Šta je novo?

Metro

E oвако ја замишљам очување функције Главне железничке станице :)

Maда су ми ови возови на спрат некако језиви кад их видим по улицама.
 
Norexan":1lsr03uj je napisao(la):
У плану је изградња нове. :D

Што обећах , то испуних. 8)

Напомена: Слика је огромна , тако да сам је морао конвертовати у JPEG формат. (КЛИК НА ЊУ) :)



:vops:
 
Koja je razlika izmedju "brze gradske zeleznice" i "gradske zeleznice"? Zar se to ne bi moglo objediniti u jedan sistem? Da li su sve ove grane "brze gradske zeleznice" podzemne? Meni se to cini previse razgranato. Jesi li razmisljao kakav bi bio takt te "brze gradske zeleznice" s obzirom da nekoliko linija djeli tunel Prokop - Radnicka?
 
RioBL":1kzk3ph9 je napisao(la):
Koja je razlika izmedju "brze gradske zeleznice" i "gradske zeleznice"? Zar se to ne bi moglo objediniti u jedan sistem? Da li su sve ove grane "brze gradske zeleznice" podzemne? Meni se to cini previse razgranato. Jesi li razmisljao kakav bi bio takt te "brze gradske zeleznice" s obzirom da nekoliko linija djeli tunel Prokop - Radnicka?

Прочитај моје претходне постове како би се то градило и које би све имао предности такав систем. Брза градска железница је на српском језику када се преведе City Rapid Rail. Дакле , у питању је рапидни превоз (вид метроа) ,а што значи тотално или делимично независан систем , док обична градска железница користи постојаће пруге. Ако ти даље није јасно шта је заправо то , рећи ћу ти само ово S bahn , паришки RER , варшавски SKM итд. Хтео сам да га назовем Супервоз јер то оно S и значи ,али како сам све брендирао под BG METRO онда је то друга ствар.

Наравно да нису све подземне. Одакле ти то? Неке иду и кроз њиве. :D

https://en.wikipedia.org/wiki/S-Bahn

Хибрид бре! :D

Процена:
Е 20 минута
М 12 минута
Ј 7-9 минута
К 20 минута

:)
 
O ovom bi se cini mi se dalo beskrajno pisati pa necu previse. Samo jos jedan detalj.
Kako si dosao do te procjene za E,M,J,K?

Vidim da pomenute 4 linije imaju usko grlo u tunelu Prokop - Radnicka. Ako bi J isla svakih 7-9 minuta morao bi u intervalu izmedju dva J voza imati bar dva voza sa neke druge linije, tj tunelom bi isao voz svake 2-3 minute. Je li to OK?

P.S.
ona LRT linija 4 ne dijeli tunel sa ovim gore pomenutim brzim zeljeznicama?

EDIT:
jos nesto da primjetim...linije E,J bi vjerovatno bile u tunelu kroz Banovo Brdo sto bi samu liniju cinilo skupom pogotovo sa vecim brojem stanica. Ja nisam siguran da bi uopste trebalo razmisljati o podzemnoj zeljeznici na tom potezu. Samo par stotina metara ispod nalazi se cetvoro kolosjecna pruga okruzena uglavnom nicim a naselje su pravili na brdu iznad pretvarajuci jeftino poljoprivredno zemljiste u gradjevinsko. i sad treba milijarda da im se pod brdom napravi metro.
 
@Norexan
Kad bi mogla da se ubaci jedna mapa grada u pozadini tih linija, sve bi bilo mnogo preglednije.
 
RioBL":12933hsg je napisao(la):
O ovom bi se cini mi se dalo beskrajno pisati pa necu previse. Samo jos jedan detalj.
Kako si dosao do te procjene za E,M,J,K?

Vidim da pomenute 4 linije imaju usko grlo u tunelu Prokop - Radnicka. Ako bi J isla svakih 7-9 minuta morao bi u intervalu izmedju dva J voza imati bar dva voza sa neke druge linije, tj tunelom bi isao voz svake 2-3 minute. Je li to OK?

P.S.
ona LRT linija 4 ne dijeli tunel sa ovim gore pomenutim brzim zeljeznicama?

