[YouTube][/YouTube]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364886#p364886:2e8y58l2 je napisao(la):
vucko » 30 Dec 2015 12:34 am[/url]":2e8y58l2]Ne razumem oko najave prve linije sa čukarice s obzirom da je tramvaj sasvim solidno denivelisan na toj deonici.
Sudeći po ovim najavama, očigledno da će za razvoj metro mreže u BG,bar dok je Mali gradonačelnik, biti bitno samo da se pokrije potez gde je predviđen BG na vodi. Takođe treba računati sa daljim razvojem tramvajske mreže.
U tom smislu iznosim sledeći npredlog:
A. izgradnja metro mreže od 3 linije, 1 kraćeg dodatka sa kojim se dobija još jedna linija, 2 depoa, izgradnja u 2 faze, sa relativno niskim troškovima izgradnje i izzgradnju 1, isključivo metro mosta;
B. izgradnju 2 nove tramvajske linije na Novom Beogradu i 1 u Zemunu.
METRO MREŽA:
Metro mrežu bi činile linije:
1. M1, koja bi išla od Mirijeva do skretanja za Bogosloviju na Karaburmi nadzemno, na stubovima, nakon čega bi poniralo u tunel i Ruzveltovom se uključilo na već pripremljenu kasetu u stanici "Vukov spomenik", od koje bi išla Bulevarom KA na Pašićev trg i onda se spustila ka Železničkoj stanici na Savskom trgu, odakle bi išla u plitkom tunelu, trasom sadašnje pruge, sve do Sajma, kada ponovo izbija na površinu i u žicom ograđenom koridoru ide ka Adi Ciganliji, do nadvožnjaka u produžetku Lazarevačkog druma, kada se penje na novi, most, izgrađen samo za metro prevoz, koji prelazi preko Ade i Save do naselja Dr Ivana Ribara, odakle dalje nastavlja trasom na stubovima, pored novog Nacionalnog stadiona, sve do podzemnog terminala na Aerodromu Nikola Tesla;
2. M2 nastaje izgradnjom kraka od stanice "Vukov spomenik" preko Slavije, Kliničkog centra i stanice Prokop, kada ulazi u već izgrađenu metro kasetu i dalje se uključuje kod Sajma u površinski deo trase M1, deleći je dalje sve do aerodroma NT;
3. M3 bi išla na stubovima celom trasom, od Ceraka do aerodroma NT, priključujući se trasama M1/M2 u zoni novog metro mosta, prethodno se spustivši Lazarevačkim drumom na nadvožnjak i novoizgrađeni metro most, u produžetku istog;
4. M4 bi nastala produžetkom trase od Slavije, pored Hrama Sv. Save i dalje na Specijalni sud, kroz Konjarnik i sve gore do raskrnice Ustaničke i Bulevara KA, do početne stanice tramvaja br. 7, idući podzemno celom trasom;
5. depoi bi bili na početnim stanicama u Mirjevu i na Ceraku;
6. mreža bi se gradila u 3 faze, u prvoj fazi M1, M2 i depo na Mirjevu, u drugoj fazi M3 i depo na Ceraku. a u trećoj fazi M4;
7. napajanje metro sistema preko treće šine;
8. metro vozila klasična, kao što ih pravi Mertovagonmaš.
IZGRADNJA NOVIH TRAMVAJSKIH LINIJA:
Takođe, mislim da bi uz izgradnju metro mreže trebalo izgraditi i 3 nove tramvajske linije i to:
- liniju koja bi od Studentskog grada (okretnica kod kafane Tošin bunar) išla tramvajskom bašticom, po sredini Bulevara Zorana Đinđića, pored Arene i onda se uključivala na postojeću prugu, pored Sava centra;
- liniju koja bi od Novog bežanijskog groblja se u zoni železnička stanica Bežanijski tunel spuštala kroz breg Bežanijske kose, na stubovima i postepeno, sve dok se ne spusti na Milankovićev bulevar i dalje do hotela Holiday Inn, kada skreće i uključuje se na novozgrađenu konstrukciju pristupne saobraćajnice i dalje na Most na Adi, sve do Banovog Brda;
- liniju koja bi se priključila prethodno navedenoj tramvajskoj pruzi preko Milankovičevog bulevara, u zoni novog Merkatora, gde bi skrenula pored istog i zgrade Ljubljanske banke i dalje istom ulicom (mislim da se zove Trešnjin cvet), da bi u zoni nove Japanske ambasade skrenula ka hotelu Jugoslavija i dalje ka Zemunu; u prvoj fazi bi mogla da se napravi tramvajska okretnica na ulasku u Zemun, na raskrsnici sa ulicom Džona Kenedija, na poljani gde je sada luna park, gde bi trebalo napraviti i trolejbuski HUB, koji bi odatle opsluživao Zemun u pravcima do naselja Nova Galenika i Prvomajska ulica, isključujući autobuse na fosilna goriva sve do postojećeg HUB-a kod saobraćajne škole, odakle bi opsluživali pravac ka Batajnivi i Zemun polju.
Naravno, cilj je da se javni prevoz na fosilna goriva potpuno izbaci sa Novog Beograda i Zemuna.