Šta je novo?

Metro

Та идеја је добра само онолико колико је добра (и уопште у разматрању) и идеја да се ту нешто изгради - тај конкретан потес је тренутно потпуно брисани простор, а колико знам разлог је што Дунав плави к'о луд. Тај прелаз преко Дунава је планиран тунелом!! Има још једна значајна разлика а то је да је градска железница по Новом Београду провучена дуж железничког коридора а не засебном трасом између железнице и М1. Не знам баш како мисли да изведе станицу код Студентског града у таквој варијанти. М1 и М5 су преплетене другачије у Земуну. Баш бих волео да знам да ли је ова мапа нешто ново или је једна од разматраних варијаната у изворном пројекту.

Добро је да новинари пробуде ову тему с времена на време, чак и са свим својим несхватањем.
 
Predlog da se, u ovoj fazi, obustave radovi na mostu preko Ade je skroz suluda, i stvarno sumnjam u sposobnost jasnog rasudjivanja ljudi, koji predlazu takve poteze. Svaka cast gospodinu Jovinu za sve sto je uradio za ovaj grad, ali ovo je stvarno skandalozna izjava.

A nije mi jasno ni zasto tvrdi da bi most kod Nemanjine efikasnije resio problem guzvi, jer je jasno da je Gazela trenutno usko grlo, a jedini nacin da se rastereti Gazela je izgradnjom mosta negde uzvodno. Cini mi se da se most preko Ade pojavljuje u svim prethodnim urbanistickim planovima, i da ga nije izmislila aktuelna gradska vlast.

Ne slazem se sa mnogim postupcima gradske vlasti, ali most preko Ade je pun pogodak :kk:
 
Мислим да је мост од скоро километар дужине, на најширем делу Саве од извора до ушћа најгоре могуће решење после не градње никаквог моста за тренутно стање сиромаштва...иначе, мислим да је одлично решење, али не сад да се реализује...
Ако су тачне цифре, УМП ће са експропорацијом земљишта коштати 1,2 милијарде евра, а мост у његовом склопу са прикњучним саобраћајницама 240 милиона...боље да су се те паре уложиле у мост за који је пројекат већ завршен (који би наше фирме радиле) и који би већ на око пола пута до завршетка био да је тада он почео да се гради, када су почели да се праве пројекти за мост преко Аде, а да остатак новца буде уложен у ,,копање" метроа...

280 000 људи живи између аутопута и Дунава и њихов практично једини мост је Бранков мост, тако да је потребнији мост од Немањине него преко шпица Аде...и то ми делује логично...

Дакле, мислим да би приоритети требало да буду највећи пројекти, метро који би се почео од моста и обилазница...са метроом смањујемо гужву у граду, а обилазницом теретни саобраћај са потенцијално опасним теретом заобилази град...
Мислим да је УМП, заједно са мостом преко Аде ,,дееееебело" на трећем месту...


Додатак: Нема се 30 - 90 милиона за ,,Прокоп", а има се 240 за мост који је добар, леп, али за тренутно стање је луксуз...делује ми као да је битнији симбол који ће да обележи нечију владавину, него решавање проблема саобраћајних гужви...
 
@ретардињо

мора да не живиш на Бановом брду, па због тога мислиш да тај мост није нанеопходнија ствар :)
не живим ни ја тамо, али радио сам неко време на НБГ-у, и колега са Бановог брда је кретао колима у 6:45 да би стигао на посао у 8... језиво. (а и тако је понеки пут каснио). А било шта да се деси у Бул. Војводе Мишића, неки судар или тако нешто, и имамо саобраћајни колапс у картама, јер неки алтернативни правац тренутно не постоји.

колико знам све симулације су показале да су Бранков мост и Бул Војводе Мишића најоптерећеније деонице у граду, са тим што људи који користе Бранков мост имају и какав такав Железнички мост на располагању. Према томe, тај мост на Ади је свакако приоритетан, можда и више него тешки метро.

