ACR":1vb85bje je napisao(la):
^^^ Wikipedia kaže da cela metro area Hannovera ima 1.1 miliona...
Što se tramvaja tiče, ja sam uvek za to da domaća privreda nešto pravi, ali krajnje mi je nejasno kako bi se to uradilo sa gradskim, pa čak i državnim, parama u tržišnom društvu.
Ipak više nismo u planskoj ekonomiji...
Nije to bas tako.
Investitor celog posla, drzava, odnosno grad, treba da finansira ceo projekat, ukljucujuci i vozila. Dali ce to placati iz redovnog budzetskog prhoda ili kredita ili partnerstvom sa privatnim investitorima, nije sada vazno. Sve u svemu, deo novca ide za infrastrukturu a deo za mobilijar.
Vozila mogu da se kupe, ili da se taj novac upumpava u napravljeni konzorcijum ( nekoliko firmi koje bi tramvale proizvele).
To nije mala lova, ako uzmemo da bi trebalo za Beograd napraviti par stotina zglobnih vozila slicnih ovima u Hanoveru.
Prednost razvijenog tramvaja je i u tome sto bi ova proizvodnja mogla da se copy/paste na gradove koji takodje treba da rese svoj gradski prevoz. U KG par linija , u NS 3-4 linije, SU, par linija, Nis 3-4 linije, Bijeljina , Banja Luka, Podgorica, Budvanska Rivijera ( tu je jedna linija dusu dala da poveze od Starog Grada do Milocera)
Sta je tramvaj? Nije cudo tehnologije. sasija, podvoz, motor, elektroinstalacije, kontrola, karoserija, vrata, sedista, stakla, drzaci...
U Srbiji imamo nekoliko fabrika autobusa koje taj posao znaju da rade. Imamo i masinogradnju, fabriku vagona , prikolica, proizvodnju elektromotora, staklare, institute kao sto je Pupin i sl.
Ono sto smo u zadnjih 10-tak godina izgubili je kadar koji je u stanju da tako obiman posao organizuje i otprati. jer nam je ministarstvo industrije 2000-te godine postalo ministarstvo privatizacije.