EDIT:
jos nesto da primjetim...linije E,J bi vjerovatno bile u tunelu kroz Banovo Brdo sto bi samu liniju cinilo skupom pogotovo sa vecim brojem stanica. Ja nisam siguran da bi uopste trebalo razmisljati o podzemnoj zeljeznici na tom potezu. Samo par stotina metara ispod nalazi se cetvoro kolosjecna pruga okruzena uglavnom nicim a naselje su pravili na brdu iznad pretvarajuci jeftino poljoprivredno zemljiste u gradjevinsko. i sad treba milijarda da im se pod brdom napravi metro.

Једноставно. :)

Тако и иде мање-више , из разлога како би се вештачким путем направила високо-фрекфентна линија на потезу Радничка-Прокоп-Вук. :)

Не , линија 4 иде трамвајском пругом до Мостара ,а линија 8 има свој посебан тунел. :)

Мислим да тај потез мора да добије метро ,јер је веома битан потез. У питању би наравно био дубоки коп. Иначе , тај део Прокоп-Орловача тј. би се прво градио заједно са линијом А. :) Запад-Исток , Север-Југ. :)

spatiotecte":12933hsg je napisao(la):
@Norexan
Kad bi mogla da se ubaci jedna mapa grada u pozadini tih linija, sve bi bilo mnogo preglednije.

Схема као што видиш није рационална тако да не може да се убаци ништа испод. :D
 
С-бан и није баш независан. можда јесте у Берлину, али у осталим градовима дели пругу. и даље мислим да је непотребан систем. интегриши их у један и то је то. а правац за Баново Брдо, Железник и Петлово Брдо претвори у метро, штавише већ имаш линију трасом старом железничког чвора од Радничке до Главне станице, а даље може на стубове и под Теразијски гребен
 
JohnnyLee":37u3ffa1 je napisao(la):
С-бан и није баш независан. можда јесте у Берлину, али у осталим градовима дели пругу. и даље мислим да је непотребан систем. интегриши их у један и то је то. а правац за Баново Брдо, Железник и Петлово Брдо претвори у метро, штавише већ имаш линију трасом старом железничког чвора од Радничке до Главне станице, а даље може на стубове и под Теразијски гребен

Па није ни мој "супервоз" баш независан. Зар не видиш да дели пругу Прокоп-Панчево и тиме обичан воз може ладно да уђе унутра ,али само са те стране. Дакле , ја сам само изградњом потеза Прокоп-Орловача спојио Север и Југ без икаквих тунела и слично. :D

Супервоз је хибрид метроа и воза , нешто као што је и ЛРТ хибрид трамваја и метроа или BRT хибрид аутобуса и метроа. Све су то рапидни системи. :)
 
Norexan":2yx0fi9p je napisao(la):
RioBL":2yx0fi9p je napisao(la):
Koja je razlika izmedju "brze gradske zeleznice" i "gradske zeleznice"? Zar se to ne bi moglo objediniti u jedan sistem? Da li su sve ove grane "brze gradske zeleznice" podzemne? Meni se to cini previse razgranato. Jesi li razmisljao kakav bi bio takt te "brze gradske zeleznice" s obzirom da nekoliko linija djeli tunel Prokop - Radnicka?

Прочитај моје претходне постове како би се то градило и које би све имао предности такав систем. Брза градска железница је на српском језику када се преведе City Rapid Rail. Дакле , у питању је рапидни превоз (вид метроа) ,а што значи тотално или делимично независан систем , док обична градска железница користи постојаће пруге. Ако ти даље није јасно шта је заправо то , рећи ћу ти само ово S bahn , паришки RER , варшавски SKM итд. Хтео сам да га назовем Супервоз јер то оно S и значи ,али како сам све брендирао под BG METRO онда је то друга ствар.

Наравно да нису све подземне. Одакле ти то? Неке иду и кроз њиве. :D

https://en.wikipedia.org/wiki/S-Bahn

Хибрид бре! :D

Процена:
Е 20 минута
М 12 минута
Ј 7-9 минута
К 20 минута


:)

^^^EMJK grupa linija ima 19-20 polazaka na sat. Kako mislis da resis preskakanje stanice Karadjordjev Park kada ima samo jedan kolosek po smeru? Da li samo prolaze ili se grade novi tuneli? Ova druga opcija je komplikovama mada nisam siguran ni koliko je prva izvodljiva s obzirom na veliki obim saobracaja deonice.

