Šta je novo?

Metro

Srecom nece oni izgraditi ni 1m nove tramvajske mreze, a ne nesto nalik metrou. Bez sekiracije.
 
Čika Brana":2szoqt14 je napisao(la):
@exberekin
Потпуно сте у праву! Требало би кренути са развојем ЗЕМУНИЦА како би се површина ослободила за моторизацију. Пре тролебуског саобраћаја и пре Другог светског рата Земун је био повезан са Зеленим венцем и даље до скупштине ТРАМВАЈЕМ!
@Ексберекин, само да допуним Чика Брану, а он се неће љутити.
Да некада је трамвај повезивао Београд и Земун и то је била линија број 14 и ишла је од Теразија до Главне Поште тј. хотела Централ. Линија је почела да саобраћа крајем 1935 и радила је све до 1941. године док није миниран мост Краља Александра. После завршетка рата и изградње Бранковог моста кренули су тролејбуси, исто са бројем 14 (данас је то линија 84).

Ево две слике трамваја 14 у Земуну (крај 1939. год.):



Тролејбус у Земуну (1966. год.) Карађорђев трг, мада је на слици тролејбус на линији 15,
 
fine slike Gaga...
kad bi se sad nasao neko da tu hoce vratiti tramvaj odmah bi se nasli i protivnici takve ideje.
 
Гага":146kq5je je napisao(la):
Čika Brana":146kq5je je napisao(la):
@exberekin
Потпуно сте у праву! Требало би кренути са развојем ЗЕМУНИЦА како би се површина ослободила за моторизацију. Пре тролебуског саобраћаја и пре Другог светског рата Земун је био повезан са Зеленим венцем и даље до скупштине ТРАМВАЈЕМ!
@Ексберекин, само да допуним Чика Брану, а он се неће љутити.
Да некада је трамвај повезивао Београд и Земун и то је била линија број 14 и ишла је од Теразија до Главне Поште тј. хотела Централ. Линија је почела да саобраћа крајем 1935 и радила је све до 1941. године док није миниран мост Краља Александра. После завршетка рата и изградње Бранковог моста кренули су тролејбуси, исто са бројем 14 (данас је то линија 84).
Mogu li ja sve vas da dopunim malo :D
Ideja uvođenja tramvaja u Zemunu datira još kad je uveden u Beogradu, ali konkretniji planovi su izvedeni 1931. Tada je trebala biti izgrađena veća mreža, ali možda je bolje da to pišem u temi o tramvajima.
1939 je 14 produžen do Novog groblja, dok je u Zemunu izgrađena okretnica oko blokova zgrada, kroz Davidovićevu i Sonje Marinković.
Kada je 1941 srušen Most Kralja Aleksandra, na zemunskoj strani je ostalo sedam tramvaja. Četiri su vraćena na zahtev Nemaca, tri su ostala u Zemunu i vršila su saobraćaj sve do oslobođenja 1944. Izgleda da je u to vreme izgrađena garaža za ovu trojku nede u Mažuranićevoj.
Tramvajski saobraćaj je tu obnovljen 1946. i vozio je istom trasom od Zemuna do porušenog mosta, kao izdovjena linija (orphan line), da bi u jesen 1947. bio zauvek ukinut i uveden autobus.
Naime, još 1938, Ing. Nikolić je u Beogradskim opštinskim novinama izneo ideju pretvaranja linija 6 i 14 u četiri faze koje bi u zadnjoj bile pretvorene u metro. Tako je u 3. fazi po njegovoj zamisli trebao biti izgrađen tunel za tramvaje od Skupštine do Brankove metodom iskopaj-pa-pokrij.
 
Siniša":35zu8nea je napisao(la):
...ali možda je bolje da to pišem u temi o tramvajima. ....
Hajde... verujem da bi i drugima bilo interesantno, još mozda pride koja islustracija, mapa ... :kk: :) :kk:
i naravno po plus 1 :D
 
Како се некад радило ..

