Šta je novo?

Metro

"Resavska skola" novinarstva...
Jadno... Mogli su se makar pozvati na BB...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ako se nevaram zar nije trebalo 15.okt da predtave linije metroa?
 
Svi šinski putevi ima da vode ka BNV. Ako ništa drugo , barem maketarima nije dosadno. :)
 
Ajmo da otvorimo kladionicu da li BNV-u ide metro ili je to samo prevoz sa siromahe koji nisu ciljna grupa BNV-a :D
 
Metro je bila investija zbog koje je vredelo uci u "duznicko robstvo", ako je vec zbog neceg moralo. Ovako smo u robstvu, a ne znamo ni zbog cega..
Mozda bi danas bio krsh, kao zeleznice srbije, ali bi ipak beogradom saobracao metro i slika grada bi bila drugacija.
 
Ni za sta se ne ide u duznicko ropstvo, jer posledicno ostajes bez icega i trajno siromasis...
No kapiram tvoju poentu. Smatras da je metro nesto prioritetno i da bi se za njega trebali zaduziti makar i ne bili ekonomski jaki, ali na ustrb nekih drugih investicija. I tu se apsolutno slazem sa tobom.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Метро очекујемо сваке године изнова и изнова , знамо већ где треба да прође ,али и даље нисмо сигурни да ту мора да прође па морамо сваки пут да потврдимо да ту мора проћи , што је сигурно - сигурно је. :mrgreen:

Најтужније од целе приче што метро треба да буде ПРИОРИТЕТ ,а за нас је он последња рупа на свирали после Београда на води , ваздуху и осталих чудеса... :roll: :(
 
Ja mislim da je od metroa Beogradu ipak daleko veci prioritet nacionalni stadion :mrgreen:
 
Mali: Metro će dići i cene nekih parcela

Beograd -- Do 15. novembra biće definisane i predstavljene javnosti prve tri linije metroa sa stanicama, najavio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali,
Izvor: Tanjug utorak, 25.10.2016. | 18

Mali navodi da bi njihova izgrađa mogla da počne krajem 2018. godine.

"Ukoliko obezbedimo podršku Vlade Srbije, a siguran sam da hoćemo, mi bismo u realizaciju ovog projekta mogli da krenemo već krajem 2018. godine", rekao je Mali na panelu na kojem je predstavio projekte grada u okviru “Beogradskih investicionih dana”.

Prema njegovim rečima, sledeće godine bi usledili pregovori oko finansiranja i ugovora sa potencijalnim izvođačima, nakon čega bi bio urađen glavni projekat, kako bi radovi mogli da počnu.

“Beograd nikad nije bio bliži metrou. Ako uzmete u obzir da investicija neće biti manja od 800 miliona evra, odnosno od 800 miliona do jedne milijarde, to je još jedan podstrek za našu građevinsku indutriju i još jedan izvor rasta za nacionalnu ekonomiju”, rekao je Mali.

On je istakao i da sistem metroa neće pratiti postojeće linije gradskog prevoza, već će biti takav da omogući aktiviranje onih delova grada koji još nisu dovoljno razvijeni.

“Da se i oni razvijaju, da u tim delovima skoče cene parcela…”, kazao je Mali.

Gradonačelnik je, govoreći o Beogradu na vodi, rekao da je taj projekat prekretnica u razvoju grada, koji podstiče razvoj, značajno doprinosi rastu BDP-a i menja sliku prestonice.

Mali je dodao da je grad pre tri nedelje pokrenuo još dva javno-privatna partnerstva, u oblasti privatnog prevoza i javnog mobilijara, čime se, kako kaže, potvrduje dinamika da svake godine bude što vise takvih partnerstava.

“To nas pozicionira kao grad sa najvećim portfoliom u oblasti javno-privatnih partnerstava u kontinentalnoj Evropi. Ne finansiramo projekte više sami, ne uzimamo skupe kredite, ne pravimo se pametni da nešto možemo sami da napravimo, već gde možemo tražimo partnera”, rekao je Mali.

Kada je reč o upravljanju otpadom, Mali je rekao da do kraja godine očekuje konkretne ponude za deponiju Vinča i dodao da grad radi i na poboljšanju energetske efikasnosti.