U principu BCTHPX grupa bi trebalo da funkcionise po principu Stutgartskog S-Bahn-a.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sVS6d3acdTE[/youtube]

^^^Kod nas je gradski sistem isecen na dva dok upravo onaj Regio sto sisa kroz stanicu pristaje na sve.

Imao sam priliku da cekajuci BG:Voz na stajalistu Tosin Bunar vidim Stadler za Novi Sad koji je bukvalno ispraznio pun peron u smeru ka Novom Sadu. To ne bi smelo tako da se radi jer se gubi patronaza. Svi ti putnici bi napunili naredni BG:Voz da bi ponovo u Batajnici napunili Putnicki ili bi pak makar jedan deo presao na stanicu Novi Beograd povecavsi dnevnu patronazu iste. Ovako je BG:Voz izgubio 50 putnika na tom polasku. Pritom je Regionalni sporiji dok gradski ide redje. Sve u svemu poklapanje rezultira degradiranju svih uysluga na deljenoj trasi.
 
Norexan sve pohvale za trud !

Ja sam pre par meseci pokusao da sagledam neka resenja za postojeci sistem gradske zeleznice - po sistemu - osposobi ono sto imas uz moguce realno sirenje mreze u nekom narednom periodu. Da kazem samo ako je ovo vec neko "uocio i primetio" izvinjavam se ako se ponavlja.

Gledajuci najoobicniji Google Maps, pratio sam pazljivo postojecu trasu BG voza od Pancevackog mosta do Rakovice, i paznju mi je privukla sama putanja trenutne mreze. Naime, tuneli psotojece zeleznice vec prolaze ispod nekoliko kljucnih lokacija u gradu.

Ideja mi je bila da napravim koncept osposobljavanja vec postojecih trasa za sistem jedinstvene gradske zeleznice uz neke novine uzimajuci u obzir Beograd na vodi ili ne.

Akcenat je stavljen na vec postojece pruge + GSP sistem, pritom ne uzimati u obzir po meni promaseni pravac prve linije metroa Ustanicka - Zemun.

Sum sumarum uz vec postojeca stajalista BG voza, trebalo bi napraviti:


LINIJA 1 (Ostruznica - Vidikovac - Autokomanda - Panc, most - Pancevo Varos)

- jos 6 podzemnih stajalista (Novo groblje, Vracar, Stadio Partizan, Dr, Dragisa Misovic, Vidikovac, Vinogradski venac)

- jos 8 nadzemnih stajalista (Veliko blato, pomerenu stanicu Krnajca, pomerenu stanicu Pancevacki most, Bulevar patrijarha Pavla, Topciderska reka, Vodovodska, Makis, Ostruznica )


LINIJA 2 (Batajnica - Novi Beograd centar - Sajam - Autokomanda - Panc. most - Pancevo Varos) - krak ka Novom Beogradu i Batajnici

- jos 2 nadzemna stajalista (Sajam, Blok 41, )

- jos 1 podzemno stajaliste (11. april - Autoput Beograd - Sid)


LINIJA 3 (Pancevacki most - Trg republike - Sajam - Kijevo)


- jos 6 nadzemnih stajalista (Francuska tunel, Zeleni venac, Savski trg, Gazela, Sajam, Ada (dalje ka Topcideru i Kijevu) )

- jos 1 podzemno stajaliste (Trg republike)


LINIJA 4 (Pancevacki most - Trg republike - Sajam - Rakovica - Vodovodska - Ostruznica)

Ove 4 linije su cisto date kao primer, uz mogucnost kombinovanja raznoraznih varijanti.

Evo i objasnjenja:

Crveno - kompletna upotrebljiva zeleznicka infrastruktura
Narandzansto - Moguce sirenje mreze: (Faza 1) - Zemun - Aerodrom Nikola Tesla uz povezivanje na postojecu mrezu
(Faza 2) - Novo groblje - Karaburma (krak)
(Faza 3) - Dorcol - Konjarnik

Kompletna postojeca mreza
2n023dd.jpg


Uzi i siri centar sa "tunelom Francuska" i novim stajalistima
2ry0xnl.jpg


Juzni krak ka Ostruznici sa novim stajalistima (Topciderska reka, Vidikovac, Vinogradski venac, Vodovodska, Makis, Ostruznica )
2zi9biv.jpg


