spatiotecte
Professional
- Učlanjen(a)
- 09.02.2007.
- Poruke
- 15.349
- Pohvaljen
- 17.421
Ovi engleski metro-i su mi uvek bili ruzni po pitanju oblika.
spatiotecte":2g3zw4qz je napisao(la):Ovi engleski metro-i su mi uvek bili ruzni po pitanju oblika.
Andrej_LJ":2acy4d6o je napisao(la):Pogledao samo studiju i sam šokiran od Londonskih vozova. Imaju veoma mali kapacitet od oko 700-800 putnika po vozu.
Sofijski metro koristi uglavnom Rusich vozove (77% voznog parka) sa znatnom veći kapacitet. Spajaju po 3 vagona (svaki vagon ima dve sekcije i je dug 28,15 metara), znači sada koriste 85 metarske kompozicije. Svaki takav voz ima kapacitet za 1200 a i to nije dovoljno. Jer su skratile dužina perona sa 120 na starijih stanica na 105 na novijih modifikacija ovih vozova biće dosta komplikovana. Kada ne bi skratili stanice, svaki voz bi mogao da vozi i nad 1600 putnika, tj, duplo više nego u Londonu.
Verujte mi da ako Beograd izgradi dobar i funkcionalan metro sistem, sadašnje prognoze broja putnika biće znatno potcenjene. Tako su u Sofiji uvek promašili broj ljudi koji koriste metro za oko 25-30%, uvjek su vlasti iznenađeni od velikog broja putnika, tako da smo u situaciji da od Aprila 2015 imamo nedostatak vozova. A linije M1 i M2 imaju kapacitet od 48000 putnika na satu po smeru (1200 putnika * 40 vozova na saatu).
Hoćem reći da sistem koji bi vozio po max. 20000 putnika na saatu u smeru za Beograd po mom mišljenju nije dovoljan. Ne glupirajte se sa kvazi-sistemom sa malih vozova i kraćih od 100 metara stanica. Mislim da je metro u Sofiji pravi primer za Beograd, jer se možete naučiti kako dobrih tako i loših iskustva i greške koje smo napravili.
Govoreći o izgradnji metroa, Vesić je istakao da se radi studija o brojanju saobraćaja i putnika, da bi se utvrdilo stanje, a da je idealno rešenje nalaženje velikog operatera, odnosno javno privatno partnerstvo.
Na pitanje novinara da li bi za četiri godine metro mogao da počne da se gradi, Vesić je odgovorio potvrdno.
Mali: Metro otpočinjemo do 2016.
Nisam bio neke vreme na BB, sad videh, pa mislim da je vazno kazem koju rec.Delija":1358mcef je napisao(la):Али не и грађевинац. Ја знам а ти знаш још боље да је управо инжењерско знање архитекте оно што му омогућује да планира и пројектује и управо зато је грађевинац у том процесу ретко присутан осим у домену сарадника на пројекту. Ако посматрамо планирање насеља као целину и све његове аспекте, од нивоа читавог насеља да пројекта појединачне стамбене јединице, урбано планирање и АГ приојекат су две крајности по ширини коју покривају и хронологији процеса планирања...milanche":1358mcef je napisao(la):a urbanizam je kompleksan i svi su ukljuceni pocev od ekonomista, sociologa, planera.....
milanche":3h4nvwm5 je napisao(la):Ovo sto si naveo je manje vise tacno, ali se ne slazem sa takvim stavom. Zasto. Zato sto bi takvim istim stavom iskljucio sve one koji nisu diplomirani inzinjeri arhitekture, prostornog planiranja, saobracajnih inzenjera... sveo ih na nivo kafe kuvarice. Tim stavom 95% ljudi na BB ne bi trebali da komentarisu ni jednu temu koja se tice izgradnje, urbanizma, planiranja. Slican stav koristi i aktuelna vlast u fazonu " Ko sti bre ti (ko ste vi)?", primer je Navodni Beograd. Tim izgovorom "A ko si bre ti" mogu svu strucnu javnost da poniste, jer eto, ti Englezi sto rade maser plan imaju veca iskustva u tim poslovima od sve domace strucne javnosti. Takvim stavom bi mogla i cela dosadasnja "metro ekipa" sa Vukanom Vucicem da se posluzi, jer ko je jos iz Srbije profesor na prestiznom Americkom fakultetu, ko je jos bio ucesnik u izradi metro plana negde u svetu itd. Ali ja zaista mislim da je takav pristup, osoravanja licnosti a ne argumenata pogresan. Mislim da svako ima pravo da iznese argumente (pa i kafe kuvarica) pa da se argumenti pobijaju a ne licnost, to je neko moje misljenje.
Delija":2tsby6tk je napisao(la):Уз то је и политички везан (дакле дискредитован) за америчку администрацију и одликован је 1981-2 године немачким орденом за заслуге стопирања метроа у Београду.
Delija":quyge24k je napisao(la):Уз то је и политички везан (дакле дискредитован) за америчку администрацију и одликован је 1981-2 године немачким орденом за заслуге стопирања метроа у Београду.