Šta je novo?

Metro

Само то - да ће се прво спојити центар с Бановим брдом.
 
Nista posebno, to je bilo neko pitanje u intervjuu. Uglavnom je rekao ono sto je Pantograf napisao, Mali smatra da je isplativija linija BB-NBG jer "najveci broj putnika je kod Sajma i preko puta TC Usce" (jer gle cuda kod Sajma staje ogroman broj linija) umesto Ustanicka-Zemun koja bi bila predugacka za prvu liniju. U sustini nigde veze, naravno opet je spomenuo Djilasa. E sad nista nije rekao za trasu, spomenuo je i Bg na vodi tako da je verovatno to sa centrom. Ustanicka-Zemun je bolja opcija zato sto se posle vecina linija susrece i sece upravo tu trasu.
 
mozda samo misli podmazati tramvaj za Banovo Brdo i nazvati to "metro". Ko ce ga znati.

Ako se misli graditi pravi metro onda je vjerovatno najekonomicnije graditi prve kilometre kroz prostor BNV i povezati ga sa Prokopom i/ili Sajmom (ako ce tu da bude terminus zeljeznicka stanica) a sa druge strane prema Trgu Republike i dalje prema Dorcolu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364019#p364019:zffytu3y je napisao(la):
Пантограф » 24 Dec 2015 11:04 am[/url]":zffytu3y]Имате у данашњим Новостима булажњења Синише Малог о метроу: прва линија уместо "Ђиласове" трасе за НБ, ићи ће за Баново брдо. Један од аргумената је да станица ГСП код Сајма има највише путника.
Gradonačelnik Beograda: Prva linija metroa ići će od Čukarice!
Siniša Mali o pravcima razvoja prestonice, aferama, opoziciji... Đilasova verzija podzemne železnice nije ekonomična. Temelji kule "Beograda na vodi" već sredinom februara. Nećemo podizati cenu grejanja
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... d-Cukarice
 
Tesko nama ako nam se metro projekti svode i zovu po imenima glavnih politickih aktera u Beogradu.
 
Ocito da projekat BNV mijenja prioritete i po pitanju metroa.
 
Па, не бих рекао да та линија за Баново брдо има икакве везе са БнВ.
 
Pa ne znam. Ako u ovom članku Mali spominje Brankov Most i Sajam onda je moguće da su to tačke koje bi "Mali Metro" povezao. A veza tih tačaka ide preko BNV i u produzetku prema Čukarici.
 
Mislim da se pompezno priča o toj prvoj liniji metroa. Po meni nije bitno da li ce ići iz jednog u drugi kraj grada ili u neki treći jer jedna linija metroa nije dovoljna za Beograd već najmanje 4-5 da bi se osetilo nešto pošto svaki kraj grada već odavno vapi za metroom. Kuda god da ide prva linija neće se pogrešiti, bitno je samo da se krene sa izgradnjom prve pa druge i tako redom.
 
Ne razumem oko najave prve linije sa čukarice s obzirom da je tramvaj sasvim solidno denivelisan na toj deonici.
 
