Šta je novo?

Metro

Разговор недеље
МИХАЈЛО МИТРОВИЋ, архитекта
Београд ће ускоро бити саобраћајно паралисан

..Метро пројектујемо скоро пола века, Прокоп чекамо деценијама. Шта бисте саветовали градоначелнику Београда, шта је граду најпотребније?

Метро на првом месту, а „Београд на води” на последњем. Године и новац смо проћердали путујући по Шпанији, Аустрији, Француској, тражећи најбољи модел за шински систем саобраћаја. И свака власт је у том великом пројекту хтела да прогура неке своје интересе. Без метроа, Београд ће ускоро бити саобраћајно паралисан..



http://www.politika.rs/rubrike/Razgovor ... an.sr.html


Слава Богу на томе да се неко од имена окуражи и јавно нагласи шта су приоритети..
 
On je sam sebe diskreditovao sa onom zgradom narandzasto crvenom zgradom u Takovskoj, a bas sam pre neki dan pomislio.. mo je ovo mogao ovako grozno da sklepa..
 
Нека, нека, али ово


Метро пројектујемо скоро пола века, Прокоп чекамо деценијама. Шта бисте саветовали градоначелнику Београда, шта је граду најпотребније?

Метро на првом месту, а „Београд на води” на последњем


може да изјави само неко ко, и у позним годинама, има јасне и чисте идеје у глави.
 
Da se, po ko zna koji put ponovim, pre svega iz razloga da ako gospoda iz gradske vlasti prate ovaj forum (a mislim da prate) dobiju možda još neku ideju za razmišljanje, a koja bi im se, možda učinila interesantnom. Naravno da je gospodin Mitrović u pravu: prioritet svih prioriteta u BG je izgradnja metroa! Sada, kada nam se Kinezi prosto nude za izgradnju krupnih infrastrukturnih projekata, kada su spremni i da razmisle o nekom obliku koncesije na izgradnju takvih objekata, možda ne bi bilo zgoreg predložiti im dobijanje koncesije na izgradnju prve 2 linije po Jovinovom planu, najpre kroz izgradnju prve faze istog plana. Za protivvrednost BG bi mogao da im ponudi naplatu karata na tim linijama metroa, kada budu izgrađene u odgovarajućem koncwsionom periodu (npr 30 godina). Pošto im to ne bi bilo dovoljno, valjalo bi im ponuditi da kroz isti, koncesioni ugovor, preuzmu na upravljanje i održavanje kompletan gradski elektro saograćaj (tramvaji, trolejbusi i Beo voz), takođe na isti period. Naravno, ugovor o koncesiji bi morala da sastavi ozbiljna strana konsultantska kuća (angažovana sa naše strane), kako bi njegove odredbe garantovale Beogradu da će se linije metroa što pre da izgrade, a ne da se desi da Kinezi odmah ubiraju naplatu od postojećeg elektroprevoza a da izgradnja metroa čeka sve negde do 20-te godine koncesije. Takođe bi ugovor trebao da garantuje srpskoj strani veće angažovanje domaće operative ali i domaće industrije u isporuci opreme za izgradnju i transportne opreme za sve vidove prevoza koji su predmet ugovora o koncesiji. O izgradnji drugih linija metroa (treće i četvrte, po Jovinovom planu ili LRT-a kroz Savski amfiteatar, trasom pruge oko kalemegdana i pored Sajma, do Železnika ili čak Obrenovca) treba razmisliti kroz kompenz sa Arapima, od onog dela poslovnog prostora u BG na vodi (ako se bude gradio i od onoga što se bude izgradilo) koji treba da pripadne Beogradu/Srbiji.
 
Пантограф":2ygyqaq1 je napisao(la):
Нека, нека, али ово


Метро пројектујемо скоро пола века, Прокоп чекамо деценијама. Шта бисте саветовали градоначелнику Београда, шта је граду најпотребније?

Метро на првом месту, а „Београд на води” на последњем


може да изјави само неко ко, и у позним годинама, има јасне и чисте идеје у глави.

Не претеруј. "Метро на првом месту" је универзална истина а не став човека са идејом у позним годинама.
 
Pa, da, ali koliko vidim trenutno je gradski i državni prioritet infrastruktura koja omogućava gradnju oblakodera i tržnog centra na obali Save, a ne metro.
 
