Šta je novo?

Metro

Јовин уме да се понесе али се никако не бих сложио да је више проблем него решење - јер да није њега и његове упорности, прича о метроу у Београду би одавно била стављена ад акта. То је чињеница.

Мост преко Аде ће донети растерећење и свакако не треба обустављати градњу сада када је почела, али људи који живе на Бановом Врду знају да су гужве са југа у Радничкој улици и пре Радничке улице (значи ПРЕ моста) а НЕ у Булевару Војводе Мишића. ТУ мост неће растеретити ништа - помоћ стиже само на Газели и то свакако не 40% (одокативно можда 15% или макс 20%). Гужва "код Сајма" (а која је заправо пре свега гужва "код Југопетрола") ће се растеретити једино ако успеју некако да оспособе Пожешку улицу као алтернативни правац до Цареве ћуприје, а и то је питање да ли ће бити довољно. Док они то све пораде Београђани ће се задужити за још једно 10% аутомобила и преостали ефекат ће бити можда 10%. Значи јесте мост добар и не кажем да је могло боље (мада вероватно јесте) али једноставно није идеално.

Ту ступа на сцену кост-бенефит прича. Мислим да су ефекти које ћемо добити од ових 200 мил. мање од петине онога што бисмо добили за 1 млрд. за метро.

Re: колико смо далеко од метроа - само онолико колико смо далеко од истинске одлуке да почнемо. Yes we can :) Види случај Софија.

Лаки vs тешки по питању рока израде је тотална замена теза. Да смо 2003, када се захуктала прича о брзом изводивом лаком трамвају, почели да градимо метро, сада бисмо имали отворене прве деонице и били бисмо 2 године до завршетка целе прве фазе од две линије.
 
Penjanje na Gazelu iz pravca Sajma vrlo često zna da začepi čitav Mostar ka Sarajevskoj - a samim tim i silazak sa Gazele ka Sarajevskoj, što dodatno nagomilava gužvu. Samo Banovo brdo će verovatno i dalje biti uje*******ano, ali će makar nešto da se iskulira - takođe mislim da most bez tunela do Autokomande ne vredi preterano mnogo.

Ja i dalje mislim da metro ne može da skloni gužve sa ulica - on jeste preduslov da bi se to učinilo. U izboru prevoza ljudi će uvek računati šta im je brže - već je bila priča ovde o tome i raznorazni grafici i primer San Franciska, mislim. Naravno da ga treba početi graditi što pre - km po km, čak je i kupovina bušilice možda dobra ideja - valjda se jedna zaglavila na kopanju tunela ka Karaburmi. Ali ne sviđaju mi se iluzije koje se bacaju po novinama - da će metro rešiti sve gužve.
 
Па мислим да није поента у томе да ће метро решити све гужве. Види какав систем има Њујорк па је гужва на Менхетну неретко потпуно несносна. Поента је у томе да када имаш разгранату мрежу метроа, гужва на улицама није више свачији проблем већ искључиво проблем оних који се у њу добровољно запуте (схватам да је ово претерана генерализација, али то је отприлике аргумент).
 
Poenta je vrlo jednostavna - gradu su potrebni i most i metro. Znaci most nije potreban zato sto je poceo da se gradi, pa eto da 'aj da se zavrsi, vec zato sto je potreban za normalno funkcionisanje grada. Kao sto rekoh, nama je potrebna paralelna izgradnja cak pet mostova - Ada Ciganlija, Borca, Ada Huja, Vinca i Nemanjina. Poredjenja radi Beograd trenutno ima pet drumskih mostova - Ostruznica, Gazela, Stari Savski, Brankov i Pancevac.

Slazem se sa Ambasadorom u oceni da zagovornici izgradnje metroa predstavljaju taj projekat kao mesijansko resenje koje ce resiti sve probleme - izgradicemo metro, poplocati ceo centar u pesacku zonu, a nece nam biti potrebni UMP, SMT i ostale gluposti. Ta logika je duboko pogresna.

