Šta je novo?

Metro

Gorstak89":2rlrff76 je napisao(la):
Zar nije bila ideja da se grade dve stanice, jedna pre i jedna posle arene? Mislim da bi se tako sačuvao i onaj parking. Parking mesta i onako manjkaju u tom kraju.
Stanice bi morale da budu veće zbog povremenog ogromnog broja putnika.
+ za render!

Stanica koju sam stavio pored Arene je potpuno na stubovima tako da nebi bitno ugrozila parking mjesta (pogledaj sliku prave stanice). A sto se tice velicine i polozaja siguran sam da tu moze biti jos opcija. Najbitnije bi bilo zagristi u neki projekat vec jednom i poceti raditi na metrou :roll:
 
Igor":12dsszqi je napisao(la):
Postoji vise stanica o kojima smo govorili da ih treba izbaciti iz plana. Po meni je prioritet trasa preko savskog amfiteatra pa na Terazije nikako prelaz preko Brankovog mosta pa Akademija kao suluda preskupa stanica.

i ja mislim, samo se pitam kako bi se sad takva trasa sa stanicom u savskom amfiteatru uklopila u planove Beograd na vodi?
Valjda su i arapi svjesni da bi im stanica dobro dosla.
 
RioBL":3i60rdwa je napisao(la):
Najbitnije bi bilo zagristi u neki projekat vec jednom i poceti raditi na metrou :roll:

Iako mnogi BG: voz i Beo voz ne smatraju metroom , i misle da je bolje da se gradi laki metro (šta god podrazumevali pod tim izrazom) , kada bi se postojeće linije Beo voza integrisale u BG: voz i ITS sistem , uz rekonstrukciju postojećih šina , vrlo brzo bi se osetilo olakšanje u gradu , jer em što bi brže stizali do centra ili NBG , imali bi i veći broj polazaka , što bi rezultiralo većim brojem putnika , što bi automatski dovelo i do toga da bi se smanjio broj vozila na ulicama u vreme špica , što za sobom povlači još stvari... Za početak da se uradi ovo , a kasnije da se razmišlja o linijama lakog metroa. Manje košta , i rezultati su gotovo istog trenutka vidljivi.
 
Slazem se da su BG voz i Beovoz dobra stvar i da bi se moglo i moralo raditi na njihovom unapredjenju ali ostaje njihova najveca mana...dijele infrastrukturu sa ostatkom zeljeznice. Mislim da ih to ogranicava i da ce se morati (vec mora) uvesti jos jedan sistem javnog prevoza.
 
Ma kad bi se nabavilo 20 kompozicija ma kakve god da su, to bi preporodilo Beovoz i njegovo koriscenje u Beogradu.
 
RioBL":97skxv7w je napisao(la):
Slazem se da su BG voz i Beovoz dobra stvar i da bi se moglo i moralo raditi na njihovom unapredjenju ali ostaje njihova najveca mana...dijele infrastrukturu sa ostatkom zeljeznice. Mislim da ih to ogranicava i da ce se morati (vec mora) uvesti jos jedan sistem javnog prevoza.

Tačno , ali zašto prvo ulagati u nešto sasvim novo , zanemarivajući pritom ono što se ima , da bi nas na kraju remont onoga što već imamo koštao mnogo više , i doneo više štete nego koristi , na kraju.
 
solecar":zr7zc2uz je napisao(la):
RioBL":zr7zc2uz je napisao(la):
Slazem se da su BG voz i Beovoz dobra stvar i da bi se moglo i moralo raditi na njihovom unapredjenju ali ostaje njihova najveca mana...dijele infrastrukturu sa ostatkom zeljeznice. Mislim da ih to ogranicava i da ce se morati (vec mora) uvesti jos jedan sistem javnog prevoza.

Tačno , ali zašto prvo ulagati u nešto sasvim novo , zanemarivajući pritom ono što se ima , da bi nas na kraju remont onoga što već imamo koštao mnogo više , i doneo više štete nego koristi , na kraju.

Ne mora opcija biti "ili-ili" (ili staro ili novo). moze i mora "i-i". i staro i novo.
 
Nisi me razumeo. Nisam ja mislio da mora opcija ili / ili , nego opcija i / i , ali da se prvo postojeća infrastruktura rekonstruiše , pa da se onda krene sa ulaganjem i izgradnjom nove , jer je tako jeftinije , a to sam već objasnio.
 
Danas su otvorili severni deo linije M1 do Aerodroma u Sofiji (T2). Produzenje ima 4 stanica i je dugo 5 kilometara. Izgradnja je trajala 27 meseci. Sa tim linija M1 ima 20 stanica, a sistem ima ukupno 31 stanicu. 8 Maja ce se otvoriti jos 3 stanice na juznom kraku linije ka Mladost IV.


sofia-map.gif


http://urbanrail.net/eu/bg/sofia/sofia.htm

Reportaza nacionalne televizije BNT od jucer:

http://bnt.bg/news/obshtestvo/s-metro-d ... to-ot-utre

:vops:
 
mekbejn":21v28sfk je napisao(la):
koliko je koštalo to produženje od 5km / 4 stanice?