109010151289522875943143.jpg


Железнички тунел преко Бежанијске косе из 1968 .
 
Normalno da je moglo tako da se radi kada BK nije bila toliko izgrađena.
 
istom metodom "cut and cover" bi se i sad moglo graditi na mnogo pravaca i na Bezanijskoj kosi i na Novom Beogradu.
 
Може ако се гради испод булевара а не испод зграда. Али опет нисам ја грађевинац.. можда је то нека висока технологија недостижна за нас данас. Јел имамо ми неку велику грађевинску фирму у животу?
 
Da. ovom metodom se grade tuneli obicno ispod saobracajnica i na prostorima gdje nema objekata visokogradnje. I najjeftiniji je i najjednostavniji nacin tuneliranja koje bi i domace firme mogle obaviti.
 
Сваки метод градње тунела би домаће фирме могле да обаве.
 
exberekin":o9momdld je napisao(la):
Може ако се гради испод булевара а не испод зграда. Али опет нисам ја грађевинац.. можда је то нека висока технологија недостижна за нас данас. Јел имамо ми неку велику грађевинску фирму у животу?
Енергопројект практично ни у једном тренутку и током ових најгорих деценија није престао да изводи велике пројекте у иностранству. Друга је ствар што им је овде практично све до прошле године било забрањено да раде било какве веће послове да би се направило места за стране пилићаре (Алпина) и домаће тајкуне/финансијере странака (мба, ратко митровић - све држи један човек)
 
Вожд":mfqgyo89 je napisao(la):
Intenzivno radimo na projektu gondole u Beogradu
Tanjug | 20. 07. 2015. - 17:32h | Foto: V. Lalić | Komentara: 0

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjavio je danas da se intenzivno radi na realizaciji projekta gondole koja će povezivati Novi Beograd, Adu Ciganliju i Košutnjak, dodajući da su gondole među najzanimljivijim turističkim atrakcijama, ali i gradsko prevozno sredstvo budućnosti.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/576787 ... u-Beogradu

nova merna jedica za glupost
MegaMali
:laugh: :lool: :laugh:
 
А хоће ли бити и гондола на води и да ли ће гондолијери знати београдске канцоне?

Опростите ово је за тему Београд на води. :lool: :laugh:
 
Их, какве канцоне, староградске бре.. :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Hmbvtwl9jFw[/youtube]
:wink:
 
Да сумирамо, нова власт наставља тамо где је прошла стала с тим што још радикалније срља у аутомобилски урбанизам и паланизацију Београда. Најгора могућа комбинација за град је неградња метроа+градња подземних гаража у центру.
 
A da je omv ili mol kupio onda nebi bila okupatorska vec prijateljska mirna okupacija
 
Pa nešto kao kod Bugara npr. Sofija za razliku od Beograda nije imala metro, sad kada su izabrali Zapad gle čuda imaju metro. Mi ovde iza Gvozdene zavese imamo samo priče o Kosovu, Beogradu na vodi, neutralnosti i ostalim idiotlucima koji sa životom običnih ljudi imaju veze koliko i eksplozija supernove u nekoj udaljenoj galaksiji.
 
tragac":2ourht7m je napisao(la):
Pa nešto kao kod Bugara npr. Sofija za razliku od Beograda nije imala metro, sad kada su izabrali Zapad gle čuda imaju metro.



Па сад, ако ћемо по томе, много више источноевропских градова је добило метро "под совјестском чизмом" него после "ослобођења".
 
I Stari Egipćani su pre 3000 godina zidali piramide, kad bi krenuo opet da ih gradiš savremenom tehnologijom koštale bi kao jedna naša linija metroa. U naše vreme, Pjongjang je napravio metro pod sovjetskom čizmom. I star Egipat i Severna Koreja su dokaz da mnoštvo robova na jednom mestu može da napravi čudo, kakvo zapadnjaci sa projektnim finansiranjem i primenom savremenih tehnologija mogu samo da sanjaju.
 
Vrh