15d3yir.jpg


Uzi i siri centar sa novim stajalistima (Novo groblje, Vracar, Stadion Partizan, Dragisa Misovic, Francuska, Trg republike, Zeleni venac,Savski trg, Gazela, Sajam (2 stajalista: na mostu i ispod mosta), Ada ciganlija)
5kepzr.jpg


Uzi i siri centar sa tunelom Francuska i GSP linijama za presedanje
23w5qgx.jpg


35hrdsl.jpg


142lhu.jpg


Novi krak Zemun - Aerodrom Nikola Tesla
2dch820.jpg


2ebx0nt.jpg


Juzni krak sa GSP linijama za presedanje
2rnuhdl.jpg


x6ewj6.jpg


Kako vam se cini? :)
 
zexland":3dxc7zys je napisao(la):
Kompletna postojeca mreza
2n023dd.jpg


Kako vam se cini? :)

^^^Ledine dobijaju liniju samo zbog Aerodroma i pored toga sto je GUP-om predvidjeno da se isti poveze preko Zemuna. Pritom ceo istocni deo grada opet nema ni kuceta, ni maceta, ni cestito zglobnog autobusa a kamoli celu liniju gradske zeleznice.

Jos jedan tunel kroz grad je odlicna stvar.

U principu najveca greska GUP-a pored LRT-a jeste u tome sto prilikom ukidanja mainline saobracaja na starom cvoru nije predvidjeno da deo starog predstavlja alternativni pravac gradskim linijama koje koriste novi preko Vuka upravo gradnjom tunela ispod Trga Republike.

Greska je samim tim preuvelicana debilnim izostavljanjem Savskog Amfiteatra od strane predvidjenog lakog sinskog sistema.
 
Express":wcwvo0oi je napisao(la):
^^^EMJK grupa linija ima 19-20 polazaka na sat. Kako mislis da resis preskakanje stanice Karadjordjev Park kada ima samo jedan kolosek po smeru?


Ј и М иду од Прокопа другом трасом. Причао сам већ да је Ј 99% независна линија и да са железницом нема ич везе ,а исто важи и за М и К. Чак ни на Вуку Ј и М не стаје на истом месту као Е. :)

Дакле , једино место где се линије укштају и иду све заједно биле би велике станице Прокоп и Радничка. :)

Сива је класичан систем. Једино што да би била у потпуности фукционална морала би да се обнови пруга тамо где треба , као и да се прошири колосек на појединим местима. "Честе" линије (више од једног поласка по часу) су Р и В , док све остале иду као антибиотици. 60 минута и више ,али не преко два сата. Говорим о нормалном реду вожње. :)
 
Express":500l40lv je napisao(la):
zexland":500l40lv je napisao(la):
Kompletna postojeca mreza
2n023dd.jpg


Kako vam se cini? :)

Na prvi pogled, crvene linije djeluju obecavajuce, kao osnova da se na njima izgradi gradska zeljeznica ili nesto kao metro :roll:
Medjutim, sa izuzetkom stare pruge od Resnika do Beograd Glavne, sve je dvokolosjecna pruga sa osnovnom svrhom podrzavanja medjugradskog i medjunarodnog putnickog saobracaja, tako da tu u sustini ostaje malo prostora za neku gradsku zeljeznicu.

Jedine dvije opcije su dupliranje pruge ili nova trasa. Dupliranje je u vecini slucajeva jednako skupo kao i nova trasa. Prosirenje tunela = novi tunel, prosirenje mosta = novi most, itd...

Zato bih ja prepustio novi cvor samo medjugradsko/medjunarodnom saobracaju i pravio posve nove trase za gradsku zeljeznicu odnosno metro. Tako mora biti jer je koncepcija beogradskog zeljeznockog cvora zasnovana na medjugradsko/medjunarodnoj zeljeznici uz zaseban metro sistem. Bilo je proteklih decenija mnogo prilika da se takva koncepcija izmjeni ali su sve na zalost propustene.

Cak i ovaj dio koji bi ostao od Resnika do Beograd Glavne, mora ici pod zemlju bar u dijelu od Sajma do Beograd Glavne tako da prakticno nista ne ostaje iz starog sistema osim mozda jedne zeljeznicke stanice (Beograd Glavna) i mozda kilometar-dva pruge.

