Šta je novo?

Metro

Па, ево, ја ћу да отворим кладионицу које будуће три линије ће том приликом представити.
Имајмо у виду да су најавили да ће настојати да планом обухвате и БнВ, и Прокоп, и нови БАС.
Дакле:

1) Земун - Устаничка (прелаз преко Саве паралелно Бранковом мосту);

2) Видиковац - Миријево (кроз Савски амфитеатар, па испод Трга републике - слично Систрином плану и онако како би требало не са метроом, него са регионалном железницом) и

3) Блок 45 - Бањица (дели трасу са линијом 1 од Новог меркатора/Арене до Таша, одакле се одваја крак испод Београдске, као у ГУП-у, ка Славији, Прокопу, али онда не избија на Сењак, већ као "Јовинова" линија М2 на Аутокоманду и даље по Вождовцу).
 
Moja pretpostavka prve 3 linije je sledeća:
M1 (po konfiguraciji ’’teški metro’’, kolosek širine 1400, napajanje preko 3. šine):
Zemun (Nova Galenika)-žel. St. Vukov Spomenik
Trasom ulice Cara Dušana u Zemunu ide do parka ispred škole Svetozar Miletić, kada skreće Nikolaja Ostroskog i Bul. M. Pupina, pa pored starog Merkatora do kružnog toka kod opštine NBG, gde skreće u Bul.Zorana Đinđića i između nove direkcije Intesa banke, Sava centra i Genex apartmana ide na novi ’’Zarićev’’ most u čijem trupu će biti 2 metro-kasete (kao po projektu Jovinovog metro-mosta) i onda paralelno sa drumskim tunelom, preko parka ispred Ekonomskog fakulteta, ide na Bulevar KA, pored Skupštune i na postojeću kasetu ispod stnice Vukov spomenik.
M2 (po konfiguraciji ’’teški metro’’, kolosek širine 1400, napajanje preko 3. šine):
Od Kalemegdana, preko Studentskog trga i Trga Republike na Terazije, gde se kod hotela Moskva ukrčta sa linijom M1, na trg Slavija, Deligradskom na Klinički centar Srbije, pa preko novoigrađenog vijadukta itnad auto-puta na stanicu Prokop i odatle na Autokomandu, sa perspektivom da odatle, kasnije, ide na Banjicu 2.
M3 (po konfiguraciji LRT, kolosek širine 1400, napajanje preko pantografa):
Od Mirjeva do Pančevačkog mosta do Dunav stanice i dalje postojećom prugom pored naselja Dorćol, pored Kalemegdana, kroz naselje BNV, pored Sajma, do kada koristi postojeći kolosek. Odatle se gradi novi kolosek ispod mosta na Adi i pored Ade Ciganlije, gde u zoni postojećeg nadvožnjaka prelazi Obrenovački put i Lazarevačkim drumom, kroz Žarkovo ide na Cerak. Kasnije bi ova trasa mogla da se nadogradi krakom od raskrsnice sa Lazarevačkim drumom ka Obrenovcu.
Depo za M1/M2 bio bi na poziciji depoa u NBG, koji je predvideo i Jovin (trasa stare pruge za ZG, ispod doma penzionera na Bež. Kosi (koju pogrešno zovu ’’Laudanov šanac’’) a za M3 uz Ibarsku magistralu, kod Ceraka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414243#p414243:tx5ltpkh je napisao(la):
marbo995 » 03 Nov 2016 01:00 pm[/url]":tx5ltpkh]Nije mi jasno zašto se u svim planovima za izgradnju metroa u novije vreme forsira linija 1 kao prioritetna. Činjenica je da su mostovi usko grlo ali mislim da je dolazak sa Novog Beograda do centra gradskim prevozom prilično jednostavan i brz. Prioritetna bi trebalo da bude izgradnja linije 2 na delu od Trga republike preko Prokopa do Sajma (sa stanicom kod postojećih pothodnika) a da se ta linija dalje nastavi železničkim koridorom do Starog Košutnjaka odakle bi podzemno povezala Kanarevo Brdo, okretnicu tramvaja na Banjici, naselje Stepa Stepanović, Braće Jerković i Medaković 3. Ova naselja imaju najlošiju vezu i sa centrom grada a i međusobno usled topografije terena i kapaciteta postojeće ulične mreže. Ovakva linija bi rasteretila linije na koje se danas najviše rasipaju resursi i koje su najopterećenije u sistemu (26, 29, 41, 47, 50), zatim dovela bi i do skraćenja vremena putovanja (stanice bi izvan centra bile vrlo udaljene i vozovi bi postizali relativno velike brzine), kao i do odgušenja Trga Oslobođenja, Autokomande, Slavije, Plavog mosta...
Beograd nije dovoljno bogat da bi teški metro gradio tamo gde već postoji tramvajski saobraćaj (krak ka bloku 45 i Banovom Brdu). Postojeći sistem samo treba unaprediti u laki metro povećanjem nezavisnosti i davanja prednosti, izgradnje veze NBG - BB preko Mosta na Adi i produžetkom linija 12 i 13 do Petlovog Brda (potpuno nezavisnom koridorom duž Ibarske magistrale).
Da me ne shvatite pogrešno, svakako treba graditi i liniju 1 koja bi metro sistem dovela u poslovni centar grada ali je prioritetno rešiti višedecenijski problem povezanosti naselja na brdima sa starim jezgrom. Ova linija bi jednog dana postala skoro kružna izgradnjom i dela do Mirijeva a krug se može i zatvoriti u narednim decenijama razvoja sistema.
Добродошао на форум :vops:

