Јовин уме да се понесе али се никако не бих сложио да је више проблем него решење - јер да није њега и његове упорности, прича о метроу у Београду би одавно била стављена ад акта. То је чињеница.
Мост преко Аде ће донети растерећење и свакако не треба обустављати градњу сада када је почела, али људи који живе на Бановом Врду знају да су гужве са југа у Радничкој улици и пре Радничке улице (значи ПРЕ моста) а НЕ у Булевару Војводе Мишића. ТУ мост неће растеретити ништа - помоћ стиже само на Газели и то свакако не 40% (одокативно можда 15% или макс 20%). Гужва "код Сајма" (а која је заправо пре свега гужва "код Југопетрола") ће се растеретити једино ако успеју некако да оспособе Пожешку улицу као алтернативни правац до Цареве ћуприје, а и то је питање да ли ће бити довољно. Док они то све пораде Београђани ће се задужити за још једно 10% аутомобила и преостали ефекат ће бити можда 10%. Значи јесте мост добар и не кажем да је могло боље (мада вероватно јесте) али једноставно није идеално.
Ту ступа на сцену кост-бенефит прича. Мислим да су ефекти које ћемо добити од ових 200 мил. мање од петине онога што бисмо добили за 1 млрд. за метро.
Re: колико смо далеко од метроа - само онолико колико смо далеко од истинске одлуке да почнемо. Yes we can Види случај Софија.
Лаки vs тешки по питању рока израде је тотална замена теза. Да смо 2003, када се захуктала прича о брзом изводивом лаком трамвају, почели да градимо метро, сада бисмо имали отворене прве деонице и били бисмо 2 године до завршетка целе прве фазе од две линије.
Мост преко Аде ће донети растерећење и свакако не треба обустављати градњу сада када је почела, али људи који живе на Бановом Врду знају да су гужве са југа у Радничкој улици и пре Радничке улице (значи ПРЕ моста) а НЕ у Булевару Војводе Мишића. ТУ мост неће растеретити ништа - помоћ стиже само на Газели и то свакако не 40% (одокативно можда 15% или макс 20%). Гужва "код Сајма" (а која је заправо пре свега гужва "код Југопетрола") ће се растеретити једино ако успеју некако да оспособе Пожешку улицу као алтернативни правац до Цареве ћуприје, а и то је питање да ли ће бити довољно. Док они то све пораде Београђани ће се задужити за још једно 10% аутомобила и преостали ефекат ће бити можда 10%. Значи јесте мост добар и не кажем да је могло боље (мада вероватно јесте) али једноставно није идеално.
Ту ступа на сцену кост-бенефит прича. Мислим да су ефекти које ћемо добити од ових 200 мил. мање од петине онога што бисмо добили за 1 млрд. за метро.
Re: колико смо далеко од метроа - само онолико колико смо далеко од истинске одлуке да почнемо. Yes we can Види случај Софија.
Лаки vs тешки по питању рока израде је тотална замена теза. Да смо 2003, када се захуктала прича о брзом изводивом лаком трамвају, почели да градимо метро, сада бисмо имали отворене прве деонице и били бисмо 2 године до завршетка целе прве фазе од две линије.