I ovaj tunel ispod Francuske ulice, za koji bih ja volio da je zeljeznicki, bice automobilski.

Znaci od metroa jos dugi niz godina nema nista a gradsko/prigradska zeljeznica na osnovama zeljeznickog cvora nema mogucnost razvoja.
 
Norexan":2yjl6usn je napisao(la):
Express":2yjl6usn je napisao(la):
^^^EMJK grupa linija ima 19-20 polazaka na sat. Kako mislis da resis preskakanje stanice Karadjordjev Park kada ima samo jedan kolosek po smeru?


Ј и М иду од Прокопа другом трасом. Причао сам већ да је Ј 99% независна линија и да са железницом нема ич везе ,а исто важи и за М и К. Чак ни на Вуку Ј и М не стаје на истом месту као Е. :)

Сива је класичан систем. Једино што да би била у потпуности фукционална морала би да се обнови пруга тамо где треба , као и да се прошири колосек на појединим местима.

Дакле , једино место где се линије укштају и иду све заједно биле би велике станице Прокоп и Радничка. :)

Aha, odlicno.

Ja sam isto razmisljao o tome da osa Istok-Zapad bude metro a Sever-Jug neki kraci regionalni metro kao RER A pravac St. Germain en Laye - Boissy St. Leger s tim sto bi se i ta kraca trasa granala. Razlika je u tome sto bi ja tu trasu provukao preko Savskog Amfiteatra kroz tunel kao sto je Zexland nacrtao.
 
Express":2c2ijk2a je napisao(la):
Ja sam isto razmisljao o tome da osa Istok-Zapad bude metro a Sever-Jug neki kraci regionalni metro kao RER A pravac St. Germain en Laye - Boissy St. Leger s tim sto bi se i ta kraca trasa granala. Razlika je u tome sto bi ja tu trasu provukao preko Savskog Amfiteatra kroz tunel kao sto je Zexland nacrtao.

И ја истом мислио да је провучем том трасом ,али питање би она било шта даље? A , замисли онда шока пређе Дунав и оде за Борчу! То би дефитивно била у мом случају линија Ј. :shock:

Црвена линија је такозвана "линија-носач" тј. све што иде , иде преко њених леђа. Зашто је битно у граду као што је Београд имати овакву линију? Па зато што таква линија гарнатује ренталбилност самог метроа уз огромни капацитет и високу фрекфенцију. Све се дословно слива у њу и тако је намерно направљено. Љубичаста је ту само као допуна. :)
 
Ko то прича o гранама? Погледајте како изгледа Т-бана у Стокхолму. Један од најлепших метроа. :D :grand:

stockholm-map.gif
 
32bgd1977big.gif


^^^Pod cime podrazumevam taj lokalni regionalni metro?

RM3 od Karaburme do Ripnja preko Banovog Brda. Uz to dodati krak RM1 ka Pancevu s tim da prelazi novi most na kraju Francuske Ulice umesto Pancevackog. Tako bi presedacka stanica bila "Zrenjaninski Put" kod "Metroa" umesto stanice "Kranjaca" odnosno po GUP-u "Krnjaca-Most".

Dodao bih i krak ispod Ace Joksimovica/Ratka Mitrovica do Rakovice. Na taj krak bi se nastavljao LRT koji bi spajao liniju sa terminusom na Karaburmi uz ukrstanje sa drugom linijom LRT-a (trasa tramvaja 9) na terminalu poteza 4xx Vozdovac, odnosno metro linijom A na terminalu poteza 3xx Ustanicka.
 
Norexan":229o2q5r je napisao(la):
Ko то прича o гранама? Погледајте како изгледа Т-бана у Стокхолму. Један од најлепших метроа. :D :grand:

stockholm-map.gif

Jeste, ali zato imaju u sjecistu tih metro linija tunel sa 4 kolosjeka. Zato mogu toliko da se razgranaju. Na dva kolosjeka to ne bi radilo.
Kad bi Beograd imao most preko Save sa 4 kolosjeka, ili tunel ispod, stvar bi bila mnogo drugacija. Mogao bi se primjeniti ovaj Stockholmski model.

P.S.
kad bi Zaricev most umjesto 4 nove automobilske trake, dobio jos dva kolosjeka i tunel ispod Francuske postao metro tunel stvar bi bila sasvim drugacija. Ali ne. O metrou samo ozbiljno razmatramo na beobuild forumu.
 