по мени приоритети су
1. Обилазница
2. и 3. мост преко Аде и метро
 
Једно ОТ питање везано за "нови" Јовинов пројекат метроа:

постоји једна М3 станица на "Сивој стени". Да ли неко зна где је то, и која би била позиција тог стајалишта у односу на Шумице/доњи део Коњарника? мени је то увек била из субјективних разлога ствар која ми се не свиђа код постојећих пројеката, што је најближа станица житељима Шумица на самом врху Коњарника, докле има неколико аутобуских станица узбрдо. :)
 
Ako je glavni argument protiv mosta na Adi da ga nece koristiti dovoljno ljudi, zaboravlja se da kada se otvori neki alternativni pravac saobraaja da se onda oko njega cesto skupi i stanovnistvo...dakle, most ce ucniti npr. Banovo brdo mnogo atraktivnijom lokacijom za stanovanje...
 
Мост преко Аде ће да реши део проблема, исто као што би решио део проблема и јефтинији мост у продужетку Немањине...
Фазон је у томе што би са остатком новца од разлике између 240 милиона и цене комплетног моста у продужетку Немањине могло да се започне копање метроа...
Дакле, за 240 милиона, мостом у продужетку Немањине бисмо започели метро који има капацитет до 45000 на сат по смеру, а мостом преко Аде добијамо мост и немамо пара за почетак умп-а, који је опет инфериоран у погледу протока људи у односу на метро...

Тако да, када се погледа шта се добија улагањем 240 милиона овде или онде види се да се добију огромне разлике...није исто изградити мост доста пре јер постоји готов пројекат + започети метро који ће имати проток до 45000 људи на сат по смеру или добити само мост!!!
 
Па мост је део УМП, биће оптерећенији кад се повеже са Аутокомандом
 
Није спорна корист од УМП-а, али је за исте паре много већа добит од метроа!
Ако преко Газеле дневно пређе максимум око 170 000 возила, што би могли да узмемо у рачуницу за УМ‎П који ће исто имати два пута по три траке и ако то упоредимо са максималном протоком метроа од 45000 људи на сат по смеру, сложићете се да је улагање у УМП, уместо у метро чист промашај у овом тренутку...Нису глупи људи који кажу да велики градови не могу без метроа...
 
Btw, mene zanima zasto skoro svi planovi metroa zaobilaze dunavsku stranu....mislim na Palilulu i okolni deo Starog grada ukljucujuci i Dorcol. Koliko znam bio je jedan plan gde bi metro imao i stanice Cvijiceva i Skadarlija...zasto svi ostali planovi medjutim ignorisu ovaj deo grada? Zar ne bi mogla linija M2 (koja ide Prokop-Klinicki-Slavija-Pravni) da nastavi onda i do Cvijiceve, pa Dusanovom do Dorcola?
 
@retardinjo

Uzevsi u obzir sve okolnosti i stanje na terenu meni je veci prioritet most preko ade i pocetak UMP-a. Dakle radi se o tome da cak i brza izgradnja metroa ne bi u mnogome smanjila postojeci saobracaj zato sto je nas narod zeljan voznje kolima pogotovo sto je vozni park dobirm delom obnovljen makar u bg-u tako da ne ocekujem da ce se vecina odreci svog "mezimceta" zarad metroa, naravno bice i takvih slucajeva ali u manjoj meri. Takodje imamo postojeci pravac koji je sada vec prezagusen i koji je deo koridora 10 tako da zavrsetkom obilaznice mozemo ocekivati rasterecenje.

Ono sto hocu da kazem je da je most preko ade trenutno najbrze resenje koje ce pomoci drasticnijem rasterecenju gazele i bul. vojvode misica, a sto se u praksi odrazava i na savsku, sarajevsku, kneza milosa i sl.

Zavrsetkom mosta preko ade i tog dela UMP-a i zavrsetkom obilaznice makar u minimalno funkcionalnoj formi, petlja batajnica i nekako do bubanj potoka mozemo ocekivati sinergetsko dejstvo dva projekta koja su ipak koliko toliko finansiski zaokruzena i pre svega zapoceta.

