Šta je novo?

Metro

sky train u vankuveru nema sedište za vozaca jer je potpuno automatizovan. Samo u slučaju emergency postoje komande koje su normalno zaključane i nedostupne i onda vozač stoji i voz može da se kreće polako. lično sam radio na testing & commisioning fazi druge linije sky train-a 2001 godine koja je dugačka oko 20 km i najvećim delom iznad zemlje. prvih 20 km je pušteno 1986 za expo i ona je uglavnom nadzemna, osim u downtown-u gde je ispod zemlje i na delovima gde ide u nivou tla. upravo završavaju treću liniju od centra do aerodroma i južnog dela grada, richmond, i ona je dobrim delom podzemna. mislim da je cena za tih 20 km bila oko 1,2 milijarde kanadskih $ i koliko se sećam cena podzemne gradnje je približno koliko i nadzemne, s tim što su podzemni delovi gradjeni cut and cover metodom, tj. iskopaš kanal, u kanalu se izgradi pruga i tunel, pa se sve zatrpa. krtica je skuplja. :)
 
Ljudi, ajde ako nekoga ne mrzi, neka okaci lepo koji su to gradovi prvi u svetu imali metro i od koje godine, pa bi onda neko to lepo mogao da napravi kao slicicu i da pokrenemo kampanju po domacim sajtovima, sigurno nece da skodi. Ovi ce ovako nardnih 50 godina da razglabaju o tome sta nam treba i kad nam treba. Da citiram Teodora Ruzvelta "Do what you can, with what you have, where you are."
 
Ako bi počelo bušenje tunela krticom ,jel neko zna koja bi firma iz koje zemlje to uradila ,verovatno će ići konkurs al ja gledao na Discoveriju da u Madridu kopaju Nemci sa najbžom krticom u Evropi za godinu il dve izbušili bi ceo BG a onda stanice jedna po jedna koliko se može, a treba neko i da se seti bombardovanja da bi uostalom to bio i sistem skloništa od budućih ratova koji se najvljuju u svetu valjda smo nešto naučili ,zabraniti LRT u BG to bi izgleda bio i patriotizam :lol:
 
@dejo
Nije problem tehnologija izgradnje ili vreme, vec novac - metro je skup, a pare se trose na neke druge, manje vazne stvari.
 
Na NBGD ne može krtica jer je ona za stenu.... Uostalom postroji projekat još iz 83 samo su mašine modernije i efikasnije....ono što ne postoji je politička volja no tome smo već pričali
 
Piglet, da li imaš neki info ili link, u čemu je razlika između krtica za stenu i onih za zemlju? Da li je konstrukcija ista a samo se koriste drugačiji zubi (koji se ionako periodično menjaju) ili je filozofija bušenja tunela kroz mekši materijal potpuno drugačija?
 
Hello Jov
pa znamo da je skupo ali iz gradskog budžeta od oko 1milijarde čini mi se da toliko možemo da izdvojimo i 100 miliona evra za kredit godišnje, pa za šta ćemo ako ne za metro jel grad je u kolapsu ,a biće još gore uostalom pa zar se nebi povećala sama produktivnost i uposlenost naših građevinaca i drugih firmi kako bi dugoročno rekli više prihoda od rashoda a podizanje kategorije grada i kvaliteta življenja bi privuklo još mnogo više stranih investicija u BG t,o je kao ono joj što je Evrovizija skupa i teška za organizovanje ali dugoročna dobit deset puta veća
:)
 
Ja mislim da je NBG bolji cut and cover metod ispod ulica, gde bi ulice ustvari postale nadvoznjaci (na metalnim stubovima... tako je radjeno dosta linija u Njujorku...

@dejo
Slazem se ja s tobom, ali kao sto to mnogi kazu, u pitanju je politicka volja. Ocigledno je da ljudima koji vode (ili pretenduju da vode) Beograd to uopste nije toliki prioritet kao sto bi trebalo da bude, te se novci trose na druge strane.
 
koliko sam cuo djilas je u kampanji govorio da sve vise naginje ideji teskog metroa jer je to jedino pravo i dugorocno resenje
 
Mi od lakog, teskog ili bilo kog drugog metroa nazalost nikada nismo bili dalji. Od LRTa se odustaje a plan i projekat za onaj pravi metro jos nije ni na vidiku :bash: Sa ovom dinamikom, nasi unuci ce dcsekati da se istim provozaju, i to ako budu proziveli dovoljno dugo...
 
