ja sam ranije rekao da Rakovica već ima metro, ako se uzmu u obzir potencijali tramvaja. Naravno, za izvlačenje maksimuma iz postojećeg tramvaja je potrebno smanjiti broj stanica (trenutno u Topčideru ima četiri stanice) ili ih ostaviti kao vikend stanice, i naravno obnoviti kolosek zarad većih brzina i kontaktnu mrežu zarad pouzdanosti (ovo je urgentan problem). Danas tramvaju 3 treba 12 do 14 minuta od ž. stanice Rakovica do Glavne. Ukoliko se uradi krak ka NBG biće pun pogodak.
Što se tiče NBG ovo bi bilo moguće rešenje kako bi se tramvaj i metro mogli medjusobno dopunjavati. Priznajem nisam najbolje rasporedio stanice, ali su trase ovde bitnije.
Na ovaj način tramvaj bi bio najbrži vid prevoza izmedju pojedinih delova NBG i Rakovice/Čukarice. Preko mosta na Adi ne bi išao metro već tramvaj koji je "ubrzan" povećanjem razmaka izmedju stanica. Isto tako, tram bi bio najbrža šinska veza izmedju blokova i Zemuna što bi dosta rasteretilo metro.
Dodatno, tram ka bloku 45 bi bio inače feeder za metro ka centru, jer bi novobeogradska linija metroa imala nagib ka aerodromu što je udaljava od blokova 44 i 45
Na ovaj način bi iz Rakovice i Čukarice bilo moguće brzo stići do aerodroma sa samo jednim presedanjem sa tramvaja na metro u okolini bloka 42, gde bi se naravno išlo i na medjugradske buseve i vozove.
Metro linije u starom delu grada bi išle ovako
Dakle ovo bi bile same linije
Žarkovo-Centar-Karaburma
Karaburma-Trg Republike-Aerodrom
Ustanička-Slavija-Zemun
Trg Republike-Zemun
Banjica-Prokop-Zemun
Slavija-Aerodrom
EDIT izmene tramvaja bi bile:
Tramvaj 12 bi išao do Ustaničke, a ne do Bogoslovije
Tramvaj 1 Rakovica - Kalemegden (jer je ovakva linija zaista postojala)
Tramvaj 3 bi išao preko Novog mosta pa preko J. Gagarina i preko Bulevara Umetnosti za Zemun.
Tramvaj 13 bi isto išla Brdo - Kalemegdan
Tramvaj 4 Brdo - Zemun
Tramvaj 8 Blok 45 - Zemun
I na kraju, naravno 11 - Kalemegdan - Blok 44, ali bulevarom M. Pupina i Bulevarom Umetnosti (na mapi nisam postavio tako, al mi je sad palo na pamet
)