Obe dve deonice ka Aerodromu i ka Mladost su dve faze jednog projekta. Znaci ukupno 7,8 km i 7 stanica (5 podzemnih i 2 nadzemne) je kostalo 120 miliona eura. Tu je ukljucena i celosna rekonstrukcija infrastrukture nad metoa kao i izgradnja nove zeleznicke stanice Iskar koja je transfer na nacionalnu zeljeznicki mrezu BDZ.
 
Eto!
Vidite sad koliko se moglo uraditi racionalnijim resenjem mosta na adi, izbegavanjem 'ubrzavanja radova', izgradnji raznih VIP salona, pa i rekonstruisanjem Bulevara, sobzirom da se planira da metro ide ispod njega...
Da ne spominjem silna sminkanja i visestruka kopanja plocnika i saobracajnica...
Al jbg, mi ludaci sve naopako...
Doduse, kakvo gradjanstvo, takva i drzava. Samo kod nas ljudo radje dizu kredit da idu 10 dana na more, nego sto ce te pare upotrebiti za zamenu prozora ili slicnog... :(
 
Laki je malo nervozan! :D Pa sta ocekujes od nasih eksperata kad vidis da grade 30km puta godisnje i jos se hvale time.Afrika je stotinama milja isped nas ,a Europa da ne pricam.
 
Igor":22d3hj0h je napisao(la):
Nadzemne deonice na NBG nekako vremenom primam kao nazovimo to realnim kompromisom i ako nam nisu date procene podzemne trase od strane Egisa pa je pitanje o kolikom se zaista kompromisu radi u iznosu. U gradu svakako podzemno ali sa redukcijom stanica i duzine minimum 90m.
Да подсетим колеге форумаше, мада ми се чини да нисам на форуму видео објашњење надземне трасе на НБГ, најважнији разлог зашто се разматра само уздигнута траса метроа су ПОДЗЕМНЕ ВОДЕ, односно опасност од плављења трасе при обилнијим падавинама. Поједине зграде које имају подруме стално кубуре са влагом (читај водом). Гаража ТЦ Ушће је рађена са специјалним адитивима у бетону како би се обезбедила водо непропустљивост, што је апсолутно Не рентабилно за целокупну трасу. Канализација са НБГ нема природно отицање у Дунав него се препумпава шта је посебан проблем при вишим водостајима. То нас принуђује на уздигнуту трасу. Сада је само питање колико високо подићи подлогу. Мој глас је за 5-6m. Оно шта је понудио RioBL ми изгледа мало предимензинисано, а свакако превисоко. У екстензији система ка Бежанији и аеродромутреба размислити о приземној варијанти или благо укопаној.
Морам признати да се јежим од помисли на степенице. Прво чега се сетим су прилази и степенице станицама 17 и 18 на мостарској петљи, мрак и прљавштина. Некако ми у подземним пролазима степенице изгледају мало лепше.
На десној обали Саве онако како мора.
Ако се поредимо са осталима градовима у централном градском језгру размак између станица би требао бити око 500-600m. Дужине метро кола крећу се око 20m па нам то дефинише и дужину перона на 100m (композиција од 5 кола).

Ово сам пробао да резимирам нека моја размишљања ван питања избора трасе и "тежине" метроа. Надам се да око претходно изнетог можемо да се сагласимо. :?

Сада мало теже питање: AC или DC? Односно трећа шина или пантограф? Колико сам упознат сви системи са трећом шином су једносмерни док са пантографом је већина на наизменичној струји. Данашњим произвођачима готово да је свеједно који ће систем купац изабрати, чак могу да направе и двосистемска возила шта наравно нама није неопходно. Ab oculis рекао бих да је лакше и јефтиније како за градњу тако и за одржавање напајање преко пантографа или нечег сличног у односу на напајање путем клизача по трећој шини. У случају треће шине забрањено је и пишање у тунелу! Негативна страна система напајања преко вода изнад воза је потребна већа висина тунела, али за површинске инадземне системенема везе али такође подразумева металне точкове. :p
AC или DC? До скора je постојао проблем промене смера ротирања мотора шта се једино могло код једносмерних мотора променом поларитета напајања. Данас је тај проблем решен и код мотора на наизменичну струју. Мотори на наизменичну струју су мањи, лакши а исправњачки део им је потпуно непотребан. Једносмерни системи имају знатно веће губитке како на преносном систему тако и на самим моторима. Код једносмерних система, због губитака у напојној мрежи потребно је постојање исправљачке станице на сваких 2 km шта наизменичним системима није потребно али се систем сецка на мање сегменте (>2km) чисто из практичних разлога да цео систем не остане без стрије са могућношћу аутоматског прекопчавања сегмента који је остао без напајања на први суседни који има напајање.