Kako je dodao, očekuje da u prvom kvartalu sledeće godine bude osnovan Fond za povećanje energetske efikasnosti, koji će omogućiti ulaganja u pametne zgrade.

Ponovio je i da očekuje rekonstrukciju Sava centra, podsećajući da je raspisan tender sa pronalaženje strateškog partnera, koji bi imao 49 odsto udela u vlasništvu i obavezu da uloži između 15 i 20 miliona evra.

Kao atraktivne lokacije za ulaganja, Mali je naveo savsku stranu Novog Beorgada preko puta budućeg Beograda na vodi, Makiško polje, Krnjaču i Adu Huju, preko koje će biti izgrađen most.

On je podsetio je da sledi obnova Starog savskog mosta, koji će biti proširen, imati pešačku i biciklističku stazu, kako bi se bolje povezale dve obale Save, kao i da su u planu izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, tunela Topčider i nekoliko podzemnih garaža.

Njegov pomoćnik Borko Milosavljević istakao je da su skoro sva javna gradska preduzeća za dve godine popravila poslovanja, te da skoro sva ostvaruju dobit i ne uzimaju subvencije iz gradskog budžeta.

Ona su reformisana i organizaciono, rekao je Milosavljević, navodeći da je u poslednje dve godine broj zaposlenih u javnim gradskim preduzećima smanjen za više od 2.500 ljudi, dok je rukovodeći kadar smanjen za 23 odsto.

Gradski urbanista Milutin Folić istakao je da je 50 odsto teritorije grada pokriveno planovima generalne regulacije, bez kojih nema daljeg napretka kada je reč o izgradnji i dodao da bi još 43 plana trebalo da se izradi.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1192134
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409897#p409897:hltsbjgc je napisao(la):
Era » 10 Oct 2016 04:43 pm[/url]":hltsbjgc]
E od ove zamsli i realizacije da dobijem tri...er.

Ovde se samo jedno javno sredstvo prevoza favorizuje. Zanemarimo automobile ali zbog prolaza tramvaja, ce i druga javana sredstva prevoza da stoje. Tako da mi nije jasno kako ce da me ubede da, ja generalno zbog brzeg prolaska tramvaj kroz raskrsnice da predjem sa automobilskog na javni gradski prevoz.

Taj koncep primenjuje se i ovde ugradu u kojem trenutmo zivim. Ma je.... im ja M...

Pa sad šta ćeš ti da dobiješ ili ne je rezultat tvojih aktivnosti. Kad je u pitanju favorizovanje - da u gradovima sa razvijenom infrastrukturom i navikom, pa i kulturom, korišćenja gradskog saobraćaja svuda se favorizuju šinski vidovi saobraćaja jer su, po pravilu, kapacitivniji od drumskih. E sad, u normalno osmišljenim sistemima gradskog saobraćaja, autobusne linije se ne postavljaju da putuju paralelno sa metro i tramvajskim već najčešće pokrivaju bočne zone oko glavnih koridora u kojima se kreću gradske železnice/metro/tramvaji. To što u Beogradu gomila autobusa ima trase takve da se kilometrima vozi uz tramvajsku prugu (ili paralelno sa železničkom) je posebno "nadahnuto" planiranje trasa. Ja gde god sam video sistem u kome se daje prednost tramvajima to je lepo & odlično funkcionisalo, doduše i tramvaji su bili vrlo česti, tako da problema sa gradskim prevozom uopšte nije bilo.
Problem Beograda je što osim što nikako da dobije metro liniju za najkritičniji pravac (koji god se dogovorili da je on), što niste u 21. vek otišli čak ni tramvajem kako je to obećavano (u tok celoj kampanji napravljena suštinski samo dva kraka mreže), već ste zapravo nakon te priče, zajahali na "autobusima u budućnost". Pa samo pogledajte dnevnu statistiku vozila (broj tramvaja, autobusa, trolejbusa) pa ćete ukapirati da nikakvog planskog razvoja nije ni bilo, gde god je trebalo obezbediti liniju - "ma ubaci još neki autobus". Sad da odete u gradski sektor za saobraćaj (kako god se tačno zvao) i u GSP, mogu da se kladim da niko apsolutno pojma nema da li postoji spremann plan i gde za proširenje šinske mreže (znači i metro i tramvaj) i da li je to i gde ucrtano u GUP/DUP (možda jedino za trasu preko mosta na Adi, jer im je to "palo u krilo"). Metro - sa svom pričom ovako-onako ćemo je "šuplja priča" bez planske dokumentacije i finansijskih pokazatelja i finansijskog plana.
 
