@Andrej_LJ
Svaka cast na radu i trudu, video sam vas rad na Transit Maps Tumblr pre par meseci i bas mi je drago sto ste uspeli da ubedite administraciju da ga usvoji :kk:
Crtezi su jasni i efikasni, imam par ilustrovanih predloga kako da se dodatno unaprede:
Font
Izabrali ste dobar font, cini mi se da je neka varijacija DIN-a, deutsche kvalität, sigurna prica.
U fontu 1 slova su previse slicna latinicnim pisanim slovima M-T, G-D ... sto je prilicno konfuzno za ljude koji koriste podjednako i Cirilicu i Latinicu. Kod fonta 2 nema te konfuzije, jasno se razlikuje Cirilica od latinice.
Ikone
Ikone (Zeleznica, park and ride...) unutar stanica su previse male i necitke. Uz to imaces problem sa stanicama gde su potrebne 2 ikone ili vise kao i na stanicama sa presedanjem.
Mnogo je fleksibilnije kada su
ikone pored stanica, mogu da se redjaju u nizu i da budu vece i u drugim bojama i oblicima.
Prva stanica
Ista prica sa prvom stanicom, strelica unutar stanice je premala i ne moze da se ubaci ako je stanica presedacka.
Bolje je da strelica bude negde pored linije, po mogucnosti bez konflikta sa ikonama.
Tekst imena stanice treba da bude
isto prikazan kao i na mapi radi doslednosti. Posto na mapi nema plavog polja sa belim slovima onda ne treba da bude ni na semi.
I da, dodaj ikonu za aerodrom
Presedanje
Ovde imamo dva bitna principa:
doslednost i citkost.
Na mapi su sve presedacke stanice isto prikazane kao dva vezana kruga sa sarenim kruzicima u njima. Na semi su samo neke stanice takve a ostale imaju belo polje sa crnim okvirom.
Trebalo bi da prikazes sve stanice isto kao i na mapi, ali onda ce izgledati pretrpano i necitko.
Bolje je da se
samo bitne presedacke stanice prikazu kao takve - Racvanja i Serdika - a ostale kao obicne stanice po Pariskom principu (zajednicka trasa linija 8 i 9 Richelieu-Drouot, Grands Boulevards, Bonne Nouvelle, Strasbourg-St-Denis, Republique), bice mnog citkije a bitne stanice ce doci do izrazaja.
Racvanje linija
Na mestu gde crvena linja prestaje a plava nastavlja treba nastaviti plavu liniju u istoj ravni, nema razloga da se lomi i prelazi na sredinu.
Isprekidana plava linija je nepotrebna posto posle nje nema prikazanih stanica vec samo strelica. Isprekidani deo je suvisna informacija i moze se pomesati sa linijom u izgradnji.
Ime terminusa, to jest pravac, stavi u istu boju kao i liniju kako bi bilo potpuno jasno da je u pitanju pravac (plavo) a ne ime stanice (crno)
Na spajanju linija 1 i 2 simetrican prikaz ima svoj smek, ali mislim da je u pitanju nepotrebna estetika koja remeti bitnu informaciju: na ovoj semi je bitna prvenstveno plava linija, sve ostalo je sporedno.
Zato plava linija treba da bude potpuno prava i imena stanica uvek na istom odstojanju od nje.
Crvenu liniju treba prikazati kao dodatnu drugorazrednu informaciju i jasno je odvojiti od plave.
Evo kako bi to izgledalo a u celini:
Ja se inace godinama bavim temom informisanja u prevozu pa sam razvio svoj licni standard za metro mape i primenio ga na par desetina velikih mreza (docice i Sofija na red :wink: )
Standard se zove INAT i mozes da vidis detalje na
http://www.inat.fr/about/maps/
Nisam mogao da odolim pa sam ga primenio i na tvoj rad:
Sve u svemu svaka cast na trudu i kvalitetu rada, ako treba pomoc za jos nesto samo reci, bice mi zadovoljstvo da doprinesem.
Ajd' ziveli