Šta je novo?

Metro

И опет испочетка. Итд.

Кажем ја да су те рапсраве бесплодне и контрапродуктивне.
 
Не, твој став је бесплодан и контрапродуктиван. Ти си овом приликом стао у одбрану бесправног и ванинституционалног силовања свих планова града и стратешких интереса овога друштва које се тада одиграло - Својеврсни београд на води у домену јавног превоза.

10 година су наши и аустријски најбољи стручњаци под окриљем града радили на пројекту, израдили главни пројекат и испитали читаво београдско земљиште, побили стотине пробних шипова. И када је дошло време за почетак градње дошао је амерички стручњак да нас просветли и студиозном шетњом кроз центар града трасира нам трамвај.
 
Удахни дубоко, прелистај претходних десетак постова и схватићеш ко фразира и на логичке аргументе одговара логичким грешкама, првенствено заменом теза, pars pro toto и non sequitur.
 
Delija veliku su ulogu tu imali politicari nisu imali konjes da zagrizu i poguraju pravu stvar .Ja i ti neznamo u kakvom raspadu je bio prevoz prije ulozenih para od samodoprinosa .Od mnogih sam cuo sa je bio ocajan .I da je tad preporodjen da se uvijek stedilo na prevozu i u isti minimalno ulagalo uvjek je bilo nesto prijoritetnije .Pitanje je da tad nisu nabavljene katice kako bi tramvaji danas vozili .Mislim da su tadasnji politicari znali da je vec ekonomija u buli i da nebi bilo dotoka para za ozbiljne radove
 
Јасно, рационални и промишљени политичари скапирали да неће имати пара за метро (иначе нико на почетку градње метроа заправо нема паре за метро) па преусмерили средства на трамвај на основу нечијег силеџијског наступа а мимо свих планов, пројеката и институција. :roll:

Пантографе, све пише. Браниш дивљање над урбанизмом овог града и јавним превозом. Назавао си изјаву Вучића промишљеном и избалансираном а у њој имаш пола хејтовања Јовина и пола контрадикторних будалаштина као што је помињање Минхена у контексту одбране његових лрт-овских брљотина а ради се о граду који је управо био узор Јовину при изради плана за метро и формирању велике пешачке зоне као крајњим резултатом градње метроа.

Да демагози не би опет бриљирали ево Јовиновог документа о минхенском метроу.

dsc05942.jpg


dsc05943.jpg


dsc05945.jpg


Сликао Директор

Можете да посивљујете истину до миле воље али она је у овом случају савршено црно-бела.
 
Delija ja nekazem da je to bilo pametno nego samo kazem kako su dosli do odluke koju su naprvili
 
Delija":whrlso2n je napisao(la):
Можете да посивљујете истину до миле воље али она је у овом случају савршено црно-бела.

Без уласка у расправу о урбанистичким злочинцима и светитељима овог града, надам се да ћеш кад порастеш научити да никада и апслолутно никада ништа није црно-бело.

Нити је икада било, нити ће икада бити.
 
Cuj Delijo
Lepo je sto si ti srcan i sto 'verujes' u neke stvari (ideje).
Problem je sto za realizaciju ideja trebaju novci.
A novaca nije bilo, jer je politicka vrhuska svih republika donosenjem ustava 1974. godine pocela da trosi mnogo vise nego se zaradjivalo.
Sve je bilo bajno i sjajno dok to nije potroseno (sto se slucajno poklopilo sa smrcu Josipa Broza, ali jos bitnije i sa izborom Ronalda Regana za pretsednika SAD).
I tada nam je MMF bio 'gazda' koji je odlucivao o ono malo novca koje smo imali, o tome koliko smemo da zajmimo, koliko i u sta da investiramo...
Treba li opet (radio sam to pre nesto manje od dve godine) da pricam o nestasici benzina, kafe, deterdzenta, jestivog ulja i bonovima za te proizvode???
I u takvom trenutku ti mislis da je bilo para za metro???

Reci cu ti i da je za nabavku trola i tramvaja iskoriscen 'kliring' dug SSSR-a ka SFRJ, sto je bio jedan jako mudar potez, jer deo tog duga je osta nenaplacen i zaboravljen...

