Šta je novo?

Metro

RioBL":1o3gy4wo je napisao(la):
Nisam znao za te podatke o RER-u ali su mi sasvim razumljivi i prihvatljivi.
Imajuci to na umu a i ovaj stockholmski model meni se cini logicnim da rjesenje u razvoju sinskih sistema u gradu treba traziti u necem slicnom ovom...

2015-09-16134140.jpg

Oво решење је веома примамљиво ,а богами и веома лако остварљиво са обновом Старог савског моста. Само не знам колико је ту паметно да се ту протера прави метро. Можда би ово могао да буде модел за неко ЛРТ/трамвај решење пошто све линије прате трасу трамваја или иду тамо не местима где би требало да иду трамваји.

Нешто овако...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sAvJuPK56hc[/youtube]

U-bahn им иде као трамвај буквално (сече улице , рачва се , иде по улицама) ,а онда тамо где треба оде испод земље. Е сад , нешто размишљам како би на овом примеру могао Београдски метро да буде изграђен... :kafa:

Једноставно тамо где су гужве , где су честа закочења само трамвај протерамо испод земље и решен проблем. :lool: :laugh: :mrgreen: :D

Е тако нешто да се гради , гајио би неку наду да ће Београд добити метро. :violina:

Један :kk: од мене. :)
 
S vremena na vreme se sete da ga bar pomenu :(

Градоначелник је нагласио и да су за наредну годину планирана четири велика постројења за пречишћавање воде, што је инвестиција процењена на 150 милиона евра, па чак и више, као и изградња нове аутобуске станице у Новом Београду. Проширење трамвајског моста, наставак изградње обилазнице и јужне тангенте са мостом код Вишњице, свакако су део улагања у саобраћајну инфраструктуру, што представља велику развојну шансу, али метро је ипак крајњи циљ, истакао је Синиша Мали.

– Израда смарт плана је у току и на пролеће следеће године биће завршен и тада ћемо тачно знати куда иде прва линија метроа и како се уклапа у јавни и остали превоз. Надам се да бисмо до краја 2017. могли да кренемо са реализацијом уз тражење партнера. Вредност ове инвестиције је око две милијарде евра – рекао је Мали.

Izvor: Grad Beograd
 
Смарт план, које фемкање... Чему толико мудровање када се јасно зна куда метро може да прође већ деценијама.
 
To što mi ovde znamo , ne znači da i ostatak Beograda zna. Zato i prolaze ovakve priče. A da su bili malo pametniji , do sada su mogli da osposobe postojeću mrežu do Resnika , i da polako krenu da rade na deonici od Resnika ka Mladenovcu i Lazarevcu ...
 
Sve znaju odavno, samo jos ne znaju koliko kome.

Mozda malo pretjerujem ali cini mi se da su od silnog lobiranja vlasti postale ne sigurne u strategiju razvoja saobracaja do te mjere da se ne usudjuju da bilo sta ozbiljno pokrenu.
Poslovica kaze "tri puta mjeri - jednom sijeci". Ovi su malo pretjerali sa mjerenjem.
 
Zdravo svima
Organizacija Spasi Sofija je dobila zelenu svetlinu za postavljanju nasih tabela u metro u Sofiji. Malo smo poboljsali tabele na osnovu kritika kojih smo dobili, ali u ekipi je jos uvjek dilema o fontu slova. Ako moze vi da pomognete bicemo mi kao ekipa veoma blagodarni.

Verzija 1:

12030511_10204570278968079_4903806405759955033_o.jpg


Verzija 2:

12010791_10204570421811650_6705191271005820101_o.jpg


Hvala svima!
 
Slazem se citljivija je druga kao sto Direktor kaze.

A mi nase table i mape mozemo da pravimo samo u masti :) Ali ako ikada zakpaju krticu bicemo spremniji nego bilo ko :) sa mapama. Sobzirom da nisu pametni da lepo linije rese mozda i bolje da ne grade jel skoro je neki gradski zvanicnik pomenuo neke konverzije tramvaja ili nesto sl.
 
Друга је боља, писано руско ћирилично "т" ми Срби лако мешамо са "м" :)
 
@Andrej_LJ

Svaka cast na radu i trudu, video sam vas rad na Transit Maps Tumblr pre par meseci i bas mi je drago sto ste uspeli da ubedite administraciju da ga usvoji :kk:

Crtezi su jasni i efikasni, imam par ilustrovanih predloga kako da se dodatno unaprede:

Font

Izabrali ste dobar font, cini mi se da je neka varijacija DIN-a, deutsche kvalität, sigurna prica.