A metro naravno da treba graditi ali nikako ne treba dolaziti u situaciju da jedan projekat iskljucuje drugi a sa odredjivanjem prioriteta smo zakasnili a Jovin ima najmanje prava da prica o mostu i guzvi kada je on tvorac genijalnog puta po sred grada na koji se on izvlaci nazivom "brza gradska saobracajnica" upravo ono sto UMP treba da bude dakle u pitanju je zamena teza posle 40god odsustva pameti :bash:

Inace apsolutno podrzavam ideju teskog metroa i projekta koji je on radio
 
Заборављаш, Ретардињо, да изградњом линије М1 метроа ствари ће бити мало лакше само житељима НБГ-а и то оног дела уз Дунав, на једној страни, и врха Коњарника на другој (мада ови други и немају много проблема са саобраћајем, то знам јер ја живим код хотела Србија и треба ми око 20 мин до/са посла у центру). Док најугроженији становници Бановог Брда неће добити, том почетном фазом изградње метроа, баш ништа.

Лично мислим да су људи на НБГ-у добили већ превише самом чињеницом да све инвестиције иду на ту страну и да је ред сада да се пажња посвети неким другим деловима града. Поготову Бановом Брду које има невероватан потенцијал који је потпуно спутан веома лошом повезаношћу.

Што се мене тиче само напред са мостом на Ади, али одмах потом сву расположиву енергију и средства уложити у метро. Ту би негде ваљда и ствари око Савског амфитеатра и Луке Београд требало да дођу на своје место, па ће бити мало лакше са финансирањем.
 
Djordje":29jp66w6 je napisao(la):
Та идеја је добра само онолико колико је добра (и уопште у разматрању) и идеја да се ту нешто изгради - тај конкретан потес је тренутно потпуно брисани простор, а колико знам разлог је што Дунав плави к'о луд. Тај прелаз преко Дунава је планиран тунелом!! Има још једна значајна разлика а то је да је градска железница по Новом Београду провучена дуж железничког коридора а не засебном трасом између железнице и М1. Не знам баш како мисли да изведе станицу код Студентског града у таквој варијанти. М1 и М5 су преплетене другачије у Земуну. Баш бих волео да знам да ли је ова мапа нешто ново или је једна од разматраних варијаната у изворном пројекту.

Добро је да новинари пробуде ову тему с времена на време, чак и са свим својим несхватањем.
Izgleda da je ovo novo, jer je stra varijanta predvidjala gradsku zeleznicu, odnosno regionalni metro izmedju zeleznicke pruge i metro trase u Bulevaru Z. Djinidjica. Ne verujem da je Jovin hteo da novim planom gradska zeleznica koristi iste koloseke kao i zeleznica. Pretpostavljam da je imao u vidu izgradnju dva nova koloseka paralelno sa postojecom prugom u samoj blizini.

hazard":29jp66w6 je napisao(la):
Btw, mene zanima zasto skoro svi planovi metroa zaobilaze dunavsku stranu....mislim na Palilulu i okolni deo Starog grada ukljucujuci i Dorcol. Koliko znam bio je jedan plan gde bi metro imao i stanice Cvijiceva i Skadarlija...zasto svi ostali planovi medjutim ignorisu ovaj deo grada? Zar ne bi mogla linija M2 (koja ide Prokop-Klinicki-Slavija-Pravni) da nastavi onda i do Cvijiceve, pa Dusanovom do Dorcola?
Prve faze su predvidjale metro na tom delu grada, dok ova poslednja predvidja gradsku zeleznicu, zajedno sa stanicama u Cvijicevoj i Skadarliji. Ne bi bilo lose kad bi se pruga na Dorcolu iskoristila za metro ili gradsku zeleznicu.

Igor":29jp66w6 je napisao(la):
Dakle radi se o tome da cak i brza izgradnja metroa ne bi u mnogome smanjila postojeci saobracaj zato sto je nas narod zeljan voznje kolima pogotovo sto je vozni park dobirm delom obnovljen makar u bg-u tako da ne ocekujem da ce se vecina odreci svog "mezimceta" zarad metroa, naravno bice i takvih slucajeva ali u manjoj meri.
Ja sam bas zato da se destimulise bili kakav dolazak u grad kolima, nisam za povladjivanje losim navikama :) Znam da ce to biti veoma tesko i da bi mnogi, ukoliko bi javno predlozio, zbog ovog hteli da me raskomadaju :D. Uzgred, nisam za obustavljanje radova na mostu preko Ade, sto je zapoceto treba da se zavrsi.
 