Djordje":3extzo60 je napisao(la):
Лаки vs тешки по питању рока израде је тотална замена теза. Да смо 2003, када се захуктала прича о брзом изводивом лаком трамвају, почели да градимо метро, сада бисмо имали отворене прве деонице и били бисмо 2 године до завршетка целе прве фазе од две линије.
E, vidis "da smo", a nismo. Dakle, tada metro nije poceo da se gradi, vec je bio samo dnevno-politicki pamflet, kao sto su danas fantazije o teskom metrou koji ce "evo-samo-sto-nije" poceti da se gradi. Izgradnja metroa je trebalo da pocne 70-ih, a mozda i ranije. Sada u startu kasnimo 30 godina, tao da cak da izgradnja pocne ubrzo, nacekacemo se godinama i godinama pre nego sto pocnemo da osetimo efekte metroa. I dalje stojim iza toga da ce prva linija (koja ce se Boze zdravlja jedneog lepog dana graditi 6-7 godina) imati vrlo male opipljive efekte. Bitno je samo da se sa izgradnjom pocne. Kada je trebalo da se gradi Gazela, Beogradjani su protestovali govoreci kako svi automobili u gradu mogu da stanu na Brankov most, danas bez Gazele ne bismo mogli da zivimo.

Medjutim, umesto istinske volje da se pocne izgradnja metroa, u medijima ljudi proturaju razne ili/ili dileme, poput one "ili most, ili metro", koje sluze iskljucivo za samopromociju i zbijanje dnevnopolitickih poena. Sveopstem haosu doprinose i kontradiktorne izjave gradonacelnika, drugih gradskih celnika, ministra za infrastrukturu i ostalih republickih zvanicnika - gde svako fura svoju pricu o metrou. Dodajmo tome i ovu smejuriju sa posetom stranih strucnjaka koji ce eto kao odluce kakav nam metro treba i dobijamo jasnu sliku da u Beogradu trenutno ne postoji jasna politicka volja da se krene u taj projekat, vec se prica (kao ranije laki metro) drzi na tihoj vatri kako bi podgrevala afinitete biraca i ni za sta vise.
 
ретардињо":1mp8u7sl je napisao(la):
...поготову кроз Нови Београд где је никад лакше копати кроз песак...чак шта више, кроз Нови Београд би могао са простим машинама јефтино да се копа и канал који би се покрио плочама + нпр метар земље па травњак...песак је у питању...јако брзо би то ишло...
Nazalost, sasvim suprotno. Pesak je najgori i najskuplji tip tla za kopanje tunela, jer zbog lakog urusavanja moraju se vrsiti dodatne pripreme, a tu su i podzemne vode. Delovi linije 5 St. Petersburskog metroa su izgradjene i 100 m ispod povrsine jer je tu bilo najlakse graditi, a radi se isto o peskovitom terenu. Najbrze i njajeftinije je graditi metro u Hong Kongu- u pitanju je stena.

Djordje":1mp8u7sl je napisao(la):
Дакле, поређење иде отприлике овако (како ја разумем)
- метро вози људе по граду
- "регионални метро" вози углавном људе из предграђа, делом до или близу њиховог одредишта у граду, делом уз једно преседање на метро до било које тачке у граду, а има и секундарну функцију ограниченог превоза људи по граду
- приградска железница вози људе из предграђа и недођија до главне железничке станице
Ovo je sasvim dobra klasifikacija metroa, regionalnog metroa i prigradske zeleznice. Da dodam da regionalni metro u Berlinu i Hamburgu (S-Bahn) ima potpuno nezavisnu trasu, napajanje preko trece sine i isti interval kao i metro (U-Bahn) i kao takav ima odlicnu iskoristenost i u gradu, kao i U-Bahn. Tako na urbanrail sajtu pise:
The Berlin S-Bahn may be considered a metro in its own right for the following reasons:
- it is mainly an urban means of transport (total length 327km, of which 250km are within the city of Berlin)
- it is totally independent from other rail traffic (third rail power supply)
- it operates at quite dense intervals (3-4 minutes) along the central routes (bundled lines
Slicni gore navedenim sitemima su Lindenwold linija u Filadelfiji i BART u San Francisku. Ima raznih misljenja da li je BART metro ili regionalni metro. Sitem je potpuno nezavisan, ne koristi zeleznicke koloseke (ima i siri kolosek od 1676 mm), a vise je rasiren po predgadjima gde ide veoma daleko, nego po SF-u. I Lindenwold i BART koriste vagone sa samo dva ulaza, ne tako siroka koja su tipicna za prigradske vozove, dok metro vagoni koriste tri, cetri, pa i pet ulaza po vagonu sa svake strane vece sirine. Ja bi oba sistema klasifikovao u regionalni metro.
 
