Šta je novo?

Metro

spatiotecte":2g3zw4qz je napisao(la):
Ovi engleski metro-i su mi uvek bili ruzni po pitanju oblika.

1280px-World_Metro_systems.svg.png


^^^Mapa zemalja sa metro sistemom.

S obzirom na to da je Beograd definitivno poslednji Evropski glavni grad sa vise od milion stanovnika (u naselju, ne u regionu) bez metro sistema ili metroa u izgradnji (Dablin gradi Metro North navodno po uzoru na Roterdam) onda sam prema obliku potpuno ravnodusan pod uslovom da isti omogucava gradnju metroa po relativno niskoj ceni.

https://www.tfl.gov.uk/cdn/static/cms/documents/ntfl-feasibility-report.pdf

^^^U ovoj studiji izvodljivosti za povecanje kapaciteta Londonskih dubokih linija malog gabarita vidi se kapacitet vozila na osnovu cega je moguce formirati potencijalni kapacitet za medium capacity system u Beogradu.

Kapacitet vagona je priblizno 110 pa za maksimalno opterecenje pravca po otvaranju od 20.000 na sat po smeru treba 24 polaska (na 2,5min) sa vozilima kapaciteta 880 putnika duzine 86m sa 8 vagona. Dakle posto je predvidjeni nominalni kapacitet 21.120 priblizan maksimalnom opterecenju po otvaranju onda teoretski kapacitet mora biti veci kako bi ostalo lufta. Recimo ako je maksimalan broj polazaka na sat po smeru 40 (1.5min/90sec interval) kapacitet je 35.200p/h/s sto znaci da bi nominalni po otvaranju bio 60% teoretskog kapaciteta linije. Isti slucaj je bio sa Belamom gde je nominalni od 12.000 predstavljao 60% maksimalnog od 20.000.

Opterecenje poteza Sajam je 20.000 po smeru 2015. godine po novom redu voznje ne racunajuci lastu i moguci park&ride tako da bi takav sistem bio idealan.

Merodavna duzina stanice je 85m jer su vrata ispred postolja poslednjeg vagona u smeru kretanja odnosno pomerena su 3m od kraja vozila pa kabina suprotna od smera kretanja ne mora biti naspram perona. To je isto kao kod lakih sinskih vozila zbog nizeg poda s tim sto umesto tramvaja imamo metro voz.

Vecina novih sistema u gradovima velicine Beograda ne predstavlja teski nego laki metro (medium capacity system) ali svi su oni na bazi people movera. Zato mi se cini da evolucijom Londonskog tipa koriscenjem dvosmernih tunela malih dimenzija mozemo postici bolji imidz, izdvojiti nas grad ucinivsi ga prepoznatljivim a isto tako izgraditi sistem jeftinije od drugih (Kineski jednotunelski tjub sa kracim stanicama mora biti jeftiniji od Kineskog standardnog sa duzim/manji tunel i krace stanice ne mogu nikako biti skuplji ukoliko ih gradi ista jeftinija radna snaga). Mislim da je Beograd to zasluzio posle svih ovih godina polemike.

Ne sme se brendirati kao laki metro da ne nastane pometnja u javnosti prvenstveno zbog toga sto su neki ljudi neopravdano koristili taj termin za sistem koji spada u totalno drugu kategoriju.

Jovin nije obracao paznju na cenu (preglomazan sistem) a LRT ekipa nije obracala paznju na sve ostale parametre koje cine metro superiornijim pa je tako sistem imao lose performanse. Metro malog gabarita srednjeg kapaciteta je dobar odgovor na mane oba navedena resenja.

Pored toga Alstom sa kojim Beograd ima potpisan memorandum o razumevanju ne samo sto je izjavio interesovanje za proizvodnju 250 pomenutih vozova za London nego i sam ima autorska prava za 1995/96 stock koje je proizveo pre 20 godina takodje za London i to za isti tip infrastrukture malog gabarita. Ima iskustvo. To znaci da lako moze da ponudi varijantu na istoj bazi i nama ukoliko ga pitamo. Tako bi lako izbegli gumenjake.
 
