zidar":1cnb0t71 je napisao(la):
@Andrej_LJ
Svaka cast na radu i trudu, video sam vas rad na Transit Maps Tumblr pre par meseci i bas mi je drago sto ste uspeli da ubedite administraciju da ga usvoji :kk:
Crtezi su jasni i efikasni, imam par ilustrovanih predloga kako da se dodatno unaprede:
Font
Izabrali ste dobar font, cini mi se da je neka varijacija DIN-a, deutsche kvalität, sigurna prica.
U fontu 1 slova su previse slicna latinicnim pisanim slovima M-T, G-D ... sto je prilicno konfuzno za ljude koji koriste podjednako i Cirilicu i Latinicu. Kod fonta 2 nema te konfuzije, jasno se razlikuje Cirilica od latinice.
Prvo stvarno hvala na citavom tvom radu i svih predloga kojih si dao. Prodiskutirali smo ih u timu, i smo se odluculi primeniti jedan od njih. Ostali ne mozemo primeniti jer smo ograniceni i cu sada objasniti zasto je to tako. Mislim da se je kod tebe stvorila mala konfuzija jer ne poznajes tako dobro sistem, a i ja nisam bas dobro to sve objasnio. Idemo step by step:
Kao font smo izabrali Verziju 1 jer je to bugarski pravopis i kodeks pisanju slova. Razlicit je od konvencionalnog i svakog bugara ce biti jasno kakva su to slova, jer se taj font masovno koristi. Ja licno sam bio za Verziju 2 jer realno je citljiviji, ali je Verzija 1 lepsa i originalnija. Zdruzenje bugarskih grafickih dizajnera kao i Bugarska akademija nauka slozilo da se mora promovirati bugarski kodeks pisanju slova i zato cemo ici sa Verzijom 1.
zidar":1cnb0t71 je napisao(la):
Ikone
Ikone (Zeleznica, park and ride...) unutar stanica su previse male i necitke. Uz to imaces problem sa stanicama gde su potrebne 2 ikone ili vise kao i na stanicama sa presedanjem.
Mnogo je fleksibilnije kada su
ikone pored stanica, mogu da se redjaju u nizu i da budu vece i u drugim bojama i oblicima.
To je nemoguce izvesti zbog racvanju linija. Na kraju izgradnje sistema, imacemo 3 koridora sa 6 linijama, koje se granu u periferije grada. U jednom koridoru je svaka linija jednakvo vazna, tako da moramo ih raskloniti simetricno. Sada imamo samo jednu takvu deonicu u kome voze M1 i M2 (kada se izgradi stanica Moderno predgradie ce biti to linije M1 i M4). Da se vratim prici - bas u razvanja imamo veoa duga imena stanice (Inter Ekspo Centar - Carigradsko shose i Akad. Aleksandar Teodorov - Balan) i zato nema mesta da rasirimo ovo racvanje. Izmedju teh dveh racvanja nema dovoljno mesta za ubacivanje teh simbola pored stanice. Evo o ceku pricam, to su sve stanice kada se dvizimo od zapad prema istok:
zidar":1cnb0t71 je napisao(la):
Prva stanica
Ista prica sa prvom stanicom, strelica unutar stanice je premala i ne moze da se ubaci ako je stanica presedacka.
Bolje je da strelica bude negde pored linije, po mogucnosti bez konflikta sa ikonama.
Tekst imena stanice treba da bude
isto prikazan kao i na mapi radi doslednosti. Posto na mapi nema plavog polja sa belim slovima onda ne treba da bude ni na semi.
I da, dodaj ikonu za aerodrom
I tu je moja greska da nisam dobro objasnio. Plavom su obelezane stanice na kome se nalazimo trenutno, tu je koincidentno to i prva/poslednja stanica linije.
Strelica je unutar bas zaradi doslednosti, jer su svi ostali simboli unutar linije. Ostaje problem sa ispisivanje strelica na transfernih stanica, ali ima mesta za 3 simbola na svaku stanicu (centar, levo i desno). To se vidi na zeleznicke stanice, gde sada imamo dva simbola:
zidar":1cnb0t71 je napisao(la):
Presedanje
Ovde imamo dva bitna principa:
doslednost i citkost.