Још три године и коначно ћемо добити метро...:D:D:D
Đilas: Prva linija metroa do 2012.
21. mart 2008.
| 06:52 | Izvor: B92
Beograd -- Kandidat za gradonačelnika koalicije "Za evropski Beograd" Dragan Đilas izneo je u Poligrafu osnovne tačke svog programa.
8631351747e36f8e36e0861.jpg

Dragan Ðilas (FoNet, arhiva)

Gostujući u emisiji Poligraf B92, ministar bez portfelja zadužen za Nacionalni investicioni plan i kandidat za gradonačelnika Beograda Dragan Đilas najavio je da će glavna tema kampanje koalicije okupljene oko Demokratske stranke i Borisa Tadića biti bolji život građana i veći standard, a ne Kosovo.

"Odbrana Kosova nije politička borba, već diplomatska i ekonomska i podrazumeva borbu za ljude koji žive na Kosovu", smatra Đilas.

"Lako se busati u grudi, pričati, obećavati, pozivati ljude, a onda zaboravite sve to i raspustite Vladu zato što ste preglasani na jednoj sednici. Zbog toga ne usvojite rebalans budžeta i ostanete bez para za sve te aktivnosti. Sada moramo da se dovijamo kako bi tim ljudima na Kosovu pomogli", rekao je Đilas.

Đilas kaže da bi najlogičnije bilo da sedište Ministarstva za Kosovo i Metohiju bude u pokrajini, a da ministar Slobodan Samardžić dolazi u Beograd da bi Vladu informisao o tome šta se dešava na terenu.

"Voleo bih da vidim lidere kosovskih Srba sa severa kako obilaze enklave unutar Kosova, a ne samo da se oglašavaju iz Severne Mitrovice gde je bilo najbezbednije", kaže on.

Kandidat DS i G17 plus za gradonačelnika Beograda kaže da će buduća vlast napraviti most koji je neophodan Beogradu, rekonstruisaće Gazelu, premestiti železničku stanicu, završiti obilaznicu.

"Beograd će se dalje razvijati na Krnjaču, Ovču, Borču, Rakovicu. Beograd već ima Beovoz koji je kao metro, a mi ćemo završiti prvu liniju metroa za četiri godine, koji će ići iz Centra na Novi Beograd", rekao je Đilas.

Đilas, međutim, kaže da Beograd neće postati metropola sve dok 40 odsto građana nema kanalizaciju i dok gaze blato da bi dopli do svojih kuća i obećao da će upravo takvi problemi biti prioritet beogradskih vlasti.
Адреса: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=03&dd=21&nav_category=418&nav_id=290168
 
Što se metroa u BG tiče, sve mi deluje prilično sumorno. Da, izgradnja jedne linije metroa ne bi rešila problem gužve u Beogradu, ali bi predstavljala korak u pravom smeru. U principu, mogu samo da potpišem Homerov post! :kk:
Što naravno znači još mnogaja ljeta truckanja autobusima, čitanja novina za volanom zbog gužve, smoga, i ostalih čari loše organizovanog prevoza.... :bash: :violina:
 
Beograd ima metro, samo je ostao zaledjen u Luci Beograd, Ušću, Brodogradilištu, i gomili „sitnih" lokacija :D
 
ljudi, ja mislim da je svaka diskusija više suvišna. ne slušaju gradski oci ljude što ovde pišu, jer da slušaju, davno bi Beograd imao taj metro.
inače, prva ideja o metrou u Beogradu se pojavila još u 19. veku, kada je napravljen plan da se izgradi od Karađorđeve do Terazija. baš ima u knjizi "Beograd ispod Beograda", pa ću kada dođem kući da nađem taj deo i da ga okačim na forum
 