U fontu 1 slova su previse slicna latinicnim pisanim slovima M-T, G-D ... sto je prilicno konfuzno za ljude koji koriste podjednako i Cirilicu i Latinicu. Kod fonta 2 nema te konfuzije, jasno se razlikuje Cirilica od latinice.

108_sofia-comment-1-fonts.png



Ikone

Ikone (Zeleznica, park and ride...) unutar stanica su previse male i necitke. Uz to imaces problem sa stanicama gde su potrebne 2 ikone ili vise kao i na stanicama sa presedanjem.
Mnogo je fleksibilnije kada su ikone pored stanica, mogu da se redjaju u nizu i da budu vece i u drugim bojama i oblicima.

108_sofia-comment-2-icons.png



Prva stanica

Ista prica sa prvom stanicom, strelica unutar stanice je premala i ne moze da se ubaci ako je stanica presedacka.
Bolje je da strelica bude negde pored linije, po mogucnosti bez konflikta sa ikonama.
Tekst imena stanice treba da bude isto prikazan kao i na mapi radi doslednosti. Posto na mapi nema plavog polja sa belim slovima onda ne treba da bude ni na semi.

I da, dodaj ikonu za aerodrom :)

108_sofia-comment-3-first-station.png



Presedanje

Ovde imamo dva bitna principa: doslednost i citkost.

Na mapi su sve presedacke stanice isto prikazane kao dva vezana kruga sa sarenim kruzicima u njima. Na semi su samo neke stanice takve a ostale imaju belo polje sa crnim okvirom.
Trebalo bi da prikazes sve stanice isto kao i na mapi, ali onda ce izgledati pretrpano i necitko.

Bolje je da se samo bitne presedacke stanice prikazu kao takve - Racvanja i Serdika - a ostale kao obicne stanice po Pariskom principu (zajednicka trasa linija 8 i 9 Richelieu-Drouot, Grands Boulevards, Bonne Nouvelle, Strasbourg-St-Denis, Republique), bice mnog citkije a bitne stanice ce doci do izrazaja.

108_sofia-comment-4-transfers.png



Racvanje linija

Na mestu gde crvena linja prestaje a plava nastavlja treba nastaviti plavu liniju u istoj ravni, nema razloga da se lomi i prelazi na sredinu.

Isprekidana plava linija je nepotrebna posto posle nje nema prikazanih stanica vec samo strelica. Isprekidani deo je suvisna informacija i moze se pomesati sa linijom u izgradnji.
Ime terminusa, to jest pravac, stavi u istu boju kao i liniju kako bi bilo potpuno jasno da je u pitanju pravac (plavo) a ne ime stanice (crno)

108_sofia-comment-5-branch-1.png



Na spajanju linija 1 i 2 simetrican prikaz ima svoj smek, ali mislim da je u pitanju nepotrebna estetika koja remeti bitnu informaciju: na ovoj semi je bitna prvenstveno plava linija, sve ostalo je sporedno.
Zato plava linija treba da bude potpuno prava i imena stanica uvek na istom odstojanju od nje.

Crvenu liniju treba prikazati kao dodatnu drugorazrednu informaciju i jasno je odvojiti od plave.

108_sofia-comment-5-branch-2.png




Evo kako bi to izgledalo a u celini:

108_spasi-sofia-comments.png



Ja se inace godinama bavim temom informisanja u prevozu pa sam razvio svoj licni standard za metro mape i primenio ga na par desetina velikih mreza (docice i Sofija na red :wink: )
Standard se zove INAT i mozes da vidis detalje na http://www.inat.fr/about/maps/

Nisam mogao da odolim pa sam ga primenio i na tvoj rad:

108_spasi-sofia-inat.png



Sve u svemu svaka cast na trudu i kvalitetu rada, ako treba pomoc za jos nesto samo reci, bice mi zadovoljstvo da doprinesem.

Ajd' ziveli :vops:
 
SUŠTA SUPROTNOST BEOGRADU Bukurešt - grad u kojem niko neće na posao kolima
Mateja Beljan | 05. 10. 2015. - 12:50h | Foto: M. Beljan | Komentara: 76

U metropoli koja je od Beograda veća za 600.000 duša, a saobraćajne gužve nesnosne, poslednje što ćete poželeti je da automobilom krenete na posao. A i zašto biste - karta za prevoz je svega 35 dinara, a kilometar vožnje taksijem 37!