Na mapi su sve presedacke stanice isto prikazane kao dva vezana kruga sa sarenim kruzicima u njima. Na semi su samo neke stanice takve a ostale imaju belo polje sa crnim okvirom.
Trebalo bi da prikazes sve stanice isto kao i na mapi, ali onda ce izgledati pretrpano i necitko.
Bolje je da se
samo bitne presedacke stanice prikazu kao takve - Racvanja i Serdika - a ostale kao obicne stanice po Pariskom principu (zajednicka trasa linija 8 i 9 Richelieu-Drouot, Grands Boulevards, Bonne Nouvelle, Strasbourg-St-Denis, Republique), bice mnog citkije a bitne stanice ce doci do izrazaja.
To smo i mi predlozili prvo, ali se Direktor Metropolitena nije saglasio jer je rekao da je stanica Mladost 1 koja je zadnja transferna, kao i defakto presedacka za oni koji zele ici od Aerodroma ka Mladost i obratno veoma opterecena. Sa tim je zeleo da se stimulise presedanje na drugim stanicima, a ne na zadnjih mogucih. To je zaista velik problem i ce postati i jos tezji kada se uvesti presedanje na stanicu Orlov most (M3 i M6), koja ionako ce biti trasferna sa linijama M1 i M4.
zidar":1cnb0t71 je napisao(la):
Racvanje linija
Na mestu gde crvena linja prestaje a plava nastavlja treba nastaviti plavu liniju u istoj ravni, nema razloga da se lomi i prelazi na sredinu.
Isprekidana plava linija je nepotrebna posto posle nje nema prikazanih stanica vec samo strelica. Isprekidani deo je suvisna informacija i moze se pomesati sa linijom u izgradnji.
Ime terminusa, to jest pravac, stavi u istu boju kao i liniju kako bi bilo potpuno jasno da je u pitanju pravac (plavo) a ne ime stanice (crno)
Da o nastavljanju linija smo saglasni i to smo primenili. Sada ce nastavljanje linije M2 nakon stanice Obelya biti prikazano pravo, a ne lomljeno. Opet o isprekinatu liniju je insistirao direktor Metropolitena, jer kao sto je rekao, zeli da ljudi ne koriste celu liniju M2 i se vrte oko gradu, a presedaju iz M2 na M2 na Serdika. Cilj je da se smale guzve po severnom i zapadnom delu linije.
zidar":1cnb0t71 je napisao(la):
Na spajanju linija 1 i 2 simetrican prikaz ima svoj smek, ali mislim da je u pitanju nepotrebna estetika koja remeti bitnu informaciju: na ovoj semi je bitna prvenstveno plava linija, sve ostalo je sporedno.
Zato plava linija treba da bude potpuno prava i imena stanica uvek na istom odstojanju od nje.
Crvenu liniju treba prikazati kao dodatnu drugorazrednu informaciju i jasno je odvojiti od plave.
Ovo sam vec objasnio. Po centralnim koridorima, gde dve linije voze zajedno svaka od njih ima jednakav znacaj i zato smo jih prikazali tako - racvanje je simetricno. Jos jednom kako bi trebalo da izgleda cela metro mreza:
Inace do augusta 2016 cemo smeniti sve table u metrou. Sada pocinjemo sa onih koji sam pokazao (mi u Spasi Sofija im kazemo zidne table), ubacivamo geografske karte u svim vozovima i menjamo tajmere na stanicama. Slede menanje svih tabela na Serdika I i II kao i menjanje velikih panoa na svakoj stanici. Nakon toga cemo poceti i sa nadzemnim transportom, verojatno u prolecu.
Jos jednom puno hvala za sve komentare. Bilo bi veoma lepo da se cujemo vi kao tim i mi kao tim po Skajpu da se upoznamo i obmenimo iskustva i mozda koordiniramo neki skupan projekat. Mozete da mi pisete na Private.