Koliko znam imamo projekat 1976 koji je još upotrebljiv uz neke modifikacije ,a Direkciju za metro koja je još tada osnovana treba ponovo aktivirati ako neko zna više neka nas obavesti, ali koliko se sećam i ranije na forumu pisano o tome :rolleyes:
 
kako sam vec pisao, cini mi se da NBG lezi na pijesku, a kopati tunel krticom kroz pjesak je skoro pa nemoguce (u ovo nisam siguran) jer moze lako da propadne. Cuo sam da su u predgradju Pariza kopali jedan takav tunel (sada ne zanm da li je citavo podruciej bio pjesak ili samo djelovi) i rekli su mi da je bilo dosta tehnickih problema ali da su ga ipak iskopali.

Opet mislim da bi u NBG najbolje bilo praviti nadzemni metro.

Ako bi počelo bušenje tunela krticom ,jel neko zna koja bi firma iz koje zemlje to uradila
Imas dosta firmi koje to rade. Naprimjer mi radimo sa Bouygues na jednom projektu u francuskoj a na nekim drugim sa Vinci.
 
Zna li neko da li ima visinskih problema sa spajanjem metroa koji bi bio kopan krticom u starom i cut-and-cover metodom u novom delu grada?
 
Pa u principu ne. U starom delu grada bi se kopalo znatno dublje, Novi i Stari BG bi spajao most, a onda ako metro ponovo uranja, to ne bi bio nikakav problem.

Recimo u Hamburgu U Bahn ide direktno sa mosta u podzemni tunel. Na toj deonici voz saobraca sporije, ali problema nema.
 
Predpostavljam da će se NBG raditi metro na stubovima s obzirom već postoji Beovoz trasa koja je na ključnim tačkama na stubovima ,pa koliko smo čuli da će jedna od trasa metroa ići od Banovog Brda preko novog mosta, onda je logično da se ukrsti sa stanicom Beovoza na NBG
 
NASTAVLJAM... pa od stanice na NBG da se ukrsti sa novom trasom metroa kod Arene, isto to bi bilo logično i ako će podzemna trasa ići plitkim tunelom umesto na stubovima ,tako bi najveći deo NBG-a bio umrežen sa ostalim delovima grada ima li neko drgačije mišljenje odnosno rešenje?
 
ne bih se ja nicemu nadao u skorije vreme, zasigurno ne sledece 4 godine jer gradska vlast ni ne pominje ikakvu mogucnost razvoja gsp-a
 
Koliko se sećam i Đilas I Vučić i Mrkonjić su jasno rekli da će započeti sa izgradnjom Metroa , da ćemo se voziti 2012. na prvoj liniji a da će Energoprojekt biti nosilac posla,koji inače dovršava posao na izgradnji Metro stanica u čini mi se Bakuu,video na njihovom sajtu ranije ,pa sad ako su lagali evo teme za novinare i medije moći će da im vrate snimak gde su to izjavljivali pa da ih pitaju šta bi :| inače Metro im je bila top tema u predizbornoj kampanji pa sad neka pokažu muda ako ih imaju :D
 
Vucic je jasno rekao da ce se poceti sa pripremom dokumentacije za izgradnju metroa, ali da je trenutna realnost da Beograd za to nema para!
 
Pa Vučić reče,da će samo u ovoj godini biti investirano u BG oko 2 milijarde evra,a da strani investitori očajno traže avionsku kartu za BG tj,da će da nagrnu! pa to znači da će se odmah napraviti bar dve Metro linije a treća na poklon od braće Rusa , a ako i ne bude navale tu su devizne rezerve a i gradski budžet težak oko milijardu evra pa ko kaže da nema para! OBEĆAO ČOVEK NAVALU! :lol: Ko zna možda nas Rusi i Kinezi izbuše kao Švajcarski sir :lol:
 
Zaista šta je to za devizne rezerve da kvrcnu jednu milijardu za Metro ,to bi što se BG tiče bio do sada najbolje utrošen novac a i dobar razlog da kvrcnu malo za sebe pa možda nam se i posreći :cool:
 
Dejo, kada postujes jedan za drugim postom, mozes jednostavno da odes na opciju EDIT i da svoj prethodni post modifikujes :)

A trosenje jedne desetine deviznih rezervi na jednu investiciju u jednom gradu je nesto sto ne sme da se radi. Devizne rezerve se ne zovu za dzabe REZERVE!
 
jovanovm":166z2kxw je napisao(la):
Trosenje deviznih rezervi = skok dinara = smanjenje kamatnih stopa = pad investicija
= neko stavlja debele pare sebi u džep
I verovatno ćemo imati još jednu velelepnu metro stanicu sa tržnim centrom, kod SANU.
U najboljem slučaju, ako ovi od napolje pošajlu neku donaciju ili ultra povoljan kredit, spojili bi tu stanicu sa Vukom. Naravno bez stanica između.
 
Vrh