Posto sebe delimicno smatram odgovornim za polemiku koja je nastala u zadnjih 15-tak postova..
Meni se da budem iskren jako svidja Jovinova energija!!!
Covek je starac, ali ima vise energije i elana od 100 gimnazijalaca!
To je fantasticno.
Bistar je, nesumnjivo. Strucan.

Ali postoji doza ozlojadjenosti sto projekat metroa nije zativeo i imam utisak da mu to i dan danas pretstavlja problem u realnom sagledavanju situacije tog vremena.

Jednostavno ceo njegov decenijski rad na projektu BG metroa je dekretom arhiviran, on i njegova ekipa su 'UKINUTI', a V.V. i njegov tim je preduzeo drugacija resenja.

U njegovim ocima nema drugog krivca koji je 'pljunuo' i 'ukinuo' njegov rad.
Ja njega kao osobu razumem.
Ali bojim se da to sve ipak nije tako kako je on doziveo i da ga ta 'povredjenost' koja jeste ljudska, dovodi do nekih pogresnih stavova i iznova uvodi u vec izgubljene bitke.
 
Kliring je naplacen rusi su za dug prema srb remotvali djerdab i jos nesto nesjecam se a cg je pare utrosila u remont termo elektrane i neke traktore za ciscenje puteva dok arsenal koji je te pare zaradio centa nije vido
 
stf":2t5eujgi je napisao(la):
Без уласка у расправу о урбанистичким злочинцима и светитељима овог града, надам се да ћеш кад порастеш научити да никада и апслолутно никада ништа није црно-бело.
Ја ћу можда да порастем а ти уљуљкан у државној администрацији нећеш никад.
stf":2t5eujgi je napisao(la):
Нити је икада било, нити ће икада бити.
Оооо било је и увек ће бити.

Овде нам је овако како јесте зато што су партијски послушници увек посивљавали реалност како би опрали укаљани образ и несметано крали. Тако и овај бандоглави В. Вучић неповезано бунца о неким градовима и системима не би ли под старе дане опрао свој образ и његову заоставштину Београду - 15% искоришћени трамвајски систем који је као такав вероватно најнеефикаснији на свету. Није такав само захваљујући њему али ударио му је темеље који су омогућили фијаско.

Што ме подсети, последња студија коју је Вучић урадио за Београд је управо :fijasko:

Са друге стране Јовин нам завештава пешачку зону Кнез Михаилове, Савски и Земунски кеј, мостарску петљу и најбоље могуће изведени аутопут кроз град, сјајна бруталистичка здања урб. завода и нбг општине, неколико пешачких зона по Србији, једини прави план метроа и јавног превоза у Београду ...

Дакле његов образ је чист као суза а данас се у позној старости бори не из сујете већ из љубави према струци и своме граду. Нико сујетан и злонамеран такве и толике пројекте није могао осмислити и реализовати, погогово не на његов начин где је све што је икада замислио својом руком цртао.
 
Delija":2xzhyzak je napisao(la):
stf":2xzhyzak je napisao(la):
Без уласка у расправу о урбанистичким злочинцима и светитељима овог града, надам се да ћеш кад порастеш научити да никада и апслолутно никада ништа није црно-бело.
Ја ћу можда да порастем а ти уљуљкан у државној администрацији нећеш никад.

Па сад, не бих рекао. Ти и даље размиљаш у теоријама и сад ме подсећаш на мене кад сам студирао и гледао на свет црно-белим наочарама док ме није реалност освестила као кофа ладне воде. Као што рекох, има времена, сконтаћеш да је свет сив а не црно бели ... само стрпљења. :kk:
Delija":2xzhyzak je napisao(la):
stf":2xzhyzak je napisao(la):
Нити је икада било, нити ће икада бити.
Оооо било је и увек ће бити.
Свет је црно-бео само у хливудској фолмској режији где су Амери добрице а остатак света злочинци. То је искључив начин размишљања преовлађујућ код фанатика разних опредељења. Фанатизам, у било ком облику, није препоручљив. Црно-бело виђење света изазива ратове и крвопролића јер само црно-бели став онај који није спреман за компромисе.
 
Не можеш мало или много да се продаш. Или си се продао или ниси. Не можеш мало да погазиш своје идеале. Чим их нагазиш више их немаш.

То се не може представити као сиво а баш на тој немогућој работи се заснива друштвени живот у Србији који је зато и овакав какав јесте. Медиокритети посиве свет око себе и онда међусобно повлађују једни другима како би залечили своју савест, приграбили неку корист и макар у очима тих медиокритета личили на честитога човека.
 