ACR":n378g2nj je napisao(la):
Заборављаш, Ретардињо, да изградњом линије М1 метроа ствари ће бити мало лакше само житељима НБГ-а и то оног дела уз Дунав, на једној страни, и врха Коњарника на другој (мада ови други и немају много проблема са саобраћајем, то знам јер ја живим код хотела Србија и треба ми око 20 мин до/са посла у центру). Док најугроженији становници Бановог Брда неће добити, том почетном фазом изградње метроа, баш ништа.
Да се разумемо, јасно је да оба моста треба градити...Овим преко Аде углавном добијају једни, а овим у наставку Немањине други...јбг...тако је то...не могу сви од једном да добију...
Поента моје приче је била да би се више добило и доста брже, улагањем исте своте новца у други пројекат, дакле, не свиђа ми се што није прво рађен јефтинији мост + започет метро, па тек онда скупљи, лепши, компликованији мост преко Аде...
Тиме би се уједно и решила дилема да ли ће у будућности бити изграђен метро или трамвај са лепом шоферком...и мислим да је ово исто јако битна ствар да се макар начне метро...



Igor":n378g2nj je napisao(la):
Uzevsi u obzir sve okolnosti i stanje na terenu meni je veci prioritet most preko ade i pocetak UMP-a. Dakle radi se o tome da cak i brza izgradnja metroa ne bi u mnogome smanjila postojeci saobracaj zato sto je nas narod zeljan voznje kolima pogotovo sto je vozni park dobirm delom obnovljen makar u bg-u tako da ne ocekujem da ce se vecina odreci svog "mezimceta" zarad metroa, naravno bice i takvih slucajeva ali u manjoj meri. Takodje imamo postojeci pravac koji je sada vec prezagusen i koji je deo koridora 10 tako da zavrsetkom obilaznice mozemo ocekivati rasterecenje.
Моје мишљење је да ће са завршетком обилазнице највише да се промени структура саобраћаја, а да ће у мањој мери да утиче на гужву, али је то изузетно битно, тако да је стављам као приоритет број 1 уз мост преко Саве као саставни део метро линије.
Што се тиче ,,мајстора" који би да покажу ,,макину", слажем се...довољно је да се погледа кеј поред река, где ако није сишао колима скроз до сплава, као да није ни био на сплаву јер га нико није видео...:D...али мислим да би то временом дошло на своје јер је у том великом пројекту метроа, поред пешачке зоне у улици Кнеза Михаила планирана пешачка зона 400м у круг, тако да се ,,мајсторима" неби исплатило да иду колима јер је тотално ,,аут" да се шета толико...:D

Било би идеално, када би сутра расписали тендер за тај мост који је много јефтинији од овог и са та два моста у многоме би била поправљена слика саобраћаја у Београду, а понављам, јако је битно да град започне метро, да се више неби појављивале приче о разним трамвајима са великим шоферкама...поготову кроз Нови Београд где је никад лакше копати кроз песак...чак шта више, кроз Нови Београд би могао са простим машинама јефтино да се копа и канал који би се покрио плочама + нпр метар земље па травњак...песак је у питању...јако брзо би то ишло...делују ми идиотски помињања по телевизијама било каквог трамваја уместо метроа...
 
ретардињо":2e0il4o5 je napisao(la):
Поента моје приче је била да би се више добило и доста брже, улагањем исте своте новца у други пројекат, дакле, не свиђа ми се што није прво рађен јефтинији мост + започет метро, па тек онда скупљи, лепши, компликованији мост преко Аде...
Mislim da osnovni previd pravis u tome da most preko ade ne kosta 1 milijardu nego daleko manje dok ump ceo verovatno ima tu vrednost ali njegov najvazniji objekat je upravo most koji se gradi i nadam se buduci tunel ispod topcidera. Dakle ako se na pravi nacin uklope faze izgradnje ump-a i pocetak izgradnje metroa to bi bila dobitna kombinacija uz naravno kako tako zavrsenu obilaznicu. Hocu da kazem da je nepravedno finansiski porediti metro liniju i most jel je cena razlicita a i vreme gradnje takodje. Sa druge strane most u nastavku Nemanjine je ok resenje ali on je deo jednog daleko veceg problema a to je pitanje opste reurbanizacije savskog amfiteatra a to je nesto sto je opet vezano za prokop i tako dalje. Nazalost nalazimo se u zacaranom krugu cija je najslabija karika prokop a da bi se lanac investicija i gradnje nastavio potrebno je pored novca i dosta vremena tako da je most preko ade u prednosti pa cak i ump do autokomande koji je daleko izvodljiviji (nesputaniji, nezavisniji projekat)
 