Радна снага није проблем, нека запосле криминалце и затворенике као "раднике за друштвену корист" који ће казну изврашати неплаћеним радом, и тако су трошкови смањени
 
Pogledao samo studiju i sam šokiran od Londonskih vozova. Imaju veoma mali kapacitet od oko 700-800 putnika po vozu.
Sofijski metro koristi uglavnom Rusich vozove (77% voznog parka) sa znatnom veći kapacitet. Spajaju po 3 vagona (svaki vagon ima dve sekcije i je dug 28,15 metara), znači sada koriste 85 metarske kompozicije. Svaki takav voz ima kapacitet za 1200 a i to nije dovoljno. Jer su skratile dužina perona sa 120 na starijih stanica na 105 na novijih modifikacija ovih vozova biće dosta komplikovana. Kada ne bi skratili stanice, svaki voz bi mogao da vozi i nad 1600 putnika, tj, duplo više nego u Londonu.

Verujte mi da ako Beograd izgradi dobar i funkcionalan metro sistem, sadašnje prognoze broja putnika biće znatno potcenjene. Tako su u Sofiji uvek promašili broj ljudi koji koriste metro za oko 25-30%, uvjek su vlasti iznenađeni od velikog broja putnika, tako da smo u situaciji da od Aprila 2015 imamo nedostatak vozova. A linije M1 i M2 imaju kapacitet od 48000 putnika na satu po smeru (1200 putnika * 40 vozova na saatu).

Hoćem reći da sistem koji bi vozio po max. 20000 putnika na saatu u smeru za Beograd po mom mišljenju nije dovoljan. Ne glupirajte se sa kvazi-sistemom sa malih vozova i kraćih od 100 metara stanica. Mislim da je metro u Sofiji pravi primer za Beograd, jer se možete naučiti kako dobrih tako i loših iskustva i greške koje smo napravili.
 
Andrej_LJ":2acy4d6o je napisao(la):
Pogledao samo studiju i sam šokiran od Londonskih vozova. Imaju veoma mali kapacitet od oko 700-800 putnika po vozu.
Sofijski metro koristi uglavnom Rusich vozove (77% voznog parka) sa znatnom veći kapacitet. Spajaju po 3 vagona (svaki vagon ima dve sekcije i je dug 28,15 metara), znači sada koriste 85 metarske kompozicije. Svaki takav voz ima kapacitet za 1200 a i to nije dovoljno. Jer su skratile dužina perona sa 120 na starijih stanica na 105 na novijih modifikacija ovih vozova biće dosta komplikovana. Kada ne bi skratili stanice, svaki voz bi mogao da vozi i nad 1600 putnika, tj, duplo više nego u Londonu.

Verujte mi da ako Beograd izgradi dobar i funkcionalan metro sistem, sadašnje prognoze broja putnika biće znatno potcenjene. Tako su u Sofiji uvek promašili broj ljudi koji koriste metro za oko 25-30%, uvjek su vlasti iznenađeni od velikog broja putnika, tako da smo u situaciji da od Aprila 2015 imamo nedostatak vozova. A linije M1 i M2 imaju kapacitet od 48000 putnika na satu po smeru (1200 putnika * 40 vozova na saatu).

Hoćem reći da sistem koji bi vozio po max. 20000 putnika na saatu u smeru za Beograd po mom mišljenju nije dovoljan. Ne glupirajte se sa kvazi-sistemom sa malih vozova i kraćih od 100 metara stanica. Mislim da je metro u Sofiji pravi primer za Beograd, jer se možete naučiti kako dobrih tako i loših iskustva i greške koje smo napravili.

Andrej_Lj pa i ja kazem da je max 20.000 premalo. Ja sam inace spomenuo nominalni kapacitet koji je jednak maksimalnom opterecenju deonice po otvaranju linije. On je kao takav 60% od maksimalnog tako da ostaje 40% lufta. Zbog toga sam spominjao da je 40% razlika bila i u prethodnim studijama.
 
Moram pisati post za postom jer je u pitanju vest.

http://www.tanjug.rs/novosti/163700/vesic--zavrsetak-radova-u-vojvode-stepe-do-11--jula.htm

Govoreći o izgradnji metroa, Vesić je istakao da se radi studija o brojanju saobraćaja i putnika, da bi se utvrdilo stanje, a da je idealno rešenje nalaženje velikog operatera, odnosno javno privatno partnerstvo.