Pričali su već ljudi o tome ovde, ali bi voleli da vidimo i sken iz te knjige :D
 
u Karađorđevoj ulici, ako se malo zagledate, naćiće te male šine, mislim da je 700 mm širina, za rudarska kolica, tj. utovar i istovar robe, i dva čoveka su došla na ideju da se napravi metro.
dva Beograđanina, po imenu Gugal i Gal, su 1883. godine došli na ideju da se probije tunel do Knez Mihajlove, i verovatno dalje, i da se napravi železnica za prevoz putnika. gospoda su htela da se obezbede, pa su tražili od beogradske opštine da nikome do kraja godine ne da koncesiju, što je i beogradska opština uradila, na sednici odbora, 14. maja 1883. godine. dotična gospoda su ubrzo posle toga nestala, a sa njima i prilika da Beograd bude treći grad u svetu, iza Londona i Nju Jorka, sa metroom.

nisam iskenirao stranu, ima svega par pasusa, pa sam ih prepričao, čisto da imate predstavu o toj ideji iz 1883. godine.
inače bih vam preporučio knjigu, da vidite zašto baš i nije lako graditi podzemnu železnicu u Beogradu
 
A podzemna teretna zeleznica od etnografskog muzeja do mitceve robne kuce u knezu za transport robe ostatci i dana postoje doduse malo poplavljeni . Knjigu sam inae sa uzivanjem procitao mislim da se gore pomenute sine nalaze u karadjordjevoj 37 vide se i iz tramvaja
 
Много су нешто мистериозни

Na pitanje novinara da li su stručnjaci predložili konačno rešenje za izgradnju metroa, Đilas je rekao da za Beograd treba napraviti sistem koji će garantovati najbolje usluge za život sugrađana.

"Građani kada uđu na svojoj stanici treba tačno da znaju za koje će vreme biti na odredištu", kazao je gradonačelnik.

Gradska uprava dobila je stručna mišljenja nekoliko stručnjaka, koja će biti uzeta u obzir pri izradi projekta metroa, kazao je Đilas.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=05&dd=22&nav_id=361979
 
I meni ovo miriše na teški metro ali se nadam da zna da je rekao 2012 !
To znači da do kraja ove godine mora da počne da se radi.
 
Ne zalećimo se mnogo još...
oni ne znaju ni kako će naći pare za 70 trolejbusa, a kamoli za metro.

Ja bih recimo za početak bio presrećan sa nekim izmenama GUP-a kojima bi bila eliminisana priča o LRT-u.
 
Obavezno, ali pazi 'vamo obavezno pročitajte i pregledajte ovaj sajt

http://www.transitmuseumeducation.org/fbu/

Radi se o 8 velikih podzemnih infrastrukturnih projekata u Njujorku koji treba da mu omoguće njegovim stanovnicima funkcionalniji život. Ima dosta zanimljivih podataka i slika te može da posluži da nešto novo i naučimo. :kafa:
 
Đilas je prvi put konkretno progovorio o "metrou". I nisam sigurna koliko će vam se ovo svideti.

Intervju je iz 24sata:

"Neosporan zaključak je da Beograd mora da napravi tzv. nezavisni šinski sistem. To znači da se nigde ne ukršta sa drumskim saobraćajem. Stručnjaci iz Beča i Minhena predlažu nam nezavisni šinski sisem tipa lakog metroa. Saćekaćemo još neka mišljenja i dati predlog. Trebalo bi da se pozdamo u mišljenje stranaca koji žele da nam pomognu. Svaka čast svakome, ali kod nas niko nema iskustva sa gradnjom metroa. Moja ideja je da prva linija ide od NBG-a preko Vukovog spomenika do kraja Bulevara. Zagovornik sam da u isto vreme krene i drugi krak od Pravnog fakulteta preko Slavije, Prokopa na Banovo Brdo. Ako ove godine odlučimo krećemo u potragu za finansijerima projekta, nešto slično kao za "kineski" most od Zemuna do Borče. Gradnja bi mogla da počne u roku od oko dve godine, a do prve linije trebalo bi još 6-8 godina. Ja neću da počnem da kopam tunel i vičem da je to metro, pa da se onda kao obilaznica radi 19 godina."

Dakle, "laki metro", ali nezavisan od drumskog saobraćaja - rekla bih da je ovo neki kompromis.
 
Dakle, denivelisan tramvaj....ako to pocnu da grade, dzaba su krecili
 
Vrh