On je istakao i da sistem metroa neće pratiti postojeće linije gradskog prevoza, već će biti takav da omogući aktiviranje onih delova grada koji još nisu dovoljno razvijeni.

“Da se i oni razvijaju, da u tim delovima skoče cene parcela…”, kazao je Mali.

Ova izjava me malo plasi u smislu da ce mozda neko pukusati (cuj mozda) da utice na planiranje linija metroa koje nisu u interesu gradjana.
To bi, gledano po domacoj praksi, znacilo da se metro ne bi gradio da rasterati najfrekventnije relacije u gradu, vec da spoji neke tacke na kojima se tek planira izgradnja ili gde je tek zapoceta.
Np. ako malo karikiram: da spoje Prokop, Savski Anfiteatar i centar, da bi legalno digli cenu BG na vodi, i to nam bude prva linija, a produzetak linije neka njiva na NBGD.
 
Ako kojim slučajem bude uzeta u obzir jedna varijanta grupe "Imamo plan", imam ideju za stanicu na Kanarevom brdu, taman bi živnula kraj. :lol:
 
To bi, gledano po domacoj praksi, znacilo da se metro ne bi gradio da rasterati najfrekventnije relacije u gradu, vec da spoji neke tacke na kojima se tek planira izgradnja ili gde je tek zapoceta.
Np. ako malo karikiram: da spoje Prokop, Savski Anfiteatar i centar, da bi legalno digli cenu BG na vodi, i to nam bude prva linija, a produzetak linije neka njiva na NBGD.

I ja sam ga ovako protumacila. Ne bi me cudilo da prva linija ide od makisa do bgnV...eto da im digne cenu :cry:
 
Kakva je situacija u BG, cini mi se da bi metro linije bile dobre skoro bilo gdje pa i u savskom amfiteatru. Zapravo u SA je metro veoma potreban, ali ja se plasim da ovo zapravo nece biti metro, vec tramvaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412802#p412802:1w1qod6x je napisao(la):
Drakche » 26 Oct 2016 07:57 am[/url]":1w1qod6x]
On je istakao i da sistem metroa neće pratiti postojeće linije gradskog prevoza, već će biti takav da omogući aktiviranje onih delova grada koji još nisu dovoljno razvijeni.

“Da se i oni razvijaju, da u tim delovima skoče cene parcela…”, kazao je Mali.

Ova izjava me malo plasi u smislu da ce mozda neko pukusati (cuj mozda) da utice na planiranje linija metroa koje nisu u interesu gradjana.
To bi, gledano po domacoj praksi, znacilo da se metro ne bi gradio da rasterati najfrekventnije relacije u gradu, vec da spoji neke tacke na kojima se tek planira izgradnja ili gde je tek zapoceta.
Np. ako malo karikiram: da spoje Prokop, Savski Anfiteatar i centar, da bi legalno digli cenu BG na vodi, i to nam bude prva linija, a produzetak linije neka njiva na NBGD.




Тако је, и ја се поприлично плашим таквог приступа. Неки од најмање успешних шинских система су управо такви, "development oriented" ЛРТ системи у САД. То је оно кад неколико планера пожели да буде паметније од неколико векова и да обликује живот у граду програмом свог компјутера.
Нажалост, и овде на форуму је јака таква струја, па је чак била и истеоретисана некаква дихотомија између санационог и развојног метроа, као да у неуређеном граду има бољег развоја од санације.

Оно што је срећа, то је да у Београду тешко да можеш направити метро линију која ће заобићи барем неки од најважнијих градских праваца.
 
