[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418267#p418267:109vrbb2 je napisao(la):
vucko » 22 Nov 2016 01:01 pm[/url]":109vrbb2]Dakle BNV je centar grada jer se svim gradovima prve dve linije seku u centru a ne na 2km od istog.
Sada je jasno i zašto se rekonstruiše tramvajski most, da bi se zbudžio tuda metro.
http://www.blic.rs/vesti/beograd/i-metr ... do/b1wbn2y
Po meni bi ovo trebale da budu linije 2 i 4, ali inace trase uopste nisu lose.
Klasicno ukrstanje dva glavna pravca, sever-jug i istok-zapad.
Narandzasta linija:
Pravac Dunav-Sava ispod Terazijskog grebena je najjednostavniji i takoreci najprirodniji koridor za metro.
- Prekace prepreku grebena, za to i sluzi metro, i povezuje severnu (Dunavsku) i juznu (Savsku) stranu Beograda.
- Stanica u centru grada je na najboljem mogucem polozaju, Terazijama, pesacko-transportni cvor na temenu grebena.
- Koristi se postojeci zeleznicki koridor sa Savske strane, a moze i sa Dunavske.
- Pokriva dva veoma prometna pravca, Palilula-Centar i Cukarica-Centar, prvi nema tramvaj a na drugom tramvaj i autobusi jedva pokrivaju potrebe.
- Potrebna su samo 2 kratka tunela, Terazije i Banovo Brdo.
- Linija posle Julinog Brda moze da nastavi kroz Makis do Belih voda pa postojecim tunelima ispod Vidikovca do Rakovice.
- Postoji prostor za depo na oba kraja, u Makisu i na Adi Huji
- Neophodno je napraviti bg:voz stanicu na Sajmu i omoguciti presedanje sa metroa na bg:voz
- Od Terazijskog tunela ka jugu bilo bi pozeljno da trasa ide na stubovima, pod zemljom je nezgodno zbog vode a po zemlji sacuvaj boze. Tako ce se i lakse premostiti visinska razlika sa Terazijama.
Crvena linija, mozemo da je zovemo 17 po istoimenoj autobuskoj:
Pravac istok-zapad, Istanbul-Bec, autoput, jedna od osovina Beograda.
- Na zapadu linija pokriva srce Novog Beograda, od Starog Merkatora do Arene i Usca, mogla bi da ide skroz pravo umesto sto vijuga.
- Cela linija na NBGD moze da se postavi na stubovima, brze je i jeftinije.
- Sava se preskace mostom, daleko jednostavnije nego tunelom, narocito ako posle toga treba da udari u greben.
E tu je glavna mana ove trase, umesto da bezi juzno ka Prokopu trebalo bi da nastavi pravo do Slavije pa niz Bulevar JNA. Dogma Prokopa jos jednom potkopava logiku.
- Na istoku linija pokriva optereceni autoput i kaci glavne tacke gde se sliva saobracaja iz juznih naselja: Autokomanda i Konjarnik.
- Linija moze da nastavi kasnije ka Mirijevu ili cak Kaludjerici.
Sve u svemu ovo je prvi projekat koji sam video, jos od plana sa tri linije iz 1968., koji zaista ima smisla. Veoma mi je zao sto se desio u kontekstu nakaradnog BnV.
Mozda je ipak @spatiotecte u pravu, bice da neko (mozda u Francuskoj) gleda planove koje smo crtali proteklih godina i pravi sintezu.
2011 Plan Amfiteatar, aktiviranje Savskog amfiteatra ukrstanjem metro linija
2013 Dve metro linije + 2 bg:voz linije
2015 Plan Raster, 4 metro linije + bg:voz