Кинезима дамо Савски амфитеатар да нам изграде метро!?
 
Пантограф":34j5shsj je napisao(la):
Pa, da, ali koliko vidim trenutno je gradski i državni prioritet infrastruktura koja omogućava gradnju oblakodera i tržnog centra na obali Save, a ne metro.

Метро је једина инфраструктура која омогућује градњу облакодера.
 
Мени метро треба, а за облакодере ме заболе. Тако и већину Београђана. Али, сад се помиње градња неког коца од зграде тик уз обалу Саве, као врхунски национални интерес, а за метро се не дају државне гаранције. Неко нас зајебава.
 
Само констатујем оно што се потврдило у стотинама светских и европских градова. Нема озбиљног економског развоја великих урбаних средина без метроа.
 
Bolje da uzmu kredit od kineza da nam oni grade metro.Ako nasi budu gradili metro nece biti gotov za 90 godina. Zato je najbolje dati kinezima.
 
Ma normalno simba...
Sve dati....
Koji "klinac" bi mi ista radili!
Nema potrebe, pa mi smo kuvajt, zar ne?!
Dati SA, dati Autoputeve, dati mostove, dati...
Ma sve dati. Nek radi svetska sirotinja za nas, mi smo bogati pa nam nije nuzda da radimo,
ne moramo...
 
Sve dati cjelu drzavu japncima naa koncesiju od 10 godina da zavedu red a da to ce zove kolonija ili protektorat blazi oblik istog
 
direktor":134pf9i6 je napisao(la):
Sve dati cjelu drzavu japncima naa koncesiju od 10 godina da zavedu red a da to ce zove kolonija ili protektorat blazi oblik istog

A mozda nam je lakse da kolonizujemo Bec gde vec postoji metro nego da ga izgradimo sami u Beogradu.
 
spatiotecte :laugh:
Da smo od 90ih kopali golim rukama danas bi imali tunela za 5 metro linija.
 
simba222":5q743krl je napisao(la):
Bolje da uzmu kredit od kineza da nam oni grade metro.Ako nasi budu gradili metro nece biti gotov za 90 godina. Zato je najbolje dati kinezima.


metro kad krene da se gradi to ne prestaje.


veliki gradovi i dan danas grade svoje metro sisteme.
 
Joj, Mali, pa valjda imaš nekog PR savetnika da ti kaže da jednu "vrlo maglovitu i neizvesnu priču" ne povezuješ sa realizacijom druge "vrlo maglovite i neizvesne priče". I to ti kažem ja, kao verovatno najveći evrooptimista na ovom forumu :D
 
"Смарт студија", европска унија...жив је лрт умро није.
 
spatiotecte":3uxo5i78 je napisao(la):
Ako dobijemo metro kad budemo usli u EU, onda ima bas da se nacekamo.
Spominje ''javno-privatno partnerstvo'' (PPP) u izgradnji metroa. to im je kovanica koju upotrebljavaju kada hoće da koncesiono povere izgradnju nekog objekta. Npr. trenutno po tom modelu pregovaraju sa Kinezima za izgradnju dela Koridora 11. Očigledno će pokušati da pronađu koncesionara za izgradnju bar jedne linije metroa, verovatno po naknadno dorađenoj Egisovoj studiji za M1, mada bih lično voleo da se radi razumno dorađena tzv Faza 1 Jovinovog plana. U godinama krize, koje su pred nama (ništa manje od one u prethodnim godinama), bio bi veliki uspeh da se to postigne, s' obzirom da ni u srećnijim vremenima, čini se nije postala zainteresovanost stranaca da uđu u takve aranžmane, ili su isti bili skopčani sa špekulativnim investiranjem, koje se uvek završavalo krahom. Zato i ako se nađe zainteresovana neka (kineska) kompanija za PPP u ovom poslu, treba jako oprezno praviti ugovor, uz obezbeđivanja garancija da se linija, koja bude predmet koncesije, izgradi u prvih 5 godina koncesionog perioda. To treba da bude glavna briga naše strane, jer ako nam stranac ne izgura izgradnju prve (a nadam se PRVIH) linije (LINIJA), mi sami to nikada nećemo biti u stanju!
 
Vrh