Igor":19f1swd3 je napisao(la):
ретардињо":19f1swd3 je napisao(la):
Поента моје приче је била да би се више добило и доста брже, улагањем исте своте новца у други пројекат, дакле, не свиђа ми се што није прво рађен јефтинији мост + започет метро, па тек онда скупљи, лепши, компликованији мост преко Аде...
Mislim da osnovni previd pravis u tome da most preko ade ne kosta 1 milijardu nego daleko manje dok ump ceo verovatno ima tu vrednost ali njegov najvazniji objekat je upravo most koji se gradi i nadam se buduci tunel ispod topcidera. Dakle ako se na pravi nacin uklope faze izgradnje ump-a i pocetak izgradnje metroa to bi bila dobitna kombinacija uz naravno kako tako zavrsenu obilaznicu. Hocu da kazem da je nepravedno finansiski porediti metro liniju i most jel je cena razlicita a i vreme gradnje takodje. Sa druge strane most u nastavku Nemanjine je ok resenje ali on je deo jednog daleko veceg problema a to je pitanje opste reurbanizacije savskog amfiteatra a to je nesto sto je opet vezano za prokop i tako dalje. Nazalost nalazimo se u zacaranom krugu cija je najslabija karika prokop a da bi se lanac investicija i gradnje nastavio potrebno je pored novca i dosta vremena tako da je most preko ade u prednosti pa cak i ump do autokomande koji je daleko izvodljiviji (nesputaniji, nezavisniji projekat)
Цитирај ми део где сам написао директно или индиректно да мост преко Аде кошта милијарду евра?
...баш ме интересује где сам направио превид? ...скоро 30 степени данас, можда ме сунце опрљило...:D
 
da ok pogesio sam naveo si ump 1.2milijardi a most sa prikljucnim oko 240mil

hteo sam da kazem da ne treba finansiski porediti ta dva projekta kako je to jovin uradio
 
Ма, опуштено! :kk:
Па, ако узмемо у обзир да УМП са експропорацијом кошта око 1,2 милијарде, а сличну цифру су помињали и за метро, а када се упореди максимални проток људи у та два пројекта који слично коштају, мислим да се добију прилично различите цифре у корист метроа...мислим да то треба на тај начин да се пореди јер су у поређење убачени најбитнији фактори цена + проток људи...још када убацимо ту и екологију/загађење УМП дебело испада из трке и метро се ставља као приоритетнији пројекат јер даје много боље резултате, а за оба од једном нема новца...

Ако узмемо у обзир мост преко Аде од 240 милиона са приступима, да за ту цифру много брже може да се направи мост (претпостављам истог протока) у наставку Немањине + да се започне ,,копање" метроа, који је по мени много приоритетнији од УМП-а...не видим разлог због чега су се одлучили за мост од 240 милиона...

Да не причам даље шта би било да је урађено овако или онако, мислим да је направљена ,,грешка" гледано на финансије, али обзиром да су паре отишле, као исправка ,,грешке" мислим да би било идеално да се узме кредит од стотинак милиона на кратко време и да се заврши ,,Прокоп" + да се уреди земљиште савског амфитеатра, да се узму паре од амфитеатра, да се врати кредит и да се паре усмере на мост у продужетку Немањине и да се почне са ,,копањем" метроа и тиме стави тачка на у последњих десетак година помињане трамваје по медијима уместо метроа...Док се не започне копање метроа + мост, провлачиће се ове приче, па је од изузетне важности да се крене!!!
 