Norexan":2jdnd2sf je napisao(la):
Па није ни мој "супервоз" баш независан. Зар не видиш да дели пругу Прокоп-Панчево и тиме обичан воз може ладно да уђе унутра ,али само са те стране. Дакле , ја сам само изградњом потеза Прокоп-Орловача спојио Север и Југ без икаквих тунела и слично. :D

Супервоз је хибрид метроа и воза , нешто као што је и ЛРТ хибрид трамваја и метроа или BRT хибрид аутобуса и метроа. Све су то рапидни системи. :)

апсолитно је непотребно да Прокоп-Орловача (Е и Ј) буде тај супервоз, боље је да буде класичан метро (ионако би на крају изашла иста цена), и да продужиш до Теразија (линија Б). линија С може да скрене ка П. мосту и даље ка Борчи, а Т ка Панчеву (уместо Е и Ј). једино што треба исфорсирати од супервоза у твом плану је М ка Гроцкој (са Прокопа, евентуално НБГ, зависи од такта) и К ка Обреновцу и М ка Сремчици (од Радничке, одатле би после имао метро Б)
 
RioBL":1c69t102 je napisao(la):
Jeste, ali zato imaju u sjecistu tih metro linija tunel sa 4 kolosjeka. Zato mogu toliko da se razgranaju. Na dva kolosjeka to ne bi radilo.
Kad bi Beograd imao most preko Save sa 4 kolosjeka, ili tunel ispod, stvar bi bila mnogo drugacija. Mogao bi se primjeniti ovaj Stockholmski model.

P.S.
kad bi Zaricev most umjesto 4 nove automobilske trake, dobio jos dva kolosjeka i tunel ispod Francuske postao metro tunel stvar bi bila sasvim drugacija. Ali ne. O metrou samo ozbiljno razmatramo na beobuild forumu.

^^^Preduhitrio si me. Htedoh da spomenem RER B, C i D. RER C ima (pre)veliki broj krakova a samo dva koloseka na centralnoj trasi. Najveci protok je 20 vozova na sat po smeru pa zbog silnih krakova mnogi vozovi na njima saobracaju na pola sata dok na onim opterecenijim idu jedva duplo cesce. Kada se uzme u obzir da kraci RER C predstavljaju vecinu ukupne duzine linije to znaci da vecina putnika, slozices se, ima veoma retku/siromasnu uslugu u odnosu na druge linije.

RER D je najnepouzdanija na citavoj mrezi zbog distributivne trase izmedju stanica Chatelet-Les Halles i Gare du Nord koju deli sa daleko opterecenijom RER B. Kasnjenje od nekoliko sekundi moze da napravi pravi pakao na liniji. RER B ima dodeljeno maksimum 20 polazaka na sat po smeru dok RER D ima dodeljenih 12. To usko grlo zapravo propusta dva voza na sat vise od RER A. RER B je takodje preopterecena tako da je u planu gradnja novog tunela.

RER A ima problem preopterecenja dok RER E nema tih problema. Kod grananja treba biti vrlo oprezan sa kapacitetom centralne sekcije.

Pariz je jedan od najboljih primera potcenjene patronaze prilikom planiranja dok su Americki LRT sistemi susta suprotnost kao odlicni primeri precenjene patronaze.

Pariz zbog takvih propusta sada krpi rupe na sve strane. Zapravo Francuzi su gresili od samog starta. Prvo su gradili metro sa previse stanica sto je ogranicilo produzenja. Kada su videli kakav su problem napravili zbog priliva migranata morali su da spoje krake prigradskih pruga tunelima kako bi nastao RER. Medjutim nije im ni na kraj pameti palo da ce sistem biti toliko uspesan. Grad je eksplodirao upravo van domasaja metroa sto je omogucio upravo RER. On je zrtva sopstvenog uspeha.

Stokholm ima 3 linije sa kracima od kojih dve prelaze zajedno u juzni deo grada preko 4 koloseka tako da nema nikakvih problema. Ima najvise 3 kraka sto znaci da je najvisi takt u spicu na mrezi 6 minuta i to na manje opterecenim deonicama. Zbog dupliranja koloseka Stokholm izbegava problem koji Pariz ima.
 