Ljudi, zbogradi našeg stanja živaca, mislim da nije uopšte pametno i da razgovaramo o metrou dok prva "krtica" ne počne da buši tunel. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412858#p412858:2czikbdd je napisao(la):
DzonTravolta » Sre Okt 26, 2016 1:44 pm[/url]":2czikbdd]Ljudi, zbogradi našeg stanja živaca, mislim da nije uopšte pametno i da razgovaramo o metrou dok prva "krtica" ne počne da buši tunel. :mrgreen:

Slazem se...uvek kada udjem na temu, ocekujem da se nesto novo dogodilo, u smislu da se sa reci preslo na dela...videli smo da su i 70tih pompezno najavljivali linije metroa i nikom nista...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412802#p412802:2l7oxrw4 je napisao(la):
Drakche » 26 Oct 2016 07:57 am[/url]":2l7oxrw4]
On je istakao i da sistem metroa neće pratiti postojeće linije gradskog prevoza, već će biti takav da omogući aktiviranje onih delova grada koji još nisu dovoljno razvijeni.

“Da se i oni razvijaju, da u tim delovima skoče cene parcela…”, kazao je Mali.

Ova izjava me malo plasi u smislu da ce mozda neko pukusati (cuj mozda) da utice na planiranje linija metroa koje nisu u interesu gradjana.
To bi, gledano po domacoj praksi, znacilo da se metro ne bi gradio da rasterati najfrekventnije relacije u gradu, vec da spoji neke tacke na kojima se tek planira izgradnja ili gde je tek zapoceta.
Np. ako malo karikiram: da spoje Prokop, Savski Anfiteatar i centar, da bi legalno digli cenu BG na vodi, i to nam bude prva linija, a produzetak linije neka njiva na NBGD.
Pu pu, daleko bilo. Pomeri se sa mesta!
 
Metro treba da ide trasama najvecih Bulevara Beograda kao sto svi ostali gradovi sveta to rade.
Nikakvo izmisljanje tople vode.
 
Како где. У неким деловима града нема великих булевара а густина је толика да је критично неопходан Метро (пре свега мислим на потез од Браће Јерковић, преко Душановца, Јужног булевара и Чубуре, до Црвеног крста где се аутобуси провлаче уским улицама).
 
Nije mi jasno zašto se u svim planovima za izgradnju metroa u novije vreme forsira linija 1 kao prioritetna. Činjenica je da su mostovi usko grlo ali mislim da je dolazak sa Novog Beograda do centra gradskim prevozom prilično jednostavan i brz. Prioritetna bi trebalo da bude izgradnja linije 2 na delu od Trga republike preko Prokopa do Sajma (sa stanicom kod postojećih pothodnika) a da se ta linija dalje nastavi železničkim koridorom do Starog Košutnjaka odakle bi podzemno povezala Kanarevo Brdo, okretnicu tramvaja na Banjici, naselje Stepa Stepanović, Braće Jerković i Medaković 3. Ova naselja imaju najlošiju vezu i sa centrom grada a i međusobno usled topografije terena i kapaciteta postojeće ulične mreže. Ovakva linija bi rasteretila linije na koje se danas najviše rasipaju resursi i koje su najopterećenije u sistemu (26, 29, 41, 47, 50), zatim dovela bi i do skraćenja vremena putovanja (stanice bi izvan centra bile vrlo udaljene i vozovi bi postizali relativno velike brzine), kao i do odgušenja Trga Oslobođenja, Autokomande, Slavije, Plavog mosta...
Beograd nije dovoljno bogat da bi teški metro gradio tamo gde već postoji tramvajski saobraćaj (krak ka bloku 45 i Banovom Brdu). Postojeći sistem samo treba unaprediti u laki metro povećanjem nezavisnosti i davanja prednosti, izgradnje veze NBG - BB preko Mosta na Adi i produžetkom linija 12 i 13 do Petlovog Brda (potpuno nezavisnom koridorom duž Ibarske magistrale).
Da me ne shvatite pogrešno, svakako treba graditi i liniju 1 koja bi metro sistem dovela u poslovni centar grada ali je prioritetno rešiti višedecenijski problem povezanosti naselja na brdima sa starim jezgrom. Ova linija bi jednog dana postala skoro kružna izgradnjom i dela do Mirijeva a krug se može i zatvoriti u narednim decenijama razvoja sistema.
 
Vrh