Zanima me samo kuda bi isao taj most u produzetku Nemanjine ulice?!? I sta sve tu treba srusiti, pravno-imovinski resiti i koliko bi to trajalo i kostalo... Prica o tom mostu se nadovezuje na resavanje problema Savskog amfiteatra na obe obale i nije realno da moze brzo i jeftino da se resi (ne govorim o dugorocnim beneficijama)... I tu automatski otpada prica o suvoj ceni mosta koja se poredi sa cenom svega vezanog za projekat mosta preko spica Ade...
Most preko Ade se zna zasto se pravi tu gde se pravi iako nije najbolje resenje (pogledaj dole), a pocetak citavog projekta seze taman toliko u proslost (5-6 godina) da je izgledalo realno da ce biti lako finansijski zaokruzeno i reseno bez mnogo problema...
Isti oni koji bi da grade da bi prevazisli krizu (koridor 10) sada na drugom mestu zagovaraju prekid nekih projekata da bi se zapoceli drugi za koje ce trebati godine pre kamena temeljca...
O Jovinu sam vec pricao na ovom tredu i dodacu samo da je njegov problem sujeta, a ne nestrucnost... Covek se vodi pogresnim nagonima da zavrsi dobru pricu i tako umanjuje znacaj citave price (teski metro)...

I zamislite kada bi vise dobili ozbiljan kredit kada bi samovoljno pare namenjene za jedno (a to su explicitni uslovi kreditiranja za ovaj projekat) prebacili na nesto drugo... Presedani takvog tipa mogu da uniste sistem koji i ovako ne funkcionise bas sjajno (mislim na drzavu i raspodelu prihoda/rashoda u istoj - pare iz kredita za skole da odu za prokop?!? po logici, ako moze jednom da se krsi pravilo, moze uvek)...

Da sumiram... Problem je porediti nesto sto je vec krenulo i nesto sto treba tek da prelezi razne decije bolesti na terenu... A gradnja je samo mali deo citavog projekta... DA za teski metro, DA za most u produzetku Nemanjine (kada bude mogao da se postavi gde treba), ali NE za prekidanje tekucih projekata...
Ne zaboravite da je i prica o mostu preko Ade trajala godinama dok sve nije doslo do same gradnje...

digresija o mostu preko Ade...
Ovo je manje-vise poznata prica, ali ipak pogledajte i sami na GEarth-u petlju Radnicka-Trgovacka... Ti stubovi su tu od 80ih godina i nesto mi se javlja da je to pravac mosta koji je trebalo da udje u blokove, a ne da ih obidje da se ne bi preskakalo jezero... Na tim stubovima je uradjena petlja pre nekoliko godina kada se odustalo od presecanja jezera... Nisu problem bili ni politicko uredjenje ni stranke (prica traje mnogo duze), prica je duza od visestranacja (ovog najsvezijeg), posto je drustvo sa Cukarice odavno protiv gradnje tog mosta (a tesko su se pomirili i sa zatvaranjem Ade i pravljenjem jezera)... Pozicija mosta je samo kompromis sa svima, ali i nesto sto je moralo prvo da se pravi... Naravno nedovoljno brzo, ali se pocelo za razliku od drugih projekata...

Edit:
@retardinjo
Sad videh tvoj reply dok sam pisao... U svakom slucaju Jovin je veci problem nego resenje problema, a da li je i sta trebalo kojim redom graditi je ovde strasna boljka... Pa da je pocet metro pre 30 god, sad ne bi ovo ni pricali... Sada je fakticka situacija takva da je glupo i potezati pricu sta je bolje, kada se jedan projekat vec realizuje...
Tako da... OK opusteno :) ...a docice na red i ostalo i to, nadam se, ne u dalekoj, nego bliskoj buducnosti... ;)
 
teshke":2sob2nyb je napisao(la):
O Jovinu sam vec pricao na ovom tredu i dodacu samo da je njegov problem sujeta, a ne nestrucnost... Covek se vodi pogresnim nagonima da zavrsi dobru pricu i tako umanjuje znacaj citave price (teski metro)...
Upravo tako. Ako zeli da ga javnost shvati ozbiljno, mora pazljivije da bira reci, i ne sme sebi da dozvoljava tako neodmerene izjave, koje nemaju puno veze sa zdravim razumom. Apsolutno podrzavam ideju teskog metroa, za koji se zalaze, ali ova prica o obustavljanju radova na mostu preko Ade nece puno pomoci.