Nisam znao za te podatke o RER-u ali su mi sasvim razumljivi i prihvatljivi.
Imajuci to na umu a i ovaj stockholmski model meni se cini logicnim da rjesenje u razvoju sinskih sistema u gradu treba traziti u necem slicnom ovom...

2015-09-16134140.jpg


Imajuci u vidu najavljene rekonstrukcije Zaricevog mosta i to da su mostovi kao djelovi trasa pojedinacno najskuplji elementi bilo bi zgodno kad bi rekonstrukcija Zaricevog mosta krenula u smislu razvoja metro sistema.

Najprije prosirenjem sa dva na 4 koloseka a zatim i izgradnjom stanica na Novom Beogradu i Savamaloj koje bi bile zajednicke za sve linije koje bi se dalje mogle granati prema obodima grada i prigradskim naseljima. Tako bi se uz obe obale Save formirao jedan metro centar.

Ako se ne iskoristi prilika rekonstrukcije Zaricevog mosta i okrene u cilju razvoja metroa, bicemo prinudjeni koristiti Brankov most sirenjem sa dva kolosjeka, sto ne rjesava puno a devastira prostor ili praviti posve novi most. mislim da Beograd ima jedinstvenu sansu da ozbiljno razmotri mogucnosti koje ima i za malo novca napravi 4 kolosjeka u centralnoj gradskoj osi i dvije metro stanice koje bi bile kicma metro sistema.

U drugoj fazi bi se trazio nastavak izgradnje zapocetog. Najvaznije bi bilo zapoceti, pogotovo ako je taj pocetak most u centru sistema. Dalje bi prosto bili prinudjeni siriti sistem iz ove osnove.

P.S.
da li RER dijeli negdje sine ili je potpuno nezavisan sistem?
 
RioBL":3e38hn8x je napisao(la):
P.S.
da li RER dijeli negdje sine ili je potpuno nezavisan sistem?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/22/Transilien_Île-de-France_map.jpg

https://www.google.com/maps/@48.9664325,2.1082151,25489m/data=!3m1!1e3

^^^RER A krak A3 Maissons Laffitte-Cergy le Haut dva koloseka deli sa Transilien L koja ide od stanice St. Lazare.

https://www.google.com/maps/@49.0038898,2.2034818,12735m/data=!3m1!1e3

^^^RER C krak C3 Ermont Eaubonne-Montigny Beauchamp/nastavak C1 Montigny Beauchamp-Saint Ouen l'Aumone deli dva koloseka sa Transilien H.

https://www.google.com/maps/@48.7650681,2.7002024,12796m/data=!3m1!1e3

^^^RER E deo kraka E4 Roissy en Brie-Tournan deli dva koloseka sa Transilien P koja pocinje na stanici Paris-Est.

To sam uspeo da uhvatim.

Evo kako to izgleda na RER A stanici Nouville Universite:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XU2pAndzQaU[/youtube]
 
JohnnyLee":ao3cut41 je napisao(la):
апсолитно је непотребно да Прокоп-Орловача (Е и Ј) буде тај супервоз, боље је да буде класичан метро (ионако би на крају изашла иста цена), и да продужиш до Теразија (линија Б). линија С може да скрене ка П. мосту и даље ка Борчи, а Т ка Панчеву (уместо Е и Ј). једино што треба исфорсирати од супервоза у твом плану је М ка Гроцкој (са Прокопа, евентуално НБГ, зависи од такта) и К ка Обреновцу и М ка Сремчици (од Радничке, одатле би после имао метро Б)


Пази , изградиш линију Прокоп-Орловача спојиш се са Панчевом односно Овчом и ти си већ направио плаву линију! До Бановог брда до бановог брда , до Видиковца до Видиковца ти се већ спојио север и југ. Јеси га склептосао онако како само Србин умаде ,али ради! Линија Ј би долазила касније када би се направио услов за исту. Главна разлика између линије Е и Ј је поред тога што Ј иде локално са јужне стране је та што Ј има свој посебан тунел од Прокопа и тај тунел дели са линијом М. Тиме се омогућава брза веза од Прокопа ка Центру. :kk:

Eво зашто Београд никад неће добити метро! Мрзи се нас да преседамо.... :bash: Жива истина... :violina:
 
Vrh