Метро је, тамо где је успео, смањио оперативне трошкове јавног превоза, поготову најскупљег-аутобуског, утицао на одлуке о уређењу тргова и улица за пешаке, утицао на побољшање услова за ширење континуално изграђене зоне, и смањио притисак на постојећи градски центар, утицао на интензивнију пословну, трговинску, туристичку, културну итд. активност захваљујући скраћењу времена путовања... али нигде се застоји у аутомобилском саобраћају нису смањили! Данашња схватања ван мејнстрима Подсахарске Африке какав је у Србији, јесу да смањење аутомобилских загушења уопште није циљ улагања у развој система јавног превозам, укључујући и метро као најскупљи.

Да неки градови Подсахарске Африке ипак стоје боље од Београда по питању њихове политичке и интелектуалне елите, најбоље показује Најроби и Абиџан, који никада нису вршили резове у приградском железничком саобраћају и поред материјалних ограничења, а на трасама тих пруга са Кинезима, односно Корејанцима планирају развој шинског превоза са карактеристикама сличним метро-у.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414257#p414257:2bt6xivn je napisao(la):
Пантограф » 03 Nov 2016, 13:59[/url]":2bt6xivn]Па, ево, ја ћу да отворим кладионицу које будуће три линије ће том приликом представити.
Имајмо у виду да су најавили да ће настојати да планом обухвате и БнВ, и Прокоп, и нови БАС.
Дакле:

1) Земун - Устаничка (прелаз преко Саве паралелно Бранковом мосту);

2) Видиковац - Миријево (кроз Савски амфитеатар, па испод Трга републике - слично Систрином плану и онако како би требало не са метроом, него са регионалном железницом) и

3) Блок 45 - Бањица (дели трасу са линијом 1 од Новог меркатора/Арене до Таша, одакле се одваја крак испод Београдске, као у ГУП-у, ка Славији, Прокопу, али онда не избија на Сењак, већ као "Јовинова" линија М2 на Аутокоманду и даље по Вождовцу).

Da i ja pretpostavljam da ce ovako nesto slicno biti. Ne znam samo kako ce da povezu sajam, Prokop i SA, mnogo ce to da krivuda. Pretpostavljam uz LRT vozila, sa napajanjem preko pantografa, ali bice ok da su sve linije potpuno nezavisne bez ukrstanja sa ostalim saobracajem. Ali videcemo jos.
 
Па, немогуће је та три повезати. Зато сам предвидео трећу линију за Бањицу која покрива Прокоп, док мислим да ће линију за Баново брдо да смандрљају трасом Сајам - Мостар - СА.
 
To znaci da prokop nece biti povezan metroom u narednih 100 godina, ako i tada. Mislim da ce forsirati Prokop, ako ne kao deo prve linije, onda druge sigurno. Ne bi me iznenadilo ni da predloze varinajtu Banovo brdo-Prokop-Trg-nbg-Zemun, pa da kasnije moze da se racva i odvaja na dve linije Zemun-Ustanicka, Banovo brdo - Mirijevo
 
Moja slobodna pretpostavka je da će prva linija biti približno onoj Ustanička-Zemun i da će integrisati neke od postojećih kapaciteta (Vukov Spomenik).