A sto se tice disksije most preko Ade vs. moste kod Nemanjine, naravno da su Beogradu potrebna oba mosta, jer su guzve na svim postojecim mostovima, ali je ipak most preko Ade potrebniji, Trenutno jedan ogroman deo grada (od par stotina hiljada stanovnika) nema prakticno nikakvu vezu sa Novim Beogradom i Zemunom, nego su prinudjeni da tamo stizu preko sireg centra grada. Sam pogled na kartu Beograda je dovoljan da se shvati da je bas na tom mestu most neophodan, i ne shvatam zasto bi prioritet bio jos jedan most u delu grada gde vec postoje tri mosta. Ja ne koristim Gazelu, nego na posao svaki dan putujem preko Brankovog mosta, ali sam objektivan i smatram da je situacija na Gazeli daleko gora, a ovo je najefikasniji nacin da se rastereti Gazela.
 
Siniša":gdz7kaar je napisao(la):
Prve faze su predvidjale metro na tom delu grada, dok ova poslednja predvidja gradsku zeleznicu, zajedno sa stanicama u Cvijicevoj i Skadarliji. Ne bi bilo lose kad bi se pruga na Dorcolu iskoristila za metro ili gradsku zeleznicu.
Btw, oce neko da mi pojasni sta tacno u ovim Jovinovim planovima podrazumeva regionalni metro/gradska zeleznica? Da li je to isto sto i metro, samo sa stanicama na vecem rastojanju i linijama koje idu u predgradje? I zar mi vec nemamo gradsku zeleznicu - Beovoz?
 
Ipak, treba razdvojiti dve stvari: most preko Ade i UMP.

Iako deo UMP-a, most preko Ade se moze posmatrati kao zaseban projekat. Tako da prica o 1,2 milijarde evra moze da se ostavi po strani, jer je pitanje zaista kada ce uci u realizaciju ostatka UMP-a. Uostalom, oduvek se pricalo da ce se on graditi fazno, po sektorima. Tako da - znajuci azurnost, kadrovske sposobnosti i finansijske mogucnosti nase administracije - UMP-u se smesi sudbina obilaznice oko Beograda.

Pa, ako gledamo u tom kontekstu, prica o bespotrebnosti mosta preko Ade je jos bespotrebnija.Mogu da razumem osobe koje imaju radius kretanja u centru grada da ne razumeju potrebu za mostom na Cukarici, ali kao neko ko prelazi sa Novog na stari Beograd i obrnuto, gotovo svakodnevno, mislim da je mosta na Adi preko potreban i to sto brze, to bolje.

Prica o demografiji Novog Beograda (koliko ljudi zivi juzno, akoliko severno od autoputa) je mala zamena teza, jer se uvek mora gledati i taj odnos na drugoj obali, a onda se vidi da ceo Vozdovac, Savski Venac i Cukarica moraju da se dovuku do Gazele ne bi li presli obalu. Svakodnevna zagusenja kod Sajma, na Autokomandi i na Topciderskoj zvezdi su nepodnosljiva, a o situaciji na samoj Gazeli ne vredi ni govoriti. Ko je prelazi vise od jednom dnevno, a mentalno je zdrav, njemu treba dati orden.

Osnovna prednost mosta u odnosu na metro, u ovom trenutku, nije u tome sto je to bolje, vec to sto je u pitanju brze resenje. Dakle, mozst ce, prema najavama, biti zavrsen 2011. U Beogradu svaki dan raste broj automobila, a sa razvojem Novog Beograda raste i broj prelazaka sa jedne na drugu stranu reke. Kratkorocno gledano, efekti mosta su vrlo vidljivi. Prema zvanicnoj studiji izvodljivosti, promet u Bulevaru Vojvode Misica bice smanjenza 20%, a na samoj Gazeli za cak 40%. Ocekuje se naravno daprocenat opterecanja na Gazeli opadne i sa zavrsetkom obilaznice.

Metro, s druge strane, i da pocne da se gradi tokom 2010. (sto, slozicemo se, u datom momentu ne deluje realno) bi svoju prvu liniju, cak i po optimisticnim izjavama politicara, dobio tek kroz 6-7 godina!? Naravno, i delovi te prve linieje bi mogli da se pustaju u promet pre njenog kompletnog zavrsetka, ali ako uzmemo u obzir da bi se verovatno radilo o liniji Ustanicka-Zemun (ili nekoj njenoj minimalnoj modifikaciji iste), shvatamo da su efekti na celokupan saobracaj vrlo mali.

