Šta je novo?

Metro

Novosti, 18.11.2016.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... novog-brda

Kako "Novosti" saznaju, podzemna železnica neće ići nijednom od onih linija koje su arhitekte i stručnjaci najavljivali prethodnih decenija. Sigurno je da će vagoni putnike prevoziti ispod zemlje od Banovog brda do Sajma, ispod Požeške, jer je stručnom analizom utvrđeno na je na ovoj relaciji najveća frekvencija ljudi.

Iz izvora bliskih "Novostima" saznajemo da su predstavljene dve potencijalne linije, koje imaju drugačije koridore od onih koji su prethodne četiri decenije gradske vlasti najavljivale u medijima. Odustalo se od rute Ustanička - Tvornička (Zemun), Vidikovac - Pravni fakultet, Trg republike - Jurija Gargarina. Analizom je utvrđeno da one i nisu najisplativije za gradnju i da neće rasteretiti saobraćaj koliko se od njih očekuje.

Gde će se graditi nove linije, čuva se kao tajna. Ono što je procurilo od informacija, a što "Novosti" saznaju, jeste da će dve linije imati koridore koji će spajati najfrekventnije tačke u prestonici - Sajam sa Banovim brdom, a metro stanice biće ispod Požeške ulice.
 
Bas me zanima sta su oni to novo saznali. Pa i u predhodnoh Egis-ovoj studiji je bilo da je procenjeni broj putnika u pozeskoj oko 12500 u vrsnom casu, 2021.g a dok je linija Tvornicka-Ustanicka imala spic od oko 10.000 putnika u vrsnom casu kod Hajata. Zanimljivo je sa druge strane da je bilo procenjeno da ce na Ustanickoj kao pocetnoj stanici metroa ulaziti skoro 5000ljudi u vrsnom casu.

Posebna je tema sto plan metroa cuvaju kao tajnu od gradjana?!! To nema nigde! Cak je tajna i ko im je u timu zaduzen za metro.
 
Joj Srbijo zemljo medju sljivama!!!
Verovatno jedino mesto na svetu gde se radi javna prezentacija metro-a a da ne postoji mapa te iste.
 
Nije čak ni bilo javne prezentacije. Sve se svodi na rekla-kazala, tj. ono što su novinari načuli o onome što se dogodilo bukvalno iza zatvorenih vrata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417493#p417493:3uld49e4 je napisao(la):
SRBO » Пет Нов 18, 2016 3:05 pm[/url]":3uld49e4]Размислио сам мало о оном између лаког и тешког метроа

Зашто не бисмо направили тешки метро у граду, а лаки у приграду? Под "лаки" се мисли на трамвај само са стандардним колосеком а не метарским

Па може тешки метро да иде надземно... Зашто би ово радио? :?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417466#p417466:32nyll1r je napisao(la):
Матеја Бељан » 18 Nov 2016 02:14 pm[/url]":32nyll1r]
Isto važi i za liniju ka Bloku 45, besmisleno je menjati tramvaje metroom.

Da posto nema veze sto stanu na bukvalno svakom semaforu u uilici...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417572#p417572:23bdcpde je napisao(la):
SRBO » 18 Nov 2016 10:37 pm[/url]":23bdcpde]ја би те "не-насеља" разговао потпуно без сажаљења а и још по нешто

Значи једно трећину Београда би избацио на улицу...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417617#p417617:3s1wfd7u je napisao(la):
Lurker » Sat Nov 19, 2016 1:52 am[/url]":3s1wfd7u]Nije čak ni bilo javne prezentacije. Sve se svodi na rekla-kazala, tj. ono što su novinari načuli o onome što se dogodilo bukvalno iza zatvorenih vrata.

Predstavili su svoje zelje francuzima a ovi ce kad sve razmotre ispostaviti predracun. Ako se dogovore onda ce i javnost upoznati sa rezultatima dogovora :roll:
 
Fora sa makiškim poljem je valjda u tome da tu treba da bude depo - za depo je potrebno neko krupno prazno parče zemljišta gde nema baš ničega, a ujedno terminus prve linije mora biti kod samog depoa jer je suludo graditi prugu za depo koja se ne bi koristila u redovnom saobraćaju...

Fora je sto je za Makisko polje najavljena gradnja sto stambenih sto poslovnih jedinica, i tu neko lepo treba da zaradi, pominjan je BK sa svojim projektima jeftine stanogradnje itd. Cinjenica je da ranzirna stanica ostaje tako da ne vidim kako ce biti ceo potez atraktivan za bilo sta osim neki vid industrijske zone, sto je opet apsurd zbog vodoizvorista.

Vas koji zagovarate nepotrebnost metroa tamo gde je tramvajska mreza zaista ne razumem. Jeste ikad isli tramvajem od bulevara do zeleznicke? To traje i traje, tramvaj ima smisla tamo gde se ne ukrsta puno sa ostalim saobracajem, nbg, od sajma do bb, sve ostalo je mucenje bukvalno. Meni je od Djerma do skupstine cesto trebalo po pola sata da se probijem...
 
