у односу на Европу.

@Пантограф
Модел финансиарања метро-а у тим неким највећим градовима Азије није продаја карата, већ некретнина. Типа, спичи се линија у Овчу и Земун поље, до празних ледина, изгради остала инфраструктура, и на екстра локацији ван центра са најбољим превозом у граду, а могућношћу градње станова који су добро осветљени, увучени у односу на улице, паркинг места колико хоћеш, лак излаз на незагушене ванградске путеве, и ти станови лако нађу купце. Упс, то све имамо за БГ:ВОЗ осим развојних планова, и без обзира на тренутно слабо тржиште некретнина, бар један део уложених средстава би се вратио, и самим тим ослободили фондови за нове пројекте јавног значаја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431638#p431638:1w3pvzns je napisao(la):
Karlo del Ponte » 02 Феб 2017, 23:26[/url]":1w3pvzns]У капиталистичкој САД се јавни превоз у просеку тек трећину финасира продајом карата за превоз. Економски неписмене земље, попут, Србије, не умеју да саставе рачуницу по којој им је државно издвајање за јавни превоз исплативо. Јако ми је занимљива била једна студија из Минеаполиса, по којој приградски воз са свега 7 пари полазака, и то само у вршним сатима, има троструко ниже трошкове него доградити траку аутопута и одржавати је. На другој теми бих могао о свим потешкоћама, које има примена таквих пројеката у америчком друштву, неупоредивих у односу на Европу. Мада и Србија са својом шинофобијом је неупоредива у односу на Европу.

а да ти напишеш на свом блогу текст о томе. мислим да би га многи врло радо прочитали, и да би био врло користан
 
Не постоје економски неписмене земље, само економски "неписмене" власти, које намерно и активно раде на томе да и народ постане економски неписмен из разних разлога, од којих ни један није добар.

Трошак изградње може да се смањи веома много, а да и даље буде квалитетно, али онда ће ЕУ, невладиним организацијама итд одма да крену говна на уста јер им је одузета шанса за малверзације уцењивање итд итд
 
Поставићу и овде, пошто има свакако везе са метроом.
У документу "Rani javni uvid u Plan detaljne regulacije za kompleks BIP-a" из 2016. године, између осталог стоји и:

Развој јавног градског превоза путника овог простора планираће се у складу са развојним
плановима Дирекције за јавни превоз.22
Такође, планирано је постепено увођење мреже савременог градског шинског система –
Београдског метроа. Према развојним плановима, у другој фази планира се развој линије
Београдског метроа која повезује Карабурму, Клинички центар, Железничку станицу "Београд
Центар", Баново и Петлово брдо.
Овај систем се планира у непосредној близини Плана, те ће
утицати на опслуживање предметног простора јавним градским превозом.
За планиране садржаје обезбедити потребан број паркинг места у оквиру припадајуће
парцеле на основу важећих норматива.
 
Ово је линија 2 из Ежисове студије, која је касније уцртана и у ГУП; међутим, из недавних изјава градских челника сазнали смо да сад постоји намера да се гради линија Миријево - Макишко поље кроз Београд на води, дакле, од повезивања метроом Клиничког центра, Прокопа и Петловог брда се одустало, само се чека да се промене и планска документа.
 
Dakle, stara železnička će biti povezana metroom a ne nova? Genijalno.
 
Да. Додуше, и будућа станица Сајам биће опслужена метроом.
 
Razlog vise da se preispita odluka o potpunom uklanjanju putnickog ZS sa Glavne.
 
Ja se sve nekako tešim da će se usporiti izmeštanje glavne i da će na kraju odustati od toga.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Сваким даном све смо ближи тачки да београд престаје да буде град бећ само нека аномалија на земљи
 
То лајт је било само изговор да неке посојеће трамвајске линије преименују у метро.
 
Није тако било. Ниједна трамвајска линија не вози за Земун. Ко види трамвај код Општине Нови Београд, ја му га купим.
 
Vrh