Druga linija će ići približno trasom Vidikovac-Miljakovac-Kanarevo Brdo-Košutnjak-Prokop-Slavija-Beograđanka-Terazije-BnV-Novi Beograd i dalje ne znam već kako. Pretpostavljam da će ukrštanje dve linije da bude ispod Terazija, ukrštanje sa gradskim železnicama na Vuku, a ukrštanje sa ostalim vozovima na Prokopu.
 
Ne verujem da će taj plan išta biti specijalno promenjen od silnih Belama i Ežisovih studija.
Ustanička - Zemun, to sigurno ostaje.
Druga linija bi mogla da bude Banovo Brdo - Prokop - BNV - Terazije (ili Trg). To bi jedino bila neka malo drugačija linija.
Treća linija Banovo Brdo - Zemun
To je sve.
 
Ne kapiram ovu priču o koloseku širine 1400 mm, otkud ta potpuno nestandardna širina????
Standardni kolosek je 1435mm, uski kolosek (kod nas tramvajski, a u Švajcarskoj ga naveliko ima po brdsim prugama) 1000mm, ruski 1520mm, i iberijski 1668mm koji se ne koristi za nove high-speed linije, ali im je sasvim uobičajen i u metroima.
Ovo 1400 ne znam otkud, a ni čemu.
 
Mislim da bi ovo što je Pantograf napisao bilo najbolje što možemo da dobijemo. Samo je apsolutno neophodno da svaki metar metroa bude potpuno nezavisan, i da to bude za sve 3 linije. Trebalo bi napraviti da se sve 3 linije međusobno ukrštaju i da dobijemo nešto poput trougla metroa po ugledu na krug dvojke. Da li su nama neophodna dva metro mosta? Ja bih prilično voleo da se ne sagradi metro most uz Brankov.

Takođe se slažem, da linija Tvornička - Ustanička ne bi trebalo da bude prioritet. Zemunu je potrebniiji metro Tvornička - Galenika, ili Tvornička - Ž. stanica Zemun, nego ka Ustaničkoj.
 
...до тренутка истине. :lool:

Зар неће прва линија ићи Север-Југ како је Мали својевремено рекао? :shock:
 
шта мислите о овоме:

распише се концесија за метро на 20-30 година, обавеза да се изграде две линије како град пропише. плаћање концесије креће по пуштању у рад система после прве фазе, тако да концеисонар добија 10% накнаде за јавни превоз која се плаћа превозницима. и то урадити два пута, тј. два коцесионара, сваки по две линије, и за 10так година Београд добије 4 линије метроа
 
Суштинске разлике у односу на кредит нема - како се приходима не могу покрити капитални трошкови, разлику би морао да плаћа град, а то је исто као да плаћа рате за кредит.
 
:lol: Трамп победио преместили смо се у алтернативну димензију можда метро више неће бити добра фора него стварност
 
Pobeda i ne treba toliko da iznenadjuje jer je Tramp slika i prilika pravog lica SAD, drzave rasista, homofoba, nasilnika, silovatelja i svega bolesnog. Tako da smo mi i dalje u istoj dimenziji. A nas metro je za sada i dalje u drugoj dimenziji, dok se nasa politicka scena ne promeni malo i ne dodje pravo iznenadjenje i da mi predjemo u tu drugu dimenziju gde je i taj nas metro.
 
Prokop, NBGD, Beograd na Vodi i Sajam su vec povezani ... zeleznicom :mrgreen:
 
Svaka linija koja ne povezuje najgusce naseljene tacke urbanog tkiva je cist promasaj. Ako bude po najavi Malija, ne bi me cudilo da njivu poveze sa poljanom i to proglasi prvom linijom metroa.

I ajd da lupim za kladionicu:

1. linija: Makis-Ada-Sajam-Savski amfiteatar-Donji dorcol-Ada huja. Eto sve pustosi i parcele dobise na vrednosti.
 
Ма какви биће Опово - Бесни Фок - Падинска Скела - Борча 1 до 1000000 - Котеж - Крњача а онда прескаче цео град и завршава се у Гроцкој :lol:
 
Vrh