Да, али Вукан Вучић није медиокритет, него професор на једном од најбољих универзитета на свету (према кинеској листи), кроз који је за деценију вероватно прошло више нобеловаца него што ће их Србија имати у наредних 500 година.

Ал` мора да је ДМБ Раковица исто што и БМВ, односно Београд је, је л` да, упоредивих финансијских моћи ни мање ни више него са - Минхеном.

Као што рекох, беспредметна расправа.
 
Пантограф":wk1xl7iv je napisao(la):
Да, али Вукан Вучић није медиокритет, него професор на једном од најбољих универзитета на свету (према кинеској листи), кроз који је за деценију вероватно прошло више нобеловаца него што ће их Србија имати у наредних 500 година.

Ајде да пробам и трећи пут да напишем не би ли ти схватио. Баш зато што је професор и што је врло добро знао шта ради његова заоставштина Београду је за полицијску истрагу.

едит: А ти си одмереном и промишљеном назвао изјаву у којој је Јовин оптужен за покушај укидања трамваја од стране човека који је управо предвидео укидање трамваја у последњој његовој злочиначкој студији на основу које је ежис урадио оно што је урадио.
 
Не постоји никаква "злочиначка студија", поготову то није "Ежисова", ако на њу мислиш. Такође, не мораш да напишеш "да би ти схватио", јер ја знам да читам од пете године (дакле, са пуне четири), а неки верују да ми је и способност разумевања написаног поприлична. Требало би, можда, помало да порадиш на свом дискурсу. И ту ниси једини.

Још сад, кад напишем да је улагање у трамвај и тролејбус пре три деценије један од ретких промишљених послова у иначе ирационалном брлогу развоја Београда (и Србије), већ те видим како киптиш од муке за неком тастатуром, а то ти не треба. Тим пре што ћеш и сам то увидети, кад хладне главе будеш промислио о чињеницама - као и остали учесници овог форума који су пре неколико година сви сложно вртели некакву плочу о "ЛРТ мафији", "трамвајским урбицидима" и осталим митским бићима и догађајима који никада нису постојали, да би у међувремену, један по један, од ње одустајали.
 
I umesto da se govori o metrou, od januara ide rasprava o Jovin vs Vucic. Pominju se i Nemci, jos i Hitler da upadne u pricu i forum nije nista bolji od komentara na jutubu. Posto dugorocni planovi u ovoj zemlji ne postoje, a ,,dugorocni" se prave svake dve godine, za sledeci infrastrukturni projekat ce sigurno ici novi GUP, nova strategija, studije opravdanosti i sl.

Shodno tome, umesto da se trosi vreme na ko je veci izdajnik, ajde ovde da osmislimo nas sistem prevoza kakav nam treba danas i ubuduce. Na ovom forumu sigurno ima ljudi koji su dovoljno strucni za tako nesto.

1. Da krenemo sa podacima o putovanjima, izvorisno-odredisni (OD) parovi, prikupimo podatke o brojanju saobracaja, udelu gradskog saobracaja u ukupnom brojanju...
2. Da prikupimo podatke o tehnologijama i troskovima gradjenja pojedinih sistema (ne zaboravimo BRT). Ko je bio efikasan u izgradnju, ko je oduvao budzet i rokove. Ovaj profa se bavi time. Amerikanci su kriticni u pogledu sposobnosti izgradnje velikih projekata, Spanci su fantasticni.
3. Na osnovu podataka iz (1), da predlozimo najbolje trase i vidove saobracaja.
4. Na osnovu (3), analiza o promeni udela gradskog saobracaja.
5. I konacno, da probamo da oformimo neku ,,studiju" troskova i koristi.

Potrosimo par nedelja (ili meseci, imaju ljudi obaveze) na jednu tacku, kad se slozimo da smo je dovoljno obradili, idemo na sledecu. Na kraju, mozemo da prikupimo sve predloge u jednu celinu i raspravljamo o tome. Ako postoji neko neslaganje oko resenja, argumentacija brojevima je najbolji vid razresenja. Mislim da je ovo bolje trosenje vremena od dosadasnjih 6 meseci.