Најтеже питање је питање трасе. Ових дана је било пребројавање путника по Београду али немам приступ резултатима. Оно шта је објављено у новинама није много употребљиво. Знамо да је најјача линија 95!?!? Да ли зато што људи са Бановог брда иду са 85 и 89 до Бувљака па преседају на 95 јер тако брже стижу у центар или стварно има пуно људи на траси 95 или траса 95 спаја најатрактивније делове града? Пуки број путника НЕ значи ништа без јасног приказа броја путника између станица.
Класичан пример две линије са по 200 међустаничних растојања, на једној линији на свакој станици уђе по један путник вози се по једну станицу, на другој линији 200 путника улази на почетној станици и возе се до краја. Обе линије су превезле по 200 путника, на првој линији никада није било више од једног путника у аутобусу а на другој је био пакао. Шта можете да закључите из броја превезених путника??

Када добро издефинишемо ова питања врло брзо ће нам бити јасно какав нам метро треба.
 
Čika Brana":39vbiqge je napisao(la):
Сада је само питање колико високо подићи подлогу. Мој глас је за 5-6m. Оно шта је понудио RioBL ми изгледа мало предимензинисано, а свакако превисоко.

Mislim da su visine odredjene nekim standardima kao i za nadvoznjake. u svakom slucaju sto nize, to bolje.
 
Čika Brana":na0y2mw6 je napisao(la):
Најтеже питање је питање трасе.

Svakako na liniji Novi BG - stari BG nizvodno od gazele. Pitam se da li se Brankov most ili Stari Savski most mogu staviti u funkciju nekakvog metroa ili je gradjenje novog mosta obavezno.
 
RioBL":3bez6bl6 je napisao(la):
Čika Brana":3bez6bl6 je napisao(la):
Најтеже питање је питање трасе.

Svakako na liniji Novi BG - stari BG nizvodno od gazele. Pitam se da li se Brankov most ili Stari Savski most mogu staviti u funkciju nekakvog metroa ili je gradjenje novog mosta obavezno.

Мост на крају Бранкове улице, некада се звао мост Братства и јединства, незнам да му је промењено име. се састоји од два слична моста који су једно поред другог саграђени са једно 20 година разлике.
а) узети 2-3 коловозне траке и претворити их у метро трасу? НЕМА ШАНСЕ
б) провући метро трасу испод коловоза? мостови су различите констрикције, у принципу први је решеткасте конструкције затворен са стране ради лепшег изгледа, док је други кутијастог типа. Да би се провукла метро траса
bgd-most-bratstva-i-jedi.jpg

морала би се сећи конструкција шта мислим да мост не би издржао
в) Направити додатну конструкцију изнад моста је веома проблематично и додатно би отежало конструкцију.

Више шансе би имао Стари савски мост да се реконструише и надогради налик Ајфеловом мосту у Порту. Чак ни позиција овог моста није лоша, али не знам како се уклапа у Београд на води.
 
Planiran je novi most pored nizvodno.
 
Pored savskog ili brankovog? A i svasta je planirano pa onda dodje neko i...:(
 
zar nebi bilo sjajno kad bi se kroz ouvu cijev na Brankovom mogao provuci jedan kolosjek metroa :)

bgd-most-bratstva-i-jedi.jpg
 
Ta cev nije tolika, zapravo, pola mosta i nije cev, druga polovina jeste.
Ne mislim da je bilo ko protiv pojačanja BG voza, i ima mesta da se on ojača žestoko, jedan deo može i kroz SA da prođe do dunav stanice. Tu bi trebale investicije ali ne tolike, a jedna ređa linija bi mogla do aerodroma da se uradi, mislim da nije toliko skupo da se odradi neki km pruge do aerodroma od one obilaznice? Ali želje puste... Kao i "laki" metro.
 
Od Železničkog depoa do pristanišne zgrade aerodrma trebalo bi oko 6-6,5 Km pruge. Za početak bi mogla biti jednokolosečna. Problemčić je što se nema vizije razvoja aerodroma. Stari prilazni put koji prolazi pored muzeja bi mogao biti trasa šinskog sistema sa završnom stanicom kod kafane Borik, obzirom da bi lokacija nove pristanišne zgrade trebala biti gde su pošta i kargo terminal.
 
Čika Brana":37qls1yl je napisao(la):
Пуки број путника НЕ значи ништа без јасног приказа броја путника између станица.
Tacno 100%. Brojanje putnika se radilo i radi se uvek tako sto se za svaku stanicu upise broj putnika koji udju i koji izadju iz vozila, i dobije se koliko ostaje. Ovo koliko ostaje (izmedju stanica) je jako bitno jer to govori koliko je neka linija opterecena u vrsnom casu, tj koliko se putnika istovremeno nalazi u vozilu. Time se odredjuje i potreban kapacitet, interval i sve drugo. To se radilo i za proslu studiju metroa, gde su se unosi podaci i koliko se planira da u narednim periodima bude putnika po svakoj stanici (usli/izasli/ukupno u vozilu)
 
Naravno da se radilo a vesic i mali pominju kako takvi podatci ne postoje :bash:

Radjen je i saobracajni Smartplan koji ovi opet pominju kao da su otkrili toplu vodu i da nikada nije postojao :bash:
 
Vrh