Postoje jaki razlozi da mislim tako. Uzmimo za primer Peru Perica koji zivi u Batajnici, a radi na Banovom Brdu. Njemu linija Ustanicka-Zemun, apsolutno nista ne znaci. A primera je takvih bezbroj. Ta prva linija metroa, realno bi malo znacila i ljudima koji zive u Borci, u blokovima, na Medaku, Vidikovcu, u Zelezniku....

Naravno, to ne znaci da se protivim izgradnji metroa. Naorotiv, razlog zasto i imamo danas ovakve glavobolje jeste u tome sto njegova izgradnja nije pocela na vreme. Tako da sada istovremeno moramo da uskocimo u realizaciju metroa, ali i da izadjemo u susret rastucem broju vozila u gradu i naseljima koja se neprekidno sire. Ergo, nije nam nimalo lako i u situaciji smo da cemo, ako mislimo da vadimo grad iz g*****. morati da radimo mnogo vse nego prethodne generacije - da gradimo pet mostova gotovo istovremeno, da gradimo metro, da izgradimo tri saobracajna prstena u gradu i da izmestimo zelezniciu i luku iz gradskog jezgra.

Svojevremeno sam bio veliki branitelj tzv. lakog metroa - iz jednog prostog razloga - mislio sam da ga cinjenica sto je jeftiniji cini izglednijim, pa rekoh "aj, mi cemo to da odradimo, a onda kada dodju bolji dani nekako ce se vec pokopati pod zemlju". Zaista sam mislio da je vazno od necega poceti;. Ali ispostavilo se da je i taj laki metro jedna u nizu predizbornih sarenih laze. Da mi nismo kadri (ni u materijalnim, ni u ljudskim resursima) da to izvedemo.

Dakle, situacija je gusta i potrebno je mnogo vise pameti, a ne samo cek od Rusa i kamion radnika od Kineza, da bi se saobracajni problemi u gradu resili. Tako da oprezno sa metroom, vrlo je aktivna ova tema na forumu, a ja mislim da smo podjednako daleko od pocetka izgradnje kao pre pet godina, a mozda i dalje.
 
hazard":yzonrwgh je napisao(la):
Btw, oce neko da mi pojasni sta tacno u ovim Jovinovim planovima podrazumeva regionalni metro/gradska zeleznica? Da li je to isto sto i metro, samo sa stanicama na vecem rastojanju i linijama koje idu u predgradje? I zar mi vec nemamo gradsku zeleznicu - Beovoz?
Градска железница на периферији (али стварно периферији) користи железничке правце али би по правилу требало да има засебне колосеке. Када се приближи центру улази у тунел и иде потпуно независном подземном трасом као метро. Има веће растојање између станица, вишу експлоатациону брзину, и дужи интервал између полазака (ред величине 10-20 минута?). Интегрисана је са мрежом метроа и, што је најважније, пролази кроз сам центар града. Због интеграције са железницом, напајање по правилу иде преко пантографа.

Поређење са Беовозом: Беовоз свугде користи железничке правце и то дељене са међуградском и међународном железницом. Није интегрисан ни са чиме, вози на сат и по, и не вози нигде у ужем и у 1.5 станицу у ширем центру града. Беовоз како сада стоји је приградска железница, и то "приградска железница у покушају" све док Прокоп не преузме функцију. КАДА Прокоп и Вук буду имали метро везе, она би Беовоз уколико се добро организује могао да ДЕЛИМИЧНО преузме функцију градске железнице (обзиром на ограничења са дељењем колосека и чињеницу да и даље махом заобилази центар, али са метро везом још и може да прође).

Дакле, поређење иде отприлике овако (како ја разумем)
- метро вози људе по граду
- "регионални метро" вози углавном људе из предграђа, делом до или близу њиховог одредишта у граду, делом уз једно преседање на метро до било које тачке у граду, а има и секундарну функцију ограниченог превоза људи по граду
- приградска железница вози људе из предграђа и недођија до главне железничке станице
 
Vrh