*i jedina stvar o JvsVV od mene: Koliko god se nekom svidjao Jovinov projekat, Beograd ima pola miliona stanovnika vise u odnosu na period nastanka projekta. Sa izgradnjom kineskog mosta, krece i malo ozbiljnije naseljavanje treceg Bga. Metro mozda jeste resenje, ali projekat sigurno treba osveziti.
VV s druge strane tvrdi da je izgradnja metroa neuporedivo skuplja od LRTa i da je pametnije ne trositi pare na taj nacin. Sto je istina u razvijenim zemljama. Linija ispod 2. avenije u NY (14km) kosta 17 milijardi. Zemlje u razvoju imaju niske cene radnog sata i smesne cene zemljista. Kod nas, razlika izmedju 400mil za LRT i 1,1mrd za M nije nepremostiva. Pa samo ove godine cemo dati 400 miliona za polu-besmisleno presvlacenje puteva po Srbiji. Za pare koje ce biti potrosene na UMP se moze izgraditi jedna metro linija. Mozda da se proba sa mesovitim resenjem. Sve u svemu, nesto sigurno mozemo iscivijati.
 
TranspoWarrior":rhyhvoc5 je napisao(la):
5. I konacno, da probamo da oformimo neku ,,studiju" troskova i koristi.


Баш овоме, нажалост, нисмо склони у Србији - уместо тога, држимо банку о партизанима и четницима (а и резултати су нам као на том плану).

Моја размишљања, која су наишла на одобравање код неких саобраћајних стручњака, јесу да би најбољи однос уложено/добијено био остварен кроз следећи сценарио:

1) обимније улагање у (приградску) железницу; ширење трамвајске мреже на правцима на којима услед превеликог броја путника аутобуски превоз производи превелики трошак; ширење тролејбуске мреже по брдовитим деловима града;

2) Са пунијим градским буџетом, услед оствареног смањења издатака за јавни превоз кроз пројекте из тачке 1, започети брзу изградњу метро-мреже.

Алтернативно, могли бисмо и да почнемо градњу прве метро линије, уз паралелно спровођење мера из (1), само мислим да би нам за то требало више пара у старту. Е, за ово нам нпр. треба озбиљна и стручна анализа.
 
Пантограф":3p9n0kvt je napisao(la):
Не постоји никаква "злочиначка студија", поготову то није "Ежисова", ако на њу мислиш.
Наравно да постоји и наравно да не мислим на ежисову студију која је онаква каква јесте само последица претходне студије иза које стоји вучић,деполо и њихове колеге саобраћајци. А злочиначка је зато што је по други пут њом покушано да се по цени метроа (74 милиона евра километар) Београду потури трамвај (лрт) уместо метроа и то све конвертовањем највећег дела постојећег трамвајског система.

То је класичан пример урбицида и ужасно скупог и нерационалног инфраструктурног подухвата.
 
stf":pddf8nxk je napisao(la):
Delija":pddf8nxk je napisao(la):
Можете да посивљујете истину до миле воље али она је у овом случају савршено црно-бела.

Без уласка у расправу о урбанистичким злочинцима и светитељима овог града, надам се да ћеш кад порастеш научити да никада и апслолутно никада ништа није црно-бело.

Нити је икада било, нити ће икада бити.

Za Deliju <3

grobari-srce-new-web.jpg


:p
 
Ovu vesto smo culi sto puta u poslednjih 10 godina.

Dokle ce da utvrdjuju tu trasu prve linije metro-a?
 
Upravo tako prazna obecanja, smucilo mi se vise.
spatiotecte":11yqzvw0 je napisao(la):
Ovu vesto smo culi sto puta u poslednjih 10 godina.

Dokle ce da utvrdjuju tu trasu prve linije metro-a?
 
Čiste dijabole , nad dijabolama,
djaba im škole , titule, funkcije... kada tako troše placeno vreme od našeg teško skupljenog novca-budjeta
Teba da utvrde trase neophodnih (i daleko jeftinijih) auto tunela
Svih ovih godina nemaju ni jedu isplaniranu trasu auto tunea al zato postoje na desetine nedostižnih metro trasa

Auto tunele mogu da koriste svi
motori, kola, autobusi,, trole, tramvaji, narolito vozila interv. sužbi
a metro tunel samo metro
za sada preskupo za ovu našu sirotinju od Bgd

Prvo auto tuneli pa onda metro
 
Vrh