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/595748 ... sao-kolima
 
Вожд":2tjwt5bn je napisao(la):
SUŠTA SUPROTNOST BEOGRADU Bukurešt - grad u kojem niko neće na posao kolima
Mateja Beljan | 05. 10. 2015. - 12:50h | Foto: M. Beljan | Komentara: 76

U metropoli koja je od Beograda veća za 600.000 duša, a saobraćajne gužve nesnosne, poslednje što ćete poželeti je da automobilom krenete na posao. A i zašto biste - karta za prevoz je svega 35 dinara, a kilometar vožnje taksijem 37!

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/595748 ... sao-kolima



Колико год да нам је новинарство ниско пало, ово (обратити пажњу на болдовано) може само у "Блицу" да изађе.
 
Букурешт је град огромне густине насељености. Чак 8000 становника живи на км2 илити 2.000.000 живи на нешто више од 200 км2 (што је за 100 км2 мање од Београда на коме живи тек нешто више од 1.000.000) и очекивати другачије довело би до тоталног колапса самог града. Укратко , овај град је живи пример како иоле нормалан град не би требало да изгледа. :cry:
 
Пантограф":1ixdudsg je napisao(la):
Вожд":1ixdudsg je napisao(la):
SUŠTA SUPROTNOST BEOGRADU Bukurešt - grad u kojem niko neće na posao kolima
Mateja Beljan | 05. 10. 2015. - 12:50h | Foto: M. Beljan | Komentara: 76

U metropoli koja je od Beograda veća za 600.000 duša, a saobraćajne gužve nesnosne, poslednje što ćete poželeti je da automobilom krenete na posao. A i zašto biste - karta za prevoz je svega 35 dinara, a kilometar vožnje taksijem 37!

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/595748 ... sao-kolima


Колико год да нам је новинарство ниско пало, ово (обратити пажњу на болдовано) може само у "Блицу" да изађе.
И то написа баш наш члан Матеја Бељан !

Мој син је у јуну месецу био са другом у Букурешту, ишли су колима и били су тамо баш почетком викенда. У петак и то преподневним часовима, требало им је три сата да стигну од предграђа Букурешта до центра. А Букурешт има саобраћајнице и по шест трака у једном правцу, све крцато.
 
Па, за наслов је надлежан уредник/редактор. Колико видим, Матејин почетак текста је сасвим коректан.
 
Гага":28cy19j3 je napisao(la):
Мој син је у јуну месецу био са другом у Букурешту, ишли су колима и били су тамо баш почетком викенда. У петак и то преподневним часовима, требало им је три сата да стигну од предграђа Букурешта до центра. А Букурешт има саобраћајнице и по шест трака у једном правцу, све крцато.

Sest traka a jos imaju i metro pa opet guzve!? Pa jel moguce? Kako to? (sarkazam)
 
Па наравно да су гужве када су спаковали 2.000.000 становника на нешто више од 200км2 ,а где су околна места... :|

Иначе , Букурешт тренутно гради нову линију метроа ,а у плану је још једна тако да ће када се то све заврши имати 6 метро линије ,а дугорочном плану добиће још две. :wink:
 
Јеси ли то ти (Д)Ражо? :lool:


ПС: Грешка у писању. :) :laugh: :lool:

Norexan":qm1aj4z6 je napisao(la):
Букурешт је град огромне густине насељености. Чак 8000 становника живи на км2 илити 2.000.000 живи на нешто више од 200 км2 (што је за 100 км2 мање од Београда на коме живи тек нешто више од 1.000.000) и очекивати другачије довело би до тоталног колапса самог града. Укратко , овај град је живи пример како иоле нормалан град не би требало да изгледа. :cry:
 
RioBL":3uc4necr je napisao(la):
Гага":3uc4necr je napisao(la):
Мој син је у јуну месецу био са другом у Букурешту, ишли су колима и били су тамо баш почетком викенда. У петак и то преподневним часовима, требало им је три сата да стигну од предграђа Букурешта до центра. А Букурешт има саобраћајнице и по шест трака у једном правцу, све крцато.

Sest traka a jos imaju i metro pa opet guzve!? Pa jel moguce? Kako to? (sarkazam)
Па иако ти је сарказам како кажеш, ето шест трака, метро и онако леп центар, имају захваљујући Чаушеском.
 
Vrh