Na pitanje novinara da li bi za četiri godine metro mogao da počne da se gradi, Vesić je odgovorio potvrdno.

Izvor: Tanjug

Bilo bi dobro da se potsetimo ovoga prosle godine recenog od strane samog gradonacelnika:

Mali: Metro otpočinjemo do 2016.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=07&dd=04&nav_id=872304

Izvor: B92, Tanjug

Opet nezainteresovanu debilnu raju vrte u krug. Pa dokle vise?
 
Rekli su da ce rekonstruisati podzemne prolaze na terazijama pa nista
 
Delija":1358mcef je napisao(la):
milanche":1358mcef je napisao(la):
a urbanizam je kompleksan i svi su ukljuceni pocev od ekonomista, sociologa, planera.....
Али не и грађевинац. Ја знам а ти знаш још боље да је управо инжењерско знање архитекте оно што му омогућује да планира и пројектује и управо зато је грађевинац у том процесу ретко присутан осим у домену сарадника на пројекту. Ако посматрамо планирање насеља као целину и све његове аспекте, од нивоа читавог насеља да пројекта појединачне стамбене јединице, урбано планирање и АГ приојекат су две крајности по ширини коју покривају и хронологији процеса планирања...
Nisam bio neke vreme na BB, sad videh, pa mislim da je vazno kazem koju rec.

Ovo sto si naveo je manje vise tacno, ali se ne slazem sa takvim stavom. Zasto. Zato sto bi takvim istim stavom iskljucio sve one koji nisu diplomirani inzinjeri arhitekture, prostornog planiranja, saobracajnih inzenjera... sveo ih na nivo kafe kuvarice. Tim stavom 95% ljudi na BB ne bi trebali da komentarisu ni jednu temu koja se tice izgradnje, urbanizma, planiranja. Slican stav koristi i aktuelna vlast u fazonu " Ko sti bre ti (ko ste vi)?", primer je Navodni Beograd. Tim izgovorom "A ko si bre ti" mogu svu strucnu javnost da poniste, jer eto, ti Englezi sto rade maser plan imaju veca iskustva u tim poslovima od sve domace strucne javnosti. Takvim stavom bi mogla i cela dosadasnja "metro ekipa" sa Vukanom Vucicem da se posluzi, jer ko je jos iz Srbije profesor na prestiznom Americkom fakultetu, ko je jos bio ucesnik u izradi metro plana negde u svetu itd. Ali ja zaista mislim da je takav pristup, osoravanja licnosti a ne argumenata pogresan. Mislim da svako ima pravo da iznese argumente (pa i kafe kuvarica) pa da se argumenti pobijaju a ne licnost, to je neko moje misljenje.

Elem, vozih se i ja u toj cuvenoj U6 liniji, sta znam, pristojna je. Mislio sam da je malo troje vrata po jednom vozilu, da ce dugo stajati u stanicama, ali ok je. Inace prvi put videh da se isto vozilo koristi i kao tram-train, cak u jednom delu koristi i tramvajske sine. To bi bilo idealno da bude u SA.
dsc03092.jpg
 
Ово на слици је, претпостављам, Баднер бан, тј. воз-трамвај за Баден, познато бањско место удаљено 30-ак километара од Беча. Пре рата је нешто слично возило и за Братиславу. Баш то је Удружење љубитеља железнице предлагало за Савски амфитеатар, али је због тога било изложено погромашком нападу таблоидног режимског јавног мњења.
 
Jeste to je taj, slikan je na poslednjoj stanici tj okretnici kod Opere. Takvo nesto bi bilo idealno u SA, a ja licno ne bi imao nista protiv ni da bude metro vozilo pod uslovom da je trasa potpuno nezavisna.
 
Када су били преговори са Арнаутима у Бадену, ишао сваки дан тамо. Осим овог трамвај-воза, за Баден вози и једна од линија приградске железнице, дупло брже. Ипак, постоји и ово, и чак су планирали да му дограде други колосек на делу где је недостајао (можда су то већ и урадили). Делом трасе овај трамвај-воз креће се делимично и као метро - ту подземну трасу дели са неколико трамвајских линија. То су у Бечу изградили пре него што су почели да копају прави метро, а ми од свих сличних решења бежимо као ђаво од крста. На сопствену штету.
 