Gde je denivelisan Vucko?
Na mostarskoj petlji i na nad oznjaku kod hipodroma
 
[YouTube][/YouTube]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364886#p364886:2e8y58l2 je napisao(la):
vucko » 30 Dec 2015 12:34 am[/url]":2e8y58l2]Ne razumem oko najave prve linije sa čukarice s obzirom da je tramvaj sasvim solidno denivelisan na toj deonici.
Sudeći po ovim najavama, očigledno da će za razvoj metro mreže u BG,bar dok je Mali gradonačelnik, biti bitno samo da se pokrije potez gde je predviđen BG na vodi. Takođe treba računati sa daljim razvojem tramvajske mreže.
U tom smislu iznosim sledeći npredlog:
A. izgradnja metro mreže od 3 linije, 1 kraćeg dodatka sa kojim se dobija još jedna linija, 2 depoa, izgradnja u 2 faze, sa relativno niskim troškovima izgradnje i izzgradnju 1, isključivo metro mosta;
B. izgradnju 2 nove tramvajske linije na Novom Beogradu i 1 u Zemunu.
METRO MREŽA:
Metro mrežu bi činile linije:
1. M1, koja bi išla od Mirijeva do skretanja za Bogosloviju na Karaburmi nadzemno, na stubovima, nakon čega bi poniralo u tunel i Ruzveltovom se uključilo na već pripremljenu kasetu u stanici "Vukov spomenik", od koje bi išla Bulevarom KA na Pašićev trg i onda se spustila ka Železničkoj stanici na Savskom trgu, odakle bi išla u plitkom tunelu, trasom sadašnje pruge, sve do Sajma, kada ponovo izbija na površinu i u žicom ograđenom koridoru ide ka Adi Ciganliji, do nadvožnjaka u produžetku Lazarevačkog druma, kada se penje na novi, most, izgrađen samo za metro prevoz, koji prelazi preko Ade i Save do naselja Dr Ivana Ribara, odakle dalje nastavlja trasom na stubovima, pored novog Nacionalnog stadiona, sve do podzemnog terminala na Aerodromu Nikola Tesla;
2. M2 nastaje izgradnjom kraka od stanice "Vukov spomenik" preko Slavije, Kliničkog centra i stanice Prokop, kada ulazi u već izgrađenu metro kasetu i dalje se uključuje kod Sajma u površinski deo trase M1, deleći je dalje sve do aerodroma NT;
3. M3 bi išla na stubovima celom trasom, od Ceraka do aerodroma NT, priključujući se trasama M1/M2 u zoni novog metro mosta, prethodno se spustivši Lazarevačkim drumom na nadvožnjak i novoizgrađeni metro most, u produžetku istog;
4. M4 bi nastala produžetkom trase od Slavije, pored Hrama Sv. Save i dalje na Specijalni sud, kroz Konjarnik i sve gore do raskrnice Ustaničke i Bulevara KA, do početne stanice tramvaja br. 7, idući podzemno celom trasom;
5. depoi bi bili na početnim stanicama u Mirjevu i na Ceraku;
6. mreža bi se gradila u 3 faze, u prvoj fazi M1, M2 i depo na Mirjevu, u drugoj fazi M3 i depo na Ceraku. a u trećoj fazi M4;
7. napajanje metro sistema preko treće šine;
8. metro vozila klasična, kao što ih pravi Mertovagonmaš.
IZGRADNJA NOVIH TRAMVAJSKIH LINIJA:
Takođe, mislim da bi uz izgradnju metro mreže trebalo izgraditi i 3 nove tramvajske linije i to:
- liniju koja bi od Studentskog grada (okretnica kod kafane Tošin bunar) išla tramvajskom bašticom, po sredini Bulevara Zorana Đinđića, pored Arene i onda se uključivala na postojeću prugu, pored Sava centra;
- liniju koja bi od Novog bežanijskog groblja se u zoni železnička stanica Bežanijski tunel spuštala kroz breg Bežanijske kose, na stubovima i postepeno, sve dok se ne spusti na Milankovićev bulevar i dalje do hotela Holiday Inn, kada skreće i uključuje se na novozgrađenu konstrukciju pristupne saobraćajnice i dalje na Most na Adi, sve do Banovog Brda;
- liniju koja bi se priključila prethodno navedenoj tramvajskoj pruzi preko Milankovičevog bulevara, u zoni novog Merkatora, gde bi skrenula pored istog i zgrade Ljubljanske banke i dalje istom ulicom (mislim da se zove Trešnjin cvet), da bi u zoni nove Japanske ambasade skrenula ka hotelu Jugoslavija i dalje ka Zemunu; u prvoj fazi bi mogla da se napravi tramvajska okretnica na ulasku u Zemun, na raskrsnici sa ulicom Džona Kenedija, na poljani gde je sada luna park, gde bi trebalo napraviti i trolejbuski HUB, koji bi odatle opsluživao Zemun u pravcima do naselja Nova Galenika i Prvomajska ulica, isključujući autobuse na fosilna goriva sve do postojećeg HUB-a kod saobraćajne škole, odakle bi opsluživali pravac ka Batajnivi i Zemun polju.
Naravno, cilj je da se javni prevoz na fosilna goriva potpuno izbaci sa Novog Beograda i Zemuna.
 
Mislim da je polozaj metro mosta los. Most bi trebao da bude blize centru grada, tj blize uscu Save.
Ovako, 3 linije metroa koje koriste most zapravo pokrivaju juzni dio NBG (Ivana Ribara) i Aerodrom, dok ostatak NBG i Zemun ostaju nepokriveni.

U svakom slucaju pohvala za prijedlog :wink:
 
Po svim pričama jasno je da ako ikada doživimo metro da će biti dve polutrase. NBG-VUK i Čukarica-centar(bilo to pravni ili trg republike).

Izgleda mi da će zbog BNV trasa centar Čukarica biti menjana i da će možda čak i dobiti prioritet u odnosu na NBG Zvezdara
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380723#p380723:12g0zmar je napisao(la):
Čika Brana » 12 Apr 2016 12:00 pm[/url]":12g0zmar]У Београду би било довољно 15 чучњева јер мо ми метроПОЛА.

Bar da imamo metro izgradjen do pola, gde bi nam bio kraj!
 
Beograd.rs

Заменик градоначелника Београда Андреја Младеновић угостио је у Старом двору делегацију града Шангаја, са замеником генералног секретара шангајског округа Чен Ђингом на челу.

– Разговарали смо о будућим видовима сарадње и постигли договор да два града интензивирају сарадњу која је на нивоу две државе веома плодна. Представници Шангаја упутили су званичан позив делегацији Београда да у новембру узврати посету током трајања конгреса посвећеног здравству и здравственој политици. Приликом те посете, Београд и Шангај би требало да учврсте своје односе и поставе темеље будуће сарадње – рекао је Младеновић.

Заменик градоначелника је додао да ће до завршетка посете кинеске делегације бити више речи о здравству, просвети и култури, али и нагласио да постоји доста области у којима би два града могла да сарађују.

– Разговарало се такође о инфраструктурним пројектима, саобраћају, посебно о метроу и градњи тунела, као и новом систему јавног превоза који је везан за електричне аутобусе које Београд уводи следећег месеца. Делегација Шангаја посебно је била заинтересована за систем безбедности у Београду и то је област која ће у даљој сарадњи заузимати важно место у размени искустава два града – додао је Младеновић.

Састанку су присуствовали и градски секретар за саобраћај Душан Рафаиловић, помоћници градског секретара за културу Андрија Бојанић и Ивана Дедић, директор „Беоком сервиса” Дарко Главаш, као и помоћник директора Агенције за инвестиције и становање Горан Радуловић.
 
Vrh