Трамвај на нбг треба да добије или нагазне семафоре или да се раскрснице све до једне претворе у кружне токове што би било веома пожељно и онда да трамвај добије предност за пролазак кроз центар кружног тока. Мислим да би ту буквално онда могао да се углави још по један полазак са истим бројем возила!
 
Па шта би са тим планом? Где је мапа? Где су станице? Где ја макета? :mrgreen: Појео вук магарца. :)
 
Veliki vođa priča na Happy tv o metrou između ostalog. Pominje onu liniju što smo
već videli i procenjuje troškove na oko 1.2 milijardi evra.
 
Kaко рече, од Вишњице преко Дорћола, центра, Економски факс, Београд на води, Чукарица?
 
To ce onda biti LRT. Nadzemno svugdje a u tunelu samo kroz terazijski greben.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417958#p417958:y3e8a89h je napisao(la):
Дошљак » Нед Нов 20, 2016 9:59 pm[/url]":y3e8a89h]Kaко рече, од Вишњице преко Дорћола, центра, Економски факс, Београд на води, Чукарица?

Па то је мање-више ово...црвена линија у краћем формату. :)
http://www.imamoplan.com/files/gimgs/49 ... faza-3.png
 
Зашто све ове године адекватан јавни превоз и анти-аутомобилски урбанизам 21. века у великим урбаним срединама сматрам цивилизацијском тековином:

Москва некад
vodoprovod_pod_sadovym.jpg


И сад
0_146916_66b874c9_orig.jpg
 
Druga linija je isto pomenuta, s tim da je rekao na Happy tv-u navodno već poznatu deonicu ali okvirno samo(Zemun-Ustanička) ali uzimajući u obzir one informacije da se neće koristiti bulevar zajedno sa tramvajem pretpostavljam da će predlog druge linije zapravo završavati negde na raskrsnici Vojislava Ilića i Ustaničke (kao koncentracija što više ljudi), a skretanje ka toj tački biće u predelu Vuka ka Krstu pa dalje do raskrnice Ustaničke i V.Ilića
 
Није ми лако да пишем о било чему што раде ови зли медиокритети Ристичевићевске провенијенције који су зајахали Београд, али, ето, чисто да приметимо:

1) Прва линија није део пројекта Београдски метро, већ Београда на води. Реч је, како форумашица 11030 исправно примети, о development-oriented планирању транспортне мреже: не узима се у обзир град, већ могућности гринфилд изградње, продаја (у нашем случају - поклањања) земљишта инвеститорима. Назвао бих то Трамп-урбанизмом. Иако наизглед слична, реч је о логици суштински супротној изградњи града која је transit-oriented, што је једини исправан модел, доказан пре свега у Европи. С тим у вези:

- Прокоп остаје без метроа а тиме и без икаквог смисла;

- Славија остаје без метроа;

- Клинички центар остаје без метроа. Зато ће шопинг мол у БнВ бити опслужен метроом;

- Укупан историјски центар града, уз изузетак зоне од 500 метара око једне једине станице (добро де, можда углаве још једну), као и пословни центар града - централна зона Новог Београда, остаће задуго непокривени метроом, самим тим деградирани - ово се посебно односи на историјски центар. То ће узроковати вишедеценијски аутомобилски хаос.


2) Прва линија биће веома скупа за изградњу, била ЛРТ или који год шински систем. Само станица на Тргу републике, или Теразијама, није битно, с обзиром на екстремну дубину, коштаће више од 50 милиона евра;


Закључак: Београд ће добити изузетно скупу линију метроа, са 150.000 уместо 250.000 путника дневно у односу на све раније планове који су предвиђали везу Чукарице са центром преко Славије (посебно наспрам изванредне друге линије из претходне Ежисове студије). Ту разлику у броју путника плаћаће деценијама, и коштаће га папрено.
После "зида којим се заклања срамота" (Београд), добићемо пројекат који срамотан изглед појединих делова центра цементира, остављајући драгоцене тргове и улице главног града у трајно провинцијском стању и степену развоја, фаворизујући осредњу инвеститорску фатаморгану.




Напомена: Уколико на Чукарици линија заиста буде скретала ка Макишкој пољани, а не покрије многољудна насеља својевремено, чак, планирана према траси две метро линије (Јулино брдо, Жарково, Церак, Видиковац, Лабудово и Петлово брдо, ред је да се и грађани побуне. То би стварно било превише, и за нас.
 
Vratih se noćas iz Budimpešte, pogađate pola dana se vozih po metrou. Sada kada gledam ovu diskusiju gde mi kao građani ne možemo videti ni plan metroa koji ćemo mi otplaćivati prosto ne znam šta da kažem, zaista je žalosno da imamo takvu gradsku vlast koja neće ništa konkretno da objavi već daje mrvice plana po kojekakvim Pinkovima, Studiima B i Hepijima.

Sa zadovoljstvom ću biti spreman da se aktiviram oko protesta ako se zaista ispostavi da je metro takav kako se špekuliše na poslednjim stranama.
 
Vrh