Milance vidm fino u beci naviko si se odmacio koji englezi rade master palan ako moze na pm
 
milanche":3h4nvwm5 je napisao(la):
Ovo sto si naveo je manje vise tacno, ali se ne slazem sa takvim stavom. Zasto. Zato sto bi takvim istim stavom iskljucio sve one koji nisu diplomirani inzinjeri arhitekture, prostornog planiranja, saobracajnih inzenjera... sveo ih na nivo kafe kuvarice. Tim stavom 95% ljudi na BB ne bi trebali da komentarisu ni jednu temu koja se tice izgradnje, urbanizma, planiranja. Slican stav koristi i aktuelna vlast u fazonu " Ko sti bre ti (ko ste vi)?", primer je Navodni Beograd. Tim izgovorom "A ko si bre ti" mogu svu strucnu javnost da poniste, jer eto, ti Englezi sto rade maser plan imaju veca iskustva u tim poslovima od sve domace strucne javnosti. Takvim stavom bi mogla i cela dosadasnja "metro ekipa" sa Vukanom Vucicem da se posluzi, jer ko je jos iz Srbije profesor na prestiznom Americkom fakultetu, ko je jos bio ucesnik u izradi metro plana negde u svetu itd. Ali ja zaista mislim da je takav pristup, osoravanja licnosti a ne argumenata pogresan. Mislim da svako ima pravo da iznese argumente (pa i kafe kuvarica) pa da se argumenti pobijaju a ne licnost, to je neko moje misljenje.

Мешаш бабе и жабе. Не може обични грађевинац да држи предавање из урбанизма човеку који је, одговорно тврдим, једини живи српски урбаниста који се урбанизмом заправо и бавио на озбиљан начин.

Притом, оно што је тај грађевинац изјавио су такве глупости које нисам хтео ни да коментаришем па сам одмах прешао на побијање личности а не аргумената који су увреда за људски мозак.

ПС: Саобраћајни факултет у Филаделфији није престижан

ПСС: Био је консултант у неким градовима а свој потпис има само на пар трамвајских/лрт система, метро јок. Уз то је и политички везан (дакле дискредитован) за америчку администрацију и одликован је 1981-2 године немачким орденом за заслуге стопирања метроа у Београду. :)

Не спорим да је врхунски саобраћајни инжењер али свакоме ко је бацио поглед на његову биографију је јасно за чије интересе је овде радио. И то је оно што Јовину никада нико неће моћи да оспори и на жалост можда је и једини такав. Човек је посветио свој живот Београду и чак и сада у дубокој старости, скрајнут и исмејан од стране издајника он се бори.
 
Delija":2tsby6tk je napisao(la):
Уз то је и политички везан (дакле дискредитован) за америчку администрацију и одликован је 1981-2 године немачким орденом за заслуге стопирања метроа у Београду. :)

:shock: :shock:
Dobio medalju sto je stopirao metro u Beogradu?
E vala svasta cemo da cujemo ovde. :|
 
Добио је медаљу јер јер је био члан научне и политичке елите запада и јер им је деценијама служио. Врхунац његове каријере јесте стопирање метроа у Београду.
 
Странци покушавају да остваре своје интересе у земљи која је већ деценијама на коленима... Права теорија завере.

Слушај, нећу да се упуштам у расправе са тобом, дао би све да ме овде дискредитујеш али интелектуално ниси способан за то па ми није занимљиво.

Буди ми поздрављен.
 
Delija neverovatno koliko si ti samouveren covek!

Evo kad smo vec kod medalja, ja cu ti dodeliti medalju coveka koji je uvek u pravu!
 
Delija":quyge24k je napisao(la):
Уз то је и политички везан (дакле дискредитован) за америчку администрацију и одликован је 1981-2 године немачким орденом за заслуге стопирања метроа у Београду. :)


Делијо, ово сигурно није тачно: стопирани београдски метро (тзв. "Јовинов" метро) је био немачки, тј. "Сименсов", па му Немци свакако не би дали медаљу за блокирање тог пројекта - да је којим случајем прогурао планирани метро, сигурно је да би био награђен.

Пре је могуће да су га Швабе одликовале јер је ширио по Америци причу о ЛРТ-у, па се онда и тамо појавио простор за "Сименс".
 
Vrh